Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 345
(Spørsmål rundt Kratom, flein og fluesopp nederst i innlegget.)

Jeg har hatt et lite tilbakefall mtp. rus og brukt Subutex (2mg per døgn) i noen måneder primært som krykke på grunn av depresjon/angst eller enkelt og greit et meget seigt og tungt humør med motivasjonsproblemer + ryggsmerter.

For 4 uker siden tok jeg mine planlagte siste 1mg Subutex og opplevde deretter 3 uker i total, fullstendig avgrunn.

Komplett isolasjon fra omverden, null sosial kontakt eller lyst, kramper og smerter i ledd og legger/føtter, svette, gåsehud, frysninger og rennende øyne, nysing, helt fraværende apetitt og søvn, gikk ned mange kilo og det var ikke måte på.

Jeg hadde såpass hjertebank og smerter i ledd i tillegg til matmangelen at jeg var sikker på at jeg kom til å dø eller i beste fall få anfall.
Ærlig talt var tanken på død og fred fra abstinensene lokkende og jeg gikk så langt at jeg la frem den resterende Subutexen, fikset et brett Ksalol og sprit og skrev avskjedsbrev. Lekte for mange våkne netter med tanken på å prøve meg på overdose, og for første gang noensinne kuttet jeg meg. Tror det var fordi jeg var så desperat etter å føle noe og fordi det fikk tankene over på noe annet enn direkte selvmord.

---

Da jeg så lyset i enden av tunnellen etter 3 uker og hadde fått meg et par dager med en del timer reell drømmesøvn heller enn bare å svime av i 30 minutter av gangen for å bråvåkne gjennomsvett + noen dager med apetitt og godt næringsinntak bestemte jeg meg for å gå drastisk til verks da depresjonen fortsatt var fremtredende.

Ordnet meg litt fleinsopp og tok en del gram med hensikt om å minne meg på det store bildet og hva det faktisk er jeg står i og prøver å slutte med. Ville få støvsuget og sortert litt opp i hodet og var helt klar for en ganske guffen trip med mye tungt tankegods.

Til min hyggelige overraskelse ble kvelden fantastisk og jeg både lo og gråt ut alt det vonde jeg hadde vært gjennom og ikke delt med noen.

Etter den kvelden følte jeg at jeg snappet ut av den miserable tilværelsen og har vært med venner og humøret har vært langt bedre. Ikke topp, men fra 1% til over 50% hvis jeg skal prøve å sette noe tall på ting.

---

Til det aktuelle spørsmålet:

Fikk med meg en del Kratom og litt dekarbolysert fluesopp (giftig Ibotensyre gjort om til det hallusinogene stoffet Muskimol) da hun som skaffet fleinen selv har vært i min situasjon bare verre og bruker Kratom fast. Hun er også en meget erfaren psykonaut, og har brukt mye selvplukket fluesopp. Hun følte med meg og ville gi meg noe jeg kunne bruke som plaster i et lite stykke tid.


Er mikrodosering av flein noe som har antidepressiv effekt? Da kan jeg nemlig få mye ut av de få grammene jeg har. Hyppighet? Vekt på en god mikrodose?

Er Kratom noe jeg kan bruke i 2-4 grams doser om dagen i en månedes tid og trappe rolig ned på den følgende måneden?
Noen med Kratomerfaring?
Alt handler i så fall om å unngå abstinens etter midlertidig og moderat bruk.

Fluesoppen har jeg allerede brukt noen kvelder - brygget te med ingefær, sitron og litt fluesopp, og søvnen har vært utmerket de kveldene jeg har drukket "brygget" før søvn.

Noe man må være obs på ifht tørket fluesopp annet enn å koke (dekarbolysere) og ikke drikke noe med CO2 som omgjør Muskimolen tilbake til Ibotensyre?

Takk for svar på forhånd <3
Sist endret av krystallkongen; 12. mars 2024 kl. 20:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.