Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 8771
Dønn seriøst.

"Who wants to be a millionaire" til ps2. Ikke ford et spørrespill er skummelt, men fordi de har "rendra" trynet til han ekte programlederen og han ser jo ut som satan sjæl..
Minecraft er jeg helt enig i kan være sykt skummelt første natta. Amnesia skal vist nok også være klikk skummelt.
Portal spilla var også sykt creepy til tider :P Hvertfall portal 1 der det hele tia føles som noe skal komme og ta deg.
Amnesia må være et av de skumleste spillene jeg har spilt. Spilte aldri alene, og greide og spille i maks 3 minutter før jeg hylte av frykt og avsluttet spillet.. Nervene mine lot meg ikke komme meg lengre enn til vannmonsteret.

Og nightmare house er fette skummelt. De som lagde spillet har virkelig gått inn for å fucke med hjernen din så mye som mulig.
Husker spesielt en "scene", eller hva jeg skal kalle det, der jeg gikk bortover en lang gang. I enden av gangen var det en blindvei, så jeg gikk tilbake. Døra jeg hadde kommet inn var nå låst, så jeg forsøkte å gå tilbake til enden av gangen for å se etter om det var noe jeg hadde oversett. Der var det fremdeles ingenting, men veggen hadde kommet nærmere. Gikk frem og tilbake noen ganger, mens veggen flyttet på seg for hver gang. Når veggene var bare et par meter i fra hverandre, begynte lyset og blinke. Jeg så opp mot taket, og der hang det en jente (denne jenta møter man på flere steder i spillet, skummel som faen).
Husker ikke hva som skjedde videre, tror jeg lukket spillet og satte meg i fosterstilling og gråt eller noe.
Doom 1 og 2!!! fytterakkern (var liten unge også)
half life 2! mitt første "fps zombie spill" tom for ammo snikende et skritt om gangen gjennom hele ravenhol x)
S.T.A.L.K.E.R når man skal ned i det labratoriet fullt med muterte zombier
amnesia -.-
Sitat av echuz Vis innlegg
Project Zero?
Husker jeg spilte det sammen med farmor en del. Får ganske høy puls av det der altså!
Vis hele sitatet...
Dette spillet har jeg, og fy F det er intenst til tider.
Skumleste spillet jeg har spilt må nok være Dead Space. Var en såpass wuss at jeg ikke turte å spille ferdig hele spillet
Sitat av Jules Verne Vis innlegg
Skumleste spillet jeg har spilt må nok være Dead Space. Var en såpass wuss at jeg ikke turte å spille ferdig hele spillet
Vis hele sitatet...
Spilte demoen i fem minutter og slo av. Et ekstremt bra spill, men jeg var for pysete til å fortsette. :P

Demoen til Dead Space 2 også var helt sjuk. Ekstremt bra gameplay og atmosfære, skummelt som faen!
Bioshock 1. Du går inn i noe som ligner på det som en gang var et tannlegekontor. Du ser stolen som står midt på det gulvet, det er ganske mørkt i rommet. Stolen er full av blod men uten noe lik. Ved et hjørne av rommet står det noen skap. Du ser deg rundt og ser at du er helt alene i rommet og går bort ditt, roter litt rundt i skuffene og ser om du finner noe interresant. Da du skal til å snu deg for å gå tilbake så stirrer du rett inn i to øyne. Det som står rett foran deg er tannlegen med kritthvit hud og ekle øyne og munnbind foran kjeften. Han skriker noen uforstårlige ord og angriper deg med en kniv.

Fy faen da skvatt jeg, jeg hylla og satte på pause og forlot rommet i kanskje en time før jeg i det hele tatt tørte og nærme meg pcen min og Bioshock pausen med den ekle bakgrunnsmusikken. Jeg spilte med ekstremt lav lyd deretter.
Har lest gjennom alle postene og må si jeg kjenner meg igjen her =)

Duke Nukem 3D. Sykt skummelt

Doom 3. Høy lyd, lite lys. (man justerer da inn i begynnelsen slik at det er nesten umulig å se en dritt) For en tufs som ikke gjorde det mulig å ha lommelykt og gunner samtidig.

Dead Space 1. Paranoia... Spiller på vanskeligeste, lite liv, minimalt med kuler. FML. Stompa etter hvert ALT og alle..hmm, han har jeg stompa før...stomper han igjen.

Dead Island. Til tider skummelt

Resident Evil. Forbanna knotete kontrollsystem gjør spiller helt sykt skummelt. Hvorfor må jeg sikte inn for å skyte i de trangeste gangene...

F.E.A.R 1. Pcn var for dårlig til å drive det så det lagga som faen. Måtte krype inn i en gang, og der kom jenta. Jeg var klinisk død i et par sekunder og spilte aldri spillet igjen.

Condemned. Fy og faen! Freaky omgivelser også ut av intet en haug med galninger som absolutt skal tygge på tryne ditt. panikk mode... PRESS X...trykker alt..FAEN! Press Y, yes...PRESS X, B....AAAAAH!

L4D. Første gang sirena på en bil gikk av. Første gang du ble hooka av en smoker. Første gang "you startled the witch" å faen. Horde inc. de fu?

HL1-2 vakre omgivelser og med sykt girende musikk. kjenner jeg glder meg til HL3
Såpekoker av rang
Nightmare House 2, en mod til HL2:E2, synes jeg var nokså jævlig å spille. Når nesten opp til Amnesia.
Amnesia..

Men ett spill som gjør at jeg kan sitte med headset på full lyd og skrike er Dead Island, når du står og denger dritten ut av en halvdød zombie så plutselig hører du grynting og zombiesounds bakfra, da får jeg noia! Spesielt når jeg løper og ser "energien" går sakte nedover mens jeg hører løpende footsteps bak meg og skriking fra zombiene.

Hahha
Dead space, Fekk det på lan ein gang, satt som vakt siste natta då alle låg og sov på tastatura.

Starta spelet i transe. hugse eg skulle ta ein heis. så kom det noko ut av heisen. eg sprang som eit helvete, ( og så e da ein luring som tar meg på skulderen og seie HAY!) nermare døden har eg aldrig vert.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Silent Hill 1, uten tvil.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Silent Hill 1, uten tvil.
Vis hele sitatet...
Selv demoen til ps1 fikk meg nærmest til å tisse på meg.
Grafikk er ikke alt, og det beviser det spillet så til de grader.
Call Of Cthulhu
Ingen andre her som har spillt det eller!?
Drømmefall var nok til å frike meg ut... Men så blir jeg nervøs og fæl med en gang det er "noe" som kan kverke meg, noe det var hele tiden.
Dead Island kan være rimelig creepy og skummelt. Husker flere ganger hvor jeg blir overraska over sånne piss-raske zombier som skriker og man har ingen aning hvor de kommer fra. Da begynner jeg å hyle sjæl.
Minecraft! kanskje ikke etter sound updaten. Spesielt i begynnelsen (alfa) når det ikke var så mye rundt om kring.
Tok treseksti HVER eneste gang et skjelett skjøt etter meg uten at jeg så det. Går bare rundt i hula mi og aner fred og ingen fare og thsjokk! steike som jeg skvetter av den lyden.
Det eneste spillet jeg har spilt som jeg virkelig brøler i skrekk av må være Dragon Age 2. Aner ikke hvorfor, men når masse edderkopper plutselig hopper fram fra ingen sted, får jeg panikk og brøler.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Call Of Cthulhu
Ingen andre her som har spillt det eller!?
Vis hele sitatet...
Har spilt Dark Corners of the Earth. Ganske sjukt spill :P Skremte dritten ut av meg på det hotellet. Intenst og atmosfærerikt!
Det mest freaky spillet som finnes må uten tvil være Project Zero1 (2), resten av serien heter Fatal Frame. Helt sinnsykt bra spill.Call Of Cthulhu, Silent hill 1,2 er bra saker.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Call Of Cthulhu
Ingen andre her som har spillt det eller!?
Vis hele sitatet...
Det var ikke skummelt etter man fikk våpen

Amnesia og Penumbra er det skumleste jeg har spilt, men fikk meg ikke til å hyle liksom..
Sist endret av Grix; 29. januar 2012 kl. 19:18.
Jeg er lettskremt når jeg lever meg ordentlig inn i spill:
  • Minecraft.
  • Bioshock.
  • Skyrim.

Jeg er kjempeflink på å skremme meg selv når jeg spiller dataspill.

Sist endret av Markus; 29. januar 2012 kl. 19:26. Grunn: :party:
Holy shit, Nightmare 3D.

Musikken gir meg fortsatt gåsehud.
Real Flight g3,5! Når flyet går i bakken...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Resident Evil 3: Nemesis.
Husker jeg fikk hjertebank og ble klam i henda når Nemesis (bossen) hoppet gjennom vinduer og løp etter meg gjennom trange bakgater/ganger. Spilte det igjen for et par uker siden og jeg ble helt skjelven av den ekle musikken og "knekkelyden" zombiene lagde når de flytta på seg. Scarred for life. :P
Er overasket over at ingen har nevnt "Crystasis. Et ganske skummelt spill, som ikke er så godt kjent. Det fortjener det å være, så prøv det! Du vil ikke angre! Eller jo, kanskje, men da er det en godkjent grunn
http://www.youtube.com/watch?v=Lv7iFzGMQAY
Sist endret av Avatar; 14. februar 2012 kl. 18:09.
Nightmare House 2! Lover deg du skvetter der.
Cryostasis ser faktisk ganske bra ut! Skal prøve å få tak i det

Jeg husker når jeg spilte igjennom Nightmare House 2 - Pissa nesten i stykker buska mine! Ekstremt bra laget - jævlig skummelt! Skal prøve å få tak i "Underhell" etterhvert når det kommer ut også.
Minecraft midt på natta! Hjerte mitt slår som bare det og jeg blir seriøst redd når jeg er nedi gruvene og det plutselig kommer creepere, zombier og edderkopper!

Har hylt flere ganger når creepere står bak meg uten at jeg vet det :S
Sist endret av dolan_duck; 16. februar 2012 kl. 09:41.
Minecraft: når det plutselig dukker opp en creeper uten at du vet det, helt forjevelig! :P

F.E.A.R & project orgin. må være noe av det jævligeste jeg har spilt, spessielt når du bare skal snu deg runt også står plutselig hun forbanna jenta der og ser på deg >.<!

Condeemd, har aldrig fullført spillet

Skyrim: Når jeg snur meg runt og ser noen når jeg tror jeg er alene.

Mumidalen: Hufsa, kan ikke si mere... creepy shit
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
System Shock 2! Fps rpg cyberpunk med horrorelementer. Et kickass spill på mange plan! Hax0rz
Må jo være Mario world. Slo ut min første tann når browser kom... Var igrunn en ganske spastisk spiller fra første stund
Abe's odessey til Playstation 1 ga meg endel mareritt. Det spillet var skummelt nok for en 6 åring. Mørkt og dystert og Sligs ga meg noia.

Nå i nyere tid må det være Amneisa: The Dark Descent som har traumatisert meg mest.
Som sagt noen ganger tidligere så er Amnesia: The dark decent jævli skummelt, men samtidig sykt spennende og morsomt.

Man klarer nesten ikke å legge fra seg spillet før man har klart det!

Dette spille må prøves om dere ikke allerede har prøvd det, også kan du jo laste ned custom stories som vil skremme shiten ut av deg.

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Call Of Cthulhu
Ingen andre her som har spillt det eller!?
Vis hele sitatet...
Joda det er sykt morsomt det også men slet litt med det siste nivået så jeg la det på hylla en stund!
Starcraft 2 1vs1, uten tvil. Ble så stresset av å spille det at jeg bare måtte gi opp eller spille 3v3/4v4.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Starcraft 2 1vs1, uten tvil. Ble så stresset av å spille det at jeg bare måtte gi opp eller spille 3v3/4v4.
Vis hele sitatet...
Man får litt prestasjonsangst ja.
F.E.A.R! Digger spillet men har enda ikke turt å spille gjennom det! Herregud, jeg prøvde meg på F.E.A.R 2 her om dagen, jeg holdt ut i 30 minutter før jeg måtte skru av og gå ut i stua for å se på How I Met Your Mother med roomien min for å roe ned.
Her har du noen Youtube kanaler:
http://www.youtube.com/user/Morfar?o...e=results_main
http://www.youtube.com/user/PewDiePi...e=results_main

Disse gutta spiller så å si bare horror/survival games!

Sykt morsomt å se reaksjonene deres når de støter bort i et monster.
Sitat av Dollarman Vis innlegg
Her har du noen Youtube kanaler:
http://www.youtube.com/user/Morfar?o...e=results_main
http://www.youtube.com/user/PewDiePi...e=results_main

Disse gutta spiller så å si bare horror/survival games!

Sykt morsomt å se reaksjonene deres når de støter bort i et monster.
Vis hele sitatet...
Svensker.

Simply badass! Er ekstremt fan av PewDiePie :3
Likte ikke helt de 2, det virker som om de presser på eller "overdriver" en del.

På Justin.tv var den en kar som spillte mye horror, en tysker. Husker dog ikke hva han het.
Ingen spill har skremt livskiten ut av meg som Dead Space 2. Jeg er vanligvis ikke av typen som blir fort skremt, men i DS2 hoppet jeg bokstavelig talt bort fra Pceen under SørLANet.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Mario64 når du var i den sjø verden og den svære
ålen/fisken/monsteret kom opp fra vatnet.
Slo av konsollen og gjemte meg under teppet
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Det spillet som har skremt meg mest er vel Diablo 1, men det er noen år siden
Doom 3 gjorde noe med meg. Var så livredd når jeg spilte de første gangene at jeg måtte ha en kompis til å sitte ved siden av meg.
Hei, hva med "D" til psONE.
Jævli knotete styrekontroll, men skummelt ver det ass.
Er det ingen spill som har kommet i nyere tid, siste 2-3 årene, som er dritskumle? Jeg har lyst på et spill som er skummelt/creepy men som også har en god del jumpscares.
Har spilt Amnesia og Dead Space 1&2. Penumbra syns jeg ikke var noe særlig.
Rytmesnekker
LSD, faen det sykeste jeg noensinne har prøvd.
det virker merkelig i starten, men etterhvert..
Serious Sam! Haha skvatt så jævlig hver gang de stygge dyrene spratt frem, eller kom løpende etter meg :P