Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 613
Da jeg skulle starte pcn idag merket jeg at det umennskelig lang tid for den å loade xp. Etter 3-4 minutter var det fortsatt loadeskjermen med windows xp logoen som var oppe og 1-2 minutter senere fikk jeg blåskjerm og pcn restarter.
Har prøvd å starte med forrige fungerende konfigurasjon og sikkerhetsmodus.
Ingen av delene funker og siden jeg ikke er så veldig keen på å formatere nå, er det noe annet jeg kan gjøre?
Jeg vet ikke grunnen til at pcn oppfører seg slik, men det siste jeg gjorde før jeg slo den av var at jeg spilte et spill, som klikka når jeg skulle skru det av.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vexed
Da jeg skulle starte pcn idag merket jeg at det umennskelig lang tid for den å loade xp. Etter 3-4 minutter var det fortsatt loadeskjermen med windows xp logoen som var oppe og 1-2 minutter senere fikk jeg blåskjerm og pcn restarter.
Har prøvd å starte med forrige fungerende konfigurasjon og sikkerhetsmodus.
Ingen av delene funker og siden jeg ikke er så veldig keen på å formatere nå, er det noe annet jeg kan gjøre?
Jeg vet ikke grunnen til at pcn oppfører seg slik, men det siste jeg gjorde før jeg slo den av var at jeg spilte et spill, som klikka når jeg skulle skru det av.
Vis hele sitatet...
Høres ut som noen korrupte systemfiler eller muligens en harddisk som har tatt kveld.
Trådstarter
30 2
Ja, jeg tenkte det var noe ødelagte oppstartsfiler eller noe sånt som var problemet, men er det noen annen måte å fikse dette på enn formatering er hovedspørsmålet mitt....
Gjore du noe før BSOD begynnte ?
Installert/avinstallert ?
Har pcen stått i ro eller har du flytta på den?

EDIT : det du uansett kan teste, om det er ein stasjonær da.
Se om alle kablene sitte helt fast. Har vert mitt problem med BSOD 5 av 10 ganger.
Sist endret av ellricho; 18. juli 2008 kl. 13:59.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ville anbefale å laste ned programvare fra HDD-produsentens hjemmeside for å teste HDD for eventuelle feil.

Så lastet ned og brukt memtest86 for å teste minnet for feil.

Og neste steg er vel å prøve å kjøre en filsystemsjekk fra en linux live-cd for å sjekke disken for konsistensfeil og eventuelt kjøre windows repair.
Trådstarter
30 2
Ellricho:
Jeg installerte R6 Vegas 2, spilte i to timer før jeg slo det av, men siden den sto stille i to minuter etter at jeg hadde trykket "quit" ga jeg faen og slo den av med bryteren.
Pcn har stått i ro i rundt en måned nå og å teste kabler var det første jeg gjorde da jeg fikk blåskjerm hele tida

Axbyexa:
Fant ikke noe programvare til min tre år gamle 250gb Samsung Spinpoint hardisk.
Memtest86 går vel så vidt jeg vet ikke ann å kjøre fra cd/ekstern hdd når jeg ikke har et os som durer i bakgrunnen?

Skal teste med linux imorgen, har et par ubuntu cdr liggende her et sted.
Windows repair tviler jeg på at jeg får kjørt når jeg ikke kommer lenger enn lasting av windows logoen.
Kommer med update imorgen.

Takk for alle svar så langt
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Memtest brenner du ut på CD og booter fra.

http://www.ultimatebootcd.com/

Denne har programvare for å teste HDD'er også.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av vexed
Axbyexa:
Fant ikke noe programvare til min tre år gamle 250gb Samsung Spinpoint hardisk.
Memtest86 går vel så vidt jeg vet ikke ann å kjøre fra cd/ekstern hdd når jeg ikke har et os som durer i bakgrunnen?
Vis hele sitatet...
Brenn et som en bootable CD og sett den i maskina, også restart. Start fra CD. Det blir som å kjøre en live-cd av et operativsystem bare at alt den gjør er å teste minnet ditt.
Trådstarter
30 2
http://bildr.no/thumb/228669.jpeg
Kj;rer linux live n[. Problemet er bare at jeg ikke har noen sjanse til [ brenne ut livecd pga jeg kun har program til det p[ denne maskina, Den jeg har brukt for [ skrive her i tr[den har jeg dessverre ikke mulighet til [ installere programmer p[.
Du kan prøve å sette i XP cd'en din,
og da eventuelt velge reparer, som igjen kan før til skade på softwaret ditt.
Men er vel verdt et forsøk?
Trådstarter
30 2
Etter mye knoting + jeg har rota bort windows cdn min bestemte jeg meg for å formatere hele skiten, hovedårsaken er at de filene jeg var redd for å miste likevel var kryptert med en kildefil som ligger på samme disk, mao dersom den har mista 1 eneste bit(som muligens kan skje ved recovery) er jeg fucked anyways.
Takk for hjelp uansett