Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 949
Jeg har en ekstra HP Pavillion slimline pc stående, en sånn her

http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2007/04/HP-Pavilion-Slimline-s3000.jpg

Jeg har også ett ekstra kabinett, helt vanlig mid-tower Lian-Li. Så jeg lurte på om det er mulig å ta alle bitene inni HP pcen, og sette det inn i det andre kabinettet. Det er ikke noe spesiell grunn til at jeg skal gjøre det, vil bare prøve meg litt fram. Jeg regner egentlig med at hovedkortet er for lite ( http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=3432565 ) men man kan jo altids håpe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er veldig vanskelig å si på slike "ferdig" PC'er, da de ofte har helt egne fester og fasonger på hovedkortene, eneste måte å finne ut på er å prøve.
Alle hovedkort har en viss standard.

ATX, micro-ATX, micro-ITX, ITX o.l

Så vil tro det går ja

Men du kan jo poste kabinettet du har, så får vi se.
Sist endret av Inge90; 1. mai 2010 kl. 11:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Inge90 Vis innlegg
Alle hovedkort har en viss standard.

ATX, micro-ATX o.l

Så vil tro det går ja
Vis hele sitatet...
Nei, ferdigPC'er overholder nødvendigvis ikke noen standard da disse hovedkortene er utviklet spesifikt for en platform hos produsenten, de kan godt være utviklet av MSI f.eks, men de trenger ikke nødvendigvis ha standard strømtilkobling heller.
Så klart har de jo en standard. Har du noe bevis på at de ikke har det?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Inge90 Vis innlegg
Så klart har de jo en standard. Har du noe bevis på at de ikke har det?
Vis hele sitatet...
Jeg har 20 års erfaring med PC-bygging, og jobber i IT-industrien hos verdens største PC-leverandør.

Nei, jeg har ingen bevis for hånden.
Trådstarter
Problemet er at jeg vet ikke akkurat hvilket kabinet det er :P kjøpte det til konfirmasjon for lenge siden, og det finnes ikke på Lian-Li sine hjemmesider lenger (ikke som jeg kunne finne ivertfall) men det ligner på http://lian-li.com/v2/tw/flashpage/8n/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Morbo1993 Vis innlegg
Problemet er at jeg vet ikke akkurat hvilket kabinet det er :P kjøpte det til konfirmasjon for lenge siden, og det finnes ikke på Lian-Li sine hjemmesider lenger (ikke som jeg kunne finne ivertfall) men det ligner på http://lian-li.com/v2/tw/flashpage/8n/
Vis hele sitatet...
Lian-Li kabinettet ditt følger nok en standard uansett, det er hovedkortet som er spenningsmomentet.
Trådstarter
Ja ok, takk for hjelpen Nå må jeg bare forhanlde med de andre i huset om jeg får lov til å gjøre dette her XP Ønsk meg lykke til
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
På siden det blir linket til for hovedkortet står det at har Micro-ITX formfaktor og at det er laget av Asus for HP.
Dermed burde det passe i kabinetter som har fester for Micro-ITX. Tror ikke det er så vanlig å ha slike fester i et miditower kabinett.

Gamle compaq var spesielt ille når det gjaldt hovedkort og kabinett. De hadde spesielle risere som gjorde det umulig bruke hovedkort eller kabinett til noe annet.
Jeg har bygd om noen halvgamle HP Pavillion tower med helt ny hardware, og der var det standard M-ATX fester, eneste var kabelene til fronten som ikke var standard.
Jeg et intrykk av det er mer vanlig å bruke standardfester på tower enn på desktop.
Sitat av Inge90 Vis innlegg
Så klart har de jo en standard. Har du noe bevis på at de ikke har det?
Vis hele sitatet...
Støtter det atx sier, har selv erfaring med dette etter å ha arbeidet på IT-avdelingen på en skole... Fabrikkproduserte PCer trenger aldeles ikke å ha standard skruehull i hverken hk eller psu. I hverste fall kan TS bare modifisere hovedkort platen i kabinettet å feste psu med dobbeltsidig teip
Sist endret av Spelly; 1. mai 2010 kl. 12:02.