Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 65437
Den offisielle versjonen av 'sannheten' er vel den største konspirasjonsteorien av dem alle, tør jeg påstå. Alle de tre rapportene som støtter seg på den offisielle teorien har blitt vitenskapelig slaktet gang på gang, sist gjennom David Ray Griffins bok Debunking 911 Debunking.

http://journalof911studies.com kan du lese såkalte 'peer-reviewed' forskningsresultater, avhandlinger og analyser, fritt for spekulativt svada. Jeg vil anbefale disse:
http://journalof911studies.com/volum...n911Empire.pdf
http://journalof911studies.com/volum...1SciMethod.pdf
http://journalof911studies.com/volum...liefPart_I.pdf

Poenget er at vi trenger en ny etterforskning, uavhengig og selvstendig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette kom på tv mens jeg hadde mitt åttende bursdag selskap... Da moren min så dette begynte hun å gråte noe forferdelig. Det viste seg at en venn av oss, Daniel Bergstein, jobbet i WTC og var en av de tapre sjelene som døde den sjebnesvangre dagen.. Jeg kan ennå huske at jeg satt ved bordet sammen med de andre mens jeg plutselig hørte moren min bryte ut i tårer på kjøkkenet. Vi var nede i statene for å besøke ham noen ganger... Hans bestefar var opprinnelig norsk, og var en nær venn til min mormor, hans bestefar reiste til amerika sammen som matros på en eller annen båt, der ble han forelsket i Joannah... Daniel giftet seg med Alicia Bergstein (aner ikke hennes orginale etternavn...).. Etter å ha fortalt dette, etter lang forskning om hvem han egentlig var fordi jeg ikke husker noe særlig om ham siden jeg bare er 13...

Så etter dette, kunne dere ikke bare innse at det ikke var Amerika som gjorde dette, men at det bare var et, av uttallige, terror angrep på U.S.A! Jeg håper at dere kunne bare legge dette bak dere... Det var en forferdelig hendelse, og jeg, og min familie, er ennå i dyp sorg ettet hans død...

Henning C
▼ ... over en uke senere ... ▼
Unnskyld meg, men hva har dette med noe som helst å gjøre? Det var nærmere 3000 mennesker som døde i denne hendelsen, ikke bare han fyren dere kjente.

Poenget er at dette var et massemord som ikke har blitt skikkelig etterforsket. Tvert imot har det foregått en aktiv cover-up og motarbeidelse. Det samme mener hundrevis av de etterlatte også. Se gjerne 911 press for truth, en film som setter søkelyset nettopp på familienes ønsker og deres kamp mot myndighetene for å finne sannheten.

http://video.google.com/videoplay?do...68779414136481

PS. det har ikke vært uttallige terrorangrep i usa.
haha Mr., det er det svakeste argumentet jeg noensinne har hørt.

Det var minst 1 person som het John som døde, hvorfor kan dere ikke bare innse at det var Bush og Satan som sammen står bak 9/11!?
dollaren er helt nede i 5,799kr nå!

usa er på vei ned!
Sitat av Tobb
haha Mr., det er det svakeste argumentet jeg noensinne har hørt.

Det var minst 1 person som het John som døde, hvorfor kan dere ikke bare innse at det var Bush og Satan som sammen står bak 9/11!?
Vis hele sitatet...
Nei du å da skjønne at det var jødene som styrte jødevennen bush og satan i en diger konspirasjon slik at holocaustløgnen skulle få enda større fotfeste. Og man må ikke glemme at den jødiske våpenindustrien ble rike av det.

eller?

nei
Sitat av |24/\/\0
Nei du å da skjønne at det var jødene som styrte jødevennen bush og satan i en diger konspirasjon slik at holocaustløgnen skulle få enda større fotfeste. Og man må ikke glemme at den jødiske våpenindustrien ble rike av det.

eller?

nei
Vis hele sitatet...
Å latteligjøre syke konspirasjoner om Israel er jo også en fin måte å skaffe synmpati med landet i verden som har verdensrekord i å bryte FN resulosoner. Billig er det også. Men problemet er bare at jødene ikke er tema her
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Innerst inne er vel Israel stor del av grunnlaget for islamistisk ekstremisme? Staten Israel vart oppretta med makt, av vestlige land, etter WWII. Landet vart tatt frå palestinarar, og mange palestinarar måtte flykte frå gard og grunn, utan kompensasjon frå nokon. Fleirtalet av dei som flykta lev i dag i flyktningleirar i andre land i midtausten.

Ein slik okkupasjon av land *vil* gi hat. Alltid. Noreg hata tyskland for okkupasjonen under WWII, og Vietnam hata den franske okkupasjonen. Historia viser at i ei eller annan form blir det eit opprør mot slik okkupasjon.

Når vesten gjentatte ganger har illustrert at dei støtter israel, og tillet at israel bryt FN-resolusjonar slik det passar dei, eventuelg blokkerer det i sikkerhetsrådet, så er det ikkje rart at nokon blir pissed på vesten, aka USA.

Sidan det å skyte amerikanske soldatar er rimelig ineffektivt, så er det langt betre strategi å slå til i heimlandet til soldatane, sjølv omd et er sivile som døyr.

Så eg har forståelse for kvifor terrorismen oppstår. Og krig vil aldri bekjempe den. Einaste som kan bekjempe den er dialog.
Sitat av Marken
Innfør planøkonomi i Norge, så skal du se hva som skjer med børsen. Det har nok seg slik at det aller meste innen økonomi blir påvirket av politikk.
Vis hele sitatet...
Å herrigud du vet virkelig ikke hva planøkonomi er du? du har virkelig ikke peil?
Sitat av Propaganda
Å latteligjøre syke konspirasjoner om Israel er jo også en fin måte å skaffe synmpati med landet i verden som har verdensrekord i å bryte FN resulosoner. Billig er det også. Men problemet er bare at jødene ikke er tema her
Vis hele sitatet...

der tar du nok feil. Israel er et av de landene som har begått flest brudd på fn resolusjonene mens den palestinske samlingsregjeringen har brutt like mange. for ikke å glemme Iran som har brutt alle som gjelder meneskerettigeter og retten til en rettfredig rettsak, barnekonvensjonen o.l
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |24/\/\0
der tar du nok feil. Israel er et av de landene som har begått flest brudd på fn resolusjonene mens den palestinske samlingsregjeringen har brutt like mange. for ikke å glemme Iran som har brutt alle som gjelder meneskerettigeter og retten til en rettfredig rettsak, barnekonvensjonen o.l
Vis hele sitatet...
Javel? Israel har ignorer 66 FN-resolusjonar. Dog har dei ikkje fått ein einaste resolusjon mot seg frå sikkerhetsrådet, sidan USA har veto-makt der. Det er ingen norske aviser som skriver at Israel har brote 66 FN-resolusjonar. Irak derimot skriv dei om...

Den palestinske samlingsregjeringa har ikkje fått nokon mot seg så langt, fordi dei ikkje har bedreve statsterrorisme.
jeg mente menneskerettigheter .. unnskyld
Sitat av |24/\/\0
der tar du nok feil. Israel er et av de landene som har begått flest brudd på fn resolusjonene mens den palestinske samlingsregjeringen har brutt like mange. for ikke å glemme Iran som har brutt alle som gjelder meneskerettigeter og retten til en rettfredig rettsak, barnekonvensjonen o.l
Vis hele sitatet...
Hvorfor drar du inn Iran? "Ja, ok, Israel er ille men Iran er nesten like ille så det rettferdigjør at FRP vil inn i millitærallianse med Israel (kødder seriøst ikke). Hver gang noen hakker på at Israel er jævli dytter dere det over på at Iran eller hvem som helst andre som er imot Israel også er jævli. Det rettferdigjør ikke en dritt, med mindre du ikke har trua på demokrati, da
Vet du hva? Israel er det eneste ordentlige demokratiet i midtøsten og tro det eller ei så er det ikke så lett å være Israelere når Hamas har i prinsipprogrammet sitt at de vil skylle Israelerne på sjøen.Grunnen til at Iran trekkes inn er jo at Iran har rettet rakettene sine mot Israel og at staten Iran benekter bla. Holocaust som gjør det svært vanskelig for Jødene å leve i regionen. Jeg vil heller inngå allianse med Israel enn noe annet land i den regionen selv om jeg personlig mener at Nato er nok. OT: Jeg mener det er flatterende at Norge har samarbeidet med Hamas i Palestina når partiet går inn for å gjøre kvinner til annenrangs borgere som ikke kan bevege seg fritt på gaten uten sin mann, far eller bror.
Faktisk, så tør jeg å påstå, helt uten å sjekke, at den palestinske samlingsregjeringen (dvs, jeg regner med at du da mener selvstyremyndighetene) ikke har brutt i nærheten av like mange FN-resolusjoner som Israel. Og det skulle ikke forundre meg om det også gjelder Iran, altså at de heller ikke er i nærheten av Israel. Hvorfor? Fordi US AirForce ikke har laget parkeringsplass av iran enda. Og jeg ville ikke ropt for høyt om menneskerettigheter heller, som et argument for hvorfor Iran er så mye værre enn Israel... Ja, Iran bryter en drøss av dem, ingen tvil om det, men det gjør faktisk Israel også. Tortur, fengsling uten dom/rettsak (for ikke å snakke om rettferdig rettsak), drap, kollektiv avstraffelse, millitære angrep på sivile... Lista er LANG over faanskapet Israel har gjort, så ikke kom her og prøv å fremstill dem som noe mer sympatiske enn Iran.

Ordentlig demokrati ja... du er morsom du. Gjør et søk etter "stemmerett israel", så får du se hvor demokratisk det er. Å nekte store grupper av statsborgerne sine stemmerett er ikke det jeg forbinder med demokrati.
Sitat av |) /-\ |\|
Et fly (eller et anna flygande objekt) styrta i Pentagon. USA er neppe så idiot i haudet at dei "bomba" sitt eget forsvarsdepartement. Konspirasjonsteoriane er jo helt latterlige, mildt sagt.

Kanskje det var en U.F.O.?!?!?!?!?!?!?!!?! o_O
Vis hele sitatet...
Nei? Hva ville få Bush/staten til å virke mer uskyldige enn å styrte sitt eget forsvar?

Tenk deg; du skal til å sprenge to tårn som det vil komme til å ligge litt penger i og alt det der for/til staten! For da å virke "uskyldig", ville det ikke vært G-E-N-I-A-L-T å styrte sitt eget forsvar for å virke så uskyldig som mulig? Jo! :P
Sitat av |24/\/\0
Vet du hva? Israel er det eneste ordentlige demokratiet i midtøsten og tro det eller ei så er det ikke så lett å være Israelere når Hamas har i prinsipprogrammet sitt at de vil skylle Israelerne på sjøen.Grunnen til at Iran trekkes inn er jo at Iran har rettet rakettene sine mot Israel og at staten Iran benekter bla. Holocaust som gjør det svært vanskelig for Jødene å leve i regionen. Jeg vil heller inngå allianse med Israel enn noe annet land i den regionen selv om jeg personlig mener at Nato er nok. OT: Jeg mener det er flatterende at Norge har samarbeidet med Hamas i Palestina når partiet går inn for å gjøre kvinner til annenrangs borgere som ikke kan bevege seg fritt på gaten uten sin mann, far eller bror.
Vis hele sitatet...
Samarbeida med Hamas my ass! Høres ut som at vi tilber dem! Vi blei til og med på å sulte ut hele Palestina bare fordi Hamas vant lovlig valget! Jeg mener NATO er for mye og at vi skal ut, slik det fungerer idag er jo NATO blitt mer en angrepspakt en en forsvarspakt. Jeg syns ikke at Israel er bedre en naboene er noe godt argument for å gå inn i militærallianse med dem. Dessuten så er ikke Israel noe skikkelig demokrati.
@propoganda: legg merke til at |24/\/\0 har holdt klokelig kjeft i snart et døgn
Sitat av Propaganda
Samarbeida med Hamas my ass! Høres ut som at vi tilber dem!
Vis hele sitatet...
Vel Israel brøt jo kontakten med UD pga det. Støtt et parti som vil skylle nabolaget på sjøen det vil være som, om svenskene vil drepe oss og et land med stort diplomatisk gjennomslagskraft går ut å offentlig annerkjenner en regjering som i programmet sitt vil bryte menneskerettigheter samt å skylle nabolandet på sjøen.
Sitat av Propaganda
Vi blei til og med på å sulte ut hele Palestina bare fordi Hamas vant lovlig valget! Jeg mener NATO er for mye og at vi skal ut, slik det fungerer idag er jo NATO blitt mer en angrepspakt en en forsvarspakt.
Vis hele sitatet...
Nok en gang om nasjonal samling hadde vunnet valget i Norge ville vel ikke omverdenen godtatt det. (Hamas er verre enn ns) Nato som angrepspakt er i afganisthan under fns flagg. Så pr i dag er det Norges medlemskap i Fn som tvinger oss til å støtte nato i Afganisthan.
Sitat av Propaganda
Jeg syns ikke at Israel er bedre en naboene er noe godt argument for å gå inn i militærallianse med dem. Dessuten så er ikke Israel noe skikkelig demokrati.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke inn i militærallianse med Israel og har aldri szagt at jeg vil det. I Israel styrer de folkevalgte og det er nok til å kalle det et demokrati. Vi har ikke det mest velsmurte demokratiet i Norge heller. En stemme i Finnmark teller mer enn en stemme i Oslo.



OT: dette har jo ikke noe med tråden å gjøre så kan vi ikke oprette en Israeltråd eller ta resten av diskusjonen på pm propaganda?
Sist endret av |24/\/\0; 13. august 2007 kl. 19:03.
I norge har vi faktisk et ganske så velfungerende demokrati jo. I israel er det store deler av befolkningen som ikke får stemme fordi de ikke har rett religion eller hva pokker det er israel skylder på. I bunn og grunn et system ganske likt apartheid-systemet som var i Sør-Afrika før, men du syns kanskje det også var et helt greit system?
Sitat av atomet
I norge har vi faktisk et ganske så velfungerende demokrati jo. I israel er det store deler av befolkningen som ikke får stemme fordi de ikke har rett religion eller hva pokker det er israel skylder på. I bunn og grunn et system ganske likt apartheid-systemet som var i Sør-Afrika før, men du syns kanskje det også var et helt greit system?
Vis hele sitatet...
Alle som er Israelska statsborgere får stemme. Israelske statsborgere er vel rundt 18% arabere (i de Israelske områdene ike de palestinske) 40% jøder og resten kristne og ateister. I de palestinske områdene derimot er det familiens overhode som bestemmer om hvorvidt kvinnene i familien skal få stemme. Er det demokratisk?
Jøss, da tror jeg jammen du bør ta en prat med FN-sambandet her i Norge så du kan få korrigert dem, for de har helt andre opplysninger enn deg.

http://www.fn.no/temasider/midtoeste...aa_begge_sider

Men for å gjøre det enkelt, så kan jeg jo ta et par quotes fra artikkelen:

Flyktningene: Det bor mange palestinske flyktninger utenfor Israel og de palestinske områdene. Disse krever å reise hjem dit de flyktet fra, eller i mange tilfeller dit foreldrene eller besteforeldrene bodde. Israel nekter å godta dette, fordi dette vil endre den etniske sammensetningen i Israel totalt. Fødselsraten hos palestinske flyktinger er høy, så antallet palestinere har økt de siste 30 årene.
Vis hele sitatet...
Ikke alle tjener på fred: Om det skal bli fred kan an tenke seg at område blir en eller to stater. Om det blir en stat for både palestinere og israelere, vil det etter hvert bli nødvendig å gi palestinere stemmerett innenfor denne staten. Å nekte noen stemmerett på bakgrunn av etnisitet ville bety et brudd på internasjonale lover. Problemet for Israel er at palestinske velgere ville i løpet av få år kommet i flertall, og de ville trolig stemt på palestinske politikere. Dermed ville denne staten trolig fått en palestinsk statsminister, og Israel ville ikke lenger eksistert som en jødisk stat. Dette ønsker naturligvis ikke innbyggerne i Israel. Alternativet er en tostatsløsning, altså en jødisk og en separert palestinsk stat. Problemer er at partene ikke blir enige om hvor grensene skal gå. Et annet problem er at Israel må gi fra seg land som de kontrollerer nå, og det er det stor motstand mot.
Vis hele sitatet...
Forøvrig har jeg aldri sagt noe som helst om at det er et bra demokratisk system i de palestinske områdene. Jeg bare motbeviser det når du babler om at israel er et demokrati, for når STATEN nekter store deler av sine egne statsborgere stemmerett, rett og slett fordi de ville ha stemt "feil", så er ihvertfall ikke det hva JEG forbinder med et demokrati, men det kan jo hende at du ikke ser noe problem med det?

Du har stemmerett i israel hvis du er jøde ELLER bor innenfor området israel hadde før 1967.


Fra en annen artikkel, skrevet av Line Møller i Larvik RV:
"Jøde er hvem som helst, fra hvilket land som helst, bare de er av jødisk herkomst. Men, alle de som bor i de okkuperte områdene på Vestbredden og Gaza og i flyktningleirer, har ikke stemmerett. Selv om de har bodd der i hele sitt liv, har de ikke stemmerett i sitt eget land. Mens en jøde får stemmerett med det samme han flytter til Israel.

Politiske partier må bli godkjent av høyesterett i Israel, og det er stort sett bare israelske partier som blir godkjent. Ikke palestinske. Et demokrati skal vel være et demokrati for alle innbyggere i et land? Når det ikke er slik, er det å undertrykke en del av befolkningen, og da kaller jeg det ikke lenger demokrati."

Så ja jøss - NOEN palestinere får også stemmerett i israel. Men det er såvidt jeg vet ca 3 millioner palestinere innenfor israels grenser som IKKE får stemmerett. Og der er det noe som skurrer for meg i forhold til begrepet "demokrati".
Sist endret av atomet; 14. august 2007 kl. 13:05.
Jøss, nå hadde jeg venta meg noen svar her siden jeg ikke har fått vært noe særlig innom på flere dager, men kanskje det vil si at du har sett litt fornuft |24/\/\0?
Sitat av atomet
Jøss, nå hadde jeg venta meg noen svar her siden jeg ikke har fått vært noe særlig innom på flere dager, men kanskje det vil si at du har sett litt fornuft |24/\/\0?
Vis hele sitatet...
vil bare si at jeg ikke har beste tiden i verden akuratt nå. valgkamp vet du, svar kommer snart
Ah, la meg gjette - fpu? Syns det lukta litt brunt ja.
Sist endret av atomet; 19. august 2007 kl. 01:41.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
radium's Avatar
Trådstarter
Loose Change Final Cut er ute på nettet. Kom ut 11. november og består stort sett av kun nytt materiale

http://thepiratebay.org/tor/3885179/Loose_Change_-_Final_Cut_(2007)_%5BLCFC-1000k%5D.mov

-r-
Overvåingskameraet som dekket den delen av Pentagon tok bare bilder me4d noen sekunders mellomrom, så kræsjen kommer "litt brått på", kan du si. Men den er fullt synlig. Hvem stiller spørsmål ved hastigheten tårnene raste med? Konspirasjonsfrikene gjør det, ingen sakkyndige fra f eks M I T stiller spørsmål ved den. Og det er ikke eksplosjoner man kan se, det er støv og vrakrester som blåses ut av det voldsomme trykket som kommer ovenfra mens det raser nedover.
Og det var ikke lett å få med seg alt, forstå alt som foregikk, så seff kunne noen reportere si feilaktige ting der og da. Forresten, noe som er litt interessant og artig er å undersøke hvilke "konspirasjoner" personene som nå er så opptatte av 9/11, var opptatte av før..Da finner du mye rare konspirasjoner. Og du ser like få(dvs null) ekte bevis som det er ekte bevis for 9/11-"konspirasjonen".
Jeg støtter ingen spesielle konspirasjonsteorier, men jeg må si at de har like mye troverdighet som Bushadministrasjonens versjon. Man kan aldri stole på USA.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Drøggs Vis innlegg
Overvåingskameraet som dekket den delen av Pentagon tok bare bilder me4d noen sekunders mellomrom, så kræsjen kommer "litt brått på", kan du si. Men den er fullt synlig. Hvem stiller spørsmål ved hastigheten tårnene raste med? Konspirasjonsfrikene gjør det, ingen sakkyndige fra f eks M I T stiller spørsmål ved den. Og det er ikke eksplosjoner man kan se, det er støv og vrakrester som blåses ut av det voldsomme trykket som kommer ovenfra mens det raser nedover.
Og det var ikke lett å få med seg alt, forstå alt som foregikk, så seff kunne noen reportere si feilaktige ting der og da. Forresten, noe som er litt interessant og artig er å undersøke hvilke "konspirasjoner" personene som nå er så opptatte av 9/11, var opptatte av før..Da finner du mye rare konspirasjoner. Og du ser like få(dvs null) ekte bevis som det er ekte bevis for 9/11-"konspirasjonen".
Vis hele sitatet...
Pff, latterlig. Hva faen er egentlig gæernt med Konspirasjon? Skal man la alt her i verden gå sinn gang uten kritisk tenking? Jeg ser ihvertfall alle ting på en objektiv måte, og dømmer ingen fra andres/medias uttalser. Kan jo tenkte deg hvor mye bare det fucker verden?

Alt må tas med en klype salt, man kan ikke gå rundt å være sikker på alt man leser her verden.
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0

For dere som er litt mer oppdatert på "KONSPIRASJONEN" fronten, som media virkelig har klart å lage en egen folke gruppe ut av:

http://www.youtube.com/watch?v=TMnOg...e=channel_page

VIKTIG!

NIST Report on WTC7 debunked and exposed!
http://www.youtube.com/watch?v=qFpbZ...e=channel_page

9/11 Truth 2.0: Truth Reloaded
http://revolutioncalling.wordpress.c...to-wtc-on-911/
http://blip.tv/file/1272900/
Sist endret av #Conex; 28. januar 2009 kl. 05:54.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hurra for å bumpe flere måneder gamle tråder.
Tror det de fleste har mot konspirasonsteorier etc. er at det ikke er "kritisk tenkning", det er 99% ubegrunnet bullshit bygget på paranoia og vridde sannheter.
Paradise lost
1492's Avatar
Og du stillte deg ingen spørsmål når flyene traff WTC? jeg som mange andre så dette live! det var bare så alt for mange ting som ikke stemmte med de bildene jeg så den gang. Dette bare bekrefter hva jeg så i 2001 på internet live og tv! Dette kan ikke ha skjedd på den måten som media framstilte det den gangen.

Husker så jævla godt at jeg tenkte att dette er er fabrikert ! ettervert som alle bildene kom inn "live" på tvèn så lurte jeg noe jævlig på hvorfor de flyene som traff byggningene kom fra så forskjellige vinkler! Det er bare alt for mange spørmsål som melder seg!

Cruisemissiles, noen som husker bosniakrigen? der ble det rapportert på nrk at usa hadde nesten brukt opp sitt "gamle" lager av krysserraketter. de som ikke kunne legge vingene tilbake i chassiet før de traff målet!

Det er så mye som var feil med 9/11 ,og terroristen Osama!
Legg sammen alt du har lest og hørt om alqaida 10 år tilbake i tid, det er bare alt for mange usannheter som har blitt sagt.

når jeg nå trekker jeg inn Goebles propaganda informatikk, som oppfrisket og satte standarden for hvordan staten kan styre og manipulere informasjonen som folk mottar, så gjorde jo Rumsfeld det samme! Det er han som burde stilles til ansvar for hva Usa har drevet med i sin utenrikspolitikk og ikke minst "the homeland security" politikken som har tatt fra den vanlige amerikaneren sine rettigheter!

det er bare så alt for mye som ikke stemmer!!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 1492 Vis innlegg
Cruisemissiles, noen som husker bosniakrigen? der ble det rapportert på nrk at usa hadde nesten brukt opp sitt "gamle" lager av krysserraketter. de som ikke kunne legge vingene tilbake i chassiet før de traff målet!
Vis hele sitatet...
Om du ser så dårlig at du ikkje ser forskjell på en 737 og et cruisemissil bør du skaffe deg briller. Cruisemissil har typisk ekstremt korte vinger, og en rimelig liten kropp...

Forøvrig så kan det oppsummerast med følgande: Hadde det vore inside job hadde det ikkje vore nokon grunn til å spare en par millioner dollar ved å bruke cruise missiler framfor ekte fly, når det heva risikoen for å bli tatt.

Dessuten har ikkje cruise missiler mykje drivstoff. Dei har mykje sprengkraft. Du ville fått en stor eksplosjon, og ikkje en langvarig omfattande brann som en fikk i det tilfellet her.

Og at flya kom inn frå forskjellige vinkler kan vel forklarast veldig kjapt og enkelt med at det var uerfarne piloter, flya kom frå forskjellige kanter av landet, og det var begrensa med tid en kunne bruke på innflyginga...
Paradise lost
1492's Avatar
Du har tydeligvis ikke tatt deg tiden med å se på Conex sine linker!
Rart at man ikke har tid til å sette seg ned å se timeslange filmer om enhver konspirasjonsteori som dukker opp.
Det er vel derfor man pleier å sitere filmer og bøker man har sett eller lest og ikke bare kreve at de man diskuterer med skal bruke tiden sin på tull.
Sitat av radium Vis innlegg
Hvem som står bak og motivasjonen, kan det bare spekuleres i, men den offisielle historien henger bare ikke på greip. Det dukker opp for mange spørsmål når man ser nærmere på bildene fra 11. sept. til at den offisielle historien kan stemme. Mange av flykaprerene er jo fremdeles i livet!

-radium-

Vrakrestene tilhører ikke et Boieng fly, men fra et mindre militært fly. Det er grundig dokumentert.

-radium-
Vis hele sitatet...

Jeg lurer utroligt på hvor du har funnet dine fantastiske ideer og "dokumentasjon" få se litt av denne dokumentasjonen din da? å at fly kaprerne er i livet? er du full eller?

hvor i alle dager har du denne informasjonen fra? tror du har blitt litt feil ledet med å se alt for mangen hat usa dokumentarer og usa står bak alt, pga de vill ha mer olje filmer.
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Jeg lurer utroligt på hvor du har funnet dine fantastiske ideer og "dokumentasjon" få se litt av denne dokumentasjonen din da? å at fly kaprerne er i livet? er du full eller?

hvor i alle dager har du denne informasjonen fra? tror du har blitt litt feil ledet med å se alt for mangen hat usa dokumentarer og usa står bak alt, pga de vill ha mer olje filmer.
Vis hele sitatet...
BBC kanskje: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/mid...st/1559151.stm
Sitat av donjohnson Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du har virkelig ikke satt deg inn i kildene dine?

Det saken sier er ikke at USA med vilje oppga feil navn for å fylle opp "terrorist" kvota, men at de har antatt at feil mann var med på flyet

He says he is an engineer with Saudi Telecoms, and that he lost his passport while studying in Denver.

Another man with exactly the same name surfaced on the pages of the English-language Arab News.
Vis hele sitatet...
Mener du at pga. de har gjort en feil identifisering der en av terroristene brukte falsk ID, beviser det at amerikanske myndigheter står bak 9/11?

Edit;
Her er hva konspirasjonsfanatikere er så fantastiske til. De tar ting ut av sammenhengen og bruker det til å fremme deres sak.

Alle som leser denne saken burde skjønne at det handler om at myndighetene har trukket en forhastet slutning under identifiseringen, men konspirasjonsfanatikere bruker det som "dømmende bevis".
Sist endret av Unsub; 28. januar 2009 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du ser så dårlig at du ikkje ser forskjell på en 737 og et cruisemissil bør du skaffe deg briller. Cruisemissil har typisk ekstremt korte vinger, og en rimelig liten kropp...

Forøvrig så kan det oppsummerast med følgande: Hadde det vore inside job hadde det ikkje vore nokon grunn til å spare en par millioner dollar ved å bruke cruise missiler framfor ekte fly, når det heva risikoen for å bli tatt.

Dessuten har ikkje cruise missiler mykje drivstoff. Dei har mykje sprengkraft. Du ville fått en stor eksplosjon, og ikkje en langvarig omfattande brann som en fikk i det tilfellet her.

Og at flya kom inn frå forskjellige vinkler kan vel forklarast veldig kjapt og enkelt med at det var uerfarne piloter, flya kom frå forskjellige kanter av landet, og det var begrensa med tid en kunne bruke på innflyginga...
Vis hele sitatet...
http://blip.tv/file/1272900/
Ta deg god tid og analyser videoopptakene.

Ja kom igjen, si vi er iditor og konsperasjons freaker. Men hvis vi ser tilbake; USA har lurt seg inn penge drivende kriger før, hvor i f.eks Veitnam, Tonkin Gulf Incident bare var staget.
http://rawstory.com/news/afp/Report_..._01082008.html

History might just repeat itself.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av #Conex Vis innlegg
http://blip.tv/file/1272900/
Ta deg god tid og analyser videoopptakene.

Ja kom igjen, si vi er iditor og konsperasjons freaker. Men hvis vi ser tilbake; USA har lurt seg inn penge drivende kriger før, hvor i f.eks Veitnam, Tonkin Gulf Incident bare var staget.
http://rawstory.com/news/afp/Report_..._01082008.html

History might just repeat itself.
Vis hele sitatet...
Eg gidd ikkje analysere filmopptaka. Extraordinary claims require extraordinary proof. Det er en ekstraordinær påstand å hevde at 11. september var inside job, og då er det rimelig å kreve en tanke meir enn tilfeldige videoopptak som bevis... Dessuten er det urimeleg å anta at et tusentalls personer ville greie å holde kjeft om en slik aksjon. Kort sagt så er en eller anna variant av den offentlige versjonen ekstremt godt underbygd, både med bilder og film og vitneutsagn.

Forøvrig - kva faen er "penge drivende kriger"? Vietnamkrigen kan ein sei mykje om, men grunnen til den er vel så fantastisk konspiratorisk som ønsket om å stoppe kommunismen i Asia, ut frå dominoteorien. Skittent motiv, men ikkje spesielt godt skjult AFAIK.

Å sjå konspirasjonsteorier overalt er i mine auge et problem av to grunner:
1: Det er narsissisme. Ein antar at ein sjølv (eller ei lita gruppe) har sett noko folk flest er for dumme til å innsjå... Det er ei holdning som er ekstremt dårlig utgangspunkt for debatt.
2: Det gir paradoksalt nok makthaverane eit utmerka skalkesjul, og rettar ikkje kritikken mot dei punkta der kritikk er nødvendig. Kritikk bør sannsynleggjerast og underbyggast, slik at den når så vidt som mulig. Hadde konspirasjonsteoretikarane brukt tida si på dette trur eg det hadde vore større håp om å endre verda. Sett søkelys på kritikkverdige forhold i verden; ikkje på tankespinn.
Har lagt merke til at de fleste som mener det er en konspirasjon holder sammen, men dere er likevel ikke enige?

Noen snakker om raketter, andre sier at det var en kontrollert riving, mens noen hevder at stålet smeltet.


Om det var kontrollert riving, hvorfor smeltet da stålet? og hvorfor fant man ingen sprengladninger/ledninger? da det ville krevd ganske mye av dette for noen slike bygg.

En teori pga. det smeltede stålet er at det ble brukt Thermite til å rive bygningene, men hva er da eksplosjonene som dere hevder ble hørt?

Se litt gjennom her, helt enig med Slashdot, deres narsisistiske holdninger gjør at dere er komplett strippet for logikk og ikke klarer se at konspirasjonsteorien ikke har noen sammenheng og ikke henger på greip, men at det bare er en samlig av hendelser som man kan vri til slik at det gagner sitt eget syn.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Har lagt merke til at de fleste som mener det er en konspirasjon holder sammen, men dere er likevel ikke enige?

Noen snakker om raketter, andre sier at det var en kontrollert riving, mens noen hevder at stålet smeltet.


Om det var kontrollert riving, hvorfor smeltet da stålet? og hvorfor fant man ingen sprengladninger/ledninger? da det ville krevd ganske mye av dette for noen slike bygg.

En teori pga. det smeltede stålet er at det ble brukt Thermite til å rive bygningene, men hva er da eksplosjonene som dere hevder ble hørt?
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du burde svinge innom 911Truth.org og ta med deg en kikkert, så du faktisk får med deg noe.
1) Utenfor Pentagon, hvor flyet kræsjet, er _lyktestolpene_ ennå intakte.. Og da snakker vi om lyktestolper som går mot hullet hvor det angivelige flyet skal ha kræsjet

2) Man kunne identifisere flere av kaprerne fra 911, fra pass som ble funnet på gata! Til sammenligning ble ingen av ferdskriverne funnet, selv om politimann hardnakket påstår han så 2 eller flere. Han er ikke lenger i tjeneste per i dag..

3) Man har faktisk funnet ut, truffet og dokumentert at flere av de personene som ble vist på flykaprings-listen lever, bor og jobber i USA per i dag, som lovlydige borgere.

4) Under WTC ble det i ettertid funnet en lastebil lastet med gull, samt flere umerkede panserbiler (kan ikke si at denne kilden er særlig troverdig)

5) Det gikk mer enn 15 (eller var det mer?) min fra det Amerikanske flyvåpnet fikk beskjed om det pågikk en flykapring, til flyene ble sendt opp

6) Klimaks:
Søk etter ofisielle bilder av Osama Bin Laden..
Legg bildene ved siden av hverandre, og si til deg selv:
"Alle disse bildene er av den samme mannen, fordi han har tatt flere plastiske operasjoner mellom hver gang et nytt bilde ble tatt"

- Froydis
Noen som viste at alle restene som var i gjend av "flyet" som skal ha godt inn i pentagon kunne fjernest forhånd?

Og noe annet som er merkelig er at det kun er 2 dårlige filmer av når angrepe skjedde som er offentlig gjort , der du ikke kan se at de er et fly engang,
noe som er rart siden at pentagon er verdens mest overvåkede byggning.
Sist endret av Bowman; 29. januar 2009 kl. 17:49.
Åh i hælvete da, kan dere ikke kutte ut det pisset her?
Sitat av atomet Vis innlegg
Åh i hælvete da, kan dere ikke kutte ut det pisset her?
Vis hele sitatet...
Kan ikke folk få diskutere da, det er frivillig om du vil lese denne tråden eller ikke. Tenkte det kom et litt skarpt innlegg mot konspirasjonsteoretikere fra deg nå, men denne gangen skuffet du meg..
Hvorfor komme med et skarpt innlegg når "kutt ut pisset" er det mest fornuftige svaret?
Sitat av CaptainP Vis innlegg
Hvorfor komme med et skarpt innlegg når "kutt ut pisset" er det mest fornuftige svaret?
Vis hele sitatet...
Hvorfor poster vi i en tråd når vi ikke har noe å si ? Har vi en rapporteringsknapp ? Ja. Har vi Moderatorer ? Ja. Hvis man mener tråden burde vært stengt eller lignende, kan man ikke bare henvende seg til rett person da ?

Det som er morsomt er at dere leser i tråden, selv om dere tydelig finner den helt unødvendig. Hva forteller det oss ?
1) Utenfor Pentagon, hvor flyet kræsjet, er _lyktestolpene_ ennå intakte.. Og da snakker vi om lyktestolper som går mot hullet hvor det angivelige flyet skal ha kræsjet
2) Man kunne identifisere flere av kaprerne fra 911, fra pass som ble funnet på gata! Til sammenligning ble ingen av ferdskriverne funnet, selv om politimann hardnakket påstår han så 2 eller flere. Han er ikke lenger i tjeneste per i dag..
3) Man har faktisk funnet ut, truffet og dokumentert at flere av de personene som ble vist på flykaprings-listen lever, bor og jobber i USA per i dag, som lovlydige borgere.
4) Under WTC ble det i ettertid funnet en lastebil lastet med gull, samt flere umerkede panserbiler (kan ikke si at denne kilden er særlig troverdig)
5) Det gikk mer enn 15 (eller var det mer?) min fra det Amerikanske flyvåpnet fikk beskjed om det pågikk en flykapring, til flyene ble sendt opp
6) Klimaks:
Søk etter ofisielle bilder av Osama Bin Laden..
Legg bildene ved siden av hverandre, og si til deg selv:
"Alle disse bildene er av den samme mannen, fordi han har tatt flere plastiske operasjoner mellom hver gang et nytt bilde ble tatt
Vis hele sitatet...
Noe annet hadde vært merkelig siden det er snart 8 år siden agrepet skjedde, det å replasere lyktestolper er ikke akkurat noe som krever et proffessorat innen kvantefysikk. Det er fishy hva den Amerikanske regjeringen har foretatt seg opp igjennom årene, men det har lite å si for våre liv. Amerika hadde nok ikke, når de først skulle laget en handling som dette, latt så store hull være åpne i historien. For å svare på et annet innlegg; Vietnam krigen var ikke startet eller holdt pågående, fordi den Amerikanske regjeringen trodde at hele krigen ville føre til økonomisk vekst. Dette var for å holde igjen veksten av kommunisme innen de asiatiske statene, og det samme gjaldt korea-krigen. Men for alt jeg veit så kan dere konspirasjonsteoretikere komme å påstå at Vietnamesere er laget av gull, så det var derfor USA gikk inn i Vietnam i utgangspunktet.
Sist endret av Skambank; 29. januar 2009 kl. 21:17. Grunn: ordnet quote.
for dere som ikke vet det, det raste et 3. WTC altså WTC3.

denne bygningen falt også, grunn: "burning debris from the two other towers"
dette er så bullshitt å pølsevev at jeg blir kvalm.

3 skyskrapere har kollapset i moderne tid pga brann, dette er WTC1, 2 og 3.

I madrid 15.feb 2005 brant det i over 13 timer i en bygning.

http://tvnz.co.nz/view/news_budget_story_skin/473694
Det er et viktig lite clue i den saken der, som du ikke har lagt merke til, raxor, eller kanskje du ikke har skjønt viktigheten av det.

Madrid mayor Alberto Ruiz Gallardon told reporters that with huge pieces of debris falling off the 110-metre structure, it was unclear if the concrete skeleton of the building would hold.
Vis hele sitatet...
Betong mister ikke styrke på samme måte som stål gjør, når det blir varmet opp. Selv om stål ikke SMELTER når det kommer opp til temperaturene som brennende flybensin gir, så mister det MYE styrke.

Når en bygning får en massiv skade (som brannen her etterhvert skapte) midt på, og dermed mister det meste av den strukturelle integriteten, så vil ting før eller siden kollapse, og kollapser ned i den brennende etasjen på, helt naturlig. Hadde WTC istedet for stål, hatt et skjelett av betong, som den bygningen i madrid, så skal du ikke se bort fra at det ville ha kollapsa nesten øyeblikkelig, siden betong har helt andre sterke sider enn det stål har (tåler mye trykk, men lite strekk, og når et fly treffer fra siden på den måten der, er det først og fremst strekk-egenskapene som teller). Stål tåler mye, både strekk og trykk, men mister raskt styrke når det kommer opp i noen hundre grader C.

Når så hele vekten av disse øverste etasjene så plutselig detter ca 4 meter (ca gjennomsnittshøyde pr etasje i WTC), og treffer etasjen under, er kraften denne etasjen treffes med noe sånt som 20-30 ganger så mye som den normale belastningen. Dermed kollapser denne etasjen også. Luften mellom hver etasje komprimeres kraftig raskt, og vinduene blåses ut. Kollapsen går litt sidelengs først, men så blir vinkelen helt feil i forhold til det den gjenværende strukturen er beregnet på å bære, og deretter går det stort sett rett ned.

WTC 3 - ok, det første er - la oss si at jeg kjøper argumentet med at bush & co (eller hvem pokker dere nå mener at skulle ha utført dette) faktisk gjennomførte det, HVORFOR i heiteste skulle noen ha interesse av å ødelegge denne også? Hvis du har sett på litt mer detaljerte bilder, så ser du at det er mer eller mindre et helt hjørne ganske langt ned som er revet bort, og brannen har nådd dieseltankene til nødaggregatet, midt i bygningen. Når disse har fått brenne lenge nok, får man omtrent samme effekt som på hovedtårnene - stålet mister store deler av styrken sin, og kollapser under vekten av bygningen. Her er det midt i bygningen brannen har stått på som værst, og derfor kollapser dette først, og drar deretter med seg resten rundt.

Ang. disse "bevisene" for at det var planlagt osv - dette er "beviser" jeg stort sett kunne ha produsert her hjemme i stua i løpet av noen dager, med photoshop, after effects, en skriver, litt fantasi og middels kunnskap om fly og adobepakka.
Sist endret av atomet; 30. januar 2009 kl. 17:43.