Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 563
Jeg trur en debbat om Israel er dypt savna, så jeg tar på meg æren det er å starte en

Jødene blei ifølge seg selv lovt det "lovede land" av gud, og er guds utvalgte folk og det utnytter de til det fulle. I Israel har alle stemmerett, og Israel er sånn sett et demokrati. Men er ikke et demokrati i den form av at Israel er et land for jøder. Det vil si at alle stedene det nå bor jøder, bodde det arabere i 1949. De blei selfølgelig kjepp jagd fra sine egene hjem (i god demokratisk ånd) og blei flyktninger i arabiske land (og du har ikke lyst til å være flykting i et arabisk land. Israel har også verdensrekord i å bryte FN resulosjoner og internasjonale avtaler. De utnytter også hholocaust til det fulleste.

Jeg er ikke av de gærningene som vil utslette staten Israel, og sende jødene til sjøs, men jeg vil ha en to to stats løsning. Vi har sett løsninger på slike problemer igjen og igjen og igjen. Jeg sier ikke at vi skal sitte å vente på at folk skal tilgi hverandre og danse i en stor blomsterfest, men at vi ihvertfall legger løpet opp til et par håndtrykk.

Palestina er i dag ikke et land, og det er en del av problemet. I palestina er det 2 ledene partier, Fatah som nå går inn for en to statsløsning og er ikke annerkjent som en terrororganisasjon av noen av verdens land. Og Hamas som vil ha det tilbake landet sitt og drive jødene på sjøs. Hamas er nesten like gærne som Israelerne (Israelerne okkuperte et land og sendte innbyggerne på døra, men Hamas vil okkupere tilbake et land og sende innbyggerne på døra).


Dette var med som en liten provoserende trådstarter, selv om jeg mener allt som står her er jeg jo veldig subjektiv
Sist endret av Propaganda; 14. august 2007 kl. 15:33.
Skriv norsk, hvis du skal skrive middelmådige provoserende emner.