Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1295
http://alpha.akihabaranews.com/wp-content/uploads/images/0/10/12710//1.jpg

Lurer litt på hva SSD diskene kan brukes til. Har en venn som øsnker å gi meg 4.stk disker ( lignende til de på bildet )
Ble litt skeptisk da han sa at de skulle være helt vanntette og at de tidligere har blitt brukt til måleutstyr på sjøen.. Er dette disker som du hiver rett i pcen eller?

Takker for alle svar.

Rettelse : 4 stk. IKKE 12
Sist endret av nissenisse; 8. april 2012 kl. 03:43.
Japp du kan nok hive dem rett i pc'en, selv om jeg ville anbefalt en mer forsiktig montering med skruer

Virker som de kanskje ikke er veldig kjappe da om det er samme som på bildet.
Cookie Monstah ^_^
får du 4 slike disker? O.O din heldiggris....
Og ja, du kan koble dem rett inn i pcen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Disse har bortimot inget bruksområde, de er tregere enn en vanlig USB-disk og produsenten har ikke engang 256GB-varianten tilgjengelig på sine egne sider.

China-piss som jeg aldri ville rørt.

http://www.pqi.com.tw/product2.asp?o...=151&PROID=279
Gjenbruk i tilsvarende maritimt miljø er jo en mulighet. Ellers kan du bruke ta kopi av viktige data og gjemme den bort, SSD har erfaringsmessig bra holdbarhet.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
25MB/sec ; Write:up to 18MB/sec var ikke imponerende.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
25MB/sec ; Write:up to 18MB/sec var ikke imponerende.
Vis hele sitatet...
Dette er mest sannsynlig en SSD disk laget for lagring under forhold som ville ødelagt/begrenset bruken til en vanlig HDD (Noter: Bevegelse) uten om å koste masse.

Bruk den som lagring av alle viktige ting, og putt den i en safe.
Jeg bruker min som systemdisk i min iMac og min 2009 iMac er blitt 2012 iMac! Den er kvikkere enn de som kommer med vanlig disk i dag. Nå har jeg satt i mer RAM også, men jeg er superfornøyd med den. Gjør alt fortere. Både oppstart, starting av programmer, flytting av filer, photoshop ++++

SSD er framtiden!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Missjones; Dette er ikke en vanlig rask SSD, denne har ikke engang 1/2 av hastigheten til en standard HDD.

Mao. boot is not an option.
Sist endret av Freddy_fred5; 8. april 2012 kl. 20:02.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg bruker min som systemdisk i min iMac og min 2009 iMac er blitt 2012 iMac! Den er kvikkere enn de som kommer med vanlig disk i dag. Nå har jeg satt i mer RAM også, men jeg er superfornøyd med den. Gjør alt fortere. Både oppstart, starting av programmer, flytting av filer, photoshop ++++

SSD er framtiden!
Vis hele sitatet...
Tjaa... SSD er ett steg på veien, allerede er tiering det fornuftige valget, da for konsumerbrukere i form av hybrid-disker.
99% av brukerne som har SSD bruker neppe mer enn 30% av ytelsen i SSD per idag uansett, de fleste som har det har det av to grunner :

- Penis \ vaginaforlenger
- Alle sier det er kjempekult og du er den ukule hvis du ikke har det.

Trolig ville disse brukerne ikke merket forskjell på en dugelig hybriddisk og en SSD med nyinstallert OS.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja Atx, her har du jo også speedhorer som ser på rene hastigheter.

*host*som meg*hosthost*

Praktisk bruk, ikke egentlig. Gøy å ha, absolutt.