Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 16606
Morn freaks! Eller, god kveld..

Det har seg slik at jeg har fått utskrevet Pinex Forte(Paracetamol 500mg - Codein.Phos.Hemihydr. 30mg) av legen min, samt Voltaren stikk piller (50mg).

Jeg sjekket rundt på forumet, samt google.. Men fant ikke svaret jeg var ute etter.

Jeg lurer enkelt og greit på om det er Paralgin Forte eller Pinex Forte som er sterkest? Og, om Voltaren gir noen som helst rus, eller bare er smertestillende?
Også hvor store mengder som må til, og om man kan sammenligne rusen med noe.. Har aldri drevet med pillemissbruk eller noen annen form for rus fra weed eller alkohol.

Før noen trekker konklusjon om jeg har tenkt å hive i meg masse for å ruse meg, så er det helt feil. Det er kun nyskjerrigheten som lurer.

Tusen takk for alle svar!
er vel 30mg kodein i både pinex og paralgin.
Sitat av paragone Vis innlegg
er vel 30mg kodein i både pinex og paralgin.
Vis hele sitatet...
Så, de er nærmest indentiske?
Husker jeg rett er det 400mg paracetamol pr. paralgin forte mens pinex har 500mg. Men sånn rusmessig er de omtrent like ja.
Alright, takk for svar! Skal få en KP for bryet.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Og, om Voltaren gir noen som helst rus, eller bare er smertestillende?
Vis hele sitatet...
Ingen rus, de selges faktisk reseptfritt i svakere utgave (Voltarol?).
Sitat av thallium Vis innlegg
Ingen rus, de selges faktisk reseptfritt i svakere utgave (Voltarol?).
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, jeg forventeter ingen rus på dem heller i grunn. Bare av ren nyskjerrighet. Men, takk for svar!

PS. merker en svak rolig rus nå etter ca 20min av 2 Pinex Forte. Så regner med at de funker, hehe.
Husk å ikke gafle nedpå av de får da ryker levra di, eller er det en tråd om hvordan skille kodein fra paracet hvis du søker her på forumet
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg lurer enkelt og greit på om det er Paralgin Forte eller Pinex Forte som er sterkest? Og, om Voltaren gir noen som helst rus, eller bare er smertestillende?
Vis hele sitatet...
Forskjellen på Paralgin Forte og Pinex Forte er, som paragone sa, at det er 100mg mer paracetamol i Pinex Forte (dvs 500mg totalt) enn i Paralgin Forte (400mg totalt).

Voltaren er en NSAID (Non-steroidal anti inflammatory drug, dvs en ikke-steroid betennelsesdempende medisin) og vil ikke gi en rus i det heletatt. Magesår derimot, det kan du lett dra på deg hvis du tar for mye av det.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Husk å ikke gafle nedpå av de får da ryker levra di, eller er det en tråd om hvordan skille kodein fra paracet hvis du søker her på forumet
Vis hele sitatet...
Det trenger du ikke å uroe deg for, det er kun for å minske smerten fra operasjonen jeg har hatt. Er ingen planer om missbruk fra min side.

Er det foresten paracetamol som er det samme som er i paracet? Gir paracetamol noen form for rus også?
Sist endret av phideph; 8. september 2011 kl. 22:54.
Paracetamol er virkestoffet i paracet. Paralgin forte har både paracetamol og kodein.

Du kan få ganske god rus-effekt av å ekstrahere kodeinen fra flere piller (for å minske leverskade pga paracetamol-innhold).

- Knus 5-6 piller til fint pulver
- Bland ut i lunket vann (én spiseskje per pille)
- Sett i kjøleskapet i noen timer
- Kjør gjennom to kaffefilter
- Paracetamolen vil legge seg som klumper/gjørme i filteret, mens væsken som kommer gjennom er vann og kodein
- Drikk

Smaker litt stramt og bittert, men er ikke mye en må drikke. Går lett å skjule smaken ved å legge noe på tunga rett etter inntak. Kos deg, og lykke til!
Sist endret av Curious; 10. september 2011 kl. 00:56.
Jeg og fikk utskrevet pinex forte etter en kikkehulls operasjon engang, og kroppen min aksepterte ikke de tablettene tror jeg. Tok en etter jeg var kommet hjem, gikk en stund så kom alt mageinnholdet mitt opp igjen. Dette pågikk en lang stund, til slutt så spydde jeg bare syre.
Så virkningen er vel veldig inviduell fra person til person tror jeg.
Men skal nevnes at jeg ikke bruker noen form for tabletter, og skal ha veldig veldig vondt noen plass før jeg tar en paracet/ibux eller lignende.
Bruker dem selv for første gang i livet (piller alt i alt), pga knekt finger, merker jeg blir litt sløv men det hjelper mot smerten. Øya siger ned så jeg ser ut som en misbruker...
Curious, jeg er ikke ute etter rusen, jeg er ute etter å fjerne smerten jeg har. Men takk for utfyllende svar.

Ja, jeg merker stor forskjell på paralgin og pinex forte.. Jeg blir myee mer døsig og rar av paralgin forte enn pinex forte.. Men, man få klare seg med det man får. Er heller ikke veldig begeistret for piller, SpARxXx..