Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4257
Okei, nå er det ca. 13 timer siden jeg inntok 0,5 g hasj, og jeg føle meg fortsatt fjern.

Det hele startet kl. 7 på kvelden i går, da jeg varmet opp hasjen min i en spiseskje sammen med olivenolje. Da klumpen var oppsmuldret i oljen, shottet jeg olja med engang (smakte ikke godt!).

Kl. 8 skulle jeg på kino, med et par kompiser, og var sykt ladd for å se 3D film + min første gang med oralt inntak av cannabis.

Da filmen var kommet halvveis inn i handlingen, kjente jeg fortsatt ikke noe. Det hadde nå gått 1 t og 45 min. Jeg prøvde å kjenne etter veldig godt om jeg var fjern eller ikke, men eneste jeg følte var at jeg var litt trøtt. Noen minutter før filmen var ferdig, altså litt før kl. 23:00, ble jeg overrasket/skremt av hvor hurtig rusen kom. Ett øyeblikk så var jeg helt normal, og det neste så var jeg så fjern at jeg nesten ikke klarte å gå ut av kinosalen.

Pappa skulle hente meg med engang etter at filmen var ferdig, men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle være ballefjern når han henta meg. Så dette endte med at jeg hadde på meg 3D brillene hele bilturen (20min), og ikke sa et ord, annet enn: "Ja" og "nei".

Da jeg kom hjem så gikk jeg til rommet mitt så fort som mulig, og underholdte meg selv med Jackass 2.5 i sofaen. Her ble jeg liggende. Etter at foreldrene mine hadde sovnet (ca. kl. 00:15), gikk jeg fort opp av sofaen, og tok turen ned til kjøkkenet for å finne noe mat og drikke. Da jeg kom ned til kjøkkende, "slo" det meg i hodet at jeg var veldig svimmel, desorientert, og fikk pustevansker. Akkurat som når du står opp av sofaen raskt, slik at blodtrykket endrer seg, og du "blacker" ut. Dette, bare 10 ganger verre + pustevanskene. Jeg prøvde å kontrollere meg selv og pusten min, og effekten av dette var veldig god. Helt til jeg skulle ta av meg genseren fordi det var så varmt. Da bare sank jeg litt og litt ned med overkroppen min, og etter det husker jeg bare et par glimt fra da jeg falt.

Da jeg var på tur til å våkne, hørte jeg bare en høy susing i øret mitt, og jeg kjente jeg hadde slått hodet mitt ganske hardt. Jeg reiste meg sakte, men sikkert opp igjen. Ca. ett halvt minutt etter jeg reiste meg så skjedde det samme igjen, pustevansker, desorientert, og svimmel. Nå tenkte jeg: "Faen. Nå skjer det samme igjen..." Bare nå prøvde jeg å ikke fokusere så mye på smerten, og heller hadde stor fokus på å puste inn og ut gjennom nesen. Dette ble en suksess, da dette var over, gikk jeg raskt til sofaen i dagligrommet, og sovnet der helt til nå.

Jeg har røyket hasj litt før, men aldri spist. Derfor visste jeg ikke helt hva jeg kunne forvente. Denne rusen var ihvertfall helt vill iforhold til å røyke det.

Er det noen som har hatt samme opplevelsen som det jeg hadde i kveld? Det hadde vært morsomt å høre det ihvertfall

- Abaways
Til å begynne med vil jeg si at jeg ikke har noen erfaring med hasj eller andre ulovlige russtoffer. Det sagt, så har jeg fått inntrykket av at de mer erfarne innen oralt inntak av hasj som regel konsumerer rundt 0,5g på et tidsrom på noen timer. Du spiste 0,5g i èn lite gjennomtenkt jafs. Det er nok grunnen til hendelsen.
Hørtes veldig heftig ut TS! Kunne tenk meg å lage noe digg med cannabis (sjokolade elns.), har hørt mye heftig om oral cannabis hadde ingen anelse at det kunne ta så lang tid før det slo inn . Kp til deg for fint innlegg.
Ikke uvanlig at slikt forekommer når man spiser hasj. Henviser deg til et lite innlegg som jeg skrev for noen år tilbake:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1136

Jeg registrerer ofte at folk her inne anbefaler folk å spise et halvt til et gram hasj, vel, da må man i hvert fall være forberedt på å ikke bare være stein, men faktisk transformers om til en stein (med tanke på den svært tunge effekten og de psykedeliske effektene som kan forvandle deg til alt mulig rart). Nybegynnere der ute burde ikke starte med mer enn 0.1 til 0.2 gram. Gjerne i en kopp kakao. Koselig i slike høytider som det er nå.
Har ikke noen kilder, men hørte engang at når man spiser så går det gjennom en egen kanal i hjernen. Som liksom henter ut flere stoffer eller noe lignende. Er det noen som vet noe om dette?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg spiste 1g en gang.

Jeg klarte ikke å stå oppreist og la meg derfor bare i sengen.
Da var jeg 100% sikker der jeg lå i sengen om att jeg skulle bli den aller første som dødde av hasj.
Jeg lå der fanget en plass mellom bevisthet å ubevisthet å lurte på hvordan jeg skulle klare å skrive testamentet før jeg tok min siste pust.

Så jeg syns man skal vær forsiktig med å spise da det er helt ukontrollert dosering.
Høres vel ut som et ekstremt blodtrykksfall, cannabis får jo også blodtrykket til å falle og det at du satte deg opp brått etter å ha vært liggende en stund, kan være en kombinasjon av dette som fikk deg til å få et så kraftig blodtrykksfall.

Ellers har jeg spist mye uten selv å få den bi-effekten der, men. Oralt inntak av cannabis er definitivt ikke noe å spøke med hvis du er nybegynner på området.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Jeg spiste 1g en gang.

Jeg klarte ikke å stå oppreist og la meg derfor bare i sengen.
Da var jeg 100% sikker der jeg lå i sengen om att jeg skulle bli den aller første som dødde av hasj.
Jeg lå der fanget en plass mellom bevisthet å ubevisthet å lurte på hvordan jeg skulle klare å skrive testamentet før jeg tok min siste pust.

Så jeg syns man skal vær forsiktig med å spise da det er helt ukontrollert dosering.
Vis hele sitatet...

Du spiste 1g også klager du etterpå? Hva forventet du egentlig?
Nei en trenger ikke være forsiktig med å innta det oralt. Alt en trenger er ei vekt. Starter en moderat så vil en lære hvor grensene går uten å ta 1g i en jafs. Det blir fort trøbbel for de fleste.
Jeg og noen kompiser spiste 2 gram hver!

Vi hadde bare røyka noen få ganger før det og hadde ingen toleranse. Husker bare at jeg satt på knærne og prøvde å sette inn en dvd i spilleren, skalv og klarte det så vidt, syyyykt fjern. Litt etter våkner jeg..., snur meg rundt og ser at alle sitter og sover, så jeg lo litt, også sov vi resten av kvelden.

Vi sovnet nesten med en gang tror jeg.

Når det kommer til at du svimer av så vet jeg ikke helt... kan jo ha vært tilfeldig, men hvis det skjer igjen bør du kanskje tenke deg om. Iallfall huske på å sette deg ned hvis du kjenner at du blir svimmel igjen.
Ved oralt inntak av cannabis så tar kroppen opp det mye mer effektivt enn ved røyking, det tar også lengre tid før det slår til da det må tas opp via fordøyelsen.

Ved inntak av cannabis oralt så er det nok lurt å ta flere mindre doser med en halvtime til en times mellomrom.
Må si at jeg undervurderte skjetrikset fordi det hørtes for enkelt og godt ut til å være sant.

Derfor er det på sin plass å innrømme at jeg tok feil.

Wow!

Håper folk er forsiktige med å spise cannabis fra. Ting ender plutselig en smule mer intenst enn man er forberedt på hvis det pøst på med for mye godsaker Må si jeg ble tatt kraftig på senga der, selv etter tidligere erfaringer med å spise såkalte spacecakes.
Slengte en dose bra brunt oppi en skje, litt mer enn hva jeg hadde slengt i bowlen om jeg hadde røyka, helte litt olje oppå og varma det i rundt to minutter. Oppimot to timer senere kjente jeg enda ikke mer enn en liten buzz, har til gode å oppleve noe mer enn det ved oralt inntak. Kanskje det bare ikke fungerer på meg.
Har spist både 1 gram og 1,6 de gangene jeg har tatt det oralt. Første gangen ble jeg totalt handlingslammet. Det var umulig å få noe særlig kontakt, og den gangen jeg skulle ut av hengekøyen for å gå på do måtte jeg ha hjelp til å komme ned ned fra campen. Folk som så meg bli nærmest slept forbi måtte ha trodd jeg hadde tatt et opiat, eller noe. Fikk hint av litt svake visuals også. Koselig tur men litt lite givende, egentlig. Den andre gangen satt jeg bare og så på film mens kameraten min bare sovnet omtrent før filmen startet.
Det du beskriver har jeg også opplevd etter å ha røykt. Røykte faktisk ikke så mye, men hadde drukket et par glass vin, noe som forsterker effekten.

Jeg lå i badekaret sammen med damen min og skulle opp for å tisse. Måtte trykke litt for å få til å tisse og da kom den svimmelheten og susingen i ørene som du kjente. Det begynte å svartne for meg og følte at jeg skulle besvime.

Det er ikke farlig (bortsett fra at du kan falle og slå deg), og skyldes at blodtrykket faller når du reiser deg, og hjernen får for lite oksygen. Det er ganske ubehagelig, men trikset er å sette seg ned, kanskje få litt frisk luft, og puste rolig så går det over av seg selv.

Når jeg har spist hasj har jeg tatt 1,5g og blitt stein en hel kveld, men ikke sånn at jeg ble psykisk utviklingshemmet. Nå skal det sies at dette var i den perioden hvor jeg røykte ganske ofte, stort sett daglig, så jeg hadde nok en høy toleranse. Jeg var en gang med en jente som bare spiste 0,5 g og hun ble kjempestein, frika helt ut og fikk masse angst, så det er helt individuelt hvor mye man tåler.

Synes det høres fornuftig ut å spre det litt utover kvelden de første gangene, og ikke spise alt på en gang. Har merket at det tar lang tid å få rusen i gang, men hvis du drikker alkohol, vil EN øl etter 1/2t-1t etter at du har spist hasjen få fart på systemet. Men forsiktig med drikkingen, det forsterker hasjrusen og er en kraftig kombinasjon, spesielt siden virkningen av hasjen inntrer så sent.
Sist endret av dostojevski; 22. desember 2012 kl. 11:33.
En venn av meg opplevde det samme, og jeg ble med han på legevakten. Han var overbevist om at det var hjertet hans. Legene konstaterte at lavt blodsukker var årsaken.

Har vært på nippet til å besvime selv en gang. Hadde ikke spist på mange timer, og hadde vært ute å gått en tur med en spliff. Når jeg kom tilbake og skulle lage meg mat begynte knærne å gi etter og kaldsvetten slo inn. Rakk å komme meg til sengs før jeg segnet om. Etter rundt 15 minutter i fosterstilling kom jeg til meg selv igjen, og etter litt mat ble alt bra.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Slengte en dose bra brunt oppi en skje, litt mer enn hva jeg hadde slengt i bowlen om jeg hadde røyka, helte litt olje oppå og varma det i rundt to minutter. Oppimot to timer senere kjente jeg enda ikke mer enn en liten buzz, har til gode å oppleve noe mer enn det ved oralt inntak. Kanskje det bare ikke fungerer på meg.
Vis hele sitatet...
Heihei du!

Jeg kan jo fortelle fremgangsmåten min da. Jeg helte ganske enkelt oliven olje (extra virgin) oppi en spiseskje. Tok klumpen oppi. Varmet med en lighter under skjeén helt til det begynte å boble litt av klumpen, samt at den begynte å løse seg opp mer og mer. Etter det hadde boblet i rundt 3-4 sekunder, da rørte jeg med en tannpirker, for å blande det litt mer med oljen. Jeg gjorde denne prosessen 3 ganger kanskje, deretter helte jeg skjeén oppi ett shotglass for å la det kjøle seg ned før jeg shottet det.

OBS: Det ble igjen endel bunnslum på bånn av glasset, så jeg skrapte med deg også. Jeg vet ikke om det gjorde rusen mer betydlig, men det smakte ihvertfall enda mer dritt en selve oljen.

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Har spist både 1 gram og 1,6 de gangene jeg har tatt det oralt. Første gangen ble jeg totalt handlingslammet. Det var umulig å få noe særlig kontakt, og den gangen jeg skulle ut av hengekøyen for å gå på do måtte jeg ha hjelp til å komme ned ned fra campen. Folk som så meg bli nærmest slept forbi måtte ha trodd jeg hadde tatt et opiat, eller noe. Fikk hint av litt svake visuals også. Koselig tur men litt lite givende, egentlig. Den andre gangen satt jeg bare og så på film mens kameraten min bare sovnet omtrent før filmen startet.
Vis hele sitatet...
Hehe, hørtes ut som en morsom historie

Da jeg tura var jeg ikke helt handligsløs, selv om jeg var ganske mongo..Haha. Jeg er bare glad jeg hørte på Kid Cudi i bilen da pappa hentet meg. Det roet meg ihvertfall skikkelig ned, og jeg tenkte ikke så mye på å bli oppdaget av pappa.

Det blodtrykksfallet derimot var veldig ubehagelig, haha. Jeg freaka ikke ut eller noe, men jeg var ikke i stand til å tenke ordentlig for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Derfor streifa ikke tanken meg om at jeg burde sette meg ned. Det resulterte i at jeg hadde vondt i hodet 1 uke senere. Ganske udigg for å si det sånn..