Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 12086
Jeg får helt backern av å se de store edderkoppene der. En liten edderkopp er nok til at jeg hyler som en gris
Det jeg aldri helt har skjønt, er hvorfor folk er mer redde for edderkopper enn f.eks andre innsekt. Finnes jo andre insekter som ser mye jævligere ut, men som vi ikke bryr oss om i det hele tatt, mens mange personer får helt noia når de ser en edderkopp.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Det jeg aldri helt har skjønt, er hvorfor folk er mer redde for edderkopper enn f.eks andre innsekt. Finnes jo andre insekter som ser mye jævligere ut, men som vi ikke bryr oss om i det hele tatt, mens mange personer får helt noia når de ser en edderkopp.
Vis hele sitatet...
Lurer jeg også på. Skal vi google sammen?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Sitter en sånn hver morgen på veggen hos meg, dreper dem selvsagt hver morgen, men det kommer alltid en ny...
Vis hele sitatet...
Det nok den samme hver morgen. Du slår den bare i svime.

Jeg bråvåknet en natt av at jeg ble bitt på en plass en mann ikke skulle bli bitt. Rakk ikke å se hva slags edderkopp det var, men det føles ut som noen brente meg med en sigarett. Etterpå fikk jeg en blemme som forsvant etter ett par timer.
Hva forno andre skapninger som kryper rundt i norge ser verre ut en edderkopper?
Flått får jeg sykt pækkern av ihvertfall
Sitat av fletchy Vis innlegg
Hva forno andre skapninger som kryper rundt i norge ser verre ut en edderkopper?
Vis hele sitatet...
Disse, og de kryr det av i senga di.
Sist endret av Tawon; 16. juni 2012 kl. 02:28.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Disse kryper rundt i senga di.
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk! Nå må jeg skifte på senga før jeg legger meg!
De kommer hvis du lar være å skifte laken. De er vel ikke der alltid
Sitat av fletchy Vis innlegg
De kommer hvis du lar være å skifte laken. De er vel ikke der alltid
Vis hele sitatet...
Renslighet har egentlig ikke så mye å si for husstøvmidd. De yngler der de trives, og senga di er et perfekt habitat mtp. på mat (døde hudceller) og temperatur.
Er vel mer døde hudceller i en seng som har blitt sovet i 3uker enn et par dager
Har merket å ha blitt bitt av disse et par ganger, når jeg har vært utrolig lat med lakenskiftingen. Kan vel være tilfeldigheter, men velger å tro på det
Sitat av fletchy Vis innlegg
Er vel mer døde hudceller i en seng som har blitt sovet i 3uker enn et par dager
Har merket å ha blitt bitt av disse et par ganger, når jeg har vært utrolig lat med lakenskiftingen. Kan vel være tilfeldigheter, men velger å tro på det
Vis hele sitatet...
Sant det du sier. Kan si man holder det relativt i sjakk ved å skifte relativt ofte. Vil uansett finnes tusenvis der til enhver tid. Millioner i ekstreme tilfeller.
Sist endret av Tawon; 16. juni 2012 kl. 02:55.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Sant det du sier. Kan si man holder det relativt i sjakk ved å skifte relativt ofte. Vil uansett finnes tusenvis der til enhver tid. Millioner i ekstreme tilfeller.
Vis hele sitatet...
Utrolig uinteressant mtp at jeg skal snart legge meg
Sånn som det der ja f.eks. Den er ikke like stor som en edderkopp, men ser faen meg jævlig ut. Å hatt sånne i edderkopp-størrelse hadde jeg vært mye mer redd for.

Men, nå er jeg dritredd veps og maur da (fått maur over hele kroppen etter at jeg la meg nedi ei maurtue i en ikke så veldig edru tilstand) så det er vel bare jeg som ikke er helt normal
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Minner meg om den gangen da vi på jobben fikk med edderkopp i fra UPS ekse i fra China.. en svær gul edderkopp.. aldri skriki så mye i mitt liv før. Manndommen ble fort borte
Enig! Liker ikke edderkopper.

Men, det ser ut som en standard husmannsedderkopp. Fanget slike før. tak vare på en også :P
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Aner ike hvorfor jeg gikk inn på denne tråden, har rom i kjelleren og har en syk fobi mot edderkopper...
hmm, skal se på bildet eller ikke?

edit: HVA FAEN?!? Har vi sånne i huset vårt?! æsjæsjæsjæsj
Vis hele sitatet...
Wooord, når jeg ligger på madrass på gulvet for å slappe av med stor skjermen på stua.(Kjellerleilighet) Kryper det av og til ederkopper rundt, men man blir litt jada til det etterhvert. Bare plukker de opp i hånda å ut døra, buddhist stil!
Fikk en stor husedderkopp inn vinduet mitt her om dagen. Jeg så den i sidesynet at den kom sakte ned fra vinduskarmen, og så så jeg bort på den. Fy faen, en jævel av en edderkopp 15-20 cm unna ansiktet mitt. Hylte som om ei lita jente. Det ble ikke noe bedre av at den var borte i det jeg begynte å lete etter den.

To dager etterpå kom den tilbake. Jeg hadde vært på do, og skulle gå inn på rommet mitt. Da lå den der midt på senga mi, og den begynte å krype. Fikk kverka den, og det verste var at det var en knaselyd i det jeg moste den under en bok.

I går fant jeg ut at det var flere edderkopper på rommet mitt, eller, det var søstera mi med araknofobi som fant det ut. Hun skulle se under nattbordet mitt etter en PC-lader, men fant bare en diger edderkopp. Hun ble helt paralysert, og det endte opp med at jeg måtte kverke den med samme boka. Nå har jeg dedikert den boka til edderkopp-kverking, så den ligger ALLTID ved siden av meg på pulten.
I min hybel hender det fra tid til annen at jeg hører de massive husedderkoppene gå langs parketten. De stortrives her, på tross av de daglige edderkopp massakrene fra juni til september.. Jeg må være norgesmester i edderkopp tramping
Det er ikke så lurt å trampe på de uten sko, da de har gift i kjevene, og biter om de føler seg truet. Giften er ikke dødelig for mennesker, men laget for å lamme bytter. Faktisk akkurat dette som utløste edderkoppfobien til søstera mi. Hun tråkket (ubevisst) på en liten norsk husedderkopp og den bet henne i foten. Hun hadde ekstreme smerter i over to timer, og fikk en slags nummen følelse i foten.
Sitat av krJo Vis innlegg
Det er ikke så lurt å trampe på de uten sko, da de har gift i kjevene, og biter om de føler seg truet. Giften er ikke dødelig for mennesker, men laget for å lamme bytter. Faktisk akkurat dette som utløste edderkoppfobien til søstera mi. Hun tråkket (ubevisst) på en liten norsk husedderkopp og den bet henne i foten. Hun hadde ekstreme smerter i over to timer, og fikk en slags nummen følelse i foten.
Vis hele sitatet...
Du påstår at en husedderkopp har lengre gift tenner enn en huggorm og kan bite gjennom sokker? Søsteren din var nok svært svært uheldig, hun hadde nok ikke sokker på heller?
Ser ut som en helt vanlig husedderkopp. Jeg hadde flust av dem i en kjellerleilighet jeg leide for et par år siden. De er helt harmløse.
Sist endret av Beis; 16. juni 2012 kl. 15:07.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Husker en gang jeg hadde sommerjobb, var en sånn edderkopp der, driiit svær, kunne høre at den gikk. Pluttselig var den borte: / creepy
Vis hele sitatet...
Hæhæ, ja! Det er forferdelig når du kan høre dem tappe bortover gulvet!
Skulle male et rom en gang, og vinduet sto oppe over natta for å lufte. Neste dag var det ei dritsvær edderkopp der. Lot ham være, og etter ei stund begynte'n å klatre opp etter veggen. Jeg hørte når'n datt ned.

R.I.P Rolf!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av fletchy Vis innlegg
Er vel mer døde hudceller i en seng som har blitt sovet i 3uker enn et par dager
Har merket å ha blitt bitt av disse et par ganger, når jeg har vært utrolig lat med lakenskiftingen. Kan vel være tilfeldigheter, men velger å tro på det
Vis hele sitatet...
Du merker ikke at du har blitt bitt av midd, og et sengetøyskift er ikke nok for å bli kvitt dem. Den letteste måten å bli kvitt midd er ved å ikke tenke på dem.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Tawon Vis innlegg
Disse, og de kryr det av i senga di.
Vis hele sitatet...
Jeg trykket på linken din, og begynte å lese om midd på internett. Jeg har gjort alt feil. Jeg har bikkja i senga daglig, senga er møkkete og flekkete, og har ikke bytta laken på 4 mnd. Samme gjelder pute og putetrekk. Har alltid høy luftfuktighet på rommet - noe som er dårlig mtp. midd. Har en sånn maskin som er ment for å øke luftfuktigheten, faktisk. Sover i ei maurtue av midd, antakeligvis.

Sover på skinnsofaen i natt, null tvil.
Kjøpte en hytte for noen år siden. Det var badekar i hytta som ikke var blitt brukt på maaange år. Skulle sjekke om det var vann i badekranen...noen dråper rant nedi sluket, og opp kom det 7-8 stk gigantiske hus edderkopper i 93km/t. Sånn helt seriøst...jeg fikk totalt panikk selv om de ikke klarte å kravle seg ut av badekarveggene.

Jeg tror mange av dere med fobi hadde dauet av dette synet som møtte meg
Sitat av Tawon Vis innlegg
Disse, og de kryr det av i senga di.
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg egentlig var dumt! Det å bare google "midd" og si disse er i senga, totalt kunnskapsløst om midd! For underklassen Acari er noen av de artsrike underklassene vi har! Uten midd er det ikke sikkert det hadde vært pattedyr på denne jord. Men du har også noen veldig få prosent av disse artene, som lever som parasitter på andre. Og det er bare noen få som kan parasittere mennesket. Mens det er en del til, som lever ved eller på mennesket. Og dem er totalt ufarlig, men noen kan utvikle allergi mot noen få av dem.
Du har bl.a. antageligvis en midd som lever på huden i ansiktet, som spiser døde hudceller og fremmede organismer. Den liker steder der det er hår. Og du har mest fordeler av å ha denne! Selv om dem ikke er vakre utsendemessing, men de kan være vakre på andre måter!

Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg trykket på linken din, og begynte å lese om midd på internett. Jeg har gjort alt feil. Jeg har bikkja i senga daglig, senga er møkkete og flekkete, og har ikke bytta laken på 4 mnd. Samme gjelder pute og putetrekk. Har alltid høy luftfuktighet på rommet - noe som er dårlig mtp. midd. Har en sånn maskin som er ment for å øke luftfuktigheten, faktisk. Sover i ei maurtue av midd, antakeligvis.

Sover på skinnsofaen i natt, null tvil.
Vis hele sitatet...
Har du hatt noen plager til nå? Hvis ikke, sov i senga! Kanskje du bør vaske sengetøyet først. Ellers har du ingen ting å frykte, for de sengemiddene spiser døde skinnceller fra deg, som du har mistet. Uten disse hadde du sovet i et trillebårlass med døde skinnceller.
Originalt skrevet av Relevant
Jeg trykket på linken din, og begynte å lese om midd på internett. Jeg har gjort alt feil. Jeg har bikkja i senga daglig, senga er møkkete og flekkete, og har ikke bytta laken på 4 mnd. Samme gjelder pute og putetrekk. Har alltid høy luftfuktighet på rommet - noe som er dårlig mtp. midd. Har en sånn maskin som er ment for å øke luftfuktigheten, faktisk. Sover i ei maurtue av midd, antakeligvis.

Sover på skinnsofaen i natt, null tvil.
Vis hele sitatet...
Det er ikke midd du skal engste deg for, heller hygienen din. Soverommet ditt høres ut som et paradis for mugg og lignende :x

Faktisk akkurat dette som utløste edderkoppfobien til søstera mi. Hun tråkket (ubevisst) på en liten norsk husedderkopp og den bet henne i foten. Hun hadde ekstreme smerter i over to timer, og fikk en slags nummen følelse i foten.
Vis hele sitatet...
Et lite eksemplar av en norsk husedderkopp kan aldri bite gjennom undersiden av fotsålen da de ikke har store nok tenner til å komme gjennom den tykke huden vi har der.

Det eneste kan være om den komme mellom tærne og bare føler seg truet, det er også tynn nok hud der til at den klarer og bite gjennom. Har blitt bitt på oversiden av fingrene flere ganger av større hus edderkopper selv og det det er som du sier, det føles numment og vondt i opp til 1-2 timer etter bittet ble gitt. Er vedkommende veldig følsom/allergisk mot giften så kan jeg tenke meg det er ekstremt ubehagelig.

Er helt klart enig med flere tidligere i tråden, edderkopper i hus hjelper til med å renske huset for andre krapyl som kan spre smitte og bakterier som for eksempel fluer. Edderkopper for ikke nok creds, kun hat :/
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ellers har du ingen ting å frykte, for de sengemiddene spiser døde skinnceller fra deg, som du har mistet. Uten disse hadde du sovet i et trillebårlass med døde skinnceller.
Vis hele sitatet...
Kan dem spise små matsmuler? Potetgull etc? (Jeg tuller ikke.)
Ja de elsker potetgull,særlig Sørlandschips
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg trykket på linken din, og begynte å lese om midd på internett. Jeg har gjort alt feil. Jeg har bikkja i senga daglig, senga er møkkete og flekkete, og har ikke bytta laken på 4 mnd. Samme gjelder pute og putetrekk. Har alltid høy luftfuktighet på rommet - noe som er dårlig mtp. midd. Har en sånn maskin som er ment for å øke luftfuktigheten, faktisk. Sover i ei maurtue av midd, antakeligvis.

Sover på skinnsofaen i natt, null tvil.
Vis hele sitatet...
Det spiller vel ingen rolle om det er større mengder midd i sengen din når du uansett kan føle deg komfortabel med å ligge å velte deg som et skittent svin i en grisebinge?
Du burde heller fokusere på å få orden på det mest grunnleggende innen hygiene før du bekymrer deg for midd. Det du beskriver høres rett og slett motbydelig ut!
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kan dem spise små matsmuler? Potetgull etc? (Jeg tuller ikke.)
Vis hele sitatet...
Aner ikke, men ligger du i en kompostbinge?