Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3445
*Tanken og prinsippet er fra filmen RoboCop (2014)
* Om denne tråd er feilplassert, får mod gjerne flytte den for meg. Selv så jeg dette som rett plass å publisere i, ettersom det er blitt forsket på
* Jeg vil høre deres tanker og meninger
* Prinsipielt... ikke at jeg vil at det skal skje... kan være løsning etter feks ulykker osv.

Kan begynne med å si at jeg har sett filmen RoboCop, og likte den meget godt!
Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg er veldig nysgjerrig på om det vitenskapelig og teknologisk er mulig å sette en persons lunger, hjerne og ansikt i en robot.
Det vil her da si, i denne sammenheng:
Putte en person med vedkommendes hjerne, ansikt, følelser og lunger i en robot. Altså gjøre slik at de er som en vanlig person, bare med en gigantisk rustning der det i tillegg er mulig å switche mellom å ha følelser og ikke. Ikke til direkte samfunnets formål, men ellers. Helt vanlige personer, akkurat som du og meg.

Det blir kanskje en haug med roboter, ja, men jeg snakker da prinsippet. Det burde jo fungere? om det gjøres rett?

Igjen, ikke noe mat, bare næringen ført inn via slanger inn i deg. Bare at her kan du slå av og på følelsene dine... Ikke noe mer prestasjonsangst, ikke noe mer at du ikke duger til noe... Du er deg selv.

på forhånd, takk! :-)

Kilden til det som kan være bevis på at det har blitt diskutert:

Jeg vil bare høre DIN mening... Ikke media.
Vett ikke helt hva jeg skal si jeg...

Men for å svare på spørsmålet ditt: Nei, man kan ikke dytte inn hjerne og hjerte inn i en robot og slå av og på følelser og slikt.
Man har langt på vei utviklet en kyborgteknologi. Så vidt jeg vet er den ikke stabil nok til å være et virkelig alternativ i dag, men hvem vet? Diverse nasjoners forsvar driver hemmeligholdt forskning rundt disse tingne.

http://www.sfgate.com/news/article/S...ll-2928649.php
søk og les om neohumanisme og project2050. =)
Jeg tenker da hvis en person dør, så er dette umulig.

men ehhh, skru av og på følelser?
Hvis vi skal se på det logisk, så trur jeg at enten må du være 100% robot hjerne, eller 100% menneske hjerne, skjønner ikke hvordan du skal få til å skru av feks "frykt" ?
True phreak.
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Jeg tenker da hvis en person dør, så er dette umulig.

men ehhh, skru av og på følelser?
Hvis vi skal se på det logisk, så trur jeg at enten må du være 100% robot hjerne, eller 100% menneske hjerne, skjønner ikke hvordan du skal få til å skru av feks "frykt" ?
Vis hele sitatet...
Tja. Medisiner kan jo endre følelsesresponser, og elektrisk stimulans kan beviselig påvirke hjernen og dens responser. Hvorvidt det går an å kontrollere dette presist skal jeg ikke uttale meg om, men ved å kontrollere hormonproduksjonen i hjernen kan man virkelig påvirke individets adferd.
Sitat av Orph Vis innlegg
Tja. Medisiner kan jo endre følelsesresponser, og elektrisk stimulans kan beviselig påvirke hjernen og dens responser. Hvorvidt det går an å kontrollere dette presist skal jeg ikke uttale meg om, men ved å kontrollere hormonproduksjonen i hjernen kan man virkelig påvirke individets adferd.
Vis hele sitatet...
Helt sant.

Brukte selv masse steroider over totalt 8 år. Sier seg selv at det er et helvete en går gjennom hver dag når den androgene og østrogene stimulien er på 1000%++. Gråt vel i perioder daglig og særlig det sjalusi-induserte raseriet var overveldende.

Er faktisk så drøyt at steroider fint kan holde liv i et forhold.
Sist endret av Tøffetom; 26. mai 2014 kl. 05:54.
Trådstarter
30 0
OK, kanskje følelseregulering var å ta i litt for mye.. Men fortsatt: Er man-in-a-robot fortsatt mulig? )
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av SindreB Vis innlegg
OK, kanskje følelseregulering var å ta i litt for mye.. Men fortsatt: Er man-in-a-robot fortsatt mulig? )
Vis hele sitatet...
Ja, om man forstår nok om kroppen/hjernen til at man kan gjenskape dem ser jeg ikke hvorfor det ikke skulle fungere.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av SindreB Vis innlegg
[b]
Igjen, ikke noe mat, bare næringen ført inn via slanger inn i deg. Bare at her kan du slå av og på følelsene dine... Ikke noe mer prestasjonsangst, ikke noe mer at du ikke duger til noe... Du er deg selv.
Vis hele sitatet...
du mener om man tar bort følelser og alt det som gjør at en kan ha et normalt menneskelig emosjonelt spektrum, så blir man "seg selv" ?

det er vel heller stikk motsatt, tar du bort alt det så er du ikke deg selv lengre.
Trådstarter
30 0
im just sayin', at man kan slå av nervøsitet osv når man virkelig trenger å fokusere. feks framføringer osv. når man virkelig må prestere.. Men innser at følelser må man ha. Så står igjen med det basice i denne tråden.. Altså ha robotkropp ;-)
Sitat av SindreB Vis innlegg
*Tanken og prinsippet er fra filmen RoboCop (2014)
* Om denne tråd er feilplassert, får mod gjerne flytte den for meg. Selv så jeg dette som rett plass å publisere i, ettersom det er blitt forsket på
* Jeg vil høre deres tanker og meninger
* Prinsipielt... ikke at jeg vil at det skal skje... kan være løsning etter feks ulykker osv.

Kan begynne med å si at jeg har sett filmen RoboCop, og likte den meget godt!
Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg er veldig nysgjerrig på om det vitenskapelig og teknologisk er mulig å sette en persons lunger, hjerne og ansikt i en robot.
Det vil her da si, i denne sammenheng:
Putte en person med vedkommendes hjerne, ansikt, følelser og lunger i en robot. Altså gjøre slik at de er som en vanlig person, bare med en gigantisk rustning der det i tillegg er mulig å switche mellom å ha følelser og ikke. Ikke til direkte samfunnets formål, men ellers. Helt vanlige personer, akkurat som du og meg.

Det blir kanskje en haug med roboter, ja, men jeg snakker da prinsippet. Det burde jo fungere? om det gjøres rett?

Igjen, ikke noe mat, bare næringen ført inn via slanger inn i deg. Bare at her kan du slå av og på følelsene dine... Ikke noe mer prestasjonsangst, ikke noe mer at du ikke duger til noe... Du er deg selv.

på forhånd, takk! :-)

Kilden til det som kan være bevis på at det har blitt diskutert:

Jeg vil bare høre DIN mening... Ikke media.
Vis hele sitatet...
Faktisk så syntes jeg at RoboCop fra 87 har et mer realistisk tilnærming på dette feltet en hva nyinnspillingen har