Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9515
Hvilke sovepiller/legemiddel får du hos legen som hjelper best etter pepper sniffing? har dritt meg ut på justeringa, blitt litt for voldsom og overjustert meg til nedtur med antageligvis 2-3 timers gjennomsnittlig søvn fra mandag til onsdag og ingenting søvn natt til idag.

Og med de pillene så søker jeg ikke noe form for rus.. er dritt lei av bønne og liker egentlig bare moderat pepper rus så sovepiller/kanskje noe andre type piller blir valget. Skal ikke ha ritalin eller noe som fucker deg helt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg har aldri brukt amfetamin, men Flunitrazepam funker ok som sovemedisin for meg.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Hmm, eneste jeg har prøvd er benzo og de funka fjell men selvfølgelig ble det tørke rett etter det kom frem til sørlandet..
Sist endret av badgeren; 26. april 2012 kl. 08:37.
Benzo er best i dette tilfellet. Eksempler på benzo:
Valium og imovane (dumt å bruke imovane!)

Har flere benzoer i hodet men kommer ikke på de i farta
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
diazepam... gode greier :-)
Av norske benzo som man kan få hos legen (bortsett fra flunipam, som trenger spesialtillatelse, osv), så synes jeg en miks an nitrazepam (apodorm, mogadon) og diazepam (valium, vival, stesolid) er best som sovemedisin. En del nitrazepam og to deler diazepam, f.eks 5mg nitrazepam og 10mg diazepam.

Ellers vil jeg anbefale flunipam hvis du får tak i det. Rivotril er også en fin sovemedisin, men begge disse preperatene er vanskelig å få skrevet ut, og derfor også vanskelig å skaffe illegalt.

Ett annet alternativ er etizolam. 1mg tablett under tungen, og jeg hadde vanskeligheter med å holde meg våken. Det er det sterkeste benzopreperatet jeg har prøvd, og det er fritt fram å bestille fra EU/EØS land

Sist og ikke minst; alle reagerer forskjellig på benzodiapiner. Noen får sove på 1-2 sobril, mens jeg må ha minst 5 for å sove. Noen synes apodorm er supersovemedisin, men jeg synes valium alene er bedre, og er nødt til å blande apodormen med ett annet benzo for å få sove. Har liten toleranse, hvis noen lurte. Har aldri tatt store doser.
Skaff deg seruquel, er ikke et B prep men det tar knekken på deg. Om du holder deg våken på feks 100-200mg så er du god.
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
Skaff deg seruquel, er ikke et B prep men det tar knekken på deg. Om du holder deg våken på feks 100-200mg så er du god.
Vis hele sitatet...
Det er anti-psykotika. Hold langt faen unna sånt. Les Felleskatalogen om du ikke er enig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
Skaff deg seruquel, er ikke et B prep men det tar knekken på deg. Om du holder deg våken på feks 100-200mg så er du god.
Vis hele sitatet...
jeg går på den medisinen, er noe drit for det var speeden som gidde meg psykoser hele tiden, og gjorde til at jeg ble kjempe paranoid. Den medisinen gjør at du blir veeldig trett og klarer så vidt å holde deg våken, det eneste du klarer er å sove hele tiden..
Jeg går på Seroquel nå. Meget svak dose, dog. Kan si meg veldig enig i at man blir trøtt og sløv. Nå har jeg heldigvis bygget opp litt toleranse men de første gangene klarte jeg bare ikke holde meg våken uansett hvor lyst det var ute eller hvor mye bråk det var i huset. Forøvrig brukes disse ikke bare for pasienter med f.eks bipolar, faktisk. Det tas også i bruk ved insomni. Det er også en av grunnene til at jeg går på dem selv.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Anti-psykotika generelt har vel en motsatt effekt på dopamin i hjernen i forhold til stimulanter? Eller tar jeg feil? Da skal det egentlig i teorien være det beste, men personlig ville jeg tatt benzodiapiner.
2-3 imovane funker bedre en fluniser for meg faktisk.. så veldig inviduelt
Før funket ingenting spesielt, var heldig om jeg fikk sove,men C preparater var det som hjalp meg mest før (Antipsykotika) I det siste har Apodorm faktisk fått meg til å å kvelde. Bare jeg ikke tar for mange, maks 2-3..å kansje en 25 mg Quetiapin.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Anti-psykotika generelt har vel en motsatt effekt på dopamin i hjernen i forhold til stimulanter? Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Du tar nok ikke feil. De fleste anti-psykotiske preparater har en klar antagonistisk effekt på dopamin-reseptorer (primært D2-reseptoren). Stimulanter virker andre veien og øker dopamin-aktivitet.
Imovane og Zopiclone er hva jeg er kjent med av sove/innsovnings tabletter. Men har aldri selv brukt dette som et preparat for å lande etter amfetaminbruk, så hvor effektivt det vil være vet jeg ikke. Kommer vel ann på mengder amfetamin inntatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tawon Vis innlegg
Du tar nok ikke feil. De fleste anti-psykotiske preparater har en klar antagonistisk effekt på dopamin-reseptorer (primært D2-reseptoren). Stimulanter virker andre veien og øker dopamin-aktivitet.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke så enkelt som at det ene virker en vei og den andre virker motsatt, når det gjelder opptak, aktivitet og re-opptak av dopamin. Reseptorene er veldig ulike, og det krever mye nevropsykologisk/-fysiologisk kunnskap for å forklare forskjeller og likheter, samt dopaminnivåer i hjernen og dets virkninger.

Du har rett i at de fleste antipsykotika har en antagonistisk effekt, og at stimulanter "øker aktiviteten" i form av at den hemmer reopptak, men det er som sagt ikke riktig at de nødvendigvis virker motsatt av hverandre.

Et eksempel er folk med ADHD som går på antipsykotika; Det er ingen interaksjoner mellom ADHD-medisin og f.eks. Trilafon (Perphenazin), Zyprexa (Olanzapine) eller Seroquel (Quetiapine).

Bare så det er avklart =)