Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2653
Anonym bruker
"Fortrolig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sendte en pakke for 11 dager siden. Norgespakke, mottaker har enda ikke mottatt.


Årsak? / Mulig årsak?
Takket du nei til sporing da du sendte den for å spare noen usle kroner?
Norgespakke et med sporing.
Hva sier sporing.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Årsaken er nok forsinkelser.
Anonym bruker
"Fortrolig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Takket du nei til sporing da du sendte den for å spare noen usle kroner?
Vis hele sitatet...
Sitat av Dough Vis innlegg
Norgespakke et med sporing.
Hva sier sporing.
Vis hele sitatet...

Jeg var vell litt ute når jeg sendte pakken. Kastet lappen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var vell litt ute når jeg sendte pakken. Kastet lappen.
Vis hele sitatet...
Lurt å kaste beviser, slik at ikke politiet kan spore den. Kudos!
Hvorfor har ikke mottaker sporingsnummer?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har opplevd det samme x2 uten at mottaker fikk noe beskjed eller besøk av popo. Dette var ifbm innenlandssending av ulovlige varer. Konkluderte med at jeg fucket opp ifbm betaling av brevforsendelsen. Jeg spurte enkelt og greit damen i ''Post i butikk'' hvor mye/mange frimerker jeg trengte til gitte forsendelse etter å ha veiet den, og hun gidde meg feil info. Ingen av pakkene kom frem og det var ingen som hørte noe i ettertid. Hva som skjedde med pakkene deretter er for meg et mysterium...
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Både sender og mottaker skal jo få sporingsnummer.. Men ingen av de som har brukt har fått det? Lukter tull.
BRAND ∞ STRONG
Får mottaker sporingsnummer? Det viste jeg ikke.
Sender får jo sitt på kvitteringen, men hvordan får mottaker sporingsnummeret?
om mottaker bruker posten sin mobil app. så kommer ofte sporingsnr dit automatisk når det er registrert i posten sine systemer. mulig dette betinger at mobilnr legges inn på pakkeseddel?

jeg har ikke sendt noe selv på mange mange år, men har mottatt norgespakker fra andre. og hos meg spratt det iallefall automatisk opp i posten appen

uansett, posten er en sirupstreg instutisjon. og det skal ikke mye til før noe blir forsinka for en eller annen grunn. virker for at de kun driver på mellom 09 og 15 mandag til fredag (noe som ikke er sant, ment det føles slik når man kan få pakke fra kina levert på døra av andre speditører på halvparten av tida det tar for et brev å gå fra trondheim til oslo)
Sist endret av DSlhm; 1. mars 2022 kl. 07:03.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av DSlhm Vis innlegg
om mottaker bruker posten sin mobil app. så kommer ofte sporingsnr dit automatisk når det er registrert i posten sine systemer. mulig dette betinger at mobilnr legges inn på pakkeseddel?
Vis hele sitatet...
Skjønner.
Men det er jo ikke alltid man ønsker at mottaker skal vite at en pakke er på vei, for eksempel en gave, at det skal en overraskelse.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Konkluderte med at jeg fucket opp ifbm betaling av brevforsendelsen. Jeg spurte enkelt og greit damen i ''Post i butikk'' hvor mye/mange frimerker jeg trengte til gitte forsendelse etter å ha veiet den, og hun gidde meg feil info. Ingen av pakkene kom frem og det var ingen som hørte noe i ettertid. Hva som skjedde med pakkene deretter er for meg et mysterium...
Vis hele sitatet...
Posten er svært opptatt av å levere, hvis du ikke har korrekt porto gir de deg den servicen at de leverer likevel, men fakturerer avsender for manglende porto samt et fakturagebyr og gebyr for håndteringen. Brevet blir omhyggelig fotografert fra alle vinkler, og det minste avvik resulterer i gebyr.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av datagutten Vis innlegg
Posten er svært opptatt av å levere, hvis du ikke har korrekt porto gir de deg den servicen at de leverer likevel, men fakturerer avsender for manglende porto samt et fakturagebyr og gebyr for håndteringen. Brevet blir omhyggelig fotografert fra alle vinkler, og det minste avvik resulterer i gebyr.
Vis hele sitatet...
Jepp! Jeg ble overrasket da jeg fikk en slik faktura i løpet av dette året. Jeg tenkte at det ikke kunne stemme, da jeg kjøpte konvolutten på postkontoret, og så selv på vekta før jeg forlot postkontoret. Hva kunne være galt da?



Konvolutten som posten selv selger er litt for stor i forhold til pristabellen jeg valgte. Dette fikk jeg, selv om innholdet kun utgjør halvparten av konvolutten, slik at om man bretter konvolutten, så er størrelsen innenfor.

10 kroner + gebyr på 70 (?) eller noe slikt.

Ganske vilt, men rett skal være rett Hadde jeg brettet konvolutten og teipet fast, ville det vært greit.