Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 13016
Jeg er på leting etter filmer som er litt uten om det vanlige. Manipulering av tid og pyskiske lidelser.

Har sett disse 3 filmen som jeg synes passet denne beskrivelsen veldig bra.

Vanilla sky
Butterfly effect
Twelve monkeys
The jacket, akkurat som butterfly effect bare mye bedre synes jeg.
Donnie darko er også å anbefale. Har sett filmen rundt 30 ganger tror jeg.
Kan også legge til identity og the i inside.
Edit: Memento kan også falle innenfor det du leter etter.
Sist endret av sh1bby; 1. april 2010 kl. 19:36.
Mulholland Drive må vel nesten nevnes. Fantastisk film som man aldri helt klarer å forstå.

http://www.imdb.com/title/tt0166924/
Tror disse kan passe beskrivelsen på mindfuck-filmer.
Donnie Darko
Pandorum
The Cube triologien!

slutten på 3'rn er mindfuck deluxe
Sitat av minigolf Vis innlegg
Mulholland Drive må vel nesten nevnes. Fantastisk film som man aldri helt klarer å forstå.

http://www.imdb.com/title/tt0166924/
Vis hele sitatet...

Slenger meg med på den anbefalingen, men vil i tillegg nevne en annen film av David Lynch; Lost Highway. Der presenteres det et skikkelig tidsparadoks!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ny og bra-shutter island, så den idag, det er MINDFUCK så det holder! litt ekkel stemning på den også, legger ut andmeldelse idag hvis eg gidd :P
Oldboy av Chan-wook Park.

Cube som nevnt er også gøyal. Men eneren er definitivt mye bedre enn resten!
Som tidligere sagt vil jeg også anbefale Donnie Darko. Så den senest i dag selv, faktisk.
Vet ikke om Shutter Island tells som Mindfuck film, men synes den var litt det. Men allikevel sykt bra film!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Primer er en indiefilm som handler om manipulering av tid. Den er et flott avbrekk fra typisk hollywood-sci-fi, og høyst forvirrende. Anbefales.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Vet ikke om Shutter Island tells som Mindfuck film, men synes den var litt det. Men allikevel sykt bra film!
Vis hele sitatet...
joho!
slutten var jo (ihvertfall) føkka og forrvirrende
Lucky Number Slevin :

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0425210/
Det var nok mindfuck for meg!
The Alzheimer Case, den er ikke akkuratt helt mindfuck men veldig bra film
Sist endret av hestelus123; 5. april 2010 kl. 03:42.
Tetsuo: The ironman

Ikke vis for små barn
Jeg likte din link til Triangle, Gromle.
Din avatar holder også bolig til "Secret Window" med Mr. Depp som jeg til nøds kan kalle mindfuck, men uansett en toppfilm det også.
Watch-movies har forresten gode speil til Triangle.
SuicideGirls: Guide to Living.
Dette er "mindfuck" deluxe, klarer faktisk ikke å lide meg igjennom denne.
Mysterious Skin var lettere å se, selv om den er helt forj**lig.

atlef.
Los cronocrímenes Eller "Timecrimes" på engelsk er en spansk film fra 2007 som er fantastisk. Ikke så veldig kjent, men en av de beste filmene fra 2000 tallet etter min mening. Jeg ville vel kalle det en thriller.
Den er mindbending og spennende og er i samme gate som de spanske thrillerene "Vanilla sky" og "The Orphanage".

Noen andre her som har sett den?
Ressurectuion of the little match girl. Sett den mange ganger, men har ikke klart å surre hodet rundt den enda.
Lost highway, som nevnt tidligere er bra.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av sh1bby Vis innlegg
The jacket, akkurat som butterfly effect bare mye bedre synes jeg.
Donnie darko er også å anbefale. Har sett filmen rundt 30 ganger tror jeg.
Kan også legge til identity og the i inside.
Edit: Memento kan også falle innenfor det du leter etter.
Vis hele sitatet...
Så the jacket i går, dritbra, takk for tipset.
Cannibal Holocaust(1980)

Grotesk film, tror ikke dem viste hva sensur var på den tiden.

Den er ikke noe skummel, egentlig en dritt film. men seès på eget ansvar. :P
Sitat av Bombasa Vis innlegg
The Cube triologien!

slutten på 3'rn er mindfuck deluxe
Vis hele sitatet...
Må vel egentlig si at cube 1 er egentlig den filmen som virkelig er "cube"

Resten er... huff :P

Samme med starship troopers 1, den er forholdsvis bra i forhold til de 2 andre.

Men må si meg ærlig med at slutten på 3'ern var uforventet.
2001: A Space Oddysey
Sist endret av lolidude; 5. april 2010 kl. 22:12.
Donnie Darko (som tidligere nevnt) og Fight Club synes jeg kan kalles mindfuck:P
Sitat av Gromle Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har Triangle filmene, og disse er til å anbefale!
Sykt bra handling om du liker sci-fi, og utrolig mindfuck!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
joho!
slutten var jo (ihvertfall) føkka og forrvirrende
Vis hele sitatet...
Shutter Island er en komersiell blockbuster film, noe som vil si at den ikke er FOR dyp, og det er ment at de fleste skal kunne "skjønne" den. Om du ble imponert, er du uintelligent eller underage. Flere som skjønner den = flere som liker den = mer penger.

Jeg kan huske å ha sett vanilla sky, men da var jeg så liten at jeg ikke fatta en dritt, men jeg akter å se den igjen, tror den er bra. Husker Cameron Diaz sa "I swallowed your cum!" og kjører av vegen
Vil ikke si at den er så veldig kommersiell, følger ikke helt tradisjonen til vanlige spillefilmer. Mannen bak er Martin Scorsese, en mann med mye bra filmer på skuldra. Taxi driver, Raging Bull og Mean Streets er noen få. Og det at man er uintelligent hvis en blir imponert er ikke relevant. Hvorfor er en dum? Det at den ikke er så dyp som feks The Holy Mountain eller La Planète sauvage (Som er mindfucks så det holder, geniale!) betyr ikke at en ikke kan bli imponert. Det ligger mye bra filmteknikk i den, og Di Capri spiller rollen til de grader.
Hvorfor ikke bare laste ned slike Mindfuck-pakker ?
I en av disse pakkene fant jeg en film ved navn "Eraserhead" og denne var godt over middels skrudd for min del.
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
Donnie Darko (som tidligere nevnt) og Fight Club synes jeg kan kalles mindfuck:P
Vis hele sitatet...
Donnie Darko er jo helt på huet. Jeg skjønte ikke en dritt av denne filmen! Var mindfuck deluxe for meg, kanskje litt for mye.
Hard Candy is kinda sick.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av AndyDepp Vis innlegg
Hard Candy is kinda sick.
Vis hele sitatet...
Intens og bra på musikk, lys og bilde.
Spillte hardt på moralen min hele filmen igjennom, velger du side er du fucked...så mindfucken ligger i at her skal du være schitzofren noe annet er vel moralskt feil?
Jacobs ladder, hvis ingen har anbefalt den før-
Requiem For A Dream.
Genial soundtrack også.
vil si at RepoMen er ganske mindfuck, da den inneholder en merksnodig twist.

Pluss at den generelt bare er jævlig sjuk.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Donnie Darko er jo helt på huet. Jeg skjønte ikke en dritt av denne filmen! Var mindfuck deluxe for meg, kanskje litt for mye.
Vis hele sitatet...
Se den igjen! Legger merke til noe nytt hver gang. Likte den veldig godt. Bare ikke vær skækk som faen når du ser den 2'ern var ikke så bra
Inception. Den er fantastisk.
rart at ingen har nevnt The Number 23...
Fightclub havner vel i denne kategorien. Forøvrig på topp tre av de beste filmer jeg noen gang har sett.
Lars von Triers Antichrist. Den er syk.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Se den igjen! Legger merke til noe nytt hver gang. Likte den veldig godt. Bare ikke vær skækk som faen når du ser den 2'ern var ikke så bra
Vis hele sitatet...
Donnie darko er jo vilt bra.. Men en 2'er sier du, hva heter den, donnie darko 2?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av kuri Vis innlegg
Men en 2'er sier du, hva heter den, donnie darko 2?
Vis hele sitatet...

S.Darko titegn
Jeg forsto alldri shutter island
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Sutter Island var en film med en vri på slutten, men neppe mindfuck. Sist jeg kom ut av en kinosal med WTF! skrevet i panna var etter å ha sett Inception.

BTW: Shutter Isalnd = Truth Denials / Truth and Lies (anagram)