Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 8174
Heisann.

Kjedet meg litt i dag, så laget en plakat som jeg egentlig fikk litt lyst til å henge opp i byen.

Det er absolutt ikke noe fancy og tok meg 5 minutt å lage, men allikevel synes jeg den ble ganske kul. Forhåpentligvis kan det få folk til å tenke litt.

Brukte Joe Rogan's sitat fra The Union. ''If you're looking at the marijuana situation in todays society and not laughing, you're dumb'' Er vel ikke akkurat disse ordene som blir sagt, men you get the point.

Tenker også på å kanskje ha ''If you're looking at the marijuana situation in todays society and not laughing, think'' også think i grønt og bold. Fungerer kanskje litt bedre?


http://bildr.no/thumb/1086114.jpeg

Hva mener dere?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er jo en latterlig situasjon, så man kan vel enten le eller gråte.

Kul plakat KP
Sist endret av Flowerpower79; 22. januar 2012 kl. 20:40.
Hmm.. Er vell ikke bare Cannabis situasjonen som det er noe feil med når det gjelder ulovlige substanser, men jeg likte den. Heng opp over hele byen!

Joe Rogan som snakker om Marijuana legalization.
Sist endret av TheGloryHole; 22. januar 2012 kl. 20:46.
Fin plakat for de som har et innblikk i legaliseringsdebatten og er for en legalisering.
For den vanlige mann i gata så vil han nok ikke forstå hva som menes, så du vil neppe rekruttere noen nye legaliseringsforkjempere. Meget bra og sant sitat da, så vil nok få mange av de som allerede er for legalisering til å trekke på smilebåndet
Dette er typisk stoner-prat. Preking til koret i ekte Joe Rogan-stil. Dårlige vitser som ikke er morsomt for andre enn de som allerede er helt inne i stoner-verden.

Hvis du vil få folk til å tenke, så må du gi dem noe å tenke på. Å antyde at de er dumme fordi de ikke ser situasjonen fra din side er ikke bare ikke morsomt, det er også helt meningsløst, og fungerer kun mot sin hensikt.
Sist endret av mentalmelt; 22. januar 2012 kl. 21:17.
Tviler sterkt på at cannabis blir legalisert fordi en kid kaller folk dumme via en plakat.
Syns ikke det er rart folk tviler når det gjelder det å legalisere cannabis, for de som aktivt kjemper for saken, kommer med alt for mange elendige argumenter for det.
Plakaten opplyser ikke folk, den bare sier at folk er dumme fordi de ikke bryr som om cannabis..
Den er forståelig for oss, men ikke for andre.. Det er litt som å si til en tigger at iOS er bedre enn Android, og at han er dum som ikke vet det. Han bryr seg ikke.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette er typisk stoner-prat. Preking til koret i ekte Joe Rogan-stil. Dårlige vitser som ikke er morsomt for andre enn de som allerede er helt inne i stoner-verden.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med Joe Rogan? Bare fordi du mener du er for smart til å le av han sine vitser, trenger du ikke å dra alle som liker Joe Rogan under en kam.

Dette her er heller ikke ment for å opplyse folk om cannabis, men heller bare for å vise litt fram at vi er her hvis dere skjønner.

Vil jeg lage en informativ plakat som informerer folk på en seriøs måte med fakta og statistikker, hadde jeg laget det. Men ikke i dag.
Altså, den er pent laget... men ærlig talt, den er bias og arrogant. Du sier det er sånn, din mening kan ikke endres. Og det å kalle folk dumme for å ha en annen mening enn din er idiotisk og arrogant.

Jeg tror de som ikke står for legalisering (den dag i dag) heller får et mer negativt syn/innblikk på marijuana enn positivt når de ser denne plakaten. Meningen bak plakater er jo å få folk til å engasjere og interesse seg, ikke provosere dem.
Sist endret av Tfan; 22. januar 2012 kl. 21:47.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hva er galt med Joe Rogan? Bare fordi du mener du er for smart til å le av han sine vitser, trenger du ikke å dra alle som liker Joe Rogan under en kam.
Vis hele sitatet...
Det er jo nøyaktig det motsatte han gjorde.
Han sa at dette er en INTERNVITS, altså den er ikke morsom for folk som ikke er aktivt innvolvert i dette miljøet, og har kunnskaper om det.
Print heller ut noe som får folk til å se The Union, er umulig å få inn alle argumentene på et lite hefte... motargumentene derimot, er få og blir lett husket.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette er typisk stoner-prat. Preking til koret i ekte Joe Rogan-stil. Dårlige vitser som ikke er morsomt for andre enn de som allerede er helt inne i stoner-verden.

Hvis du vil få folk til å tenke, så må du gi dem noe å tenke på. Å antyde at de er dumme fordi de ikke ser situasjonen fra din side er ikke bare ikke morsomt, det er også helt meningsløst, og fungerer kun mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Du har da ikke retten til å bestemme hva som er morsomt eller ikke? Humor er individuelt. Jeg så mange av stand up videoene til Joe lenge før jeg i det hele tatt rørte en joint, og jeg likte det. Jeg lo.

Man er bra dum om man ikke ser det er noe feil med narkotika-situasjonen, uansett om man har rørt narkotika eller ikke.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Jeg skjønner godt hva dere mener at det ikke er riktig å kalle folk dumme, men dette er jo på ingen måte ment som en informativ og inspirerende plakat heller.

Jeg laget en annen en og, men ble egentlig ikke helt fornøyd med utseendet, men kanskje et bedre budskap?

http://bildr.no/thumb/1086239.jpeg
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Man er bra dum om man ikke ser det er noe feil med narkotika-situasjonen, uansett om man har rørt narkotika eller ikke.
Vis hele sitatet...
Blir jo litt feil å si det når det er så mange som ikke ser noe feil med narkotika-situasjonen.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg laget en annen en og, men ble egentlig ikke helt fornøyd med utseendet, men kanskje et bedre budskap?
Vis hele sitatet...
Ja, det er slike ting som burde stå på plakaten, det som er kjipt er jo at det blir veldig lite informasjon på den. Har ett forslag. Hvis du skal henge opp slike, lag 10 stk ca, (forskjellige fakta) og heng opp alle på ett sted.
Ha med ett cannabisblad, noe som vekker nysgjerrighet.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg skjønner godt hva dere mener at det ikke er riktig å kalle folk dumme, men dette er jo på ingen måte ment som en informativ og inspirerende plakat heller.

Jeg laget en annen en og, men ble egentlig ikke helt fornøyd med utseendet, men kanskje et bedre budskap?

http://bildr.no/thumb/1086239.jpeg
Vis hele sitatet...
Rapporterte er med to p'er.

Motargumentene blir fortsatt "fører til kokain/heroin og man dør" eller "bare vås, røyk i lungene er selvfølgelig farlig".

Det beste hadde vært en hefte man bretter med alle argumentene, samt "motargumenter".
TS: Du bør tenke gjennom hva du ønsker å oppnå med med plakaten din, og utforme den deretter.

Slik teksten er nå vil den, som mentalmelt skriver, kun apellere til "stonere" som er for legalisering fra før av. Ønsker du å sette søkelys på saken og få flere til å tenke over den bør du skrive noe som er tankevekkende ala: Sigarettrøyk kan føre til XXX, Cannabis røyk fører ikke med seg noen bivirkninger. Hvilket av stoffene burde vært ulovlig"

Jeg mener altså ikke at du skal skrive akkurat det, men formulere noe i den duren som gjør at den vanlige mannen i gata stopper opp og tenker "Høh, jeg trodde cannabis var det samme som herion jeg. Stemmer dette utsagnet?"

Men vil du bare være morsom for kammeratene dine er plakaten helt topp.

EDIT: Se der ja... Noe i den duren. (brukte lang tid på å skrive )
Sist endret av Cikey; 22. januar 2012 kl. 22:00.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Rapporterte er med to p'er.

Motargumentene blir fortsatt "fører til kokain/heroin og man dør" eller "bare vås, røyk i lungene er selvfølgelig farlig".

Det beste hadde vært en hefte man bretter med alle argumentene, samt "motargumenter".
Vis hele sitatet...
Woops, rettet på feilen nå http://bildr.no/thumb/1086246.jpeg
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Blir jo litt feil å si det når det er så mange som ikke ser noe feil med narkotika-situasjonen.
Vis hele sitatet...
Det at mange ikke er klar over problemene gjør det jo ikke noe rettere?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hva er galt med Joe Rogan? Bare fordi du mener du er for smart til å le av han sine vitser, trenger du ikke å dra alle som liker Joe Rogan under en kam.
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om hvor smart jeg tror jeg er. Det jeg sier er at vitsen ikke er en vits med mindre du er enig i utsagnet. Det er kun morsomt for folk som synes at narkotikapolitikken er på trynet. For alle andre er det bare en dårlig vits, og knapt nok det.

Det heter forøvrig å skjære alle over én kam =)

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Dette her er heller ikke ment for å opplyse folk om cannabis, men heller bare for å vise litt fram at vi er her hvis dere skjønner.

Vil jeg lage en informativ plakat som informerer folk på en seriøs måte med fakta og statistikker, hadde jeg laget det. Men ikke i dag.
Vis hele sitatet...
Javel, jeg skjønner. Du gir bare et litt annet inntrykk i førsteposten når du uttrykker at plakaten forhåpentligvis vil få folk til å tenke litt. utifra det premisset, så synes jeg plakatens budskap er dårlig, men hvis det kun er for moro skyld, så er jo kvaliteten mer åpen for subjektiv vurdering.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du har da ikke retten til å bestemme hva som er morsomt eller ikke? Humor er individuelt. Jeg så mange av stand up videoene til Joe lenge før jeg i det hele tatt rørte en joint, og jeg likte det. Jeg lo.
Vis hele sitatet...
Ikke vær så dramatisk. Jeg uttrykker min mening om hva som er morsomt, akkurat som alle andre. Hvis du er uenig med meg så er det uproblematisk. Du behøver ikke å ta utgangspunkt i at min mening om kvaliteten på en vits er ment å tolkes som en objektiv sannhet.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Man er bra dum om man ikke ser det er noe feil med narkotika-situasjonen, uansett om man har rørt narkotika eller ikke.
Vis hele sitatet...
Uansett hva du mener om hvem som er dumme og ikke, så er dette et tema folk er svært uenige om. Å kalle motparten for dum er ikke noe godt argument, og det er heller ikke (etter min oppfatning) det minste morsomt. Det er jo bokstavelig talt barnehagehumor. "Du er dum, haha". Men som sagt, subjektiv oppfatning.
Sist endret av mentalmelt; 22. januar 2012 kl. 22:40.
Hei! Noe jeg synes er veldig visuelt forstyrrende, er ukonsekvent bruk av stor (for)bokstav. Og "skjev vektfordeling" på en plakat med skrift. Det jeg sikter mest til er:

"Det finnes
ingen

Rapporterte
Dødsfall
Grunnet
Cannabis"

Fonten din er litt kjedelig også.

Men jeg liker at det ikke er så sykt mye "pro-cannabis søppel". Dvs. ikke noe reggae, dreads, Jamaica, plante whatnot. Godt initiativ!
Sist endret av Lily Bowen; 22. januar 2012 kl. 22:40.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Print heller ut noe som får folk til å se The Union, er umulig å få inn alle argumentene på et lite hefte... motargumentene derimot, er få og blir lett husket.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi man ikke trenger mange motargumenter? Det er narkotika og det er helt klart ikke bra for kroppen. Nå er ikke jeg personlig en som ser ned på hasj-røykere, for jeg har selv prøvd flere ganger, men jeg mener fortsatt at det ikke skal legaliseres. Det finnes ingen gode grunner for det!
Jeg er derimot helt åpen for at man ikke skal straffes hardt for å ha røyket eller om man bærer 1-2 gram. De som selger derimot - de burde bures lenge.

Hasj er ikke noe leketøy. Hvorfor maser dere om legalisering?! De som røyker til vanlig vil røyke mer, de som vil prøve, men ikke ønsker å trosse loven vil garantert begynne, og enda flere mennesker vil ende opp på tyngre stoffer.
Sist endret av Life Goes On; 22. januar 2012 kl. 22:48.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Kanskje fordi man ikke trenger mange motargumenter? Det er narkotika og det er helt klart ikke bra for kroppen. Nå er ikke jeg personlig en som ser ned på hasj-røykere, for jeg har selv prøvd flere ganger, men jeg mener fortsatt at det ikke skal legaliseres. Det finnes ingen gode grunner for det!
Jeg er derimot helt åpen for at man ikke skal straffes hardt for å ha røyket eller om man bærer 1-2 gram. De som selger derimot - de burde bures lenge.

Hasj er ikke noe leketøy. Hvorfor maser dere om legalisering?! De som røyker til vanlig vil røyke mer, de som vil prøve, men ikke ønsker å trosse loven vil garantert begynne, og enda flere mennesker vil ende opp på tyngre stoffer.
Vis hele sitatet...
Herregud.

En mer selvmotsigende, ignorant fise-post har jeg ikke sett på lenge.

Oppsummering:
1 - Det er narkotika omg!
2 - Det finnes ingen gode argumenter for legalisering (Motherfuckings LOL)
3 - Det er helt klart ikke godt for kroppen.
4 - Burde "bures lenge" om man selger
5 - Røyker selv.

1 - Dette er en tittel som kan endres når som helst.
2 - Google er din venn.
3 - Det blir bevist gang på gang hvor lite skadelig et moderat THC forbruk kan være. Siste nytt er faktisk ØKT lungekapasitet hos moderate brukere, samt en drastisk stigning i antall cannabinoidreseptorer.
4 - Det er muligens det teiteste jeg har hørt noen si siden: .... SOPA.
5 - Ok.
Det er kun egennavn som skal ha stor forbokstav. Det var en 5 år lang diskusjon rundt dette i 1940-45, men Tyskland fikk heldigvis ikke gjennom forslaget.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg skjønner godt hva dere mener at det ikke er riktig å kalle folk dumme, men dette er jo på ingen måte ment som en informativ og inspirerende plakat heller.

Jeg laget en annen en og, men ble egentlig ikke helt fornøyd med utseendet, men kanskje et bedre budskap?

http://bildr.no/thumb/1086239.jpeg
Vis hele sitatet...
Dessuten digget jeg bildene dine, tissemæænn. Om ikke hele forbanna verden forstår budskapet så får det være med det. Det kan om intet annet skape en god latter eller et lite smil blandt de som faktisk gjør.

Hva med å adde signaturen din til slutt?

Typ:
Det finnes
Ingen
Rapporterte
Dødsfall
Grunnet
Cannabis

Slapp av.

Jeg ville iallefall dratt på smilebåndet om jeg kom ut fra Rema 1000 og så det der hengende utenfor.
Sist endret av Kakemann; 22. januar 2012 kl. 23:08.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Kanskje fordi man ikke trenger mange motargumenter? Det er narkotika og det er helt klart ikke bra for kroppen. Nå er ikke jeg personlig en som ser ned på hasj-røykere, for jeg har selv prøvd flere ganger, men jeg mener fortsatt at det ikke skal legaliseres. Det finnes ingen gode grunner for det!
Jeg er derimot helt åpen for at man ikke skal straffes hardt for å ha røyket eller om man bærer 1-2 gram. De som selger derimot - de burde bures lenge.

Hasj er ikke noe leketøy. Hvorfor maser dere om legalisering?! De som røyker til vanlig vil røyke mer, de som vil prøve, men ikke ønsker å trosse loven vil garantert begynne, og enda flere mennesker vil ende opp på tyngre stoffer.
Vis hele sitatet...
Finner du ingen gode argumenter i denne tråden Ok, skal vi legalisere marihuana? må jeg virkelig få kalle deg trangsynt.

Men denne debatten er jo tatt 1010 ganger her inne. La oss ikke ødelegge denne tråden med enda en legaliserings-diskusjon
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Kanskje fordi man ikke trenger mange motargumenter? Det er narkotika og det er helt klart ikke bra for kroppen. Nå er ikke jeg personlig en som ser ned på hasj-røykere, for jeg har selv prøvd flere ganger, men jeg mener fortsatt at det ikke skal legaliseres. Det finnes ingen gode grunner for det!
Jeg er derimot helt åpen for at man ikke skal straffes hardt for å ha røyket eller om man bærer 1-2 gram. De som selger derimot - de burde bures lenge.

Hasj er ikke noe leketøy. Hvorfor maser dere om legalisering?! De som røyker til vanlig vil røyke mer, de som vil prøve, men ikke ønsker å trosse loven vil garantert begynne, og enda flere mennesker vil ende opp på tyngre stoffer.
Vis hele sitatet...
Må si du motsier deg endel. Cannabis er narkotika som alkohol og koffein, og det er ikke alltid bra for kroppen. Heroin er også narkotika, men langt farligere. Du sier det er greit folk røyker hasj, og at du har gjort det; men så sier du at selgere burde straffes hardt?

Du sier det ikke finnes noen gode grunner for å legalisere, vel... regulert marked vil føre til:

Medisinsk bruk - smertelindring, hjelp til kreftpasienter mm. (som mange land i Europa)
Aldersgrenser begrenser tilgjengelighet.
Kvalitetssikring reduserer helseplager.
Å fjerne grunnlaget for kriminelle virksomheter.
Å frigjøre enorme politiressurser og dermed få mer kontroll på reell kriminalitet, som du også sier.
Å øke skatteinntektene.
Å oppløse koblingen mellom røyking og hardere narkotika/kriminalitet, som resulterer i at langt færre unge havner på skråplanet. Visste du at Norge topper heroinoverdose-statistikken i Europa? Det er vitenskapelig bevist at legalisering fører til færre brukere av tyngre stoffer.
Å få mer gjennomslag med forebyggende arbeid generelt, da rusbrukerne vil føle seg respektert som mennesker, og ikke jaget som simple forbrytere.
Hamp-industri, ekstremt slitesterkt materiale samt veldig lave kostnader.

(Rett over å bestemme over egen kropp.)

Anbefaler deg å lese deg litt opp og faktisk tenke over narkotikapolitikken i Norge. Tror du at totalforbud er den beste løsningen? Tror du narkotikakrigen kan vinnes? Les deg litt opp om narkotikapolitikken i f.eks. Sveits hvor de deler ut gratis 100% ren heroin til misbrukere eller om situasjonen i Amsterdam.
Sitat av Kakemann Vis innlegg
Herregud.

En mer selvmotsigende, ignorant fise-post har jeg ikke sett på lenge.

Oppsummering:
1 - Det er narkotika omg!
2 - Det finnes ingen gode argumenter for legalisering (Motherfuckings LOL)
3 - Det er helt klart ikke godt for kroppen.
4 - Burde "bures lenge" om man selger
5 - Røyker selv.

1 - Dette er en tittel som kan endres når som helst.
2 - Google er din venn.
3 - Det blir bevist gang på gang hvor lite skadelig et moderat THC forbruk kan være. Siste nytt er faktisk ØKT lungekapasitet hos moderate brukere, samt en drastisk stigning i antall cannabinoidreseptorer.
4 - Det er muligens det teiteste jeg har hørt noen si siden: .... SOPA.
5 - Ok.
Vis hele sitatet...
For det første røyker jeg ikke nei, hverken vanlig røyk eller noe annet. Sa jeg hadde prøvd hasj ;-)
For det andre er det mye mer som heller mot NEI enn mot ja. Eneste grunnen til at dere maser, er fordi dere ikke vil bli jaga av snuten.
Piss at dere påstår hasj er bra. Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen.
Og hvis du liker at folk dealer dop, så sier det mer om deg enn om meg
Påpeker og at jeg ikke vil at folk som bruker eller besitter små mengder skal straffes.

Vil legge til:
Medisinsk bruk er Ok. Da er det ikke misbruk.
Og selv om jeg har prøvd selv betyr ikke det at jeg liker dealere.
Politiet frigjør ressurser hvis bruk og besittelse av mindre mengder ikke er straffbart.
Sprit selges lovlig og det finnes fortsatt folk som selger hjemmebrent. Staten tar så store avgifter at grunnlaget for ulovlig salg alltid vil være der
Sist endret av Life Goes On; 22. januar 2012 kl. 23:21.
http://www.saferchoice.org/images/SAFER/comparingdangers.png
"Aldersgrenser begrenser tilgjengelighet"
Jeg syns ikke dette er et godt argument. Legalisering vil føre til større tilgjengelighet for de aller fleste. Selvom bysentrum er fulle av narkotika hjelper ikke det, da folk tror det de selger vil gjøre deg til en uteligger på en uke.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
http://www.saferchoice.org/images/SAFER/comparingdangers.png
Vis hele sitatet...
Når grafen påstår at nikotin ligger mellom heroin og kokain angående abstinenser, blir den ubrukelig.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg

Ikke vær så dramatisk. Jeg uttrykker min mening om hva som er morsomt, akkurat som alle andre. Hvis du er uenig med meg så er det uproblematisk. Du behøver ikke å ta utgangspunkt i at min mening om kvaliteten på en vits er ment å tolkes som en objektiv sannhet.


Uansett hva du mener om hvem som er dumme og ikke, så er dette et tema folk er svært uenige om. Å kalle motparten for dum er ikke noe godt argument, og det er heller ikke (etter min oppfatning) det minste morsomt. Det er jo bokstavelig talt barnehagehumor. "Du er dum, haha". Men som sagt, subjektiv oppfatning.
Vis hele sitatet...
Nei, du er dum!

Joda, forstår jo hva du vil fram til. Men måten du sa det på oppfattet jeg som ganske så bastant å pessimistisk. "Alle som liker humoren til Joe Rogan er utdanka stonere". Og det var det jeg ville fram til, humor er subjektivt.


Jeg prøvde ikke å være humoristisk i det forrige innlegget mitt, tvert imot. Jeg har bare en oppfatning av at om man har over gjennomsnittet kunnskap om dagens narkopolitikk, så burde man vite at noe er feil. Jeg dømmer ikke Ola A4 Nordmann for at han ikke er enig med meg.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
For det første røyker jeg ikke nei, hverken vanlig røyk eller noe annet. Sa jeg hadde prøvd hasj ;-)
For det andre er det mye mer som heller mot NEI enn mot ja. Eneste grunnen til at dere maser, er fordi dere ikke vil bli jaga av snuten.
Piss at dere påstår hasj er bra. Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen.
Og hvis du liker at folk dealer dop, så sier det mer om deg enn om meg
Påpeker og at jeg ikke vil at folk som bruker eller besitter små mengder skal straffes.
Vis hele sitatet...
Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen. Hva med damp? Til rekreasjonell bruk lager folk også kaker, eller de kan røyke det i vaporizer (kun damp med virkestoffene THC og CBD).

Sigarettrøyk inneholder btw radioaktive isotoper i tjæren, og det er det som er det farlige. Tjæren i seg selv er ufarlig.

Hva mener du om medisinsk bruk av cannabis? Det er veldig bra smertestillende og fås på resept i mange land i EU (Spania, UK, Sveits, Nederland, Belgia...).

En som selger cannabis skal straffes hardt, men brukeren skal ikke? Ser ikke logikken i tankegangen din.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
For det første røyker jeg ikke nei, hverken vanlig røyk eller noe annet. Sa jeg hadde prøvd hasj ;-)
For det andre er det mye mer som heller mot NEI enn mot ja. Eneste grunnen til at dere maser, er fordi dere ikke vil bli jaga av snuten.
Piss at dere påstår hasj er bra. Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen.
Og hvis du liker at folk dealer dop, så sier det mer om deg enn om meg
Påpeker og at jeg ikke vil at folk som bruker eller besitter små mengder skal straffes.
Vis hele sitatet...
1. For det andre er det mye mer som heller mot NEI enn mot ja - ren løgn.
2. Piss at dere påstår hasj er bra - Latterlig hvor lett propaganda kan påvirke søppelunger som deg.
3. Og hvis du liker at folk dealer dop, så sier det mer om deg enn om meg - Du har fortsatt ikke helt forstått at debatten går ut på å fjerne "dop-tittelen" THC har fått stemplet i pannen.

Du
Er
En
Idiot
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Når grafen påstår at nikotin ligger mellom heroin og kokain angående abstinenser, blir den ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Hvor står abstinenser? Nikotin har en av verdens største avhengighetspotensiale. En på heroin har større sjans til å bli clean resten av livet enn en som røyker (tilbakefall).
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen. Hva med damp? Til rekreasjonell bruk lager folk også kaker, eller de kan røyke det i vaporizer (kun damp med virkestoffene THC og CBD).

Sigarettrøyk inneholder btw radioaktive isotoper i tjæren, og det er det som er det farlige. Tjæren i seg selv er ufarlig.

Hva mener du om medisinsk bruk av cannabis? Det er veldig bra smertestillende og fås på resept i mange land i EU (Spania, UK, Sveits, Nederland, Belgia...).

En som selger cannabis skal straffes hardt, men brukeren skal ikke? Ser ikke logikken i tankegangen din.
Vis hele sitatet...
Står på mitt og mener hasj ikke er bra. Alkohol er heller ikke bra, men vi er alle enige om at det aldri hadde blitt godkjent den dag idag. Mye vanskeligere å avskaffe enn å godkjenne et rusmiddel. Derfor er det total bom å "godkjenne" hasj, så viser det seg at alt ble verre, også skal man liksom fjerne det igjen?

Som sagt, hvis det kan hjelpe en kreftpasient, hvorfor ikke? Men hva faen gjør hasj godt for en idiot som sitter inne hver kveld, drit paranoid og fullstendig fraværende i den virkelige verden?
Gjelder ikke alle. Samtidig blir ikke alle ødelagt av alkohol.

Det er og stor forskjell på å selge et ulovlig stoff og å bruke stoffet.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Det er og stor forskjell på å selge et ulovlig stoff og å bruke stoffet.
Vis hele sitatet...
Ja, fordi hvis ingen hadde solgt produktet kunne alle bare røyke, sant? Nei.
Sist endret av Kakemann; 22. januar 2012 kl. 23:33.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Eneste grunnen til at dere maser, er fordi dere ikke vil bli jaga av snuten.
Vis hele sitatet...
For min del så er det ikke så farlig - jeg røyker uansett. Det har jeg gjort i 10 år, og har i løpet av den tiden riktignok røyket sammen med ett par politibetjenter, men jeg har aldri blitt jaget av dem. Jeg tenker mest på de som er syke og som trenger hjelp for å komme seg rundt når legalisering er temaet. De burde ha en trygg plass der hvor de får den medisinen som gir dem den behandlingen de mener fungerer best.

Piss at dere påstår hasj er bra. Det er aldri bra å trekke røyk inn i kroppen.
Vis hele sitatet...
Selvsagt så er det ikke bra for lungene. Men det finnes andre inntaktsmetoder. Man kan bruke f.eks en vaporizer eller spise det.

Og hvis du liker at folk dealer dop, så sier det mer om deg enn om meg
Vis hele sitatet...
Det kommer uansett alltid til å være noen som dealer dop når etterspørselen er så stor og geskjeften såpass lukrativ. Hvorfor skal de kriminelle tjene seg rike? Legaliser og skadereduser!

Påpeker og at jeg ikke vil at folk som bruker eller besitter små mengder skal straffes.
Vis hele sitatet...
Agreed. Men det gjør de dessverre fremdeles i stor skala i Norge. Jeg finner ingen umiddelbare tall på hvordan ståa er her i landet, men i USA så er iallefall 54,039 arrestert bare pga. Cannabishittil i år. Det er skremmende mange...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvor står abstinenser? Nikotin har en av verdens største avhengighetspotensiale. En på heroin har større sjans til å bli clean resten av livet enn en som røyker (tilbakefall).
Vis hele sitatet...
Withdrawal. Godt mulig, men det har lite å gjøre med de faktiske abstinensene. Er "lettere" å slutte med heroin fordi du faktisk har god grunn til å gjøre det.
Som sagt; medisinsk bruk OK! Trenger ikke gjøre stoffet lovlig for allmennheten for å gi de syke smertelindring.
Amfetamin er heller ikke lovlig, men det finnes fortsatt drøssevis som bruker det - helt lovlig. ADHD-medisin. Her har dere et eksempel på lovlig bruk.
Det samme kan skje med hasj. Blå resept.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Står på mitt og mener hasj ikke er bra. Alkohol er heller ikke bra, men vi er alle enige om at det aldri hadde blitt godkjent den dag idag. Mye vanskeligere å avskaffe enn å godkjenne et rusmiddel. Derfor er det total bom å "godkjenne" hasj, så viser det seg at alt ble verre, også skal man liksom fjerne det igjen?

Som sagt, hvis det kan hjelpe en kreftpasient, hvorfor ikke? Men hva faen gjør hasj godt for en idiot som sitter inne hver kveld, drit paranoid og fullstendig fraværende i den virkelige verden?
Gjelder ikke alle. Samtidig blir ikke alle ødelagt av alkohol.

Det er og stor forskjell på å selge et ulovlig stoff og å bruke stoffet.
Vis hele sitatet...
det blir bare for dumt å prøve å føre en saklig diskusjon med deg hvis du skal motsi deg selv i hvert eneste innlegg og komme med feilaktig fakta samt motsi vitenskapelig beviste fenomener

nå er vel forskning propaganda, eller hva?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Står på mitt og mener hasj ikke er bra. Alkohol er heller ikke bra, men vi er alle enige om at det aldri hadde blitt godkjent den dag idag. Mye vanskeligere å avskaffe enn å godkjenne et rusmiddel. Derfor er det total bom å "godkjenne" hasj, så viser det seg at alt ble verre, også skal man liksom fjerne det igjen?

Som sagt, hvis det kan hjelpe en kreftpasient, hvorfor ikke? Men hva faen gjør hasj godt for en idiot som sitter inne hver kveld, drit paranoid og fullstendig fraværende i den virkelige verden?
Gjelder ikke alle. Samtidig blir ikke alle ødelagt av alkohol.

Det er og stor forskjell på å selge et ulovlig stoff og å bruke stoffet.
Vis hele sitatet...
Ja, hasj har negative sider den å. Men hvorfor skal det hindre oss som faktisk kan kontrollere bruken å røyke det uten å bryte noen lover? De som ødelegger livet sitt på cannabis har en ødeleggende personlighet, er det ikke cannabis, finner de noe annet.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
det blir bare for dumt å prøve å føre en saklig diskusjon med deg hvis du skal motsi deg selv i hvert eneste innlegg og komme med feilaktig fakta samt motsi vitenskapelig beviste fenomener

nå er vel forskning propaganda, eller hva?
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du jeg motsier meg selv, egentlig? Sier hasj IKKE skal være lovlig, men medisinsk bruk blir noe annet. På lik linje med amfetamin i ADHD medisin. Herregud..
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Som sagt; medisinsk bruk OK! Trenger ikke gjøre stoffet lovlig for allmennheten for å gi de syke smertelindring.
Amfetamin er heller ikke lovlig, men det finnes fortsatt drøssevis som bruker det - helt lovlig. ADHD-medisin. Her har dere et eksempel på lovlig bruk.
Det samme kan skje med hasj. Blå resept.
Vis hele sitatet...
arts medisin er ikke amfetamin, nok en gang feilaktige fakta
Ritalin og concerta adhd medisiner imneholder veldig små mengder metylfenidat, et amfetamin liknede stoff. Forøvrig det samme med opiater og heroin.

Les mine forrige poster og tenk deg om 5 minutter før du svarer. Takk og god natt.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
arts medisin er ikke amfetamin, nok en gang feilaktige fakta
Ritalin og concerta adhd medisiner imneholder veldig små mengder metylfenidat, et amfetamin liknede stoff. Forøvrig det samme med opiater og heroin.

Les mine forrige poster og tenk deg om 5 minutter før du svarer. Takk og god natt.
Vis hele sitatet...
Dexedrine er amfetamin.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Hvorfor mener du jeg motsier meg selv, egentlig? Sier hasj IKKE skal være lovlig, men medisinsk bruk blir noe annet. På lik linje med amfetamin i ADHD medisin. Herregud..
Vis hele sitatet...
DET ER IKKE AMFETAMIN I ADHD MEDISIN. Herregud... Les deg litt opp vær så snill.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Dexedrine er amfetamin.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke på resept i norge? Har lest at gis til pasienter med narkolepsi i usa... pappa har det og har ihvertfall ikke fått dexedrine.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
DET ER IKKE AMFETAMIN I ADHD MEDISIN. Herregud... Les deg litt opp vær så snill.
Vis hele sitatet...
Er du klar over at det er mer eller mindre det samme? Bare fått et fancy navn; methylphenidat.
Gir den samme effekten på en med ADHD.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
DET ER IKKE AMFETAMIN I ADHD MEDISIN. Herregud... Les deg litt opp vær så snill.



Det er vel ikke på resept i norge? Har lest at gis til pasienter med narkolepsi i usa... pappa har det og har ihvertfall ikke fått dexedrine.
Vis hele sitatet...
Dexedrin gis ikke ut i Norge lenger i følge psykologen min (eller hva nå hun er), men du har dexamin og metamina som gis ut (baserer jeg på norske forum hvor jeg har lest om det), og det inneholder deksamfetamin.

Det er riktignok ikke vanlig å gi ut, men man KAN få det på resept...
Står på mitt og mener hasj ikke er bra. Alkohol er heller ikke bra, men vi er alle enige om at det aldri hadde blitt godkjent den dag idag. Mye vanskeligere å avskaffe enn å godkjenne et rusmiddel. Derfor er det total bom å "godkjenne" hasj, så viser det seg at alt ble verre, også skal man liksom fjerne det igjen?
Vis hele sitatet...
Alkohol har vært forbud, man opplevde mange av problemstillingene som samfunnet i dag står ovenfor med ulovlige stoffer som cannabis.
Hadde alkohol blitt ulovlig i dag hadde man mest sannsynlig sett skadevirkninger som man ser med narkotika.
Selv om alkohol har veldig mange negative sider så ville ikke ett forbud fungert.
Og tro noe annet er og lukke øyene når man ser på tidligere erfaringer, slik man gjør med ulovlige stoffer nå til dags.
Nei, jeg sier ikke legalisering ville løst alle rusproblemene i samfunnet. Men og tro at forbud gjør\ eller legger til rette for det er idiotisk.
Hvor er det de opplever at samfunnet har blitt verre pga cannabis er liberalisert? Er det ikke land som opplever det motsatte? At en liberalisering er mer vellykket enn totalforbud?

Angående plakat, tror ikke du vil nå ut til målgruppen. Ville heller slengt ut noen fakta, evt kilder som folk kan anse som troverdige.
Sist endret av sneipen; 23. januar 2012 kl. 00:24.
Typografisk sett:
At du skriver nesten hvert eneste ord med stor forbokstav gjør at du fremstår som du er 14 år. I vertfall i mine øyne!
Og som sagt tidligere, fonten er kjedelig.
Sist endret av Eiol; 23. januar 2012 kl. 00:32.
førstemann på månen
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det heter forøvrig å skjære alle over én kam =)
Vis hele sitatet...
Det heter jo å dra alle under en kam da, mentalmelt! Drar alle hårene under en kam, u c? Gir jo ingen mening å skjære med en kam!


Når det gjelder plakaten så er den ålreit den, eller helt OK, i minste fall. Ikke noen tryllestav, men det er jo greit å få ut meninga uansett. Ruspolitikken, og da spesielt cannabis-politikken, er jo helt ute av balanse. Hadde alle menneskene i Norge som var for lovlig cannabis hengt ut skilt ville det skapt en effekt, uansett hvordan plakatene så ut.
Sist endret av asTr0nauten; 23. januar 2012 kl. 00:33.