Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1776
Hei,

har brukt søkefunksjonen iogmed at jeg regner med noen andre har lurt på det samme før, men ble ikke noe klokere av den grunn. Spørsmålet mitt lyder som følger, er det noen som har opplevd å bli sjekket for bruk av hasj, måtte avlegge pisseprøve, fått blått stoff i lomman osv, når dere skal inn til dillingsøy på kurs før påbegynt siviltjeneste? Regner egentlig med at de er litt mer slack enn forsvaret, de er vel strengt tatt drithappy for alle stoners, slackers whathaveyou som gidder å bruke ett år på det istedenfor å ta den enkle veien og bare dimme, men man vet jo aldri.

Nei, det var ingenting av dette på dillingøy. Det var derimot en legeundersøkelse for å sjekke opp resultatene fra sesjonen din.
Hvis det hadde vert obligatorisk testing av THC i sivilforsvaret, hadde vi ikke hatt noe sivilforsvar
Sist endret av lygra; 8. januar 2010 kl. 18:17. Grunn: ,,
er pisseprøve på dillingsøy jo. og ja de sjekker for thc. en skam for peacemerkelogoen deres spør du meg
jeg tok aldri no pisseprøve på dillingøy
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis man skulle teste positivt på pisseprøve, noen som vet hvilke konsekvenser det får? Og idet man skal pisse i koppen, er man under oppsyn, eller tror dere det er mulig å snike med seg litt ren urin?
Men det er jo ikke pisseprøve på inntak til siviltjeneste. I allefall ikke der de tester for illegale stoffer. Jeg hadde det ikke det er det jo flere her som sier. Har aldri hørt om det fra bekjente heller. Så da må ditt tilfelle ha vert en stikkprøve eller lignede sneakyjones. Men jeg kan ikke helt skjønne vitsen med å sjekke for thc på en pisseprøve ved inntak til siviltjeneste uansett. Men skal jo ikke ut i felten eller i situasjoner der det er påkrevd å være "klar i hodet" Man skal ut i vanlig jobb for guds skyld. En vanlig pisseprøve for å sjekke for diabetes ja. Men ikke thc
Sitat av peterparkher Vis innlegg
Hvis man skulle teste positivt på pisseprøve, noen som vet hvilke konsekvenser det får? Og idet man skal pisse i koppen, er man under oppsyn, eller tror dere det er mulig å snike med seg litt ren urin?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan snike inn litt "ren" urin sida du pisser i koppen på en dass. Så hvis du ikke vil at de skal finne ut at du har diabetes, så er dette en lett sak. De tester som før nevt i tråden ikke for THC, men om du har diabetes.
Jeg røyka dagen før jeg pissa i koppen på dillingøy. fuck it, jeg røyka i ett år i strekk før jeg pissa i koppen.

Legen sa "Den var negativ, og det er jo positivt". Det er ikke mulig, så mye som jeg hadde røyka.

de testene er bullshit
Sist endret av Cyberblack; 16. februar 2010 kl. 16:18.
Når jeg gikk inn i siviltjenesten (2007) var det obligatorisk pisseprøve. Hva de tester for, har jeg ingen peiling på
▼ ... over en uke senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Sitat av sneakyjones Vis innlegg
er pisseprøve på dillingsøy jo. og ja de sjekker for thc. en skam for peacemerkelogoen deres spør du meg
Vis hele sitatet...
Nei. Kan bekrefte at de ikke gjør det.

De tester etter protein, blod og salt-ting. Er ikke lege, men kan garantere med 100% sikkerhet at de ikke sjekker etter THC.

Var der for ikke lenge sia.
Sist endret av Batabusa; 25. februar 2010 kl. 23:01. Grunn: EDIT: litt mer info.
hei!

jeg spurte legen på Dillingøy. Han sa de ser etter sykdommer osv. Derfor de har pisseprøve, ikke etter stoffer.

mvh Erik Åbyholm
ok, mente ikke å skremme dere, men var så sikker på at det var en narkotikaprøve, at jeg aldri tenkte tanken engang at det kunne være helsemessige årsaker. my bad!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei. Tar opp tråden da jeg har et par spørsmål angående siviltjeneste.
For to år siden var jeg kalt inn i marinen ved madla leir i stavanger. Her ble vi testet for bl.a THC, hvor min prøve ble positiv. Derav ble jeg kastet ut av militæret og kunne ikke bevege meg innenfor deres områder på 2år, da jeg ble utesteng. Nå har det gått 25mndr siden den gang.

For to dager siden fikk jeg en ny innkalling til madla leir (marinen). Denne gangen har jeg tenkt å søke siviltjeneste.
Er 4mndr for kort tid til å få innvilget en søknad om siviltjeneste?
Siden jeg før er tatt for bruk av hasj/weed, vil de da følge opp med en ny prøve i sivilforsvaret?
Må jeg sende grunne for siviltjeneste skriftlig, sammen med søknaden de har på hjemmesiden sin, eller blir dette tatt opp muntlig?
Hva skjer om jeg ikke får innvilget søknaden før 4mndr, MÅ jeg da møte opp til førstegangstjeneste i madla uansett mine ønsker om siviltjeneste?