Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5501
Jeg har hatt lyst til å prøve lsd lenge. Alle i gjengen min har prøvd det og har likt rusen.
Jeg har nylig oppdaget at jeg lider av panikkangst, og som kjent bør en være ganske mentalt sterk for å ikke få noen psykiske ettervirkninger av lsd.
Har noen erfaringer med panikkangst og lsd? Vil det ha noen form for betydning?
Jeg ville vært veldig varsom med å ta noe psychedelic om jeg hadde panikkangst. LSD, etter min erfaring, bringer minst angst av alle lettvindte psykedeliske stoffer.
Det vil være umulig å svare på for noen tror jeg, om du burde ta det. Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd med en veldig lav dose. Kanskje 1/8 av en rute. Nå er det jo umulig å si hvor mye som er i hver rute da. Pass også på at du faktisk tar LSD og ikke noe 'fake' som DOB eller DOI. Smaker det bittert av ruten er det et dårlig tegn. Finnes test-kits for det.
Hvis du har panikkangst ville jeg holdt meg unna LSD selv om alle kompisene digger det. Jeg har angst og mine opplevelser med sopp/LSD har ikke vært noe særlig. Det kan være veldig gøy, men så plutselig kan det bli helt forferdelig.

Hvis du virkelig vil prøve det, så sørg for å ha kontroll på omgivelsene dine. Vær sammen med et menneske du stoler 100% på, og skru av alle telefoner i huset, sørg for at ingen dukker opp uanmeldt.

Og benzodiazepiner er veldig fint å ha dersom ting blir litt for heftig (Valium - 10-20mg, Sobril - 20-50mg, Xanor, 1-2mg, Rivotril 1-2mg)
Sitat av BBoy Vis innlegg
Kanskje 1/8 av en rute. Nå er det jo umulig å si hvor mye som er i hver rute da.
Vis hele sitatet...
Enten så tar man LSD og er med på turen eller så lar man være. Å dele opp ruta ser jeg ikke på som noe nyttig! Ta det for det det er, er man forberedt på at LSD er en tur som man styrer selv så går det bra. Positive tanker og beveg deg til nye rom hvis det blir skummelt/ endrer location så er mye gjort. Lykke til!
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Enten så tar man LSD og er med på turen eller så lar man være. Å dele opp ruta ser jeg ikke på som noe nyttig! Ta det for det det er, er man forberedt på at LSD er en tur som man styrer selv så går det bra. Positive tanker og beveg deg til nye rom hvis det blir skummelt/ endrer location så er mye gjort. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Han tar litt og ser om han får panikk. Hvis han bare har tatt litt så er det jo ikke så ille.
Hvis du til tross for angstproblematikken bestemmer deg for å ta lsd, så ikke ta det sammen med en gjeng som skal rundt å loke... ta det sammen med en til to veldig gode kompiser som du kan stole 100% på, og som kjenner til at du har panikkangst..

vær ute i naturen en sokskinnsdag... og hold deg til en syrelapp...ikke kombiner med cannabis!

Da kommer det sannsynligvis til å gå bra og du får en minneverdig opplevelse.

Lsd i små doser er ganske greit psykedelika å håndtere. Man føler seg klar i hodet og tankene.. blander man med cannabis, så kan det fort bli en annerledes.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Enten så tar man LSD og er med på turen eller så lar man være. Å dele opp ruta ser jeg ikke på som noe nyttig!
Vis hele sitatet...
pass på, her har vi psykedelikapolitiet som passer på at alle som skal bryte love gjør det på samme måte som han selv. ikke gjør noe han syns er unyttig eller tenk tanken på å bruke dop på en annen måte en ham!
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Støtter det Bearass skriver.
Vist du velger å trippe ute, anbefaler jeg deg å ha en plass du kan dra til vist du skulle bli lei av å være ute.

Kjenner et par stykker med forskjellige angstlidelser(ikke nødvendigvis panikk angst)som som tar lsd og andre psykadeliske stoffer uten at det har skapt noen problemer.
Hadde styrt unna cannabis om det ikke er noe du røyker til vanlig, da det kan forverre trippen for enkelte.

Tenkt deg litt om hvem du eventuelt tripper med.
Er greit å kun ha stabile folk rundt seg når man turer,det er kjedelig vist kompisen din får en vanskelig tur og du er selv for ruset til å hjelpe han på noen måte, eller at du selv får en vanskelig tur.

Men holder du deg innenfor normale doseringer, og om setting, og ikke minst dagsformen er riktig så tviler jeg på at du blir å oppleve noen problemer med LSD du ikke blir å takle.
Kan snakke om min første trip med ein kompis som fekk panikkangst.

Vi trippa i huset hans og han fekk gravd opp fleire familietragedier og såg heile livet sitt i ein lang hale. Han er fairly bestemt på å (la meg sitere): ALDRI TA DET IGJEN.

To råd som står sterkt igjen etter fleire år på freak og personlege erfaringar:
- vent til du er 25, hjernen er for slushy før denne alderen til at inntak kan anbefalast på ein forsvarleg måte.
- dersom du har mykje drit å deale med er det betre å vente til du ikkje har mykje drit å deale med.
Jeg ble akk medlem og litt usikker på hvordan jeg kan starte en ny tråd, men er det noen som har hatt erfaring med å få badtrip etter første gang på syre? Natt til 1. Mai var jeg og typen hos en kompis og skulle ta en tur. Ingen av oss to hadde prøvd noe psykedelisk før. Opplevelsen jeg fikk var helt utrolig. Jeg er utrolig glad for at jeg prøvde det, og føler jeg har fått mye ut av det i senere tid. Jeg aksepterer meg selv bedre nå, og mye av de slitsomme og vonde tankene jeg hadde 24/7 før har forsvinni! Akkurat som om jeg har bryti ut av gamle tankemønster og begynt å se livet på en positiv og meningsfylt måte.

Dessverre hadde ikke typen min den samme opplevelsen, og satt med angst og panikk i nesten 16 timer. Han vil ikke prate om eller høre noe om opplevelsene eller noe som har med dette å gjøre i ettertid. Det han beskriver til meg er at det er det værste han har vært med på og skal aldri røre det igjen.
Jeg synes det er kjempe synd, for den opplevelsen kunne jeg tenke meg å oppleve igjen, og ikke minst skulle ønske han kunne få samme opplevelsen. Er det noen mulighet for at noen fler har opplevd et sånt førsteinntrykk med LSD ? Og alikevel valgt å prøve det igjen, med bedre resultat?
Jeg hadde en ganske utfordrende tur første gang jeg prøvde LSD. De første timene av turen var fantastisk. Visuelt utrolig fascinerende, interessant og vakkert, og sinnsstemningen var ganske oppløftet, på grensen til euforisk.
Men etter tre timer endret sinnsstemningen seg dramatisk. Jeg entret en tilstand av forvirring, hvor jeg hadde store problemer med å relatere til hvem jeg var og hvem jeg var sammen med. Nevrobiologisk kunne det nesten føles som om default mode-nettverket, som underligger følelsen av selv, var funksjonelt avkoblet fra det autobiografiske hukommelsessystemet i temporallappene. Det kan beskrives som bevissthet uten selvreferanse. En slags flytende opplevelse av her-og-nå, uten forankring i en kontinuerlig følelse av å være et unikt individ. Jeg følte meg veldig tom, samtidig som jeg hadde en opplevelse av at tiden hadde stoppet opp. Det var som om øyeblikket jeg var i var alt som noen gang hadde eksistert og som kom til å eksistere. Verken fortid eller fremtid fantes. Jeg husker jeg så på telefonen min, men navnene hadde ingen mening. Jeg trippet sammen med to venner den dagen, og jeg klarte ikke å skjønne hvem de var. De hadde ikke noe navn eller noen følelsesmessig betydning for meg. Jeg var ikke i stand til å kommunisere med dem der jeg lå på madrassen i en slags eksistensiell krise som jeg var ute av stand til å formidle.

Etterhvert kom jeg til meg selv igjen, og når jeg reflekterer over opplevelsen i ettertid så er det en av de mest givende opplevelsene jeg noen gang har hatt. På tross av at det var veldig utfordrende å befinne seg i den tilstanden der og da, så anser jeg opplevelsen som utrolig verdifull og lærerik. Jeg har hatt flere utfordrende turer etter denne, og noen lette. Jeg er ikke tvil om at det er de vanskelige turene som har gitt meg mest.

LSD kan være et veldig krevende stoff. Så det er klart at om man bestemmer seg for å ta det så må man være forberedt på å oppleve emosjonelt intense sinnstilstander. For meg er ikke LSD et stoff man tar for å ha det gøy. Snarere er det et verktøy for utforskning av bevisstheten, og ikke noe å ta lett på.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Etter å ha lest mye om psykedelika og fått prøvd noen flein turer samt litt 2-cb, så vil jeg anbefale deg og lese MYE om tripping og stoffet du skal innta. Er en veldig fin "trippe-guide" her på forumet. Seek and you shall find.
Videre vil jeg også nevne at selv en bad trip er også lærdom, og at hvis man er forberedt og har lest seg godt opp så vil det være lettere og håndtere og også muligens ta lærdom av det.
Kan ikke si noe om psykedelika og panikk angst, men uansett hva du velger å gjøre; vit hva du gjør!
Selv kan jeg ikke bruke cannabis uten å få et panikkanfall.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Selv kan jeg ikke bruke cannabis uten å få et panikkanfall.
Vis hele sitatet...
Å få panikkanfall på cannabis - trenger slettes ikke å bety at man får det på psykedelika.

Ved bruk av psykedelika blir man ikke så omtåket som man kan bli på cannabis. Heller en klar, våken følelse og tilstedeværelse.

Det er fort gjort å tenkte at siden man får noia på cannabis - så vil man garantert få det på psykedelika. Men det trenger absolutt ikke være noen fasit.

Å blande cannabis med psykedelika er derimot ofte noe som folk rapporterer at dem har fått badtrip av.
Jeg er helt enig. Jeg hadde jo noen stunder jeg begynte å bekymre meg, men det var akkurat som jeg klarte å kontrollere om jeg skulle sitte å tenke å bekymre meg eller bare være fascinert av noe annet. Den opplevelsen jeg hadde natt til 1. Har fått opp øya mine for ganske mange ting jeg ikke har tenkt over før. Akkurat som livet gir større mening nå enn før. Jeg kunne tenke meg å ta en tripp innimellom for å utforske mer i meg selv. Og jeg ønsker at typen skal gjøre det samme, for det var givende.
Du kan tenke igjennom hvorfor typen din hadde en kjip opplevelse. Var det inne? Var det andre folk der som han ikke likte, eller gjorde at han foelte seg mer utrygg? Roeyka dere cannabis? Blanda dere med andre rusmidler?

Ellers synes jeg ikke du skal prakka paa typen din mer av en opplevelse han hater. En skikkelig god oppskrift paa aa faa en daarlig opplevelse med psykedelika er aa tidligere ha hatt en daarlig opplevelse, for deretter aa bli pressa til aa ta samme psykedelika en gang til. Ikke lurt.

Ha det som din egne private hobby inntil videre. Hvis typen din blir lokka med ut paa eventyr igjen. Saa pass paa aa ha veldig god setting, og en snill dosering.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!


Jeg har selv hatt problemer med panikkangst, men har ikke hatt problemer med det i det siste. Har eksperimentert litt med psykedelika i det siste året, uten at det har gitt meg noen problemer. Er faktisk cannabis som har gitt meg mest angst av alle stoffer jeg har prøvd.

Hvis du bestemmer deg for å prøve, så ville jeg ikke tatt verken mer eller mindre enn 100µg, som er den mest vanlige doseringen på en "lapp".

Det viktigste for hvordan trippen utarter seg er set & setting, altså hvordan du føler deg, og hva du er omringet av (kjent plass?, komfortabelt, musikk, etc).

En ting jeg liker å gjøre, er å henge opp en lapp på veggen hvor det står noe som "Alt går bra, du har tatt LSD", eller noe i den duren, og det har hjulpet både meg og kamerater i perioder hvor ting har blitt litt rart.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av SunTzu Vis innlegg
En ting jeg liker å gjøre, er å henge opp en lapp på veggen hvor det står noe som "Alt går bra, du har tatt LSD", eller noe i den duren, og det har hjulpet både meg og kamerater i perioder hvor ting har blitt litt rart.
Vis hele sitatet...
Så enkelt, så smart. Godt tips til nybegynnere
Om du tar LSD/syre så kommer du til å ha det forferdelig! Det er ikke noe man tar vis man har panikkangst eller lignende. Det er veldig powerfull og du kan risikere å havne i sykose
Sitat av tolv6 Vis innlegg
Om du tar LSD/syre så kommer du til å ha det forferdelig! Det er ikke noe man tar vis man har panikkangst eller lignende. Det er veldig powerfull og du kan risikere å havne i sykose
Vis hele sitatet...
Å si at noen garantert kommer til å ha det forferdelig er jo nettopp det som er med på å gi folk en badtrip.
Alle gangene jeg har vært i skyggeland på lsd, og tenkte dårlige tanker og hatt ubehag, så har det bare vært fordi jeg selv utfordrer meg selv til å dra dit.
"Hvordan er det å bææde egentlig a?" -> oh shit ok, i get it.
Så skifter du låt og setter deg ned for å tegne noe funny shit
Tegning er seriøst noe av det kuleste du kan gjøre på trip, og jeg anbefaler alle å ha tegnesaker o.l liggende klart.

Skulle man ramle utpå å ha en bad feel, så er det egentlig bare å gå en tur ut, skifte musikk, tegne som faen, eller lignende.
Det er irriterende med folk som går rundt og hyper opp andre til å ha badtrip, slik du gjør.
Selv har jeg opplevd angst i varierende grad, og mitt eneste tips er å vente med cannabis til nedturen, hvis man i det hele tatt vil blande cannabis inn i syretrippen.
De fleste som badtripper gjør det nok fordi blandingen av cannabis og psykedelika kan øke forvirring og angst. Hvis man vet at man er litt sensitiv på dette (og det bør du vite, kjenn deg selv osv osv) så lar man enkelt sett være

Jeg syns syre er langt enklere å kontrolle og ha det gøy med, enn mange andre stoffer. Det kan være slitsomt til tider med mye tankekjør og jævlig drøye loops og lignende, men hey, it's all good fun. Med mindre du gjør deg selv til din egen fiende og tvinger deg selv inn et eller anna mørkt angsty mentalt hjørne.