Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1045
Jeg har koblet til den stasjonære til den bærbare, slik at den bærbare får nett i fra det trådløse, også via en CAT kabel gir nett til den stasjonære... MEN helt til i dag så har facebook fungert på den stasjonære, men nå funker det altså ikke uavhengig av nettleser. hva er problemet, og hvordan fikser jeg det?
Definer begrepet "funker ikke".
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Jeg kan ikke nå nettstedet
windowstast+ r og skriv inn: cmd
Derreter får du et svart commanduvindu opp.
Skriv: ping www.facebook.com
Noen som har "trollet" Host-filen din på denne maskinen ?

Sjekk host-filen du finner her "C : \windows\system32\drivers\etc\hosts" ... Høyre-klikk på host-filen og vel åpne i notepad, sjekk at der ikke er noen referanser til facebook.com der, vist så så slett den linjen der den står og lagre endringene og start maskinen på nytt.
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
ingen som har køddet med host-filen min (ja jeg sjekket)
får pinget facebook sin dns server ja... med 0% tap og normal ping

Edit: det funket forresten fint sånn omtrent fra 8-9 tiden og utover i går...
Har ikke noe avansert brannmur software som ligger å "monger" seg ?
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
ja, slo av bade antivirus + windows brannmur...
Sjekk at du bruker modem / ruter som DNS server under nettverksinstillinger ... man kan td. legge til OpenDNS som DNS server, for å så gjøre det slik at når du bruker denne DNS serveren så filtreres ut div. trafikk til uønskede sider som kanskje facebook.com

Sett DNS server til standard / default eller evt. sett den til google sin som er 8.8.8.8 samt 8.8.4.4

Så forsøk igjen.

Vist dette ikke er feilen så starter det å bli noe sær feil
Funker andre sider enn facebook, da?
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Funker andre sider enn facebook, da?
Vis hele sitatet...
ja... de gjør det

Jeg var inne på Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverkstilkoblinger og endret DNS serveren til ruteren... forsatt samme resultat =/ endret til DNS serveren til google, funket fint, er dette helt trygt forresten?


Sitat av Mantuz Vis innlegg
Sjekk at du bruker modem / ruter som DNS server under nettverksinstillinger ... man kan td. legge til OpenDNS som DNS server, for å så gjøre det slik at når du bruker denne DNS serveren så filtreres ut div. trafikk til uønskede sider som kanskje facebook.com

Sett DNS server til standard / default eller evt. sett den til google sin som er 8.8.8.8 samt 8.8.4.4

Så forsøk igjen.

Vist dette ikke er feilen så starter det å bli noe sær feil
Vis hele sitatet...