Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1494
VGTV har i år startet sin andre sesong med Alexx Alexsanders. Forskjellen fra ifjor til i år er at VG ikke lengre har kommentarfelt på sine videoer. Og dermed får man ikke funnet ut hvordan disse triksene gjøres.

Så det jeg lurer på er om noen av dere kan forklare meg hvordan i huleste trikset i episode 1 og episode 2 utføres.

Kom gjerne med løsninger på senere episoder også!
Den første er i hvertfall en helt standard "Ring flight". Når han tar hendene ned i lomma har han allerede ringen i hånda og fester den til "gimicken" hans, som automatisk drar ringen ned til skolissene.

Med andre ord er den heller ikke egentlig knyttet fast til skolissen, det bare ser så ut. Og han knytter opp skoen for å få det mer troverdig.
Sist endret av etse; 10. august 2012 kl. 16:11.
Det er kun Magi
Sitat av Fluggu Vis innlegg
Det er kun Magi
Vis hele sitatet...
Siden når ble magi et egennavn?

På nummer to er det vel noen som fester kortet når Alexander "kaster" kortene på vinduet.
Episode 2:
http://www.videojug.com/film/how-to-...rough-a-window

Han har en liten vri på det i den episoden..Det sitter nok noen bak plakatene som plasserer kortet på vinduet akkurat når han kaster de. Når han henter kortet så står han med beina ganske langt unna vinduet.
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Episode 2:
http://www.videojug.com/film/how-to-...rough-a-window

Han har en liten vri på det i den episoden..Det sitter nok noen bak plakatene som plasserer kortet på vinduet akkurat når han kaster de. Når han henter kortet så står han med beina ganske langt unna vinduet.
Vis hele sitatet...
Legg også merke til hvor enkelt han forcer kortet. Han splitter kortstookken slik at kongen er på bunden i høyre hånd. Han ber personen si stopp når han vil mens han hele tiden tar kort fra toppen av bunken. Etterpå viser han kortet som er på undersiden av bunken. Altså hadde det ikke noe å si hvor lenge han ventet, kongen var forcet på han.

Problemet her er at kortet er signert, og derfor er det ikke fullt så enkelt som en duplikat. I tillegg sliter jeg litt med å se hvordan noen skulle klare å feste kortet mens han kaster kortene, det skjer rett og slett for fort. (Det er der ikke, og plutselig er det der - selv når man går tregt gjennom filmen). Men siden han vet hvem personen er, så han har nok kopiert signaturen / fått et signert kort av han fra et tidliggere kort-triks. (han brukte jo samme personen i sesong 1, så kan være kortet er fra en av episodene der og han bare tok vare på det)

Men jeg forstår ikke hvordan assistenten klarer å feste kortet på innsiden av vinduet så fort, når han kaster kortene. (Han gjør det jo på den måten han gjør det, for å kjøpe seg mer tid til at assistentne skal feste kortet - men alikavel er det fort). Jeg misstenker her at de har en fort for gimmick igjen som fester kortet til vinduet på en eller annen måte uten at assistenten trenger å komme frem fra gjømmeplassen og fysisk feste det selv. Han må bare slippe det f.eks.
Slike magishow på tv er rett og slett bare manipulert dritt, der alt kan gjøres. Ta for eksempel DYNAMO. Betaler alle rundt han, sender på tv - lurer seere - blir kjent.
Sist endret av Magnisx; 10. august 2012 kl. 17:15.
Noen som vet hvordan de bh trikset blir gjort?
Sist endret av SvampebobFTW; 10. august 2012 kl. 20:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har peiling på de siste episodene?