Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2935
Noen kloke hoder der ute som har funnet en erstatter for wow? jeg kan rett og slett ikke spille wow overhodet, uten å bli hekta, noe som seff er en smule kjipt.. er en liten gamertype som savner et fett spill og spille i ny og ne..gått lei wc3 tft, og er på vei inn i xbox 360 verden, hvor jeg er relativt rusten.. hva er fett på konsoll?? så et billig xbox 360 spill, eller et pc spill som ikke krever det nyeste..

takk for alle som gidder

peace
Sist endret av kimjean; 13. april 2010 kl. 01:51. Grunn: glemte epost varsling
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Det som funket for meg , var å slette wow, skaffe meg fritidsaktiviteter, og å starte med tetris.

TETRIS ER KONGE!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av cos Vis innlegg
Det som funket for meg , var å slette wow, skaffe meg fritidsaktiviteter, og å starte med tetris.

TETRIS ER KONGE!
Vis hele sitatet...
Der vant du min respekt.

Hvis du liker fps er jo COD:MW2 helt brilliant online, både på konsoll og pc. Du burde kunne slå igjen en god del timer, bare med det.
Jeg var sykt hektet på wow før. Jeg startet med og fryse accounten å spille helt til spilletiden gikk ut. Når den dagen kom, ringte jeg venner og lurte på om vi skulle finne på noe. Se filmer, bowling, kino whatever.

Føles godt som FAEN å være ferdig med wow.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Jeg var sykt hektet på wow før. Jeg startet med og fryse accounten å spille helt til spilletiden gikk ut. Når den dagen kom, ringte jeg venner og lurte på om vi skulle finne på noe. Se filmer, bowling, kino whatever.

Føles godt som FAEN å være ferdig med wow.
Vis hele sitatet...
Det er ett viktig aspekt, HENG MED VENNER! Jeg lover deg, friheten etter du er done med wow, er helt fantastisk! Du trenger ikke møte opp til raids, gjøre daglige quest , du slipper alt dette uten å føle deg rotten. Og du får ekstra tid til tetris. Man har alltid tid til tetris.

finn ett tetris spill som passer deg, kjøp deg en flaske cola, og kos deg :-)

Vær supersosial, og finn ett random spill som ikke krever mye spilling.

khlemzie
league of legends er awesome!
http://lol-europe.com

prøv det!
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg var avhengig av WoW en periode.
Prøvde da å finne en hobby... Men det gikk ikke. Så jeg startet å tenke på ting som jeg hadde ønsket å gjøre en stund, og da gjorde jeg det. Rommet mitt trengte en liten ommøblering, og da ble det ommøblering. Da fikk jeg plutselig lyst til å sette opp anlegg på rommet, da gjorde jeg det. Og så trengte jeg en stor skjerm på rommet, og vips, etter 2,5 uke med planlegging og ommøblering, fiksing, triksing så hadde jeg et mye mer romslig rom, bra anlegg, 37" skjerm, en PC koblet opp til skjerm og anlegg + PS3. Har blitt en del vors på rommet etterhvert

Poenget mitt er at du burde gjøre noe som ikke har med spill å gjøre, men heller noe praktisk. Bruk hendene, hodet og fantasien!

Må legge til at Bad Company 2 er SINNSYKT fett, ihvertfall med dette oppsettet!
fl studio og lage litt awesome musikk?
Det er virkelig ikke noe værre enn å slette WoW fra pcen din og kvitte deg med accounten. Selg den, eller slett den. Skjønner ikke helt hvorfor du vil erstatte WoW med et annet spill da. Det er timene foran pc skjermen eller tven som har noe å si, hvilket spill det er har da ingen relevanse?
Trådstarter
21 2
hehe, må smile når jeg ser at det er fler forståelsesfulle mennesker i norge ennå! MEN, eneste som er, er at jeg er ferdig med alt det der, er drit sosial, og ja..alt er som normalt igjen tingen er at jeg har spilt litt frem og tilbake i det siste og merket at jeg må ha et eller annet tidsfordriv i ny og ne, men velger jeg wow -> mer og mer spilling, fler og fler unnskyldninger, just like a drug.. vurderer sterkt ps3, og da blir det kun orginal spill fremover, og det koster........ og ja, det er helt utrolig hvordan man blir trollbundet av wow! been there done that, men hey, takk for support
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hehe kansje prøv å tenk at du sløse bort livet ditt foran en pc. dt e greit at du spill om nattan hvis du skal ut å sjalla baisje. men tenk på vænner, ALDRI SETT SPILL FÅRAN VÆNNER!
Siden du har spilt wc3 har du vell hvert bortom dota ?

Isåfall bør du sjekke ut League of Legends (LoL). Free to play dota i egen klient. Closed beta varte til rundt om oktober 09' en gang og det ble lansert i butikkene i begynnelsen av 2010. Du kan velge om du vil kjøpe det eller laste det ned. Hverfall gratis å lage bruker. Spilt siden september og må ærlig innrømme at det er en perfekt ting å drive med dersom du har slutta med wow. Begynnte når jeg ble permbanned fra wow og har drevet med det siden den dag.
Jeg led av det samme, men etter 5 lange år, og en tur opp på høyskole ble jeg bare instant lei.. WoW er en curse, spess hvis du har endel IRL venner som spiller også.
Jeg har vært i samme situasjon, men klarte å slutte ved hjelp fra foreldre og venner.

Jeg spilte omtrent 24/7..

Det som funket for meg, var å begrense spilletider drastisk i uka.. Som en start kan sette deg dager du IKKE skal spille i det hele tatt. La oss si 2-3 dager ekstra i uka som du ikke spiller, og tenk GRUNDIG gjennom hvis du føler for å spille en ekstra dag over hva du har begrensa deg sjøl til.

Fortsetter du sånn, og kanskje begrenser mer etter noen uker, så blir du rett og slett LEI, og da er det MYE lettere for deg å slutte og starte et mer normalt liv.

Og jeg må si at livet jeg har nå, med en del venner og kjæreste.. er MYE bedre enn det livet jeg hadde forran skjermen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er du over 14 år er det på tide å tenke på å få seg en jobb.

Da burde du ha nok å henge fingrene i.
Du går lei av wow.. Jeg spiller det veldig lite(slutter å betale veldig snart).. Wotlk suger hardt, raids er kjedelige. SAMP er så mye morsommere og.
DOTA eller HON er spill som går ut på mye av det samme. men har ikke samme avhengighets faktor. funget for meg har ikke spilt wow siden juli 2009
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg vil annbefale League of Legends på det høyeste. Det er et veldig bra spill og du blir ikke avhengi med mindre du er en av de der hardcore DotA folkene som MÅÅÅÅÅÅ vinne.
Jeg sletta WOW accounten og begynte å spille gitar
Måten jeg klarte og slutte med wow på var ganske enkel, gikk fra guilden min og da var det ingenting i wow som var morsomt lengre :P
OT:
Kan noen forklare meg hvordan en blir hekta på et spill?
Jeg skjønner liksom ikke følelsen. Jeg spiller mye selv, og får ofte følelsen av at jeg har lyst til å spille et bestemt spill. Men denne følelsen kan jeg overstyre når som helst.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
OT:
Kan noen forklare meg hvordan en blir hekta på et spill?
Jeg skjønner liksom ikke følelsen. Jeg spiller mye selv, og får ofte følelsen av at jeg har lyst til å spille et bestemt spill. Men denne følelsen kan jeg overstyre når som helst.
Vis hele sitatet...
For min del er det konkurranse instinktet som gjør det til en avhengighet. vil være best, derfor må jeg spille mer. og det sosiale i wow. folk forventer at du logger på å spiller med dem. dette kan skape sosial forventninger som gjør at man føler seg tvunget til å spille.

dette er i korte trekk hva som fikk meg avhengig i sin tid. gjelder særlig når man spiller med fler av IRL vennene sine
Sitat av Ampier Vis innlegg
For min del er det konkurranse instinktet som gjør det til en avhengighet. vil være best, derfor må jeg spille mer. og det sosiale i wow. folk forventer at du logger på å spiller med dem. dette kan skape sosial forventninger som gjør at man føler seg tvunget til å spille.

dette er i korte trekk hva som fikk meg avhengig i sin tid. gjelder særlig når man spiller med fler av IRL vennene sine
Vis hele sitatet...
Men er det slik at du føler at du ikke kan kontrollere det, i det hele tatt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ampier Vis innlegg
For min del er det konkurranse instinktet som gjør det til en avhengighet. vil være best, derfor må jeg spille mer. og det sosiale i wow. folk forventer at du logger på å spiller med dem. dette kan skape sosial forventninger som gjør at man føler seg tvunget til å spille.

dette er i korte trekk hva som fikk meg avhengig i sin tid. gjelder særlig når man spiller med fler av IRL vennene sine
Vis hele sitatet...
Stort sett er dette også traits som viser seg i det virkelige liv, og hvis ikke har man nok et enormt mindreverdighetsproblem irl.

Iallefall min erfaring etter å ha vært en casual gamer i snart 20 år og fulgt med på mine venner som enten blir "hektet" og \ eller har et "konkuranseinstinkt".
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Men er det slik at du føler at du ikke kan kontrollere det, i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
jo, jeg kan kontrollere det. Men det betyr liksom så mye for meg å være best at jeg velger spill framfor andre ting. også blir jeg svært sugd inn i spillverdenen. det er liksom det som betyr noe der og da. når jeg ser tilbake på det må jeg bare le.

hver gang jeg får lyst til å spille nå velger jeg å trene, spille gitar, eller andre ting som holder meg opptatt til abstinensene er over. også hjelper det at jeg ikke har spillet installert på pcen eller betalt avgiften.
Sist endret av Ampier; 24. april 2010 kl. 15:38.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
OT:
Kan noen forklare meg hvordan en blir hekta på et spill?
Jeg skjønner liksom ikke følelsen. Jeg spiller mye selv, og får ofte følelsen av at jeg har lyst til å spille et bestemt spill. Men denne følelsen kan jeg overstyre når som helst.
Vis hele sitatet...
I tillegg til det andre har svart, kan jeg kanskje legge til at noen kan være genetisk predisponert for avhengighet. Altså at noen har større sjanse til å bli avhengig enn andre.
Kilder til denne genetiske predisponeringen for wow-avhengighet?
Sist endret av Lunicks; 24. april 2010 kl. 16:10.
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Kilder til denne genetiske predisponeringen for wow-avhengighet?
Vis hele sitatet...
det gjelder ikke bare wow-avhengighet. Det gjelder all avhengighet.

Det anntas at "native-americans" var predisponert for avhengighet, og at dette er grunnen til at så mange ble suckers for "ildvann".
På data anbefaler jeg League of Legends, mens på konsoll anbefaler jeg enten Call of Duty 4: Modern Warfare eller Call of Duty: Modern Warfare 2.

Kan forøvrig legge til at en kamerat av meg som var ganske avhengig av WoW begynte med League of Legends og har ikkje WoW'er siden.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Det som funka greit for meg, var enkelt å greit å utsette spillingen til sent på kvelden. Bruk dagen til å gjøre ting du liker. Jeg trente og var med venner generelt. Da kvelden kom, var eg så trøtt at eg la meg heller. Dette gikk i 3-4 dager, og etter de dagene, orket jeg ikke tanken på å gå tilbake til det tullet. Lettelse å ikke bry seg om raids og lignende. Det var kanskje litt lettere for meg enn for andre siden jeg på den tid var den beste paladin på serveren og følte meg ferdig (:
Ikke spesielt vanskelig å slutte med wow, jeg har spilt det siden begynnelsen og klarte å slutte ved å fokusere mer på lekser og jobb
Sist endret av Spelly; 29. april 2010 kl. 14:37.