Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 11296
Jeg skal til polen i September med hvite-busser, og lurer på om det er mulig å skaffe Snus i polen? og hva er prisen på det??
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
nei**********
Du får tak i snus der men er ikke like "vanlig" som i f eks sverige!
Pris per boks tror jeg ligger på rundt 15 kr, er litt usikker!

"nei**********" ?

Kjøpte der selv liksom...
Sist endret av Butchern; 15. april 2008 kl. 15:07.
OC93's Avatar
Trådstarter
9 0
Takk ! jeg ble litt redd for at jeg ikke fikk kjøpt der
Jeg tipper det er som i "alle" andre land i verden; Det går til nød an å finne noe drit, men det er veldig vanskelig. Jeg var i danmark for et år siden, og de bare lo da jeg spurte om snus.

fant forresten denne (via google) snus polen
skal dere ta båt eller fly elns kan du jo kjøpe på taxfree da.
Anime Freak
Du skal ikke få kjøpt snus i polen etter de ble med i EU..



http://www.swedishmatch.com/Swe/20030305_no_tbl.asp

Quote:

Allerede i 1992 vedtok EU et direktiv som forbød salg i medlemslandene av tobakk "for oralt bruk som ikke er ment å skulle røkes eller tygges", hvilket vil si snus. Forbudet ble basert på studier av andre former for munntobakk i bl. a. India og USA, der man hadde funnet sammenheng mellom bruk av disse og kreft i munnhulen. Ingen studier av den type snus som brukes i Norden var del av beslutningsgrunnlaget.


Permanent unntak i Norge og Sverige
Gjennom forhandlinger fikk Sverige og Norge såkalt permanent unntak fra EUs direktiv om forbud mot snussalg. EU krevde imidlertid at advarselsteksten "Kreftfremkallende" skulle påføres snuspakningene.
Sist endret av Notrik; 15. april 2008 kl. 15:16.
Sitat av Notrik
Du skal ikke få kjøpt snus i polen etter de ble med i EU..



http://www.swedishmatch.com/Swe/20030305_no_tbl.asp
Vis hele sitatet...
Ok, mulig det! Men du kan fortsatt finne det på litt avsidesliggende steder hvis du er heldig kanskje!
kan jo kjøpe hvis dere skal busse ned hele veien enten

a. når dere stopper i sverige, ikke kjøp hvor resten av foreldrene går for de er ute etter å ta dere. (det var de med oss)

b. båten fra karlskrona til Gdansk(hvis dere skal den veien). våre foreldre stod vakt i taxfreen og passet på men er ganske mange hyggelige personer så bare spør og smil.

funket for oss! og foresten, kos deg på turen, helt vannvittig bra tur vi hadde hvertfall!
Når vi tok hvitebusser fikk vi rett og slett han reiselederen til å kjøpe snus til oss når vi var i Sverige. Eventuelt skaff dere et legg dere kan bruke, og kjøp på vei ned, og på vei opp. Mye enklere enn å begynne å lete i Polen, hvor det er relativt vanskelig å finne snus.
Sist endret av trulsH; 15. april 2008 kl. 16:25.
OC93's Avatar
Trådstarter
9 0
ok takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av plopp91xxx
ikke kjøp hvor resten av foreldrene går for de er ute etter å ta dere.
Vis hele sitatet...
Ta dere? Det var snus de skulle kjøpe, ikke hasj
Sitat av Propaganda
Ta dere? Det var snus de skulle kjøpe, ikke hasj
Vis hele sitatet...
Veldig mange skoler, har skoleturer ned til Polen for å lære konsentrasjonsleirene og mer.
Derfor han nevnte det, vil jeg tru. Og snus er 18årsgrense, og ikke tilegnet ungdommskolen.

Hadde samme problemet selv.
Er ikke sikker... I Island f.eks er snus ulovlig og man får bot hvis man har det med inn i landet. Læreren min på klasseturen til Island fikk 500 islanske kroner i bot for å ha en snus boks med seg
Var i Polen selv med hvite busser for 2 år siden, og der selger de ikke snus.
I alle fall ikke i Krakow. Leita hele byen i rundt, men fant ingenting.

Kjøp med snus når dere kjører igjennom Sverige. Det hadde mange av mine klassekamerater gjort og samtlige satt igjen med følelsen av at svenske butikkmedarbeidere, uansett om det var Ica, Statoil eller Shell de jobbet på ga rimelig faen i om du var mindreårig eller ikke.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
For å informere: Trådstarter ser ut til å være myndig (Fødselsdato 25.01.90)
Jeg tror vi har fått svar på spørsmålet nå. Du kan finne snus i Polen, men det er vanskelig. The end.