Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3673
Jeg vil endre ipen, uten å gå helt ned i kjelleren og restarte ruter, er det noen måter jeg kan gjøre det på?

Takk
Last ned mac makeup...
Start Meny, "kjør"/"run" skriv inn "Ipconfig /release" så skriver du inn "Ipconfig /renew"... Eller du kan gå på Kontrol panel, på egenskaper for Lokal tilkobling, velge "internett-protoll (TCP/IP)" - " Avansert" så skriver du inn en ip som du har lyst på... og Selfølgelig en DNS adresse, og standard Gateway.

PS: Hugs å velge en ip på nettet som ikke alerede er i bruk.
Sitat av Caboose91
Start Meny, "kjør"/"run" skriv inn "Ipconfig /release" så skriver du inn "Ipconfig /renew"
Vis hele sitatet...
Får du en ny/annen ip med denne commandoen?? Trodde den bare refresha jeg...
jeg har vertfall fått ny ip hver gang jeg har gjort det =) Så jeg vet egentlig ikke, men den andre bytter hvertfall ip adressen =)
Trådstarter
83 1
Sitat av Caboose91
Start Meny, "kjør"/"run" skriv inn "Ipconfig /release" så skriver du inn "Ipconfig /renew"... Eller du kan gå på Kontrol panel, på egenskaper for Lokal tilkobling, velge "internett-protoll (TCP/IP)" - " Avansert" så skriver du inn en ip som du har lyst på... og Selfølgelig en DNS adresse, og standard Gateway.

PS: Hugs å velge en ip på nettet som ikke alerede er i bruk.
Vis hele sitatet...
fant denne metoden når jeg googla, men så ikke ut til og funke
Du kan ikke restarte den fra web-grensesnittet da?
Btw, viss du har problemer med å forstå hva jeg skriver, så er det fordi jeg skriver nynorsk til vanlig, tenkte bare jeg kunne prøve noe nytt her på Freakforum.nu å skrive på bokmål =) ++ Jeg har dysleksi, så skrive feil går på den delen =)
Sitat av Caboose91
Btw, viss du har problemer med å forstå hva jeg skriver, så er det fordi jeg skriver nynorsk til vanlig, tenkte bare jeg kunne prøve noe nytt her på Freakforum.nu å skrive på bokmål =) ++ Jeg har dysleksi, så skrive feil går på den delen =)
Vis hele sitatet...
Offtopic, du klarer deg bedre enn mange andre!

Ontopic, med Mac Makeup får du iallefall gjort det hvis det ikke funker med commandoen...Endrer mac adresse og ip!
Sist endret av Butchern; 23. april 2008 kl. 22:31.
Hmm, nei da får noen andre hjelpe deg, for thats all i now =)
Trådstarter
83 1
Sitat av Butcher-Lou
Last ned mac makeup...
Vis hele sitatet...
Takk skal teste det ut nå +kp
Ipconfig /release
Ipconfig /renew

Smekk det inn i cmd.

Sitat av Butcher-Lou
Offtopic, du klarer deg bedre enn mange andre!

Ontopic, med Mac Makeup får du iallefall gjort det hvis det ikke funker med commandoen...Endrer mac adresse og ip!
Vis hele sitatet...

Mac Makeup høres ut som det bare endrer Mac adressa da?
(Nå har ikke jeg lasta det ned og prøvd, men utifra navnet så høres det sånn ut.)
Endrer ip oxo...
Trådstarter
83 1
Det jeg tenkte på var og tegne "evig på www.drawball.com ser ut til at det bare funker om jeg restarter ruter :/ å det er langt og gå
kan du ikke gå inn på router via web-grensensitt og skifte til valgfri statisk ip?

edit: ahh..stod ingenting i første post om hvilken ip det var, tenkte automatisk på intern ip
Sist endret av redkite; 23. april 2008 kl. 22:48.
Trådstarter vil forandre IP-en til ruteren mot internett. Han har to valg, restarte ruterene og håpe på det beste eller om ruteren har mulighet til det gå inn i webgrensesnittet og koble fra og koble til igjen.
Okei, du gir oss veldig lite informasjon her :P Er det lokal-IPen du skal forandre på? eller er det hoved-IPen din? Og hvilket operativsystem bruker du? hvilke router har du? (og leverandør).
hvis han skal bytt ip på inet siden så er det flere isp du har statisk ip hoss eks: lyse, sdsl linjer med flere. da hjelper det ikke eneste er proxy server, eller en vpn server.
har du online.no kan du bare logge inn på routern og så skrive feil bruker navn, så koble til. så logg inn på web siden i gjen og skrive rett brukernavn og du får net i gjen og den er da byttet.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Altså, ipconfig /release og /renew vil ikke kunne hjelpe deg i det hele tatt. Da dette bare har innvirkning på din lokale ip mot routeren og ikke ut mot "andre" på internett. Ip adressen som "andre" (feks: siden du skal tegne på) vil sjekke er din online ip og den er det routeren som har blitt tildelt. Når routeren blir resetta kobler den seg opp mot din isp på nytt og blir da tildelt en ny ip adresse (kanskje ikke hver gang, litt forskjellig fra isp til isp).
Sist endret av argh; 23. april 2008 kl. 22:54.
Trådstarter
83 1
Xp sp2
Jensen airlink
Online som levrandør

Fant det ut, takk allesammen, disconnecta og connecta i web grenesnitt som noen sa kp+
Sitat av Caboose91
Jeg har dysleksi, så skrive feil går på den delen =)
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig har dykseliksia (tihi) burde du skrive det (på selvironisk måte) i undernicket. VIF'ere har en tendens til å brenne kids som ikke skriver riktig, ikke det at de liker folk som gjemmer seg bak dysleksi noe bedre. Men da får du kansje litt sympati fra et par søte SV-jenter der ute