Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2778
Jeg har opp igjennom tidene spraylakken småting i gøyale farger (mobildeksler, mp3spillere osv), og syntes det er litt morro. Noe jeg aldri da har kommet unna er den spraylukten de fleste av oss kjenner, uansett blir det alltid en liten lukt om du lukter inntil det lakkerte objektet.

Nå har jeg fått meg bil, og kunne godt tenke meg å lakke noen smådetaljer inne i bilen. Da vil jo jeg selvfølgelig ikke ha en spraylakk-essens inne i bilen, så er det noen som har noen tips for å bli kvitt lukten helt?
Du kan bruke noe enda verre til å fjerne lukten med: Wonderbaum!

Over til den seriøse delen, du bør ha alle dører åpne mens du gjør det. Vask bilen etter du er ferdig, med en sterk såpe.

Ellers er det vel ikke så mye du får gjort?
Finnes helt sikker spray som ikke luker like mye også.
du tar av demonterer detaljene går jeg ut ifra, slik at de ikke sitter fast i bilen.

Da er det bare å spraye med farge og bruke sealer til slutt (klarlakk). La de stå til de er såpass tørr at du kan ta på de osv, så setter du de i stekeovnen (varmluft) på 50 grader i en times tid.

Er bedre med nybaktbrød-lukt enn lakklukt neida, blir helt luktfritt om du bruker skikkelig sealer.
Sist endret av UngarEffect; 23. april 2008 kl. 23:23.
Sitat av MannY
Jeg har opp igjennom tidene spraylakken småting i gøyale farger (mobildeksler, mp3spillere osv)
Vis hele sitatet...
Noen gang prøvd en vegg? Det burde prøves
Sist endret av Propaganda; 23. april 2008 kl. 23:30.
Sitat av UngarEffect

Er bedre med nybaktbrød-lukt enn lakklukt neida, blir helt luktfritt om du bruker skikkelig sealer.
Vis hele sitatet...
På en annen side, lakk, så lenge den er fersk nok har jo sine effekter har man hørt...Sikkert noen gærninger her som har prøvd!
Har aldri hatt problemer med "lakk-lukt" inni bilen ved lakkering av interiør.. vanlig matt lakk + klarlakk så blir det bra.
Sitat av margido
Har aldri hatt problemer med "lakk-lukt" inni bilen ved lakkering av interiør.. vanlig matt lakk + klarlakk så blir det bra.
Vis hele sitatet...
Nå er det snakk om spraylakk da...
Jeg har lakket mye rart inni min bil, og har heller ikke vært plaget med lukt.

Men er jo en fordel å ta ut det man skal lakke, så det evt ikke setter seg lakklukt i interiør, tak osv...
MannY's Avatar
Trådstarter
Selvsagt vil jeg montere av delen som skal sprayes for å lakke den et annet sted. Skal prøve tipset til UngarEffect, takktakk!

Har forøvrig ikke prøvd mye på vegger annet enn stenciler, men det er jo fun!

Det kunne vel kanskje vært en ide å ikke bruke spraylakk, så langt hadde jeg ikke tenkt faktisk. Jeg har erfart at spraylakken du får på Biltema ikke er helt kurrant i alle tilfeller, så noen som kan anbefale noe? Klarlakken er ihvertfall grei å ha kvalitet på, det hadde vel ikke gjort noe om den ikke reagerte med spraylakken heller.
Jernia har fin spraylakk. QUICK er vel merket på den.
Sist endret av Khazeth; 24. april 2008 kl. 00:19.
Bestill fra www.montanacans.net eller www.graffiti.no .
Kvalitets lakk =) Om du bor i Oslo, kan du jo for all del stikke innom OKM(Oslo Kunst Materiell) hvor du får sett og følt de boksene du vil ha =) OKM ligger på Schaus Plass! Lykke til
Er jeg heelt på viddene eller er Quick lakk og Montana maling?
Jeg husker jeg ikke hadde nok montanacans på en piece i byen og løp inn til nærmeste biltema for å kjøpe Quick. Aldri mer. Fargene blander seg, Quick etser. Ellers finnes det klar, både matt og blank, lakk på sprayboks også.
Sitat av TheButcher
Nå er det snakk om spraylakk da...
Vis hele sitatet...
Ehh, sa jeg noe annet?
Sitat av margido
Ehh, sa jeg noe annet?
Vis hele sitatet...
Så/tenkte feil...