Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1336
energidrikker som red bull, battery, burn osv?

Hvor mye drikker du?

Selv har det blitt litt for mye av den gode væske, 2-4 bokser hver dag i noen uker nå (får en positiv følelse hver gang jeg tenker på å åpne en boks). Burde jeg trappe ned, eventuelt slutte helt eller fortsette i samme spor til jeg blir lei?
Tror mer du er avhenging av sukkeret og brus generelt enn bare energi drikker.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Tror mer du er avhenging av sukkeret og brus generelt enn bare energi drikker.
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men jeg er faktisk ikke noen fan av akkurat brus.

Kan det være taurinen?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Mye mulig, men jeg er faktisk ikke noen fan av akkurat brus.

Kan det være taurinen?
Vis hele sitatet...
Taurin er et BS-kjemikalie som de har puttet i brusen fordi navnet kan assosieres med «taurus», som betyr «Okse». Det har ingen dokumentert stimulerende effekt.
Mengden taurin er vel veldig minimal og aldri hørt om noen som er blitt avhenging av taurin.
Har vell lest eit par saker om personar som har fått dødeleg utfall etter og fått i seg for mykje RedBull?
Tok eit søk på Google, her.

Ellers blir du vell kun hyper av slikt?
Sist endret av Mysterious; 7. juli 2010 kl. 02:06.
Du er blitt avhenging av koffein. Og ja, det går an å bli fysisk avhengig av koffein.

Koffeinholdig leskedrikk er ikke spesielt helsefarlig i moderate mengder. Koffein har mange gode egenskaper slik som skjerpet konsetrasjon, raskere reaksjonsevner og forhindrer trøtthet. Ved for høy dose kan hodepine, svimmelhet, rastløshet og kvalme opptre.

Man kan få abstinenser av koffein hvis man brått slutter med inntaket av koffein. Noe som jeg personlig mener rammer mest ungdommer på lan-partys ect.
Koffein avhenging av 2 bokser redbull hver dag? Koffein innholdet i redbull er vel ikke akkurat noe å bli avhenging av, ville jeg tro. Kan bare være meg da.
Samme greine når folk sier at man ikke må kjøpe energi drikk før du skal legge deg. Kan drikke sixpack redbull og sove like bra. Men godt mulig det varier fra person til person
Sitat av Kirie Vis innlegg
Koffein avhenging av 2 bokser redbull hver dag? Koffein innholdet i redbull er vel ikke akkurat noe å bli avhenging av, ville jeg tro. Kan bare være meg da.
Samme greine når folk sier at man ikke må kjøpe energi drikk før du skal legge deg. Kan drikke sixpack redbull og sove like bra. Men godt mulig det varier fra person til person
Vis hele sitatet...
Det varierer fra person til person og jeg kjenner det bare etter en halv liter redbull at jeg likegodt kan gå våken en dag.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Koffein avhenging av 2 bokser redbull hver dag? Koffein innholdet i redbull er vel ikke akkurat noe å bli avhenging av, ville jeg tro. Kan bare være meg da.
Samme greine når folk sier at man ikke må kjøpe energi drikk før du skal legge deg. Kan drikke sixpack redbull og sove like bra. Men godt mulig det varier fra person til person
Vis hele sitatet...
Dude! Hvis du drikker en sekser med redbull før du legger, blir du neppe å få sove med det første.

Når jeg sier avhengig av i denne sammenheng så mener jeg ikke "heroin-avhengighet" men en mild form for avhengighet...

Edit: Det er veldig indeviduelt hvor mye koffein som skal til for at ting skjer..
Sist endret av amber; 7. juli 2010 kl. 02:21.
Ikke hatt noe problemer med det før. Husker alle de tåplige kommentaren når jeg dro på lan før at vi måtte hamstre inn energi drikker så vi kunne holde oss våkne. Hjalp ikke en meter.
Prøvde det ut i fjor for å sjekke.
Regner med at det er koffeinen ja, skal nok klare å trappe ned litt.

Hvor sterkt er det for magen, nyrer, lever osv?
Tror det går værst utover tennene dine.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Koffein avhenging av 2 bokser redbull hver dag? Koffein innholdet i redbull er vel ikke akkurat noe å bli avhenging av, ville jeg tro. Kan bare være meg da.
Samme greine når folk sier at man ikke må kjøpe energi drikk før du skal legge deg. Kan drikke sixpack redbull og sove like bra. Men godt mulig det varier fra person til person
Vis hele sitatet...

Det varier nok ja, folk sier jo også at man ikke skal drekke kaffe før man legger seg. Kjenner til ett par stykker som drekker kaffe litt før sengetid. Dama tar seg ofte en kopp kaffe litt før sengetid, hun sovner som en stein..
Jeg sier bare fuck it

Tilogmed de beste idrettsutøverne dør random av hjerteattack
og som har trent hele livet og spist riktig mat. Makes no sense to me

Innlegg 666 :P
Sist endret av Itsnotover; 7. juli 2010 kl. 05:56.
Vis du kan engelsk er Wikipedia en veldig bra kilde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull

Redbull kan være farlig når du er under mye stress, har høyt blodtrykk eller har en hjertesykdom. Men - det er alltid et men, vis ikke vil aldrig redbull ha vært så populært globalt!

Vis en Red bull kan drepe deg, så ville en kopp kaffe hatt akkurat samme virkning. Den dreper deg sikkert passivt med masse forskjellige tilsetnings stoffer, men det gjør også cola.

Jeg liker Red Bull bedre en andre drikker, ergo drikker jeg det : )

8 i uka or so
Sitat av Kirie Vis innlegg
Koffein avhenging av 2 bokser redbull hver dag? Koffein innholdet i redbull er vel ikke akkurat noe å bli avhenging av, ville jeg tro. Kan bare være meg da.
Samme greine når folk sier at man ikke må kjøpe energi drikk før du skal legge deg. Kan drikke sixpack redbull og sove like bra. Men godt mulig det varier fra person til person
Vis hele sitatet...

Det varier nok ja, folk sier jo også at man ikke skal drekke kaffe før man legger seg. Kjenner til ett par stykker som drekker kaffe litt før sengetid. Dama tar seg ofte en kopp kaffe litt før sengetid, hun sovner som en stein..

Tror forresten man sover like godt om man kjøper energi drikk og setter dem i kjøleskapet like før man skal legge seg