Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3449
Bare lurer hva dere tenker.
Jeg bor i ett boretslag. For 4dager siden møtte jeg på en nabo. Han lurte på om det var jeg som lagde bråk store deler av døgnet. Jeg fortalte at det er ikke meg, jeg har en datter på 11måneder som legger seg hver kveld kl 1830 å at vi har 8-16 jobber. I tillegg nevnte jeg at du bor ikke under oss engang, så det er umulig uansett! Skal legge til at fyren bor i kommunal bolig og jeg veit det er rus relatert, aner ikke om det er noe psykriatri inn i bilde.
Han unnskyldte seg for at han trodde at det var fra oss. Greit nok

I dag på en søndag ringte det på døren rundt kl 09. Jeg lukker opp døren forsiktig pga dama står i morgenkåpe i gangen og ungen sitter på gulvet 3m unna. I det jeg lukker opp smeller døren opp hvor naboen dytter meg inn og spør hvorfor i helvete vi bråker. Hvor han deretter prøver å nikke mot meg. Da jeg skriker til han så roer han seg ned med engang. Da jeg forteller at vi har akkurat stått opp, dattern vår sitter 3m unna osv. Sier til han at det er ikke oss! Du bor ikke under oss engang. Får han ut av leiligheten og smeller igjen døra.

Etter 5min har han ringt på hos andre naboen da jeg går ut å forteller han at det her gjør du faen ikke igjen.

Vi ringer da styreleder i boretslaget hvor vi blir fortalt at vi må ringe politiet. Hun vil vi skal anmelde. Politiet kommer etter 10min. Etter "avhør" sier jeg at vi anmelder. Så ber politiet meg tenkte på det til imorgen. Okey?

Styreleder kontakter kommunen, der får hun beskjed om at hun må sende en mail. Hun vil ha han ut, men jeg tviler på at det kommer til å skje?

Er det noe poeng i anmelde i det hele tatt? Vil de ikke bare henlegge uansett!
Sitat av tbholm Vis innlegg
Bare lurer hva dere tenker.
Jeg bor i ett boretslag. For 4dager siden møtte jeg på en nabo. Han lurte på om det var jeg som lagde bråk store deler av døgnet. Jeg fortalte at det er ikke meg, jeg har en datter på 11måneder som legger seg hver kveld kl 1830 å at vi har 8-16 jobber. I tillegg nevnte jeg at du bor ikke under oss engang, så det er umulig uansett! Skal legge til at fyren bor i kommunal bolig og jeg veit det er rus relatert, aner ikke om det er noe psykriatri inn i bilde.
Han unnskyldte seg for at han trodde at det var fra oss. Greit nok

I dag på en søndag ringte det på døren rundt kl 09. Jeg lukker opp døren forsiktig pga dama står i morgenkåpe i gangen og ungen sitter på gulvet 3m unna. I det jeg lukker opp smeller døren opp hvor naboen dytter meg inn og spør hvorfor i helvete vi bråker. Hvor han deretter prøver å nikke mot meg. Da jeg skriker til han så roer han seg ned med engang. Da jeg forteller at vi har akkurat stått opp, dattern vår sitter 3m unna osv. Sier til han at det er ikke oss! Du bor ikke under oss engang. Får han ut av leiligheten og smeller igjen døra.

Etter 5min har han ringt på hos andre naboen da jeg går ut å forteller han at det her gjør du faen ikke igjen.

Vi ringer da styreleder i boretslaget hvor vi blir fortalt at vi må ringe politiet. Hun vil vi skal anmelde. Politiet kommer etter 10min. Etter "avhør" sier jeg at vi anmelder. Så ber politiet meg tenkte på det til imorgen. Okey?

Styreleder kontakter kommunen, der får hun beskjed om at hun må sende en mail. Hun vil ha han ut, men jeg tviler på at det kommer til å skje?

Er det noe poeng i anmelde i det hele tatt? Vil de ikke bare henlegge uansett!
Vis hele sitatet...
Poenget med anmeldelse i dette tilfellet er mest for å ha grunnlag til å kaste denne personen ut.
BRAND ∞ STRONG
Trist at du har det sånn rundt deg, med barn og alt.

Folk trenger sted å bo, men ikke alle kan bo overalt. Få fyren ut.
Har du kikkhull i døra? Hvis han står utenfor, ikke lukk opp, bare ring politiet med det samme. Du vet ikke om han har med balltre neste gang.
Anmeld, og stå fast ved det. Både du og styreleder synes å ønske å få denne personen ut, så da bør dere jobbe for det med de midler dere har til rådighet.

Slikt pakk er det ingen som vil ha rundt seg.

En samfunnstaper som er både livsfarlig og ubehagelig under de rette forholdene.
Anmelde for hva?
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Anmelde for hva?
Vis hele sitatet...
Mannen gikk til angrep på han

Ts : stygg sak, håper det ordner seg
Sist endret av Jerna; 17. april 2023 kl. 08:15.
Hvis det er kommunal leilighet kan jo styreleder også kontakte kommunen så de blir klar over situasjonen
Ja du må bare anmelde, formelt klage til borettslaget og gjerne snakk med naboene så de kan fortelle om deres opplevelse. Kan bli kasta ut men det må dokumenteres at vedkommende er helt ape.

Men før det, du er kanskje ikke vant til det men hvis du gidder/tør så ta og ring på hos han og ta en ordentlig samtale og forklar hvordan det oppleves for dere. Ikke anklag og si du gjør ditt du gjør datt. Men spør om han kan forstå hva du mener. Kanskje det løser seg uten stress.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Anmelde for hva?
Vis hele sitatet...
... kødder du?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Ja du må bare anmelde, formelt klage til borettslaget og gjerne snakk med naboene så de kan fortelle om deres opplevelse. Kan bli kasta ut men det må dokumenteres at vedkommende er helt ape.

Men før det, du er kanskje ikke vant til det men hvis du gidder/tør så ta og ring på hos han og ta en ordentlig samtale og forklar hvordan det oppleves for dere. Ikke anklag og si du gjør ditt du gjør datt. Men spør om han kan forstå hva du mener. Kanskje det løser seg uten stress.
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
... kødder du?
Vis hele sitatet...
Nei. Skal han anmelde han for forsøk på vold?
Er vel neppe legemsfornærmelse engang dette her.
Sist endret av venstrehook; 17. april 2023 kl. 11:43.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nei. Skal han anmelde han for forsøk på vold?
Er vel neppe legemsfornærmelse engang dette her.
Vis hele sitatet...
I det jeg lukker opp smeller døren opp hvor naboen dytter meg inn og spør hvorfor i helvete vi bråker. Hvor han deretter prøver å nikke mot meg.
Høres ut som han trengte seg inn nesten og det er vell ikke lov?
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nei. Skal han anmelde han for forsøk på vold?
Er vel neppe legemsfornærmelse engang dette her.
Vis hele sitatet...
At han bommet frikjenner jo ikke fyren. Akkurat som du ikke blir sluppet fri om du skyter etter lensmann og bommer. Du blir tatt for noe, og domfelt.

Truende adferd, forstyrrelse av ro og orden? Hvem vet hva de benytter? Poenget er jo ikke at inntrengeren skal låses inn i fengsel lengst mulig. Poenget er å få inntrengeren ut av den kommunale leiligheten slik at de andre kan leve i fred og ro.

Han trenger seg inn hos en småbarnsfamilie dagen etter at han er forklart at evt. bråk kommer fra andre. Like foran kone og barn forsøker altså inntrengeren skallen ned en familiemann klokken 9 en søndags morgen.

Jeg kan garantere deg at dette vil politiet ta på alvor, helt sikkert kommunen også.
Sist endret av _abc_; 17. april 2023 kl. 14:41.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
At han bommet frikjenner jo ikke fyren. Akkurat som du ikke blir sluppet fri om du skyter etter lensmann og bommer. Du blir tatt for noe, og domfelt.

Truende adferd, forstyrrelse av ro og orden? Hvem vet hva de benytter? Poenget er jo ikke at inntrengeren skal låses inn i fengsel lengst mulig. Poenget er å få inntrengeren ut av den kommunale leiligheten slik at de andre kan leve i fred og ro.

Han trenger seg inn hos en småbarnsfamilie dagen etter at han er forklart at evt. bråk kommer fra andre. Like foran kone og barn forsøker altså inntrengeren skallen ned en familiemann klokken 9 en søndags morgen.

Jeg kan garantere deg at dette vil politiet ta på alvor, helt sikkert kommunen også.
Vis hele sitatet...
Ok, vi har hatt samle greiene med en beboer her, og da kunne ikke politiet gjøre en dritt. Men om du garanterer, etter å kun ha hørt ts sin åpningspost, så for all del. Anmeld da, og legg ut her når brevet med henlagt kommer i posten.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det høres ut som du har overtatt en nabo jeg hadde, lyden av et støvsugermunnstykke som traff veggen ble besvart med hamring med knyttnever på veggen.
Han leide privat, men ble trolig kastet ut etter en skriftlig klage til eier av leiligheten.
Politiet var ikke involvert, styret sendte klage til eier.
Sist endret av datagutten; 17. april 2023 kl. 16:07.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Ok, vi har hatt samle greiene med en beboer her, og da kunne ikke politiet gjøre en dritt. Men om du garanterer, etter å kun ha hørt ts sin åpningspost, så for all del. Anmeld da, og legg ut her når brevet med henlagt kommer i posten.
Vis hele sitatet...
Samme greiene, med en fyr som går til angrep foran spebarn?

Javel, om det blir henlagt, hva så, burde man ikke gjøre det riktige (anmelde) allikevel?
Sist endret av vindaloo; 17. april 2023 kl. 16:36.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Ok, vi har hatt samle greiene med en beboer her, og da kunne ikke politiet gjøre en dritt. Men om du garanterer, etter å kun ha hørt ts sin åpningspost, så for all del. Anmeld da, og legg ut her når brevet med henlagt kommer i posten.
Vis hele sitatet...
Ok jeg tar den, klønete formulert av meg. Jeg kan naturligvis ikke garantere noe som helst. Jeg burde skrevet at jeg tror politiet vil ta tak i saken, fordi fornærmede er familiemann med spedbarn og vold eller forsøk på vold foran barn kan være traumatiserende.

Skjer ingenting, hverken hos politi eller kommunen blir jeg veldig skuffet over rettsikkerhet og utviklingen i samfunnet.
Sist endret av _abc_; 17. april 2023 kl. 17:39.
Trådstarter
5 1
I dag anneldte jeg forholdet. Understreket veldig det at det er en unge til stede her! De spørte om jeg ønsket besøksforbud. Noe jeg gjorde for at samboeren min vil føle seg tryggere.Da jeg jobber skift. Ca 1t etter avhøret ringte en jurist meg og fortalte at dette var umulig,fordi vi bor i samme oppgang. Så juridisk ble dette vanskelig. Så hva som skjer videre her aner jeg ikke, men igjen så må de ta dette alvorlig tenker jeg pga det er barn tilstedet.

Samboer har pratet med kommunen idag, da hun ble fortalt at de skulle ta tak idette og holde henne oppdatert. Så får vi se hvor mye oppdatert vi blir framover. Men håper at de tar dette alvorlig pga barnet!

Har tenkt å ta en prat med styreleder i boretslaget imorgen å se om det er mulig å få han ut. Aner ikke hvor "lett" det er
Det jeg har hørt via anekdoter fra andre, er at det er veldig vanskelig å få kastet ut folk som ikke vil dra frivillig dessverre.
For ca 20 år sien ble jeg veldig plaget av naboen under meg. Det ble politianmeldt flere ganger, men det føltes som de trodde det var meg som var problemet. Endte med at jeg måtte flytte. Synd det er slik.
Det bør anmeldes, selvom det kan bli henlagt. Selvom saker henlegges, så blir det registrert på vedkommende. Skulle han få flere anmeldelser, vil summen av disse til slutt gi straff. Derfor anbefales det alltid å anmelde uansett utfall. For hva du vet kan han ha 10 saker fra før, og din anmeldelse tipper glasset.
Trådstarter
5 1
Allerede nå fikk jeg svar fra politiet....

Du underrettes med dette om at saken er henlagt på grunn av manglendebehandlingskapasitet
Sitat av tbholm Vis innlegg
Allerede nå fikk jeg svar fra politiet....

Du underrettes med dette om at saken er henlagt på grunn av manglendebehandlingskapasitet
Vis hele sitatet...
Men nå er det i alle fall i systemet, og om det blir andre episoder så kan dere vise til den.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Ok, vi har hatt samle greiene med en beboer her, og da kunne ikke politiet gjøre en dritt. Men om du garanterer, etter å kun ha hørt ts sin åpningspost, så for all del. Anmeld da, og legg ut her når brevet med henlagt kommer i posten.
Vis hele sitatet...
Du misforstår litt, det er ikke politiet som skal kaste denne fyren ut. Men for at et borettslag skal kunne tvinge noen ut må det foreligge dokumentasjon på hva enn borettslaget klager over.
Sitat av tbholm Vis innlegg
Allerede nå fikk jeg svar fra politiet....

Du underrettes med dette om at saken er henlagt på grunn av manglendebehandlingskapasitet
Vis hele sitatet...
Du ma bare fortsette å anmelde. Etterhvert blir det en større sak. Spesielt hvis han faktisk blir fysisk voldelig.
Trådstarter
5 1
Pratet med styreleder idag også.De var på befaring igår og fant ut at det kommer fra en annen oppgang. De har sendt pålegg til kommunen at de må lydisolere leiligheten hans.

Det som ikke er så gøy her er at han har ringt idag. Kommer bråk å han tror fortsatt det kommer fra oss�� så da kan jeg ikke forstå noe annet enn at det er noe psykiatrisk her
Ja det kan fort være psykiatri inne i bildet, og når du vet han ruser seg så er det jo da ikke en veldig god kombinasjon.

Leier dere eller eier dere? Om dere leier ville jeg personlig i din situasjon satt familien først og bare funnet en bedre egnet bolig for familien. Eier dere blir det jo langt mer komplisert, da kan jo alt fra botid til salgstid spille inn. Og i dagens marked er det kanskje tryggest å kjøpe etter at salget er i boks og pengene fra salget på konto.

Hold kontakten med styreleder, og kommunen og leverer nye anmeldelser dersom flere truende situasjoner oppstår. Informer også styreleder ved evt. truende situasjoner slik at det blir enklere å få fjernet uromomentet.
Hvis det er en kommunal bolig bør du sende klage til kommunens bo oppfølging. Dette har sikkert styreleder gjort, men kan være greit at dette kommer fra flere kanter. Vanligvis gjøres dette per epost. Kommunen må på sett og vis følge opp i form av advarsler osv. Naboen vil få vite at noen har klaget, men ikke hvem. Som det ble sagt over her, det handler om å lage en portefølje så han til slutt blir kastet ut hvis det oppstår flere hendelser.