Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 981
Jeg leter etter ett gratis antivirusprogram som automatisk kan ta full/delvis/rask scan av pcen på spesielle klokkeslett. ( Også kalt scheduled scan )

Har i lengre tid brukt " Alvira " men etter at jeg slettet ned pcen,
så har jeg store problemer med å installere det igjen.
Får opp feilmelding om at pcen ikke tilfredstiller kravene.
Lurer derfor på om dere vet om noen andre programmer som kan gjøre det samme uten å betale for det.
Ser helst at det er ett bra program som kan gi god sikkerhet.



Beklager dårlig formulering og skrivefeil. Sitter på jobben ^^,
Sist endret av nissenisse; 21. mars 2012 kl. 18:46.
Vil tro de fleste antivirusprogrammene har denne funksjonen.

Vet ikke om disse faktisk har dette, men er rimelig sikker på at det er normalt å ha denne funksjonen. For å nevne noen som er gratis:
Takker for svar. Jeg har også brukt avast i lengre tid, men da mente jeg at scheduled scan var kun i den betalte versjonen. Skal ta meg en liten tur innom bukta
Tror du er tryggere uten antivirus enn å laste ned antivirus fra bukta. Sjansen er stor for at du får malware. Anbefaler deg å bruke en av gratisversjonene hvis du ikke ønsker å betale.
Sitat av Diox Vis innlegg
Vil tro de fleste antivirusprogrammene har denne funksjonen.

Vet ikke om disse faktisk har dette, men er rimelig sikker på at det er normalt å ha denne funksjonen. For å nevne noen som er gratis:
Vis hele sitatet...
Da har jeg lastet ned " Microsoft Security Essentials " og jeg kan bekrefte at dette programmet har denne funksjonen.
Microsoft søker riktignok igjennom pcen for å sjekke at du har en ekte versjon av Windows installert. ( fungerer tydeligvis ikke så bra akuratt der, for jeg har ikke fått noen advarsler selv om jeg har 999999 trial days left. )
MSE er best bet Får aldri irriterandes popups, krever ikkje registrering, og er rett og slett enkelt og greit. Det som er endåg betre er at det kjem forhåndsinstallert med Win8 når den tid kjem