Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1245
Hele media Norge gikk på hengslende når Risør fikk RV ordfører, og det er jo ikke så vanskelig å skjønne. Men det som er vanskeligere for meg å skjønne er at VG Nett har stort oppslag om at dette er den første ordføreren fra RV. Dette er bare tull. Enten så er dette en skrivefeil eller så er det kunnskapsløshet. Jeg gjetter på det siste.

Notodden har hatt RV ordfører i 8 år nå. Men der har de en fellesliste med SV som heter solidaritetslista. Men ordføreren er like mye medlem av RV forde.
Sist endret av Propaganda; 17. september 2007 kl. 11:45.
Siden fyren representerer "solidaritetslista", som er et samarbeid mellom SV og RV, er han altså ikke ordfører for RV, men for "solidaritetslista", noe som består av folk både fra RV og SV. Som du kanskje ser betyr altså dette at han ikke er ordfører FOR RV.
Asgeir Drugli(RV) har vel bare vært varaordfører, mens Bjarne Bakken(DNA) har vært ordfører?
Nettsiden til RV hevde at Risør-ordføreren var den første, så jeg regner med at RV ikke tar feil. Sjekk selv, www.roedt.no
Sier ikke at rødt ikke er flinke på politikk, men organiserte er de vell ikke?
Om RV nå har fått en ordfører for første gang eller ikke, og i hvilken grad det er en god ting eller ikke: så kan jeg gå god for han som nå fikk jobben (har bodd i Risør). Trivelig fyr.
Glad på RV sine veien. Bedre det går for langt mot venstre, en for langt mot høyre (FrP)
Sitat av Sqq
Glad på RV sine veien. Bedre det går for langt mot venstre, en for langt mot høyre (FrP)
Vis hele sitatet...
Ville alrdi valgt den venstre yttrepol til fordel for den høyre. Går man langt nok mot venstre støtter man på kommunisme? correct me if im wrong.
Nå er ikke VG akkurat kjent for å sitte på fakta, så det der ville jeg ikke tatt så tungt.
Sitat av Nanaki
Om RV nå har fått en ordfører for første gang eller ikke, og i hvilken grad det er en god ting eller ikke: så kan jeg gå god for han som nå fikk jobben (har bodd i Risør). Trivelig fyr.
Vis hele sitatet...
Fyren er en venn av familien, og er en av de mest oppriktige og trivelige folkene jeg har møtt på (og nei, jeg stemmer ikke rv). Tror han vil gjøre en kjempejobb!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Siden jeg stemte på fyren så kan jeg jo også godt si at det var det beste valget for Risør. Thygesen er ganske pragmatisk i sin politikk så jeg venter ingen revolusjon i Risør når jeg kommer tilbake etter jul.

Om man ser på valgene man hadde i Risør så var det jo ikke rare valget i grunnen.

En fuck up fra høyre som fører frp politikk, en helt anonym grå ap røy, og en ukjent fra venstre.

Høyre kandidaten som ble regnet som den store utfordreren har hatt ganske mange syke saker i lokal pressen de siste årene. Og om man har snakket med fyren så skjønner man fort hvorfor man ikke bør stemme på han. Jeg trente på samme treningsstudio som han i 4år, så har en god ide om hva han mener. Det hadde vært en katastrofe for Risør. Sannsynligvis så har Thygesen helt rett når han etter valget sa at høyres to toppkandidater var de som hadde gjort den største innsatsen for Risør RV. Den andre høyre mannen er faktisk Risørs rikeste. Han har fått malt to bilder der det ene viser han på plassen til Jesus i "den siste nattverd", det andre et bilde av han selv som Julius Cæsar. (jeg kjente assistenten til maleren, så det er ikke allmennkunnskap, likevell beskrivende)

Det skal også sies at MacDonald (som Høyre kandidaten heter) gikk ut i media etter valget å sa han trakk seg fra politikken. Dette er selvsagt helt lovstridig. Når han ble konfrontert med at det faktisk er helt forbudt, på linje med å ikke møte til førstegangstjeneste, kom han med en kommentar at de bare fikk sende bøter han kom ikke til å møte.

Jeg vet det var flere Høyre velgere som stemte RV til ordførervalget bare for å slippe å se MacDonald så mye i AAB. (Aust Agder Blad, aka lokal avis i Risør)

Om jeg ikk husker feil fikk RV som parti 13.7% av stemmene noe som jeg kan være fornøyd med Dessverre er det likevell Krf som er i vippe posisjon i bystyret. Venstre kapret nesten alle SP stemmene.

Det var dagens lokalpolitiske oppdatering
Sitat av murloc
Ville alrdi valgt den venstre yttrepol til fordel for den høyre. Går man langt nok mot venstre støtter man på kommunisme? correct me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Nå har NKP gått inn i Rødt med RV, men snakk om væpna revolusjon er ikke på dags orden lenger. Og ingenting får meg til og si at det FrP "bedriver" er 1% bedre en NKP.
Sitat av Sqq
Stemmer. Nå har NKP gått inn i Rødt med RV, men snakk om væpna revolusjon er ikke på dags orden lenger. Og ingenting får meg til og si at det FrP "bedriver" er 1% bedre en NKP.
Vis hele sitatet...
Det har de slettes ikke.

http://nkp.no/artikler/2006/05/rv_og...gen-mai06.html
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Sqq
Stemmer. Nå har NKP gått inn i Rødt med RV, men snakk om væpna revolusjon er ikke på dags orden lenger. Og ingenting får meg til og si at det FrP "bedriver" er 1% bedre en NKP.
Vis hele sitatet...
RV og AKP er gått sammen i partiet Rødt. NKP er ikke med.
Sist endret av sptz; 24. september 2007 kl. 20:26.
Sitat av Sqq
Stemmer. Nå har NKP gått inn i Rødt med RV, men snakk om væpna revolusjon er ikke på dags orden lenger. Og ingenting får meg til og si at det FrP "bedriver" er 1% bedre en NKP.
Vis hele sitatet...
Jeg sier jo ikke at jeg tror dette jeg heller da Men når man snakker om hvilken side som er verst så vil jeg heller tippet mot høyresiden. Men da jeg forøvrig synes at snakk om hvilken side er helt irrelevant for meg er det egentlig ikke noe emne.

Og tro at verden er svart/vit er en idiotisk tanke. Så det er for mitt vedkommende ikke interessant og diskutere, for det kommer alrdi til og skje. Begge ytre poler har for store mangler til og kunne vare.

Det første partiet som kommer og sier "vi skal være tilbøyelige for andres meninger og utvise skjønn" får min stemme. Er dritt lei av at ting går i dass pga. prinsipper.