Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2647
Hei, jeg søkte litt rundt på forumet, men fant ingen poster som dekket dette temaet.

Hvordan er det hvis man skal sende bagasje med et fly uten å være passasjer, d.v.s. med cargofly eller lignende.

Trenger å sende bagasje fra Nicaragua til Norge, helst uten at det må innom USA siden det ville by på problemer, ettersom det er 21 for å ta alkohol inn USA, og jeg er bare 20...

Kom gjerne med noen som tilbyr denne tjenesten, og helst med egne erfaringer og priser.

Takk!

mvh,
Mowie
Blir vel som å sende en pakke i posten?.
Stikkprøver er jo en risk uansett (:
Tror egentlig det skal gå bra selv om cargoflyet går via statene, det skal jo ikke ut der, og alkohol er jo ikke ulovlig i seg selv i statene heller, men det er selvsagt samme tollbetingelser i norge som alltid.
Sist endret av atomet; 2. oktober 2008 kl. 00:09.
Snakk med et fraktfirma, f.eks. UPS eller DHL. Jeg har fått ganske mye dritt flydd til meg fra Asia, men da kjøpt fra butikk og sendt med DHL eller lignende.
Trådstarter
leste gjennom toll posten uten å få noe helt oppklarende svar. Takk for informasjon. Får satse på at ting går bra. Er greit å spare 400 kroner på dyr whiskey, rom, etc. Har ikke tenkt å smugle, bare at jeg får det med fra USA til Norge... Kjipt hvis dem tar spriten min ut av bagasjen i USA bare fordi jeg ikke er 21. Har hørt historier om folk som har mista det de har kjøpt i statene før...
Men er det ikke landet som du skal ta det inn i hvor aldersgrensen spiller en rolle? altså, hvis det er 18 år på sprit f.eks i spania, så kan du ikke ta det med inn i Norge pga 20 års grensen, men hvis du alikevel har kjøpt det så kan du vel ta det med inn til Norge pga at det er 20 år?

dessuten kan du jo spare noen kroner på å kjøpe det på taxfreen på gardermoen eller hvor enn du lander
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Selger ikke det jeg skal kjøpe i Europa, så det blir vanskelig.

Får bare prøve å ta det med å håndbagasjen, og håpe på det beste
Sitat av Mowie
Selger ikke det jeg skal kjøpe i Europa, så det blir vanskelig.

Får bare prøve å ta det med å håndbagasjen, og håpe på det beste
Vis hele sitatet...
Jeg tror desverre at veske ikke er tillatt i håndbaggasjen lengre.
Hørtes ut som mye styr for 400 kr! :O
Sitat av ScoopeX
Hørtes ut som mye styr for 400 kr! :O
Vis hele sitatet...
Er vell neppe ei ekslusiv flaske whisky han har funnet i Nicaragua.
Koster vell rundt 50 NOK pr gram brus nedi der, er vell neppe uten grunn at han vil sende det hjem å ikke ta med i bagasjen.
Er sikkert mye sjekk i USA av gods som kommer fra sør-amerika.