Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2830
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hver eneste gang jeg har røyka en spliff eller bong har jeg blitt veldig dårlig da kan man si, har aldri hatt noe behagelig rus av det stoffet.

Kan dette være fordi jeg har høy intoleranse av THC? Min mor røyka når jeg lå i magen hennes...kan det skyldes dette?

Eller kan det rett og slett skyldes at jeg røyker for mye hver gang? hvis det er pga svangerskapet, er det da skadelig for meg?
røyker du vanlige sigaretter til vanlig?
kan det være nikotinsjokk du får...?

Blir andre som røyker samme greia dårlig også? isåfall, bytt dealer...
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hver eneste gang jeg har røyka en spliff eller bong har jeg blitt veldig dårlig da kan man si, har aldri hatt noe behagelig rus av det stoffet.

Kan dette være fordi jeg har høy intoleranse av THC? Min mor røyka når jeg lå i magen hennes...kan det skyldes dette?

Eller kan det rett og slett skyldes at jeg røyker for mye hver gang? hvis det er pga svangerskapet, er det da skadelig for meg?
Vis hele sitatet...
Tolleransen forsvinner etter en stund, så tviler på at det er det som er grunnen, kanskje det er dårlig keef, eller kanskje ikke hasj er noe for deg...
hmm høres jo ut som du har liten toleranse hvis du bæder? Hvis du røyker ofte, prøv å røyk hvertfall 0,5 på pipe og se om det gir funk. Ellers er det dårlig/utblanda tjall bare
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
hmm høres jo ut som du har liten toleranse hvis du bæder? Hvis du røyker ofte, prøv å røyk hvertfall 0,5 på pipe og se om det gir funk. Ellers er det dårlig/utblanda tjall bare
Vis hele sitatet...
Jeg bæder hele jævla tida. Er det noe jeg gjør feil? Andre folk som røyker samma shitten sier det er bra.
Hvorfor gidder du å røyke hvis det er en ubehagelig opplevelse hver gang?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hvorfor gidder du å røyke hvis det er en ubehagelig opplevelse hver gang?
Vis hele sitatet...
Fordi folk sier det blir bedre når jeg "lærer" meg rusen og blir vant til den....men faen, det blir den jo ikke.

Tips til andre ting å prøve? Muskat?
Er vel bare å prøve å røyke mindre neste gang da. Noen får rusen de liker av 2-3 trekk av en joint mens andre liker seg best etter et par bøtter, ganske individuelt.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av paragone Vis innlegg
Er vel bare å prøve å røyke mindre neste gang da. Noen får rusen de liker av 2-3 trekk av en joint mens andre liker seg best etter et par bøtter, ganske individuelt.
Vis hele sitatet...
Jeg får aldri noe trip, jeg blir aldri fjern..eller, jeg blir fjern hvis jeg har røyka MYE, men da får jeg i tillegg denne berg og dalbaneeffekten, noe som gjør at jeg bare vil at rusen skal komme seg til hælvete ut av meg med en gang..;s
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Fordi folk sier det blir bedre når jeg "lærer" meg rusen og blir vant til den....men faen, det blir den jo ikke.
Vis hele sitatet...
Kansje du prøver for hardt?
Neste gang du røyker så tester du deg frem med litt mindre, så prøver du å fokusere på noe helt annet slik at du glemmer at du i det heletatt har røyka.
Rusen kommer snikende som en rev etterhvert uansett, men kan hende den funker bedre for deg viss den glir inn og blir en del av det du allerede driver på med..
Eksempel kan være gaming, tegning, lage mat, spasertur med musikk på ørene osv.
Dette løfter tankene dine vekk slik at du ikke sitter dønn i ro å venter litt sånn små stressa og nervøs på at rusen skal komme å gjøre deg dårlig nok en gang.
Mange havner i den fella at dem "vil det for mye" viss du forstår, da blir hele opplegget litt småstressende og kjipt når du ender opp med å bæde hver jævla gang.
Det viktigste er å ikke føle seg usikker slik at man bare kan roe seg helt ned å la det komme uten at du sitter å kjenner etter, bare la det gå sin gang uten at du tenker for mye.
Da skal du nok se at det blir litt lettere å nyte det helt ut etterhvert.

Viss du absolutt skal røyke hasj så må du finne din egen måte å deale med rusen på i begynnelsen, er ikke sikkert at det funker slik for deg som det gjør for kompisene dine. Etterhvert som du får grep på "feelingen" og har hatt et par gode opplevelser går nok den bædinga i glemmeboka viss du bare er forsiktig med doseringer og så videre..

Om ingen av disse tipsene som har blitt gitt til deg i løpet av denne tråden funker så kan du nok legge hele røykinga på hylla, da cannabis er et rusmiddel som ikke egner seg for absolutt alle..

Uansett, lykke til & ta vare på deg selv!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Kansje du prøver for hardt?
Neste gang du røyker så tester du deg frem med litt mindre, så prøver du å fokusere på noe helt annet slik at du glemmer at du i det heletatt har røyka.
Rusen kommer snikende som en rev etterhvert uansett, men kan hende den funker bedre for deg viss den glir inn og blir en del av det du allerede driver på med..
Eksempel kan være gaming, tegning, lage mat, spasertur med musikk på ørene osv.
Dette løfter tankene dine vekk slik at du ikke sitter dønn i ro å venter litt sånn små stressa og nervøs på at rusen skal komme å gjøre deg dårlig nok en gang.
Mange havner i den fella at dem "vil det for mye" viss du forstår, da blir hele opplegget litt småstressende og kjipt når du ender opp med å bæde hver jævla gang.
Det viktigste er å ikke føle seg usikker slik at man bare kan roe seg helt ned å la det komme uten at du sitter å kjenner etter, bare la det gå sin gang uten at du tenker for mye.
Da skal du nok se at det blir litt lettere å nyte det helt ut etterhvert.

Viss du absolutt skal røyke hasj så må du finne din egen måte å deale med rusen på i begynnelsen, er ikke sikkert at det funker slik for deg som det gjør for kompisene dine. Etterhvert som du får grep på "feelingen" og har hatt et par gode opplevelser går nok den bædinga i glemmeboka viss du bare er forsiktig med doseringer og så videre..

Om ingen av disse tipsene som har blitt gitt til deg i løpet av denne tråden funker så kan du nok legge hele røykinga på hylla, da cannabis er et rusmiddel som ikke egner seg for absolutt alle..

Uansett, lykke til & ta vare på deg selv!
Vis hele sitatet...
Det er sant

Flere tips?
Høres ut som du rett og slett ikke liker effekten av cannabis. Ikke noe unormalt det, kjenner flere som har det slik. Er nok best å bare droppe å røyke da, ikke noe vits i å prøve å presse fram en god rus heller.
Spise det kanskje?

Ikke rus deg på muskatt btw. No gain, max pain.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
hmm høres jo ut som du har liten toleranse hvis du bæder? Hvis du røyker ofte, prøv å røyk hvertfall 0,5 på pipe og se om det gir funk. Ellers er det dårlig/utblanda tjall bare
Vis hele sitatet...
Fyren røyker jo selvfølgelig ikke så veldig ofte når han turer over hver gang han røyker ... forøvrig så må du for faen ikke anbefale noen å røyke en halvgrammer uten toleranse, for det er recipe for disaster...

Jeg røyker hasj som faen, morgen til kveld og det forsvinner ikke mer en et halvt gram til dagen om jeg gjør litt småting her og der, og er sånn passe stein hele veien, pluss megastein på kvelden før jeg legger meg for å svime av. Kvaliteten er innenfor grenen god bom hele veien. En av triksene mine er å ikke røyke hasjen med tobakk i, da får jeg godt perspektiv på hvor mye man egentlig trenger å røyke, og toleransen blir pushet mye mindre og på en helt annen måte.

Stol på meg, en nybegynner trenger ikke å røyke mer enn 30-50 milligram god hasj for å bli ultra-hyperion-megafjern - da altså et gram delt på mellom 20 og 30.

Jeg har forresten også vært hard på bøtterøyking tidligere og innbilt meg at et halvannet gram fordelt på 7 trekk pluss spy som konsekvens er det som må til for å sove, så jeg vet hva det vil si å røyke for mye - noe man ikke bør gjøre, spesielt ikke som nybegynner, ettersom det medfører ubehag og en ukontrollerbart sterk rus som kan føre til oppkast, paranoia, angst, vrangforestillinger og gud bedre alt forferdelig.

Erowid backer meg noenlunde opp på det her, men dette er hva jeg mener er gjeldende for en så og si hverdagsrøyker som ikke røyker tobakk, men bare ren hasj eller weed.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Fyren røyker jo selvfølgelig ikke så veldig ofte når han turer over hver gang han røyker ... forøvrig så må du for faen ikke anbefale noen å røyke en halvgrammer uten toleranse, for det er recipe for disaster...
Vis hele sitatet...
Samme gjelder vel duden som nevnte å spise det. kan FORT bli for mye.
Hør på hva kimbobo sier, alt det + setting.
Om du føler deg utrygg, eller ikke helt stoler på folkene du har rundt deg har det VELDIG mye å si på rusen din.
Weed styrker sanseinntrykkene dine så til de grader, så hvis du kjiper litt, blir det fort en veldig bæd tripp.

Sørg for godt selskap, god mat og noe gøy å gjøre. Og heller begynn smått og bygg deg oppover, det er ingen som røyker 0,5 på bong første gang, da er du dømt til å få en bæd rus. Øk heller mengden som etter hva du føler, og ikke forvent at rusen kommer ette 5 sekunder.
Og en siste ting, om du fortsetter å få dårlige opplevelser, drit i hele greia. Det er ikke alle som flyter på å røyke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Jeg bæder hele jævla tida. Er det noe jeg gjør feil? Andre folk som røyker samma shitten sier det er bra.
Vis hele sitatet...
kan du definere ''bæde'' ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"bæde" av engelsk "bad" betyr en opplevelse de ikke likte, er en variasjon av "badtripp" som brukes til å beskrive psykedeliske tripper som gikk gal vei.

Veldig vanlig for noen å undervurdere cannabis, er det skikkelige varer kan det sette sving på sinnet, og rusen kan bli alt for mye å håndtere.
Bare jeg som syns at det er litt drøyt at moren h*n(ne)s røyka under svangerskapet?

Når forskere ikke finner ut "en dritt" vil det jo si at man ikke vet nøyaktig hva bivirkningene kan være...
Moren min røyket også under svangerskapet, men bare frem til hun fant ut at hun var gravid. Jeg vet ikke hvorvidt det har påvirket meg eller mitt forhold til hasj, men rusen liker jeg ihvertfall!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
"bæde" av engelsk "bad" betyr en opplevelse de ikke likte, er en variasjon av "badtripp" som brukes til å beskrive psykedeliske tripper som gikk gal vei.
Vis hele sitatet...
Ja vet det, men i hans tilfelle tenkte jeg på