Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1137
Jeg har i lengre tid ventet på en nok så stor bestilling fra DX.
Har handlet på denne siden i flere år og har tidligere merket at varene blir delt opp og sendt i forskjellige pakker for å ungå toll. Men denne gangen så ser det ut til at alt går i samme pakke

Jeg har kankje fått rundt 35-40 pakker fra DX tidligere og kun fått 1 pakke inn til Svenske tollere. ( Som da ringte meg 17. ganger på mobiltelefonen )

På posten.no sin sporing står det følgende:

" Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling
03.02.2012 17:00, 1470 LØRENSKOG "

kan jo legge til at jeg har betalt rundt 800,- kr for de elektriske tingene som er i pakken.

Som sakt så har svenske tollere ringt meg tidligere. Da ville de vita hva jeg har betalt for pakken og om jeg kunne faxe regningen som ble betalt til DX.

Kan noen fortelle meg hva tollen kan bli på?
Er kun elektrsike duppeditter i pakken uten å fortelle for mye

Kan jeg lyge på noen måte?


takker
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Regn med å betale 200-250 kr ekstra
Så lenge varene er tollfri trenger du å betale 200kr moms, pluss litt fortollingsgebyr
Sist endret av mo3; 4. februar 2012 kl. 12:55.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Så lenge varene er tollfri trenger du å betale 200kr moms, pluss litt fortollingsgebyr
Vis hele sitatet...
Helt feil.








Her avhenger det av hva DX har skrevet på pakken, da fortoller de automatisk og sender til deg. Du må betale faktura på posthuset, dette hetter forenklet toll. Har ikke DX skrevet verdien, spørr de deg etteren faktura. her kan du sette end verdien og sende.
Sist endret av SwagSir; 4. februar 2012 kl. 13:37.
pluss på 25% pga. merverdiavgift

siden ellerktroniske duppeditter er tullfrie så må du bare betale 25% MVA.
Takker for alle svar. Regner med at jeg får en telefon fra tollerne i neste uke