Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3218
Heisann!
Jeg har noe Salvia som jeg har lyst til å røyke i kjellerstua, men dessverre er det en seriekoblet røykvarsler der, som ikke går på batteri. Jeg er usikker på hvor mye som skal til for at den skal gå av, og har ikke lyst til å teste det ettersom jeg kommer til å skremme hele huset.
Jeg kom idag på at jeg kanskje kan isolere røykvarsleren, f.eks. ved å teipe masse plastikk rundt. Og jeg lurte på om noen har testet dette før og vet om det virker, eller kanskje har andre idèer.
Throw it at me, please
Det skal funke å teipe fast en plastpose. Har gjort det selv
Flott, flott
Tar gjerne imot erfaringer fra flere
Jesuschrist, mulig jeg er kravstor, men du må vel skjønne at en plastpose+fat teip rundt hele greia fungerer?
Hehe, jeg bare lurer ettersom ingen andre har komt med forslaget. De fleste jeg har snakket med har bare komt med ideer som å rive ut batterier eller kutte kabler
er vel neppe sånn type"røyk" den slår ut på . Du kan jo fint røyke vanlig røyk inne uten at den slår ut .
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av duligot
er vel neppe sånn type"røyk" den slår ut på . Du kan jo fint røyke vanlig røyk inne uten at den slår ut .
Vis hele sitatet...
Hvilken type "røyk" slår den ut på da? Vet du i det hele tatt hvordan en brannvarsler fungerer?
Har aldri gått noen brannvarsler når jeg har vært i helt "røykfylte" leiligheter. Vet ikke hvordan den virker nei . Men for meg virker det ikke som den slår ut på sånn røyk ,men heller når man svir noe på panna.
Sist endret av Akia; 14. februar 2008 kl. 18:53.
Det finnes plenty med forskjellige brannvarslere. Noen av de reagerer på kraftig temperaturøkning, ie flammer og andre på hvor mye partikler som er i luften, ie en røykdetektor. De fleste røykdetektorene reagerer ikke før det er en betydelig mengde med røyk i luften, og de "ser" ikke røyk fra en vanlig sigarett. En plastpose rundt den vil hindre den fra å "se" noe.

edit: wikipedialesing: http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_detector
Sist endret av meitemark; 14. februar 2008 kl. 19:11.
Du kan også trekke en kondom over. Funker fint
Er brannvarsleren merket? slå den opp på nettet hvis den er det og sjekk hva den slår ut på.
Men uannsett litt gaffa og plastikk skal gjøre susen, da luften som er under plastikken ikke vil få mulighet til å sirkulere med resten av rommet men fortsatt vil holde samme temp.

Har selv røykt hardt i rom med en varslere (seriekoblet ione detektor hvis jeg ikke tar feil) som ikke har slått ut før noen har glemt seg helt ut, lagt hode bakover og blåst et bøtte trekk rett i den :P

Men det er vel ikke noe problem å rulle en feit en og stille seg utenfor så slipper du det meste av noia.
Det er en Homewatch ionisk alarm.

Ionisation sensor technology
Red LED flashes indicating alarm functioning
Test push button to test function and circuitry
Suitable for all area (except kitchen, please refer our 12/24/48V heat alarm range)
Sounder 85dB at 3 meters (10 ft)
Tamper proof mount
Easy and simple installation
Easy connection to the system control panel

Ionization smoke alarms respond more effective to the fast flaming fires, such as paper and most kind of domestic appliance fires. A flaming fire spreads extremely fast and generates heat and smoke rapidly. Due to the different requirement for different purpose, Homewatch develops a full range12/24/48V smoke alarm with optional function for customer choice, such as interconnectable, silencer, w/without battery backup, rechargeable backup ,etc.
det enklest er og bruke sånn "blå plast sokker" og tre over melder dem funker perfekt til party bruk.
den tar veldig liten plass i lomma, og er veldig enkelt og monter og legger ikke i gjen noen teip merker.
Kan du utdype det med blå plast sokker?
Mener du sånne du har på beina når man skal inn på "reine rom" og sånt.. brukes på skitne industristeder hvor de ansatte skal inn i kantina. Sånne blå elastiske plastposer man har utenpå skoene som ser ut som sokker.
Sitat av aghona
Mener du sånne du har på beina når man skal inn på "reine rom" og sånt.. brukes på skitne industristeder hvor de ansatte skal inn i kantina. Sånne blå elastiske plastposer man har utenpå skoene som ser ut som sokker.
Vis hele sitatet...
Sånne blåe plast sokker man skal ha over skoa ja. Stort sett alle offentlige plasser har de.
Svømmehaller/skoler/barnehager/Gymsaler/treningstudio. you name it.

Ligger alltid i en kurv i områder fks før ett offentlig kjøkken, eller før man skal inn i forskjellige haller.

Men du kan jo heller kjøpe en pakke. koster vell 7 spenn for 20 poser eller no
Sist endret av Sigurd4u; 14. februar 2008 kl. 20:50.
Ja fotposer eller hårposer burde funke greit, samma med plastfolie og alt sånn. Et tips er å teipe rundt med maskeringstape. Da får du den tett og maskeringstapen er ikke noe vanskelig å få bort etterpå.
Salvia-røyking gir tilnærmet ingen røyk, så den brannvarsleren trenger du ikke å bekymre deg for.
en ionisk røykdetektor lukter røyken, så hvis du isolerer den godt nok så vil det ikke være noe problem. en optisk røykdetektor ser røyken, da vet jeg ikke om pose er like effektivt.
Sitat av Meeger
en ionisk røykdetektor lukter røyken, så hvis du isolerer den godt nok så vil det ikke være noe problem. en optisk røykdetektor ser røyken, da vet jeg ikke om pose er like effektivt.
Vis hele sitatet...
Så hvis man først tok en kondom, blåsokk og deretter en svartbose så skulle man være ganske i boks?
Hvis du har så noia for og utløse en røykvasler som har teip rundt seg. Ja da tror jeg nok ikke du helt er klar for Salviaen syke kraft. Tror det rette for deg er en liten valium for og roe nervene.
Hvis du vil være sikker, så er det jo bare til å opne dekselet, og fjerne 2 ledninger..
Verre er det ikke
ta en plasthanske. funker som faen. den gjennomsiktige, litt fleksible typen.
Sist endret av hasjroyker; 15. februar 2008 kl. 14:16.
Takker for mange gode svar
Det er ikke tette nok partikler i salviarøyken til at den utløser alarmen. Salviarøyken er tynnere en vanlig røyk. Husk at noen brannvarslere utløser seg om dem ikke får nok luft! Vi har en ganske følsom alarm i fra nor alarm å vi har hatt mange fester der det sikkert har vert 20 mann som røyket inne.. ikke noe problem røyken er for tynn
Sist endret av tøffel; 16. februar 2008 kl. 16:51.
En ionisernde røyvarsel sender ut svak radioaktiv stråling i et kammer inni røykvarsleren, ionekammer, hvis det kommer røyk inn i kammeret endres densiteten i luften, dette merkes ved forskjeller ved hastigheter på stråling mellom uten og med røyk i kammeret.
Bare så det er sagt...
Sist endret av tobbe666; 16. februar 2008 kl. 17:20.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvor vanlig er det at røykvarslere sier fra når den ikke får luft? Har nettopp tredd på en kondom på varsleren. Vi har en slik stille røykvarsler som gir signaler til vaktselskapet når den blir koblet fra og når det kommer røyk etc. Når alarmen går, går alarmen til huseier - noe som ikke er så populært. Spesielt ikke hvis huseier skal sjekke om alt er ok og leiligheten er full av cannabislukt...
Er det vanlig at brannvarslere slår ut på salvia/cannabis/tobakk da? Hvis det er tilfelle så har tydligvis aldri jeg hatt en varsler som funker ordentlig hvertfall :P Har jo sitti på diverse hotellrom X antall ganger å røyka både det ene og det andre uten at det har utløst noe som helst, å har ofte hørt den at man skal ikke røyke på hotellrom, for det kan bli dyrt.. :P
Sitat av tøffel Vis innlegg
Det er ikke tette nok partikler i salviarøyken til at den utløser alarmen. Salviarøyken er tynnere en vanlig røyk. Husk at noen brannvarslere utløser seg om dem ikke får nok luft! Vi har en ganske følsom alarm i fra nor alarm å vi har hatt mange fester der det sikkert har vert 20 mann som røyket inne.. ikke noe problem røyken er for tynn
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke!, men det stemmer at brannsentraler basert på aspirasjon (suge sentral) beregnet til store haller og hangarer går i feil hvis deteksjonshullene blr igjen teipet slik at luftstrømmen endres.
Sist endret av pseudomono; 31. januar 2012 kl. 21:38.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Plastpose + gaffateip = salviaparty
Kan man ikke bare ta ut batteriet? Det har hvertfall jeg gjort på røykvarsleren på rommet mitt
For en liten tid tilbake tro jeg og en vennegjeng på byn. Vi drakk oss fra sans og samling til politiet ba oss om å dra hjem. Bestekompisen min hadde nettopp fått låne den sentrale leiligheten til sin søster, ettersom hun var flyttet til Usa for en periode. Han overtalte meg til å kubbe på sofaen ettersom jeg hadde en nok så lang vei hjem og da valget var rimelig lett.. Uansett, han fyrte opp noe grønt på sengekanten og hadde akuratt pakket vekk pipen da brannalarmen begynte å lage lyd.. Hele blokken ble vekket i 3 - halv 4 tiden på natten og noen minutter senere så kom politiet og brannvesenet for å ta en runde rundt i bloken.. Lite digg å få besøk av brannvesnet når det lukter grønt i leiligheten..
Hva med å fortelle oss hva som skjedde videre eller skal vi drive å gjette? Ble han tatt?
En kondom bør vel funke