Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1803
God kveld!
Jeg er i ferd med å "utdanne" meg som lydtekniker. Jeg jobber hardt for å oppnå gode resultater innenfor både opptak og miksing av lyd og musikk. Jeg går på skole for å lære meg grunnleggende teori, og jobber mye med min egen utvikling utenom skoletid.

I den forbindelse har jeg lyst til å tilby freaks gratis miksing og mastering av deres produksjoner. Jeg kan ikke love et ultimat profesjonelt produkt, men vil tro at jeg kan tilføre et kvalitetsaspekt til produksjonen for de som ikke har så mye greie på miks og master selv.

Jeg er 22 år gammel, og har holdt på med lyd -og musikkproduksjon i litt over 4.

Hvis dette kan være av interesse, ta kontakt via PM. Jeg prefererer prosjekter som er innspilt, da produksjoner gjort opp av samples og VSTi'er ofte låter "ferdig rett fra boksen". Men for all del, tar gledelig imot alle typer musikk!

For at jeg skal kunne mikse og mastre musikken din, må hvert enkelt spor eksporteres seperat i 24bit og 44.1kHz. For å gjøre prosessen enkel for meg vil jeg også be om at sporene begynner og slutter på samme sted. Feks:
Si du har et spor som kun inneholder en gitarsolo midt i sangen. Til tross for at sporet kun inneholder informasjon i midten av sangen, vil jeg at du skal eksportere sporet i sin helhet fra sangens start til slutt.

Det er også nødvendig at man skrur av eventuelle effekter som er brukt på sporene.

Håper tilbudet kan være av interesse!

Mhv

Svein K.
Sist endret av SveinKB; 7. september 2012 kl. 23:54.
Topp stemning! Godt initiativ!
Har kun fått inn en låt for miksing og mastering. Ikke nøl med å ta kontakt, tar gledelig i mot det jeg kan få
Fint om Vice kan legge ut miksen min, samt hans versjon.
Dette syntes jeg var drit fett!! Credz til deg.
Tenker jeg sender deg en sang jeg er ferdig med, i og med at jeg har null peiling på mastering

Så du mastrer/mixer alt bortsett fra effektene, det vil si trommer, melodier, stemme osv.?
Skal det eksporteres i .wav?
Sitat av Zetta Vis innlegg
Dette syntes jeg var drit fett!! Credz til deg.
Tenker jeg sender deg en sang jeg er ferdig med, i og med at jeg har null peiling på mastering

Så du mastrer/mixer alt bortsett fra effektene, det vil si trommer, melodier, stemme osv.?
Skal det eksporteres i .wav?
Vis hele sitatet...
Flott
Mye står forklart i den første posten. Jeg må ha alle sporene helt uten effekter og automasjon. Sporene må også starte og slutte på samme sted.
Også eksporterer du hvert enkelt spor seperat i .WAV 24bit/44.1kHz

EDIT:

Til alle som måtte benytte seg av tilbudet:
Det kan hende at jeg bruker litt tid på arbeidet. Dette er fordi jeg har både skole og jobb. Men skal prøve å ha hvert prosjekt ferdig innen 7 dager.
Sist endret av SveinKB; 11. september 2012 kl. 23:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Interessant

Hva utstyr / software benytter du deg av når du mastrer btw?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Interessant

Hva utstyr / software benytter du deg av når du mastrer btw?
Vis hele sitatet...
Riggen er software-basert, med noe outboard gear i kjeden.

WaveLab 7
Div. Waves plugins
Universal Audio 1176NL
ART Pro VLA II
Supert tiltak!

Tar kontakt neste gang jeg har en låt/remix som må mastres!
Hobby Filosof
Supert at du tilbyr dette, har litt problemer med og finne ro nok til og sitte og produsere musikk.. Men det er noe jeg kan se for meg og drive med når jeg klarer og sette meg ned over lenger tid, så skal ha deg i bakhodet når jeg kommer så langt som til og mixe/mastre låtene
Nice! Hvor mye måtte du ut med for 1176NL?
Vil du anbefale VLA II til tracking?

Skal ta kontakt når eg trenger litt Mastering og blir eg fornøyd blir det sikkert noen kroner på deg og!
Sist endret av BarBeats; 22. januar 2013 kl. 14:02.
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Nice! Hvor mye måtte du ut med for 1176NL?
Vil du anbefale VLA II til tracking?

Skal ta kontakt når eg trenger litt Mastering og blir eg fornøyd blir det sikkert noen kroner på deg og!
Vis hele sitatet...
Jeg ga nesten 15k for 1176.
Har kun tracket med VLA II en gang på overhead mikker, noe som fungerte fint. Men den gjør seg utmerket i miks, hvertfall på tromme bus.

Flott at folk finner tilbudet mitt interessant!
Men siden jeg gjør dette for egen utvikling kommer jeg til å sette noen begrensninger på hva jeg tar i mot. Det eneste jeg har fått hittil er musikk av elektronisk art. Musikk som er laget helt og holdent innenfor datamaskinen med andre ord. VST instrumenter låter bra i utgangspunktet, så det eneste jeg må gjøre er å rydde plass til alle elementene. Da jeg føler at jeg har denne biten under kontrol, vil jeg ikke lenger ta i mot nevnt musikktype for miks. Håper det er forstålelse for dette.
Har du musikk med innspilt materiale derimot, vil jeg gjerne ta på meg miks av dette

Når det gjelder mastering, tar jeg i mot musikk av alle sjangere.
Sist endret av SveinKB; 22. januar 2013 kl. 20:02.