Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 35208
Ja du må ha vært skikkelig fjern når du skreiv innlegget for det der virker som en ordentlig dårlig greie. De som virkelig trenger å bli lurt slik som skattemyndighetene ville aldri falt for dine falske kuponger. Og når det gjelder familie/venner så er det ikke en helt naturlig situasjon å straks noen i familien forteller at de har vunnet i lotto forlange å se kvittering.

Veldig mange av oss vil nok kjenne til 1 person som kan ta en kilo eller 2 om vi tenker oss nøye om. Andre må kanskje et ledd ut altså tenke utifra hva eller hvem de i din krets kjenner og eller vet om. Husk din oppkjøper trenger jo ikke være en person du eller en av dine venner kjenner direkte men har kjennskap til via omveier.
Om en tenker slik så ser en jo at det ikke er umulig å komme over en som kan ta imot så mye uten å trenge å gå helt fullstendig random.
Kontakter er ikke kun for yrkesforbrytere som har tilbragt 10 år bak murene. Og heldigvis så er det jo slik at alle ønsker å tjene penger. Ikke bare 1 million 1 gang. Men passe mye penger jevnlig over passe lang tid.

Jeg sier til skeptikerne at dette er gjennomførbart. Og jeg tror at om 5 så vil ts fortsatt kunne drive butikk om han bare ikke preiker selv i fylla, har seg en jobb til å forklare inntekter/utgifter og forlanger total diskresjon fra sine(e) kunde(r).

Om ts kan skaffe en kontakt via en som ikke er fullstendig random så husk at selv om ts selv møter denne kontakten 1 gang for å fremlegge forslag så kan det hele vinkles slik at ts ikke selv selger eller dealer men snakker på vegne av person b. Og person b treffer aldri noen kan være utgangspuktet. Selve droppa kan gjøres helt uten personlig oppmøte.
Sist endret av ompapa; 12. august 2012 kl. 07:41.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Dette er et tema jeg ikke tenker nok på. Det er i mine øyne to måter å hanskes med det på. 1) Hvis man blir ranet og får juling, gjem vekk alt av utstyr, vask med klor for å unngå hunder og deretter anmeld fyren til polisen. Søk voldsoffererstatning.
2) Tren hardt, begynn med kampsport og ikke la seg presse. For min del virker dette lite innbydende. Da må man nok etterhvert hanskes med bolegærninger, folk med våpen og annet lort. Møte opp på jobb med blåveis og knekt nese. Forklaringsproblemer. Smerte. Nei takk.

Aller helst for min del: Brains over brawns. Dette er også en sak man må ta med i oppveining:

Selge hvor stort kvanta/risiko for å bli tatt av politi/hvor mye penger tjent/risiko for å bli truet av andre kriminelle.

Det det koker ned til her er det du påpeker: Å ha gode kontakter som driver ren business.

Mange ting å tenke på.
Vis hele sitatet...
,uansett hva du gjør så vil folk du ikke skal ha kjennskap til hva du driver med få vite om hva du gjør,det er alltid en som snakker for mye.
Du kan kunne så mye kampsport du vil,kommer det tre russere eller folk som har hatt har vært i basketak gjennom hele livet så skal du være på et rimelig høyt nivå for å kunne averge situasjonen.
Så lenge du kan brukes driter de i hvor god weeden din er om de gale folkene får snusen i det, og det vil de sannsynnligvis om du plutselig skal begynne storskala fra scratch.
Det er ikke nødvendigvis det som vil skje,men jeg finner det høyt sannsynlig at operasjonen ikke vil få et diskret utfall.

Nå kommer kanskje moralens finger vel langt fram,men er det ikke noe du kunne tenkt deg å bli? Det er som oftest fullt mulig å ta seg en utdanning og få e
Godt betalt og gode arbeidsforhold,fks i oljen.
Har selv hatt en haug med frustrerende jobber med dårlig betaling og lekt med tanken på alternative ting , men mulighetene for å få et godt liv her uten å bli kriminell er for store til det etter min smak.
Sist endret av Cosmos; 12. august 2012 kl. 10:11.
Nå må dere gi dere. Livet er ikke som en dårlig hollywood film.
Du snakker som om det er en selvfølge at enhver som skal selge mekk i "bulk" vil bli funnet naken på torget med 10 knvistikk i hjertet og bukens innside vendt utover.

Hvorfor skulle plutselig halve russland inkludert balkan mafian ønske å knerte en fyr for noen kilo? Det er en markedsplass der det iallefall slik ting er idag er plass til alle som ønsker seg en bit av kaka. Lemlesting og plyndring helt uten grunn vil bare gjøre dette markedet nervøst og dermed forsure prossessen med å forvandle landbruksprodukter til gull. Pluss at slike tokt som du skildrer vil fremtvinge økt ressursbruk fra politiets side og folk vil kreve resultater. Slikt er det ingen i markedet som ønsker.

Russerne de har nok sine kanaler og selger gjennom sine folk. Albanere har sine. Vietnamesere selger også tjall og jommen selger ikke de heller primert hverken til russernes kunder eller albanernes kunder. Og jommen er det ikke plass til en uflidd gjeng fra nord-norge, vestlendinger som selger tjall men mest boler, yrkesdealere og buffere og alle de som selger for å finansiere eget forbruk av kostbar stemningsforstørrelser. Hvor ofte hører du at det på legevakten dukker opp folk fra disse miljøene uten fortenner og med knuste kneskåler og masse knivstikk og sier til legen at de "ramlet i trappen" mens de løp med kniv?

Cluet er at markedet for illegale droger er stort. Det er mann produserer er langt ifra å mette etterspørselen. Sålenge alle de forskjellige i miljøet tjener penger så er det ingen grunn til storstilt mafiaoppgjør som du forsøker å fremstille. Og speielt ikke med en enslig liten fyr som produserer så lite at i den store sammenheng så vil ingen merker det.
Sist endret av ompapa; 12. august 2012 kl. 11:22.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nå må dere gi dere. Livet er ikke som en dårlig hollywood film.
Du snakker som om det er en selvfølge at enhver som skal selge mekk i "bulk" vil bli funnet naken på torget med 10 knvistikk i hjertet og bukens innside vendt utover.

Hvorfor skulle plutselig halve russland inkludert balkan mafian ønske å knerte en fyr for noen kilo? Det er en markedsplass der det iallefall slik ting er idag er plass til alle som ønsker seg en bit av kaka. Lemlesting og plyndring helt uten grunn vil bare gjøre dette markedet nervøst og dermed forsure prossessen med å forvandle landbruksprodukter til gull. Pluss at slike tokt som du skildrer vil fremtvinge økt ressursbruk fra politiets side og folk vil kreve resultater. Slikt er det ingen i markedet som ønsker.

Russerne de har nok sine kanaler og selger gjennom sine folk. Albanere har sine. Vietnamesere selger også tjall og jommen selger ikke de heller primert hverken til russernes kunder eller albanernes kunder. Og jommen er det ikke plass til en uflidd gjeng fra nord-norge, vestlendinger som selger tjall men mest boler, yrkesdealere og buffere og alle de som selger for å finansiere eget forbruk av kostbar stemningsforstørrelser. Hvor ofte hører du at det på legevakten dukker opp folk fra disse miljøene uten fortenner og med knuste kneskåler og masse knivstikk og sier til legen at de "ramlet i trappen" mens de løp med kniv?

Cluet er at markedet for illegale droger er stort. Det er mann produserer er langt ifra å mette etterspørselen. Sålenge alle de forskjellige i miljøet tjener penger så er det ingen grunn til storstilt mafiaoppgjør som du forsøker å fremstille. Og speielt ikke med en enslig liten fyr som produserer så lite at i den store sammenheng så vil ingen merker det.
Vis hele sitatet...
nå drar du det langt ut av proposjoner,ts vil livnære seg av å selge weed,ikke småmekk.
Jeg har heller ikke sagt noe om kneskåler og lemlesting,men man kan få seg en uventet overaskelse om man tror at det bare er å finne seg en kar som virker solid å bare begynne å selge kvanta uten at noen andre skal få vite om det.
Jeg skriver heller ikke at ts vil selge småmekk men bulk.
Men det er rent ut tøysetet og tro at noen setter himmel og jord i bevegelse om ts selger sine jordbruksprodukter. Selv om han selger for 1 million eller mer i året er det ikke slik at ts fjerner maten til folk slik at de må gå sultne til sengs.

Om ts selger weed en kilo i månden eller 2 kanskje så kan han jo lagre alle hasjen han lager til et stort score om han ønsker det. Hasj tåler lagring og kan gjemmes i årevis. Da har ts også en backup og et "krisefond" om noen virkelig skulle robbe han for all weeden hans.
Det er ikke sånn at mafian kommer og tar deg om du selger, men du vil nok fortsatt få problemer fra folk om du ikke er forsiktig. Du kan lett bli rana for eksempel. Går du ut og sprer ordet om at du har masse cannabis, noe som du nesten må gjøre om du skal få solgt det uten kontakter, kan folk bryte seg inn i leiligheten din og banke dritten ut av deg. Eller du kan avtale en levering og dem bare tar cannabisen fra deg, eller du kan krite det bort og aldri få tilbake pengene. Det siste alternativet der er spesielt veldig sannsynlig.

Har du ikke kontakter fra før av, er det umulig å få solgt masse røyk. Det er et ønske scenario fra mennesker som kanskje aldri har solgt noe. Hvordan skal du komme i kontakt med folk som kan ta inn en kilo? Spør du et menneske om hjelp om å spre ordet, og da må du først kjenne riktig person. Selv om folk alle tror dem kjenner en slik person, er det veldig lite sannsynlig at dem egentlig finner en som kan hjelpe. Det er som regel bare snakk. Og den personen du spør om å spre ordet, kommer nesten garantert til å lekke navnet ditt til minst en nær bekjent. Er du ikke nok forsiktig blir det et rykte rundt i kretsen der.

Om du finner en som kan ta inn en kilo, er det veldig lite sannsynlig at han bare kjøper det. Som regel går slike ting på krita eller avbetaling. (Og de aller fleste som selger stoff suger til å håndtere penger. Penger inn, penger ut, fort som faen.) Her er det en stor sannsynlighet for å bli svindla. Kjenner du ikke mennesker som kan gi dem en ordentlig smell, står du uten den avskrekkende effekten det kan ha for dem å ikke betale tilbake. Da gir mennesker automatisk mer faen i det miljøet.
Finner du en troverdig fyr har du skutt gullfuglen. Jeg kjenner mange folk som har solgt hasj, mange av dem leka jeg med når jeg var liten, fortsatt kunne jeg ikke stolt på dem med så mye penger. Og jeg har vært i et sånt type miljø i ganske mange år, bare for å prøve å gi deg et lite perspektiv.
Det er en person som jeg stoler på, som kanskje kunne tatt inn en kilo, men igjen så suger han med penger. Han er ikke en uærlig person, han prøver sikker så godt han kan til sin nåværende(daværende) dealer, men han klarer alltid å fucke det ordentlig opp med jevne mellomrom. Men igjen så har han en fyr som selger til han. De har et forhold og det er ikke bare bare å smette seg inn der, mye pga. lojalitet noen mennesker har til folka sine.

Det er mange rassehøl der ute uten noe moralsk kompass. Om et rykte sprer seg om at du har en kilo cannabis liggende hjemme kan du fort bli rana. Og det er vanskelig å starte helt fra bar bakke, uten å kjenne en eneste person, til å kunne klare å selge en kilo. Det ordet må ha reist fra munn til munn ganske mange ganger før du ville fått et treff.

Ble en del gjentagelse her, men whatever
Dere må sette ting i perspektiv folkens. Du får aldri 1 million i svart årslønn helt uten risiko.
Velger du å leve livet som en outlaw så velger du også bort en fullstendig risikofri tilværelse som du kan ha om du går på en drittjobb 40 timer i uken og har råd til å feste 2 ganger i per måned om du dropper service på bilen.

Slik jeg ser det er risikoen helt ut akseptabel i forhold til gevinsten. På 3-5 år kan ts skape seg en formue han sakte men sikkert kan pløye inn i lovlig virksomhet og dermed være "set for life".
Jeg har importert hekkere fra christiania og solgt her i norge over en lang periode selv og må si det var en chill jobb hvor jeg tjente bra og fikk faktisk mange venner pgå fornøyde kunder.. jeg har aldri hatt noe som helst problemer med andre dealere i det hele tatt, bare gode vibber fra den jobben !. btw, slutta og importere derfra nå pgå mye mer kontroller osv nå, og ble busta engang.. tørr ikke ta sjangsen lenger..
Det er mange rassehøl der ute uten noe moralsk kompass. Om et rykte sprer seg om at du har en kilo cannabis liggende hjemme kan du fort bli rana. Og det er vanskelig å starte helt fra bar bakke, uten å kjenne en eneste person, til å kunne klare å selge en kilo. Det ordet må ha reist fra munn til munn ganske mange ganger før du ville fått et treff.
Vis hele sitatet...
Kan man ikke bare selge på silk road egentlig? Da trenger man aldri kontakte noen ... ? Eller er markedet for lite der ?
Sist endret av Warz; 12. august 2012 kl. 14:51.
generer egen strøm!
Det ts må tenke på er hvorvidt ønsket om "enkel" profitt overstiger ønsket om et langsiktig mål.
Gjør det ikke det så er selvsagt en god og lang utdannelse en god mulighet. Skulle det senere vise seg at ts likevel ikke får en godt betalt jobb kan han alltid falle tilbake på en karriere som kriminell.

Men er ts sikker på at utdannelse ikke er aktuelt så er det helt klart gjennomførbart å dyrke for salg.

Eksakt hvordan ts løser alt det praktiske er jo fint å tenke igjennom og legge noen planer om men en må ikke glemme at ofte blir veien til mens en går. Er ts i gang med sin plantasje så vil det være naturlig for ts å ha mye større antenner i forhold til akkurat dette slik at han lettere kan skaffe seg kontakter.

Dette med å dyrke er jo ikke gjort over natten. Egnet sted må skaffes til veie, utstyr, frø, moderplante, stiklinger etc. Så må utstyret monteres, grunnarbeidet må gjøres og sakte men sikkert vil dette ta form. Og det er jo ikke sikkert de par første høstingene vil gi topp produkter eller særlig til yield. God loggbok hjelper nok slik at evt. feil eller genistreker underveis kan avdekkes og unngåes eller gjennskapes senere.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Du må ikke glemme at folk begynner å lure når du ikke har jobb og lever godt.
"Hei, kan jeg møte deg på jobben i morra?" "Ja, hvor sa du at du jobba igjen?"
Vis hele sitatet...
vi har en fyr i min hjemby som har ny bil hver mnd og hus til 5 mill..og han har også kjøpt seg en feit hytte nå..har null i inntekt i flere år på skattelisteene...folk vet han driver med ting og tang..men ikkeno problem,han lever fint han

Sitat av ThePackMan Vis innlegg
generer egen strøm!
Vis hele sitatet...
eller rigge deg slik til at du drar mye nytte av sola...glass tak o.l..vinterhage ect med foggy glass

kom til å tenke på en britisk world class narko smugler jeg så..han sa han ikek ville "advare"ungdommen mot å bli smuglere..."nei du kan tjene en fin summ på dette som en ung mann"sier han...hehe

http://www.youtube.com/watch?v=jdWd2Hu5BG8
Sist endret av alanapoli; 12. august 2012 kl. 16:09.
ny bil hver mnd og hus til 5 mill med null i inntekt..........det virker ikke særlig troverdig sry altså.
Om dette var tilfellet så ville nok skattefuten tatt affere for lenge siden. Tror nok det er du som troller.
haha lykke til smartguy
Er ikke så lett å hvitvaske penger da. Du må nesten ha ett eget firma, som er troverdig for å kunne bruke pengene på noe. Som f.eks hus eller bil.
Hvorfor ikke slå to fluer i en smekk? Dyrk cannabis mens du studerer, så har du noe å falle tilbake på når du vil ut av narkohandelen/blir tatt?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hvorfor ikke slå to fluer i en smekk? Dyrk cannabis mens du studerer, så har du noe å falle tilbake på når du vil ut av narkohandelen/blir tatt?
Vis hele sitatet...
Ikke en dum idé. Dessuten er det ingen som stiller spørsmål når fattige studenter har råd til å dra på fylla hver dag. Du har også en god forklaring på hva du gjør, du er student.
Sitat av ompapa Vis innlegg
ny bil hver mnd og hus til 5 mill med null i inntekt..........det virker ikke særlig troverdig sry altså.
Om dette var tilfellet så ville nok skattefuten tatt affere for lenge siden. Tror nok det er du som troller.
Vis hele sitatet...
vell,sånn er det hvertfall..folk vet det,og MANGE snakker om det,han har vell flere hundre søk på skattelistene nå av folk som syntes det er morsomt å se

alle vet han driver med mye rart,helerier og kontakter med disse miljøene

sånn er det,det er skjelden vare den mannen her..men de finnes

vet du hva du driver med så er det nok ikke noe problem,ingenting overasker meg med systemet vårt,det er råttent uansett,det vet alle...tror du skattefuten besøkte bgjengen når de var på topp eller?`tror du at de har folk de sender rundt til folk som måtte få litt større forbruk enn inntekt..det fungerer ikke sånn

politiet vet nok om han by now...men han er nok smart nok til å sno seg unna...jeg tror det var han de tok for ikke sålenge siden med annleggsmaskin-deler til flere millioner,stjålet..i skogen
Sist endret av alanapoli; 12. august 2012 kl. 22:02.
Skal si deg en ting alanapoli at den historien din kjøper jeg ikke i det hele tatt. Er det en etat i norge som har tilnærmet ubegrensede midler til å ta syndere så er det skatteetaten. Om en fyr har millionverdier og null inntekt så ville rødlysene blinke inne hos futen og fyren ville blitt flagga for manuelt ettersyn. Fyren måtte redegjort for hyppige bilkjøp, millionboligen og hvordan han finanasierer disse.

Kan jo være at fyren faktisk bare er loaded, tenkt på det noen gang? Kanskje han har vært arving til store summer engang. Eller at han i tillegg til formue også har lån slik at inntekten draes ned.

Er nok ikke så lett at du kan drive som kriminell i årevis og alltid kjøre helt ny bil og bo i millionvilla helt uten inntekt.

Om fyren har drevet på i årevis som kriminell uten å råke fast så tyder jo det på at han har funnet en gangske god metode for å vaske pengene sine, og da fremstår ikke hans verdier som svartepenger for futen.
Har ikke rukket å lese alt, men nok en gang veldig mye interessant folkens.

Og noen har misforstått. Jeg vil ha en liten sidebusiness. Ikke gro 40-50 planter hver gang. Nok til å tjene en del ekstra men ikke nok til å få fengselsstraff. Førstegangsforbrytere er jeg veldig sikker på får mindre straff om h*n viser tydelig anger. Skulle jeg bli tatt så vil jeg mest sannsynlig ikke fortsette. Det er av respekt for familien og for min egen del.

Diskusjonen til ompapa og cosmos: Jeg kan godt tenke meg at store ligaer ikke ville si nei til å ta fra meg en seddelbunt på ti lapper uten videre. Jeg har kun meg selv og ingen til å be om beskyttelse. Derfor vil jeg nok drive smått.
Sist endret av Taurean; 12. august 2012 kl. 23:56.
Du risikerer vel ca like streng straff som om du skulle voldtatt 10-12 kvinner.. Latterlig
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har ikke rukket å lese alt, men nok en gang veldig mye interessant folkens.

Og noen har misforstått. Jeg vil ha en liten sidebusiness. Ikke gro 40-50 planter hver gang. Nok til å tjene en del ekstra men ikke nok til å få fengselsstraff. Førstegangsforbrytere er jeg veldig sikker på får mindre straff om h*n viser tydelig anger. Skulle jeg bli tatt så vil jeg mest sannsynlig ikke fortsette. Det er av respekt for familien og for min egen del.

Diskusjonen til ompapa og cosmos: Jeg kan godt tenke meg at store ligaer ikke ville si nei til å ta fra meg en seddelbunt på ti lapper uten videre. Jeg har kun meg selv og ingen til å be om beskyttelse. Derfor vil jeg nok drive smått.
Vis hele sitatet...
Nå føler jeg meg egentlig ferdigdiskutert her,men det var ikke store ligaer jeg referte til,heller litt mindre miljøer og enkeltpersoner.
Strikkball satt egentlig litt bedre ord på det jeg mente å få fram.
Sist endret av Cosmos; 13. august 2012 kl. 01:03.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Skal si deg en ting alanapoli at den historien din kjøper jeg ikke i det hele tatt. Er det en etat i norge som har tilnærmet ubegrensede midler til å ta syndere så er det skatteetaten. Om en fyr har millionverdier og null inntekt så ville rødlysene blinke inne hos futen og fyren ville blitt flagga for manuelt ettersyn. Fyren måtte redegjort for hyppige bilkjøp, millionboligen og hvordan han finanasierer disse.

Kan jo være at fyren faktisk bare er loaded, tenkt på det noen gang? Kanskje han har vært arving til store summer engang. Eller at han i tillegg til formue også har lån slik at inntekten draes ned.

Er nok ikke så lett at du kan drive som kriminell i årevis og alltid kjøre helt ny bil og bo i millionvilla helt uten inntekt.

Om fyren har drevet på i årevis som kriminell uten å råke fast så tyder jo det på at han har funnet en gangske god metode for å vaske pengene sine, og da fremstår ikke hans verdier som svartepenger for futen.
Vis hele sitatet...
jeg vet han er aktiv kriminell..han har sitti inne for vinnings selvsagt...butikken han jobbet på som selger gikk konkurs etter de fikk innbrudd hver eneste uke og mistet alle dyre varer..,ingen kunne bevise noe..super kald jævel det der..så han er nok ikke rik,da ville han ikke gjort det han har gjort

hele byen snakker om han så,og nabobyer..dte er en grunn til det

han gidder ikke gå på nav heller..for han har 0 i inntekt

hadde vært gøy å lagt ut skattelister og facebook konto her så kunne du se selv..=) men det skjer ikke seff

du får ha et åpent sinn om at noen kan klare sånt..
Sist endret av alanapoli; 13. august 2012 kl. 15:06.
om man går vekk fra cannabis produksjon&handel. og over til innbrudd,tyveri og den slags virksomhet?

noen som har innspill osv på det området?

har selv opplevd et såkalt "step in, innbrudd" så er litt nysjerrig på hvordan det evt fungerer.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
om man går vekk fra cannabis produksjon&handel. og over til innbrudd,tyveri og den slags virksomhet?

noen som har innspill osv på det området?

har selv opplevd et såkalt "step in, innbrudd" så er litt nysjerrig på hvordan det evt fungerer.
Vis hele sitatet...
det er nok mye å hente på bil-båt-mc greier om du har riktige nettverket..dte er sikkert,annleggsutstyr også

og straffen er vell relativt mye mindre enn å bli tatt med store narkopartier...vil jeg tro
jada jada alanapoli og det sambygdinger prater om er alltid fakta og det er ingen som overdriver eller lyver.....
eller vent DU har jo overdrevet ganske kraftig allerede angående denne fyren og nå fortsetter du å arguementere dine påstander med bygdesnakk som sannhetsvitne. Bare gi deg nå vi tror ikke noe på det du sier uansett.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nå må dere gi dere. Livet er ikke som en dårlig hollywood film.
Du snakker som om det er en selvfølge at enhver som skal selge mekk i "bulk" vil bli funnet naken på torget med 10 knvistikk i hjertet og bukens innside vendt utover.

Hvorfor skulle plutselig halve russland inkludert balkan mafian ønske å knerte en fyr for noen kilo? Det er en markedsplass der det iallefall slik ting er idag er plass til alle som ønsker seg en bit av kaka. Lemlesting og plyndring helt uten grunn vil bare gjøre dette markedet nervøst og dermed forsure prossessen med å forvandle landbruksprodukter til gull. Pluss at slike tokt som du skildrer vil fremtvinge økt ressursbruk fra politiets side og folk vil kreve resultater. Slikt er det ingen i markedet som ønsker.

Russerne de har nok sine kanaler og selger gjennom sine folk. Albanere har sine. Vietnamesere selger også tjall og jommen selger ikke de heller primert hverken til russernes kunder eller albanernes kunder. Og jommen er det ikke plass til en uflidd gjeng fra nord-norge, vestlendinger som selger tjall men mest boler, yrkesdealere og buffere og alle de som selger for å finansiere eget forbruk av kostbar stemningsforstørrelser. Hvor ofte hører du at det på legevakten dukker opp folk fra disse miljøene uten fortenner og med knuste kneskåler og masse knivstikk og sier til legen at de "ramlet i trappen" mens de løp med kniv?

Cluet er at markedet for illegale droger er stort. Det er mann produserer er langt ifra å mette etterspørselen. Sålenge alle de forskjellige i miljøet tjener penger så er det ingen grunn til storstilt mafiaoppgjør som du forsøker å fremstille. Og speielt ikke med en enslig liten fyr som produserer så lite at i den store sammenheng så vil ingen merker det.
Vis hele sitatet...
Du skjønner at vi diskuterer om en fyr som tydeligvis har 0 gate erfaring her? Tror sjansene hans fra å bli tæshja uansett hvem han driver med/opp imot er sånn 80-90% større en normalen..
Sitat av ompapa Vis innlegg
jada jada alanapoli og det sambygdinger prater om er alltid fakta og det er ingen som overdriver eller lyver.....
eller vent DU har jo overdrevet ganske kraftig allerede angående denne fyren og nå fortsetter du å arguementere dine påstander med bygdesnakk som sannhetsvitne. Bare gi deg nå vi tror ikke noe på det du sier uansett.
Vis hele sitatet...
de jeg har snakket med er bedriftsledere og voksne folk,jeg er selv over 30..jeg tror du bare er en sjalu/provokatør som ikke forstår at det finnes fungerende kriminnelle,og setter din fulle lit til kanskje verdens dårligste stat når det gjelder krim bekjempelse

misunnelig mente jeg
Sist endret av alanapoli; 13. august 2012 kl. 19:05.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
de jeg har snakket med er bedriftsledere og voksne folk,jeg er selv over 30..jeg tror du bare er en sjalu/provokatør som ikke forstår at det finnes fungerende kriminnelle,og setter din fulle lit til kanskje verdens dårligste stat når det gjelder krim bekjempelse
misunnelig mente jeg
Vis hele sitatet...
En person som i følge deg er viden kjent for å være kriminell er IKKE en fungerende kriminell - ihvertfall ikke lenge. Jeg støtter ompapa, historien din henger ikke på greip.
alanapoli, du bruker sladder som kilder? Over 30 sa du? Høres med ut som 15.....

Mulig vi har noe dårlig oppklaringsprosent på kriminalstatistikken i Norge men en mann helt uten inntekter og med store og kostbare verdigjenstander blir uansett etterforsket av skatteetaten. Skattefuten har alltid nok ressurser til å forfølge saker og personer, og straks de finner avvik eller motstridende opplysninger så vanker det straffeskatt, og skjønnsligning.

Fungerende kriminell sier du og likevel med null i inntekt og kostbare vaner? Nei du det er ikke en fungerende kriminell, det er i bestefall en som straks står i soningskø.

Tror ikke du skjønner hvordan skattesytemet fungerer. Masse av dette er automatisert. Hyppige bilskifter 12 ganger i året vil garantert vekke oppmerksomhet hos lingningskontoret. Og du sier fyren har gitt på slik i årevis. Du kan bare gi deg nå og være mann nok til å si det som det er at du overdreiv og forsøkte og gjøre deg interresant.
Provoserende at noen faktisk planlegger å gå på stønad, samtidig som de dyrker cannabis og drar inn 50.000,- i måneden svart. Tviler på at vedkommende klarer å dra inn så mye, men vennligst hold skattepengene mine utenfor.
Det er snakk om å ha fast jobb men drive litt ved siden av
▼ ... over en måned senere ... ▼
Artig tråd

Det å gro god pot i seg selv er vel det vanskeligste med denne saken i mine øyne, dog så blir du ei heller millionær over natta ved å gro pot. Det er endel arbeid i seg selv å skaffe pålitelige kontakter rundt dette.

Det jeg ville foreslått som en rask rute til å bli rik derimot, er å starte opp med dyrkingen i ett growtent først for å finne ut av hvordan du får frem den gode poten som folk faktisk vil kjøpe... Det er tråder om dyrking her på forum som du kan søke opp selv.

Pot'en i seg selv selges raskt nok, men finn aldri på å krite det vekk til folk...

En kompis av meg tjente vel rundt 80k annenhver måned ca på dette, men å gro i større skala etter det er i mine øyne svært risikabelt.
Legg deg opp litt penger på noen avlinger heller så du kan kjøpe rundt 5-10 kilo med god brun vare isteden.

Når det gjelder priser så ligger en kilo med god hasj du kan selge til 150 kr grammet på rundt 80k, de synker selvfølgelig i pris om du har cash nok til å kjøpe flere.

Når det gjelder fremgangsmåte der så tror jeg du fort finner dine kontakter ved salg av kiloer, hold deg til dem. Slik at du kan kjøpe den gode hasjen av dems kontaker igjen senere.

Igjen, ikke send med noensomhelst pengene med mindre du veit hvor mora dems bor osv...

Og husk at kjeltringer også leser dette forumet like ofte som onkel purk.

Uansett så virker du litt drømmende til hele saken som mange på dette forumet gjør, men faktum er at vi trenger faktisk flere selgere i dette markedet da prisen etter min mening er helt på trynet for tida...
Jeg blir faktisk grinete av å kjøpe gall til 150kr grammet, uansett kvalitet.

At noen banker deg for at du selger er veldig usannsynlig, det at noen prøver å rane deg er mer sannsynlig.
Derfor vil jeg foreslå at du gror ferdig og holder kjeft til du har fått det ut av huset.

Lykke til med livet på den gale siden av loven
▼ ... over en uke senere ... ▼
har ikke lest gjennom tråden. Men en ting som mange driter seg ut på når det gjelder growing selv er at de bruker så uhørt mye strøm at de blir pinpointa på strømnettet og da kommer det gjerne inspektører/elektrikere å ser til hva som skjer e.l.

En aggregator bråker mye den også.

Tror ikke du helt har innsett det totale omfanget av en slik operasjon. Det kreves ingen kompetanse for å gro fram hasj, for å gro fram bra hasj kreves det mye kompetanse og knowledge.

Du kan lese om nordmenn som grower i en norsk cannabis-bok...inn i hampen var det kanskje den het? Der er det intervju med en nordmann som heter "göran" som gror selv og snakker om det...Hvis det ikke var inn i hampen så var det den andre langt mer vitenskapelige boka om det.

og når det gjelder priser som jeg ser dere snakker om over meg, så kommer prisene til å stige så lenge folk godtar det og kjøper det.

Hvorfor tjene mindre enn man kan ? Ingen som leker butikk eller kompis når de driver med slikt på ett seriøst nivå.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Lurer veldig på en ting.

Noen har sikkert fått med seg noe av det jeg har skrevet på forumet. Jeg har hele tiden prøvd mitt beste i arbeidslivet, hatt 100% tillit til sjefen og alltid fulgt ordre. Dette har gjeldt min hovedkarriere, og "side"-karrierer (lovlige, vanlige jobber via vikarbyråer).

Så lang så kan jeg si at dette har innebært mye jobb, lav-til-medium lønn og faktisk en del frustrasjoner.


Jeg har lenge lurt på hvordan det er å leve som kriminell. Jeg har tenkt lenge på hvordan å tjene mest mulig penger på å gjøre minst mulig jobb. Ikke misforstå, når det gjelder lovlig jobb, så står jeg på som jernet.
Det dette gjelder, er hvis jeg er kriminell.

Det jeg har konkludert med, er at å gro hasj og selge god hasj til stamkunder må være den beste måten i norge. Folk tjener godt og har mye penger. Veldig mange bruker hasj og mange rike mennesker liker hasj. Derfor tenker jeg at *god* hasj må være suveren vare å selge.


Mitt spørsmål er: Hvis jeg bestemmer meg for å ta 1 år på sosial stønad, for å låne\leie et hus langt uti skogen og realisere denne lille "planen" for å se hvordan det går

Hva risikerer jeg?


Vil gjerne høre erfaringer om noen tør å dele dem.
Vis hele sitatet...
risikerer å bli rana for hele beholdningen din. Kan ikke gå te purken å anmelde det:P Risikerer å tråkke andre på "tærne" hva marked angår. Dessuten er det lønnsomme markedet allerede i virke så tviler på at du får te noe særlig. But hey, dont know until u tried it right?..
Spennede lesing! Har ikke så mye å komme med men har en fin video å dele (selvom det muligens er et par hakk mer seriøst enn det TS tenker seg)

http://www.youtube.com/watch?v=fvN7fKmCoXA
Hvorfor dra den helt ut?
Er det ikke greit med en liten grow up?
om du har 50g per mnd og bare selger til bekjente har du 5000-10.000,- skattefritt ekstra inn i mnd.
er ikke det nok ved siden av en fulltidsjobb? samtidig slipper du unna spekulasjoner på svært høye strømregninger, du slipper hvitevasking. du fikser en liten direkte kundekrets med brukere, som du ikke trenger å utvide og du trenger ikke være engstelig for at en av dine større kontakter skal bli busta.

og hvorfor dyrke. om man ønsker å leve som kriminell så finnes det andre alternativer der ute. eks David Toska som klarte seg greit i mange år.
Eller så kan du produsere andre stoffer, som MDMA - større profitt og man trenger ikke flytte ut på landet, og det blir lettere og holde en jobb ved siden av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Taurean Vis innlegg
Dere som skriver om mengder og salg: Det blir opp til hver enkelt å velge hvor risikabelt man vil leve. Skal man drive som fasett gjør så vil det kreve mye tid og risiko. Jeg vil påstå at med den metoden er man så godt som nødt til å bli tatt før eller senere. Jeg er overbevist om at politi har mennesker som jobber med å kartlegge selgere, som utgir seg for å være normale folk. Det er uaktuelt for meg å bli tatt av en av disse.

Er mye gode råd her angående ting man kan gjøre feil osv. Det er interessant.

Tenker mye på ting som å kle seg annerledes når man skal ut og selge, også parykk. Viktig å ikke bli gjenkjent av noen i noen situasjon som f.eks. jobb. Bruke hansker ved håndtering av produktet og innpakking, unngå fingeravtrykk i tilfelle kjøper blir tatt. Alt skal gjøres så sikkert som overhodet mulig.

Enposebananer: Takk for linken.
Vis hele sitatet...
Kanskje bestilleen sånn en?
http://www.spfxmasks.com/ourmasks.php
Hva tenker du å bruke masken til? Kle deg ut når du selger droger?
Eller være en neger eller gammel mann år du løper i minibank med skimma kort?
Sist endret av ompapa; 21. november 2012 kl. 22:24.
Har en følelse på at dette er en avgjørelse du vil angre på den dagen du får lyst å komme inn i "det vanlige livet" og arbeidsmarkedet igjen og har flere tomme år på cv-en.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Vietnameserne som ble tatt for det der fikk opptil fem år, svære plantasjer, stjålet strøm etc. Men du skal ikke ta for gitt at rettsvesenet tar lett på denslags.
Som sosialklient kan du regne med å miste alt ved en lengre fengsling.
Blir du tatt kan du neppe falle tilbake til plantasjevirksomhet p.g.a politiets oppmerksomhet.

Ikke for å være moralfreak, men det er en bakside.
Vis hele sitatet...
De hadde en svært god White Widow.. :/ Men ja det er ikke lurt å stjele strøm fra kommunen..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har fått en idè som jeg tror er kjempe lur.

Hvis man skal drive med narkotika salg, men har plunder med å skaffe seg kunder, så kan man starte en facebook profil, og kalle seg noe slikt som "ganja salsman". Deretter så abonerer du på kjente legaliserings aktivister som Anita Nyholt og Arild Knutsen, og legger ut noen pro-cannabis innlegg hos dem..

Da vil mest sansynlig folk ta kontakt med deg, fordi de forstår hva du driver med.. For å forsikre seg om at de forstår kan du legge inn "Drug seller" som jobb tittel og "Ganja gardner" som utdanning..

Det skumle blir da at hvem som helst kan være politi, men det er bare å ha en kompanjong som sitter med dopet, og du møter kunder.. Og jeg tror jeg er ganske sikker på at politiet ikke kan lure deg i en felle...

En annen positiv ting med denne fremgangsmåten er at ingen vet hva ditt navn er eller hvor du bor, for du kan legge inn hvor du befinner deg på facebook.. Det blir da heller ikke risiko på området du selger på fordi du skifter område for hver dag/time.. Og siden folk skal ta kontakt med deg på facebook, så kan du enkelt sjekke ut hvem de er, bare krev at de legger deg til som venn (da kan det være lurt å droppe narkotika selger navnet og heller håpe de skjønner det utifra jobbtittel og utdanning)

Hvis noen har konstruktiv kritikk til idèen min så tar jeg det imot med stor takknemelighet

Jeg kan ikke ta 100% av æren for idèen, jeg så det på en episode av The mob doctor..
Det var episode 8 om noen er intresert..
Sist endret av Novice; 1. desember 2012 kl. 03:23.
Sitat av Novice Vis innlegg
For å forsikre seg om at de forstår kan du legge inn "Drug seller" som jobb tittel og "Ganja gardner" som utdanning..
Vis hele sitatet...
Problemet er vel at mangen aldri hadde tatt kontakt med en som har "Drug seller" som jobb tittel for og kjøpe Weed.
Altså ser jeg en på facebook helt tilfeldig og han heter noe med ganja, så hadde jeg aldri sendt melding til han for og skaffe noe, uansett hvor desperat jeg måtte være :P
Sist endret av Godzillaa; 1. desember 2012 kl. 04:14.
Sitat av Godzillaa Vis innlegg
Problemet er vel at mangen aldri hadde tatt kontakt med en som har "Drug seller" som jobb tittel for og kjøpe Weed.
Altså ser jeg en på facebook helt tilfeldig og han heter noe med ganja, så hadde jeg aldri sendt melding til han for og skaffe noe, uansett hvor desperat jeg måtte være :P
Vis hele sitatet...
Arild Knutsen har 4998 venner og 1385 subscribers... alt du trenger er 0,1% av dem som kunder, det er jo ca 6 stykker... de 6 får gode erfaringer og sprer navnet ditt videre...

Jeg tenker at hvis jeg så en random dude på deep web som solgte dop hadde jeg ikke tatt kontakt med han jeg heller, men noen gjør det jo.. og hadde en venn av meg fortalt meg at det gikk veldig bra hadde jeg nok vært frista til å prøve..

Og du kan jo starte en egen facebook side kalt "ganja kjopsmann", hvis du ikke vil ha han på vennelista de..
Novice: Du hadde blitt tatt ganske fort. Altfor mange spor og klientene dine hadde vært 14 åringer. Du må satse på folk du kan stole på. Så få som mulig, så lite kontakt som mulig og du må ikke være en del av miljøet.

Det du skulle gjort var å åpnet en nettbutikk med begrenset tilgang. Kundene handler "forbruksvarer" så sender du greiene i posten. Gjerne fra forskjellige postkontor. Betaling via kontanter i posten, bc, paypal e.l
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Du
Vis hele sitatet...
Nei, nei, nei, ikke JEG, men den personen som bestemmer seg for å utføre dette (jeg selger ikke til bestevennene mine etter jeg har skaffet meg en god deal engang jeg, de kan kontakte dealeren selv)

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Altfor mange spor
Vis hele sitatet...
Sporene fjernes med å bruke offentlige nettverk og ett nettbrett som kan knekkes lett..
Om jeg skulle gjort dette hadde jeg sittet på macdonalds eller burger king med en bil på utsiden som jeg ikke eier, kunden legger penger på do og går og kjøper noe i kassa, når han går tilbake til doen er pengene byttet ut med varer.. Da må man nok dele ut smaksprøver eller gjøre andre ting for å skaffe seg tillit hos de første kundene, men når ganja salsman nevnet sprer seg så burde folk klare å stole nok på deg..

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
klientene hadde vært 14 åringer.
Vis hele sitatet...
Der har du nok helt rett, det hadde jeg ikke tenkt på..
Jaja, bedre at de handler av personen som gjør dette enn en random dude som pusher på de sterkere saker, og 14åringer er kanskje enklere å skremme til å holde kjeft om de blir tatt..

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
sats på folk man kan stole på. Så få som mulig, så lite kontakt som mulig og man må ikke være en del av miljøet.
Vis hele sitatet...
Stole på folk er dumt, de fleste har sagt til seg selv at de skal gjøre ting, men de blir aldri gjort, så ikke engang seg selv kan man stole på.. Men det er vel "The risk of doing business"

At det er lurt å ha få kunder tror jeg du har rett i, men det er jo mye mer penger i mange kunder.. For de "perfekte" kundene som kjøper store mengder har vel gode kontakter fra før..

Lite kontakt er jo grunnen til at jeg tror denne metoden kunne funket bra, om man vil trenger man jo ikke møte kunden engang, bare be dem legge pengene en plass også legger du varene en annen plass..

Man kommer jo ikke være en del av det miljøet man selger til, det er jo bare folk du ikke kjenner, og man må vel være i ett "dårlig" miljø for å ordne billige og bra nok varer til at dette kunne fungert..


Takk for responsen Cybergasm. Hehe, jeg likte ikke at du antydet at det var jeg som skulle gjøre dette så jeg valgte å parafrasere deg
Leser det siste innlegget/svaret ditt å det som slår meg er at du har sett for mye (amrikanske)filmer,slik du legger ut og forklare at det er en god ide og treffest på mc donalds, for så å gå og legge varene på toalettet og vente på kunden som oxo skal gå inn etterpå og legge pengene der og ta varene. Forstår at du har null erfaring med kjøp og salg av illegale rusmidler-eller alt illegalt for den sagst skyld!! Dette er kun sånt som du ser i filmer,og da spes amrikanske...Å i de hele tatt foreslå at det er en god ide og drive og selge hasj/mariuana o.l på et gatekjøkken viser bare hvor uvitende du er..
Råder deg til være ute i "feltet" og få erfaring & lære hvordan det foregår i den virkelige verden,å ikke sitte og gi idiotiske råd som du har snappet opp foran kopekassen før du begynner og skal belære andre hvordan det er best og gjøre det..
Sitat av DOPY Vis innlegg
Leser det siste innlegget/svaret ditt å det som slår meg er at du har sett for mye (amrikanske)filmer,slik du legger ut og forklare at det er en god ide og treffest på mc donalds, for så å gå og legge varene på toalettet og vente på kunden som oxo skal gå inn etterpå og legge pengene der og ta varene. Forstår at du har null erfaring med kjøp og salg av illegale rusmidler-eller alt illegalt for den sagst skyld!! Dette er kun sånt som du ser i filmer,og da spes amrikanske...Å i de hele tatt foreslå at det er en god ide og drive og selge hasj/mariuana o.l på et gatekjøkken viser bare hvor uvitende du er..
Råder deg til være ute i "feltet" og få erfaring & lære hvordan det foregår i den virkelige verden,å ikke sitte og gi idiotiske råd som du har snappet opp foran kopekassen før du begynner og skal belære andre hvordan det er best og gjøre det..
Vis hele sitatet...
Novice legger bare ut tanker og idèer. Han gir heller ikke råd, han spekulerer på ulike metoder.

Isteden for å hakke sann ned på fyren, kan du vel da si hvorfor dette ikke ville fungert?

OT: Har tenkt samme tanken, men jeg tror dette vil vært meget upraktisk i små kvanta. Og hvem legger igjen 20-50g på dassen på Mcern? Hva om noen andre går på do før deg? Noe som mest sannsynlig kommer til å skje en eller anen gang.

Men, hvorfor et sted med mye folk? Hvorfor ikke bak bosskassa i den lite populære parken? Eller inne i buska bak barnehagen? (etter stengetid ofc)
Sist endret av feitsomfaen; 4. desember 2012 kl. 22:08.
Sitat av DOPY Vis innlegg
Dette er kun sånt som du ser i filmer,og da spes amrikanske..
Vis hele sitatet...
Der er vel en grunn til at man ser slikt så ofte på film? og jeg skrev i første posten at jeg hadde sett det på TV..

Leser det siste innlegget/svaret ditt å det som slår meg er at du har sett for mye (amrikanske)filmer
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du klarer å forestille deg hvor mye amerikansk film/tv jeg har sett engang, så der har du veldig rett

,slik du legger ut og forklare at det er en god ide og treffest på mc donalds, for så å gå og legge varene på toalettet og vente på kunden som oxo skal gå inn etterpå og legge pengene der og ta varene.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev aldri at det var en god idè, jeg skrev jeg TROR det er en god idè..
Og den delen der var bare ett eksempel på hvordan det kunne gått for seg..

Forstår at du har null erfaring med kjøp og salg av illegale rusmidler
Vis hele sitatet...
Det håper jeg ikke var vanskelig å forstå etter jeg skrev at jeg ikke selger til bestevennene mine engang.. jeg har aldri solgt noe, og kan jeg unngå å kjøpe så pleier jeg å unngå det.. Men hvis jeg TROR at jeg har en idè som kan gjøre kjøp og salg tryggere for de som driver med sånt, da kommer jeg til å dele den. Litt fordi jeg vil vite om det var en god idè eller ikke..

.Å i de hele tatt foreslå at det er en god ide og drive og selge hasj/mariuana o.l på et gatekjøkken viser bare hvor uvitende du er..
Vis hele sitatet...
Jeg passet på å skrive TROR hele tiden, og hele ideèn var jo at man aldri skulle være på samme plass 2 ganger, så du leste nok ikke så godt igjennom den dårlige ideèn min Og det som viser hvor uvitende jeg er om dette temaet burde blitt vist ut fra min overdrevne bruk av TROR, og det at jeg skrev "jeg selger ikke til bestevennene mine engang"


å ikke sitte og gi idiotiske råd som du har snappet opp foran kopekassen før du begynner og skal belære andre hvordan det er best og gjøre det..
Vis hele sitatet...
Igjen, jeg skrev TROR veldig ofte, og jeg skrev at jeg ALDRI har solgt noe selv.. så det var bare for å bringe ideen videre til dere med erfaring..
jeg liker friheten min og prøver egentlig å unngå erfaring så godt jeg kan jeg
Og for å pirke, det var ikke ett råd, det var en IDE som jeg ikke turde si at var kjempe lur!

Råder deg til være ute i "feltet" og få erfaring & lære hvordan det foregår i den virkelige verden,
Vis hele sitatet...
Jeg råder alle til å holde seg unna feltet og heller få erfaring og lære om helt andre ting/felt...


Men takk for tilbakemeldingen DOPY vennligst les posten bedre neste gang da

[quote=d4h1e;2782691]men jeg tror dette vil vært meget upraktisk i små kvanta. Og hvem legger igjen 20-50g på dassen på Mcern?

Sitat av d4h1e Vis innlegg
Men, hvorfor et sted med mye folk? Hvorfor ikke bak bosskassa i den lite populære parken? Eller inne i buska bak barnehagen? (etter stengetid ofc)
Vis hele sitatet...
Om man ikke ser mistenkelig ut så vil jo ikke snuten komme og plage deg, og i parker og rundt barnehager tror jeg det er mer politi enn det er inni gatekjøkken/restauranter/og lignende..

Hva om noen andre går på do før deg? Noe som mest sannsynlig kommer til å skje en eller anen gang.
Vis hele sitatet...
Man kan ofte løfte på takplatene.. eller kunne man lagt det i den klossen bak på doen... eller under plastikkposen i søplekassa...
Hvis man først skal tjene penger på kriminalitet så må narkotika være noe av det dummeste. Lær heller av skurkene på børsen, det er der de store pengene ligger