Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1526
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg og en kompis/kollega har laget denne reklamefilmen sammen. Den starter sin to uker lange kampanje på Bergen kino idag.

http://www.youtube.com/watch?v=glwo9qLdFb8
Det står ikke noe om de 200,- er engangsavgift, månedlig trekk eller årsavgift.
Det ville jeg hatt med.

Noe annet jeg la merke til var at kvaliteten på lyden var ganske tam. Etter min mening burde det vært lagt bedre vekt på lyden da dette skal vises på en kino og det er lett for at reklamen deres vil stikke seg negativt ut blant andre reklamer med bedre lydkvalitet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kanskje en bagatell, men la merke til en irriterende høyfrekvent pipelyd fra 04 og litt utover.

Var også litt brå ending på den, men dette er vel varemerker på reklamer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg forsto ikke hva reklamen reklamerer for. Jeg har aldri hørt om Bergen Mållag, og jeg klarer ikke å forstå hva styrketrening har med nynorsk å gjøre?

Jeg forsto at det har noe med styrke å gjøre, og noe med nynorsk å gjøre. Men jeg har absolutt null peiling på hva det er for noe og jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn. Hadde jeg sett denne filmen på kino så hadde jeg ikke orket å tenke på det engang.

Etter litt googling fant jeg websiden deres, og jeg forstår enda ikke hva det er for noe. De skal fremme nynorsk med "nynorskbarer"? Skal de ned på nærmeste pub, drikke seg fulle og prate nynorsk?

Jeg kan ihvertfall si at reklamevideoen dere har produsert er 100 ganger bedre enn websiden deres, for den var ufattelig stygg. Det mest negative jeg har på videoen deres er at det er umulig å forstå hva dere reklamerer for, men det er vel ikke akkurat deres feil. Videoen var teknisk sett helt grei, men ikke superprofesjonell.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Etter litt googling fant jeg websiden deres, og jeg forstår enda ikke hva det er for noe. De skal fremme nynorsk med "nynorskbarer"? Skal de ned på nærmeste pub, drikke seg fulle og prate nynorsk?
Vis hele sitatet...
Jeg fant samme hjemmesiden og der står det:

"Bergen Mållag vil gjere sitt til å fremje nynorsk. Vi har visjonar om å auke nynorskbruken på alle område. I ei tid med strålande medlemsauke og stort engasjement vil vi gjere vårt for å fremje debatt og få fleire med i kampen for nynorsk.

Dette vil vi m.a. gjere ved å:

følgje opp hovudintensjonane bak Språkåret 2013, dvs. språkleg mangfald i skrift og tale
følgje opp teaterprosjektet til Liv Hatle
halde fram med og vidareutvikle nynorskbaren
delta i samfunnsdebatt kring nynorskspørsmål
ha formelle møte med Bergen kommune, for å oppmode og hjelpe til med god bruk av nynorsk og
nynorsk opplæring
auke og vidareutvikle samarbeidet med andre mållag i nærleiken
oppgradere og utvikle heimesidene våre jamleg
skape blest om nynorsk og målrørsla på ulike område
I tillegg vil vi sjølvsagt freiste å følgje opp sentrale planar frå Noregs Mållag"

Reklamen var dårlig. Å vise styrke for å fremme nynorsk ble bare teit synes jeg. Det er noe annet om en skal vise styrke for å takke nei til narkotiske midler eller kriminalitet generelt, men nynorsk....Reklamen var heller ikke særlig proft utført synes jeg. Men men..hyggelig at Bergen kino vil prøve og hjelpe dere med kampanjen.
Sist endret av Obster; 11. mars 2014 kl. 09:17.
Sitat av Kakcoo Vis innlegg
Jeg og en kompis/kollega har laget denne reklamefilmen sammen. Den starter sin to uker lange kampanje på Bergen kino idag.

http://www.youtube.com/watch?v=glwo9qLdFb8
Vis hele sitatet...
Har også laget en kinoreklame i vinter, lurte på hvor mye dere fikk for oppdraget? Eller gjorde dere det gratis?

(https://www.youtube.com/watch?v=zmc-mbuHr1g),
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for tilbakemeldinger folkens!

Sitat av Mengele Vis innlegg
lurte på hvor mye dere fikk for oppdraget? Eller gjorde dere det gratis?
Vis hele sitatet...
Capa tjener mer enn oss, for å si det sånn.