Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1198
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Dette er en kort og banal animasjon laget under et toukers animasjonskurs. Temaet vi måtte forholde oss til var «entrepenør».

Programvare som er brukt er Adobe Photoshop, Toonboom Studio, Adobe After Effecs, Adobe Audition og Final Cut Pro.

Om jeg hadde muligheten, ville jeg brukt mer tid på lyd og motion graphics før innlevering, men deadline er deadline.

Vimeo-lenke
haha, artig animasjon :P likte den! KP
Ble en skikkelig bra stemning i den snutten der. Du burde i grunn lage en kortfilm eller noe, siden du har såpass skills.
haha veldig bra! god historie, lett å lese og morsom slutt!
Likte begge som lå der
kule effekter på den eldste videoen
du burde vurdere å lage en tutorial
Ditta var veldig kult laga! Liker animasjonen og filtera aller kva enn det er du har brukt for å få til den stemningsfulle effekten! Stå på!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Fint laget, spesielt for å være fersk som animatør.

Om jeg skal komme med noe jeg reagerer på så er det litt stakato/maskinelle bevegelser og timing på animasjoner. Men timing er noe «alle» gjør galt når de starter å animere. Er du spesielt interessert er det masse lesning om emnet, bl.a. en veldig god karakteranimasjonsbok fra en som har tegnet for Disney i årevis. Det kanskje klareste eksempelet på timing er fra lynet slår ned til man ser xray-effekten. Dette burde hende kjappere – strengt talt instant med nedslaget for å gi det hele litt mer dramatisk følelse.

En annen timingrelatert plage er å dra ut sekvenser over litt for lange strekk (eksempelvis går det nesten 15 sekunder på å etablere skjæren, noe som kan være et virkemiddel om det er en spesiell stemning man leter etter –*men som i denne sammenhengen virker litt langt). Men med litt prøving og feiling, litt studier av referansemateriale (selv de proffeste animatørene bruker referansebilder/videoer for å få ting riktig) og en solid dose tid til å nitidig tweake ting vil det bli riktig så bra. Du gjør jo fine illustrasjoner, og det hjelper langt på vei =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hehe, den var fet^^ Begynte å småglise med en gang jeg så den hvit klumpen som skrudde på høymasta^^
Gøy å se på. Du har talent for dette ser det ut som! Keep it up! : )
Meget bra. Likte stilen, musikken og stemmningen som ble skapt.