Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  175 37260
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av A-haja Vis innlegg
Kan du ikke. Skulle ha en vaskemaskin, ikke en kaffetrakter din jævel!
Vis hele sitatet...
MDA og SDA er som regel samme avdeling,

vaskemaskin = MDA
kaffetrakter = SDA

forskjellig produkt, og du får samme hjelp.
men går du på telefonavdelinga og spør etter en tv, sier bare det det aller mest om ditt logiske valg.

Og ønsker du å skremme en Elkjøper.. gir deg heller muligheten til å prøve å skremme meg først da jeg også er en Elkjøper... Eller bare slutt å komme med halvtomme trusler over internett..
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Urk .. ja ... Bruker av og til å teste ut kunnskapen til di der tyggistyggende selgeren som går der å fjaser når jeg bare kikker men ikke er ute etter noe konkret.

Det værste var en "hipster kis" som lurte om han kunne hjelpe.
Samtalen gikk vel noe i denne duren.

M= Meg
S= Selger aka "Hipster kis"
DL= Daglig Leder ( tror han var det ivertfall )

S: Kan jeg hjelpe deg med noe
M: Nja ... kanskje ... ser litte på disse bærbare ( dette var da eePC var nytt, )
S: Ja ?, Vi har mange nye og gode maskiner, noe spesifikt du var ute etter ?
M: Lurte nå kanskje litt på en slik liten leke-pc ( later som jeg er totalt blåst for datakunnskaper )
S: Lekepc ? Du mener at den skal være liten ?
M: Ja slike med små skjermer så jeg bare gå på internett på og se filmer med, og leke med, ja du forstår hva jeg mener.
S: Ja vi har flere av disse ( viser meg noen 13" HP møkk )
M: Har dere ikke noe som er enda mindre enn disse ? ( ser dem har AspireONE og Asus EEE pc, lurer på om han vil anbefale disse )
S: Vi har jo disse veldig populære Macbookene ( viser meg MacBook 13" )
M: Åja, .. dem var jo fine, ... men kan spille spill på dem da ? Hører det er så mange som sier det ikke går ann ? ( forsøker å tøye han litt nå, spille dum )
S: Trenger du en pc til å spille dataspill med ?
M: ( litt uventet vri, men sa bare det helt spontant ) Ja det var jo det jeg sa, jeg ville ha en slik liten leke-pc som jeg kan leke med ( klarte nesten ikke holde maska mi her holdt på å le, fortsetter å spille dum )
S: Ja jo da skal du se, her har vi noen fine maskiner man spille dataspill på ( Hallo HP 17" ... urk ) disse 2 er veeeeldig sterke og kjeeempe masse prosessor, med myeee harddisk ( her avbryter jeg ham )
M: BAHAHAAHAAA ( jeg bryter ut i latter klarte ikke holde meg, han trodde virkelig jeg var stokk dum og viste nada niks om data, måten han dro ut "veldig", "kjempe" & "mye" gjorde til jeg starter le høyt )
M: HAHAHA unnskyld, unnskyld, men jeg bare kødder med deg
S: ? huh ? hva da? hvordan
M: Jeg bare lata som jeg skulle kjøpe ( fortsetter å småflire )
S: Men hvorfor ? ... ååååå
M: ( avbryter ham litt ) bare for å teste deg litt
S: FAEN! enda en slik DUST!
M: ( jeg bare WTF, enda en ? ) sorry,
S: ( Snurt, går sin vei fort )
M: JaJa, ( småflirer litt igjen )
S: ( peker på meg fra kassen før jeg har rukket å forlate butikken, enter )
DL: ( kommer fort mot med raske skritt, ... )
M: ( oi oi hva nå tenker jeg, ... kniser litt )
DL: DU DER!
M: Ja
DL: Slutt å teste selgerene mine, jeg har fått nok av dere!
M: ( jeg bare WTF ) huh ? dere ? var jo bare meg her jo ?
DL: NEI! Du var innom her før i dag å lurte han slegeren tidligere på dagen
M: ( enda mere WTF!, flere som gjør som meg ? og nå får jeg skylda lol ) hehe
DL: IKKE LE, det er ikke morro
M: Joda det er det, og jeg har ikke vært innom her før idag! ( sier det litt bestemt i same tone som DL, han forsøkte å avbryte meg, men fikk fullført )
DL: Jeg vil ikke ha deg i butikken, vennligens forlat butikken nå!
M ( jeg bare "oi oi, javel" ... kort stillhet mens jeg ser på DL ) Javel greitnok, vil du ikke ha meg her så skal jeg forlate butikken. ( gidder ikke lage bråk, så går mot døren )
DL: Å IKKE KOM TILBAKE!
M: ( jeg bare, seriøst, dette roper han ut i butikken så det kunne høres ganske bra ... Snur meg rundt pent ) ... Det trenger du ikke bekymre deg for, ... for jeg handler ikke på plasser som har kunnskaper om sine produkter. ( dette gjorde han enda morskere, og han startet å gå raskt mot meg, jeg er 10 meter fra utgangen, så jeg snur meg og går ut, så ikke DL mere )

Synest denne opplevelsen ble litt komisk og at både selger og daglig leder overreagerte noe voldsomt, og synest det hele bare var urkomisk, så fortalte det til en kompis noen dager etterpå, hvorpå han litt uventet startet å le nok så høyt i denne historen jeg nettopp har fortalt, hvorpå når jeg var ferdig så sa han "men jeeg, jeeeg var han andre dusten han der selgeren måtte ha snakka om" jeg bare "hva?" .. han "jajaja, jeg var innom der for å handle noen greier til annlegget å da klarte jeg ikke å la være å måtte lure di selgerene jeg også" vi begge bare brøyt ut i høy latter ... Jeg "men 2 ganger ?" Kompisen "jaja, både han der fjotten og han der daglige lederen" ... nok en gang bryter vi ut i latter.

Kanskje ikke helt en slik historie som TS var ute etter, men var en slik hendelse som jeg husker godt å kom på nå når det ble nemt "dumme ansette"
Vis hele sitatet...
Denne "hipstern" er ansatt, hans jobb er å selge og alle som selger noe spiller selvsagt på uvitenhet og det med å også skape et behov kunden ikke har.

Måten går inn for å "utfordre" selgerne er rett og slett bak mål. Håper han hipstern skrev et vel så godt innlegg om deg i "Dumme kunder" tråden
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Kjæresten min skulle kjøpe toner til: Samsung 3405E skriver.
Hun spurte en ansatt om å finne toner til den aktuelle skriveren.
Ansatte gikk bort på PCen for å finne ut hvilke toner den aktuelle skriveren brukte, fant toneren, fikk "bekreftet" av en annen ansatt at dette var riktig toner.

Når kjæresten min kom hjem viste det seg at det var feil toner...
Vis hele sitatet...
nooo. en menneskelig feil? sånt burde ikke forekomme i dagens samfunn
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er kun pizzabakeren som baker fra bunn av, av de kjente kjedene.. Peppes og dolly har ferdigfryste bunner med saus..
Vis hele sitatet...
Feil.
Jeg jobbet i Dolly i 5 år. Bunnene blir bakt og sauset hver dag, det er hvertfall standarden. Mulig noen franchisetakere ikke følger reglene, men konseptet er nå ferske bunner. I Oslo er det et dedikert bakeri som baker bunner til alle restaurantene i og rundt Oslo hver dag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jeg jobbet i en ferskvareavdeling i butikk da jeg var yngre. Jeg kommer ut fra bakrommet og ser min kollega står og ser ut i luften med rynkede øyenbryn. 'Hva er det?', spør jeg. 'Det er ikke svinekjøtt i lunchkaker, ikke sant?', spør hun meg. 'Selvsagt er det det', svarer jeg. 'Nei!', utbryter hun og jogger mot kassene. Hun kommer fortvilt tilbake uten å ha fått tak i den muslimske kvinnen som nettopp hadde kjøpt rykende varme lunchkaker (som til informasjon hovedsaklig består av medisterfarse).

Det var vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre da den samme muslimske kvinnen kom tilbake for å kjøpe lunchkaker noen uker senere. Kollegaen min gjemte seg på bakrommet.
Vis hele sitatet...
Klarte å gjøre samme blemme en gang. Jobba på statoil, kom inn ei afrikansk dame for å kjøpe fastfood. Etter litt titting pekte hun på grandiosaen og spurte om den inneholdt "pink meat", sliten i hodet som jeg var sa jeg nei.. Det var ikke før en time senere at det gikk opp for meg, visst faen er det skinke på grændisen.. Følte meg egentlig ganske dum og irritert på meg selv, hadde aldri foret en muslim med svinekjøtt bevisst.
Ikke nødvendigvis dumme ansatte, men en litt morsom glipp!
Var på den lokale dagligvarebutikken for noen år siden, og skulle ha en grillet kylling. Jeg gikk bort til ferskvaredisken og stilte meg opp. Her er det vesentlig å presisere at det stod en gutt og en jente bak disken. De to ansatte la tydeligvis ikke merke til at jeg stod der, og det første jeg får høre er: "Vi skal ikke ta å daske litt laks i fiskedisken 'a?"
Sekundet etter dette var sagt la de merke til at jeg var til stede, og jenta forsvant rimelig kvikt inn på bakrommet mens en litt flau kar måtte gi meg kyllingen min.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Denne "hipstern" er ansatt, hans jobb er å selge og alle som selger noe spiller selvsagt på uvitenhet og det med å også skape et behov kunden ikke har.

Måten går inn for å "utfordre" selgerne er rett og slett bak mål. Håper han hipstern skrev et vel så godt innlegg om deg i "Dumme kunder" tråden
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk det bare er noe han finner på.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Klarte å gjøre samme blemme en gang. Jobba på statoil, kom inn ei afrikansk dame for å kjøpe fastfood. Etter litt titting pekte hun på grandiosaen og spurte om den inneholdt "pink meat", sliten i hodet som jeg var sa jeg nei.. Det var ikke før en time senere at det gikk opp for meg, visst faen er det skinke på grændisen.. Følte meg egentlig ganske dum og irritert på meg selv, hadde aldri foret en muslim med svinekjøtt bevisst.
Vis hele sitatet...
gla' nyhet til deg og alle muslimer: "skinka" på grandisen er laget av storfekjøtt!
Ifølge mammaene som kommer innom Gamestop er jeg en dum ansatt fordi jeg ikke har doktorgrad i hvert eneste barnespill til hver eneste plattform i alle kategorier, inkludert alle "jeg <3 min/mitt *tilfeldig dyr*"spillene.
FML.
Blir legospillmaraton på meg i helgen.
Jeg prøvde å gå innom Elkjøp på Lørenskog en søndag, hadde noen spørsmål om pc skjermer. Spurte personen i pc avdelingen hvilken skjerm han ville anbefale og hvorfor osv. før jeg fikk sagd noe om pris klasse og spesifikasjoner peker kan på en Asus skjerm (dette var ganske lenge siden husker ikke hvilken skjerm det var) jeg la ganske fort merke til at dette var den dyreste skjermen de hadde. Så spurte jeg han hva som var bra med denne skjermen i forhold til de andre, han sa det var veldig bra oppløsning i forhold til de andre, jeg så det sto en Samsung skjerm under jeg syntes det var bedre bilde på som også var billigere, så jeg sa jeg syntes den hadde bedre bilde han sa "nei da det ser bare sånn ut" så flirte jeg litt inne i meg og sa jeg måtte se litt mer og gikk ut av butikken, gikk inn på Komplett.no og fikk kjøpt en skjerm der (BenQ XL2420t)
Sitat av Freaky_0123 Vis innlegg
Jeg prøvde å gå innom Elkjøp på Lørenskog en søndag, hadde noen spørsmål om pc skjermer. Spurte personen i pc avdelingen hvilken skjerm han ville anbefale og hvorfor osv. før jeg fikk sagd noe om pris klasse og spesifikasjoner peker kan på en Asus skjerm (dette var ganske lenge siden husker ikke hvilken skjerm det var) jeg la ganske fort merke til at dette var den dyreste skjermen de hadde. Så spurte jeg han hva som var bra med denne skjermen i forhold til de andre, han sa det var veldig bra oppløsning i forhold til de andre, jeg så det sto en Samsung skjerm under jeg syntes det var bedre bilde på som også var billigere, så jeg sa jeg syntes den hadde bedre bilde han sa "nei da det ser bare sånn ut" så flirte jeg litt inne i meg og sa jeg måtte se litt mer og gikk ut av butikken, gikk inn på Komplett.no og fikk kjøpt en skjerm der (BenQ XL2420t)
Vis hele sitatet...
Rent teknisk sett har det lite å si hvilket bilde du synes ser best ut, dette avhenger forøvrig også av kvaliteten på materialiet som blir vist på skjermen. Sjekket du om Samsung-skjermen hadde lik oppløsning som Asus-skjermen? Du ba selgeren anbefale en skjerm, han forklarte hvorfor den var bedre, og han er en dum ansatt fordi du syntes at bildet på en annen skjerm var bedre?
Sist endret av danielsk; 17. oktober 2012 kl. 14:27.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Rent teknisk sett har det lite å si hvilket bilde du synes ser best ut, dette avhenger forøvrig også av kvaliteten på materialiet som blir vist på skjermen. Sjekket du om Samsung-skjermen hadde lik oppløsning som Asus-skjermen? Du ba selgeren anbefale en skjerm, han forklarte hvorfor den var bedre, og han er en dum ansatt fordi du syntes at bildet på en annen skjerm var bedre?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si han var dum selv om denne tråden heter "Dumme ansatte", men det er litt rart at han peker på skjermen som er dyrest uten at han har hørt noe om hva jeg var på jakt etter. Som sagd er det ganske lenge siden og jeg husker ingen ting om oppløsning på skjermene, men jeg må si det var en vesentlig forskjell på oppløsningen på disse skjermene.
Her er en av mine historier.

M: Meg
A: Ansatt

Dette var på Clas Ohlson.
Det jeg var ute etter var en vanlig 120mm kjøle vifte til pcen.

A: Hei kan jeg hjelpe deg?
M: Ja takk, har dere sånne 120mm vifter til pcer?
A: Ja, bare vent litt, vi har det her på lager.
6 min senere... (ja seriøst)
A: her har du

Det han kom med var en psu på 400w -_-

Og en annen, men dette er vennen min med faren hannes.

Vennen min skulle kjøpe en TV for rundt 3000kr på Elkjøp


F: Far
A: Ansatt

A: hei kan jeg hjelpe dere?
F: ja hei, har dere noen TVer til 3000kr?
A: ja, men denne for 4000kr er bedre
F: Han har ikke 4000...
A: ok, men denne for 7000 er...
F: HAN HAR IKKE 7000
A: viss du kommer hit har vi en for 9000...
F: du! HAN HAR IKKE 9000KR!!
Sist endret av Andrew007; 17. oktober 2012 kl. 19:39.
Var i en sportsbutikk for en tid tilbake for å kjøpe meg sovepose. Jeg har selv litt erfaring innenfor emnet, men ville høre med de ansatte også. Møter en hyggelig fyr som det virker som har ganske bred erfaring. Han hadde tatt ut en av posene jeg vurderte og skulle nå legge den tilbake i trekket igjen. Han begynner å rulle posen, og jeg påpeker at det ikke er særlig lurt og at han heller burde stappe den slik at den ikke blir ødelagt. Han ser dumt på meg og forklarer at han "skal jo selge den, og da er det viktig at den ser ordentlig ut". Jeg sa da at jeg mye heller ville kjøpt en pose som var stappet, og ikke rullet uendelig mange ganger i butikken. Jeg er opptatt av at produktet fungerer og ikke er skadet når jeg får det. Dessuten er det jo faktisk slik at man skal stappe soveposer, det er slik de skal være! Og man ser jo strengt tatt ikke om en pose er rullet eller stappet...
Sitat av Nanook Vis innlegg
Var i en sportsbutikk for en tid tilbake for å kjøpe meg sovepose. Jeg har selv litt erfaring innenfor emnet, men ville høre med de ansatte også. Møter en hyggelig fyr som det virker som har ganske bred erfaring. Han hadde tatt ut en av posene jeg vurderte og skulle nå legge den tilbake i trekket igjen. Han begynner å rulle posen, og jeg påpeker at det ikke er særlig lurt og at han heller burde stappe den slik at den ikke blir ødelagt. Han ser dumt på meg og forklarer at han "skal jo selge den, og da er det viktig at den ser ordentlig ut". Jeg sa da at jeg mye heller ville kjøpt en pose som var stappet, og ikke rullet uendelig mange ganger i butikken. Jeg er opptatt av at produktet fungerer og ikke er skadet når jeg får det. Dessuten er det jo faktisk slik at man skal stappe soveposer, det er slik de skal være! Og man ser jo strengt tatt ikke om en pose er rullet eller stappet...
Vis hele sitatet...

Hva er forskjellen på en stappet og rullet pose? Hva kan bli ødelagt?
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Hva er forskjellen på en stappet og rullet pose? Hva kan bli ødelagt?
Vis hele sitatet...
Dersom man ruller den så vil fibrene etterhvert legge seg(fordi man gjerne ruller den samme vei hver gang), og dette ødelegger varmeegenskapene til soveposen. Men når man stapper den så blir det ikke noe "system på brettinga". Forøvrig bør posen ligge løst under lengre tids oppbevaring...
-Rar på fulltid.
Sitat av Nanook Vis innlegg
Var i en sportsbutikk for en tid tilbake for å kjøpe meg sovepose. Jeg har selv litt erfaring innenfor emnet, men ville høre med de ansatte også. Møter en hyggelig fyr som det virker som har ganske bred erfaring. Han hadde tatt ut en av posene jeg vurderte og skulle nå legge den tilbake i trekket igjen. Han begynner å rulle posen, og jeg påpeker at det ikke er særlig lurt og at han heller burde stappe den slik at den ikke blir ødelagt. Han ser dumt på meg og forklarer at han "skal jo selge den, og da er det viktig at den ser ordentlig ut". Jeg sa da at jeg mye heller ville kjøpt en pose som var stappet, og ikke rullet uendelig mange ganger i butikken. Jeg er opptatt av at produktet fungerer og ikke er skadet når jeg får det. Dessuten er det jo faktisk slik at man skal stappe soveposer, det er slik de skal være! Og man ser jo strengt tatt ikke om en pose er rullet eller stappet...
Vis hele sitatet...
Han stakkeren som jobba der, trodde sikkert du trolla han.
Sitat av Nanook Vis innlegg
Dessuten er det jo faktisk slik at man skal stappe soveposer, det er slik de skal være! Og man ser jo strengt tatt ikke om en pose er rullet eller stappet...
Vis hele sitatet...
Finner du noen kilder?
Sitat av djrubber Vis innlegg
Han stakkeren som jobba der, trodde sikkert du trolla han.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg gjort.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Finner du noen kilder?
Vis hele sitatet...
Faktaboksen helt nederst til høyre.
http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000042.pdf
Jeg og alle jeg kjenner ruller alltid soveposene ned i posen :/
Hmm .. fibrene i større grad klemmes og mister isolasjonsevne når du ruller... tja.
Noe som stemmer bra med soveposene i huset om jeg tenker meg litt om. Jeg bruker soveposene mine ofte og stapper de alltid nede i soveposetrekket og når jeg kommer hjem så tar jeg soveposen ut av soveposetrekket og legger den i et skap. Den ene fungerer så og si like bra etter 5 år.
En annen sovepose som ble kjøpt for ca 2 år siden og alltid blitt rullet sammen og vært sammenrullet fram til neste gang den skal brukes er ikke særlig god og varm å sove i lengre.
Jeg har nok gått til Clas Ohlson ett par ganger og byttet varer som ikke er derifra, uten kvittering eller noe. Feks et par høyttalere som var 3 år gamle- som var ødelagte, byttet jeg og fikk et helt nytt av et annet merke + kvittering :P
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Jeg har nok gått til Clas Ohlson ett par ganger og byttet varer som ikke er derifra, uten kvittering eller noe. Feks et par høyttalere som var 3 år gamle- som var ødelagte, byttet jeg og fikk et helt nytt av et annet merke + kvittering :P
Vis hele sitatet...
Du er i feil tråd...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Finner du noen kilder?
Vis hele sitatet...
http://www.helsport.no/no/Infosenter...orsmal_og_svar

Spørsmål, og svar, nummer to. Dette er anbefalingen fra Helsport. Eg har ikke sjekket alle andre alskens produsenter, men eg tviler sterkt på at du finner en produsent som anbefaler noe annet