Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6930
Hey, har lurt på om jeg burde kjøpe WoW. Hva er deres erfaringer? Er det dyrt i månden for å spille det? Er det verdt det? Har ihvertfall tenkt til å kjøpe battlechest, er det bra? Takk for svar!
Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på.
Kaste bort resten av livet ditt på? Det syntes jeg blir litt drøyt, eneste er at det blir nok antagligvis et svært tidssink i noen år. Gama det fra 2006-2011 og angrer ikke i det hele tatt, har hatt mange gode tider på det. Men om du er keen på et MMO, så finner du ikke et annet som kommer til å hekte deg like godt
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på.
Vis hele sitatet...
Huh. Jeg sponser kjæresten med WoW hver eneste mnd. Hun bruker maks en time eller to på spillet daglig, enkelte dager ikke i det hele tatt.

Ikke alle blir sittende foran skjermen dag ut og inn selv om de spiller WoW. Har man andre interesser enn WoW, så blir fort spillet kjedelig skal du sitte foran skjermen 24 timer i døgnet.
Jeg har spilt WoW siden jeg gikk i fjerde klasse - and still going (1vgs).
Det går rundt en 100,- kr i måneden, men jeg lover deg at de pengene ikke er bortkastet dersom du er into slike spill. Før du kjøper så kan du teste en trial-account. Jeg har plenty med keys om ikke Blizzard har gratis nå for tiden (PM ved intr).

Spillet byr på sinnsykt mye; PvE, Pvp, guild-samfunn, økonomi og byttehandler i form av Auction House og vanlige trades, mye taktikk, chatting med folk med samme interesser, og uendelig andre ting.
Du merker nok fort avhengigheten komme, men ikke vær bekymret - dette går i en evig sirkel der det er uptimes og downtimes alt etter hva man gjennomfører og hvilke mål man har.

For min del gikk stegene slik; levling til max -> pause -> guild og PvE -> pause etter å ha raidet alt uendelige ganger -> PvP og repuptation-grinding -> økonomi og lureri i AH -> pause -> my expansionpack og dermed samme loopem om igjen.

Jeg tror du vil få en unik opplevelse av et såpass stort univers - det fikk hvertfall jeg.

Bestemmer du deg for å begynne å spille; gi en lyd så kan jeg guide deg litt i begynnelsen og senere forhåpentligvis raide og oppnå ting sammen.

Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på.
Vis hele sitatet...
Ligger noe i det faktisk,
"You never quit WoW - you just take breaks."
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg har spilt WoW siden jeg gikk i fjerde klasse - and still going (1vgs).
Det går rundt en 100,- kr i måneden, men jeg lover deg at de pengene ikke er bortkastet dersom du er into slike spill. Før du kjøper så kan du teste en trial-account. Jeg har plenty med keys om ikke Blizzard har gratis nå for tiden (PM ved intr).

Spillet byr på sinnsykt mye; PvE, Pvp, guild-samfunn, økonomi og byttehandler i form av Auction House og vanlige trades, mye taktikk, chatting med folk med samme interesser, og uendelig andre ting.
Du merker nok fort avhengigheten komme, men ikke vær bekymret - dette går i en evig sirkel der det er uptimes og downtimes alt etter hva man gjennomfører og hvilke mål man har.

For min del gikk stegene slik; levling til max -> pause -> guild og PvE -> pause etter å ha raidet alt uendelige ganger -> PvP og repuptation-grinding -> økonomi og lureri i AH -> pause -> my expansionpack og dermed samme loopem om igjen.

Jeg tror du vil få en unik opplevelse av et såpass stort univers - det fikk hvertfall jeg.

Bestemmer du deg for å begynne å spille; gi en lyd så kan jeg guide deg litt i begynnelsen og senere forhåpentligvis raide og oppnå ting sammen.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du har brukt 9600 kr på det spillet? Tenk hva du kunne brukt det på! Mye spennende skal jeg si deg.
Hvis du har venner som du kan spille med så er det verdt det etter min mening...

og WoW er bare dyrt for tenåringer som ikke gidder å jobbe. og 10 000 på 8 år er ikke en dritt =)
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du er klar over at du har brukt 9600 kr på det spillet? Tenk hva du kunne brukt det på! Mye spennende skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
Totalt sett er det mye penger. Uansett, jeg har fått mye igjen for det. Skills i engelsk, en grunnleggende forståelse for samarbeid og planlegging av taktikk, forståelse for markedsøkonomi, nye venner som jeg har kontakt med IRL, og mere til.

Ser man opplevelser og kunnskap man har tilegnet seg under ett VS. penger, så tror jeg de fleste kommer frem til at penger er ikke essensielt i forhold til opplevelser og erfaringer. Naturligvis, man må ha råd til det, men har man det og ledig fritid er ikke gaming av noe som helst slag borkastet tid dersom man ønsker å bruke tiden sin på det.
Sitat av Pure_chris Vis innlegg
Hvis du har venner som du kan spille med så er det verdt det etter min mening...

og WoW er bare dyrt for tenåringer som ikke gidder å jobbe. og 10 000 på 8 år er ikke en dritt =)
Vis hele sitatet...
Men tenk på hva du kunne brukt det til! Annet enn WoW selvfølgelig. Jeg som er en Pc-entusiast ser oppgraderinger og kanskje til og med en ny pc.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Men tenk på hva du kunne brukt det til! Annet enn WoW selvfølgelig. Jeg som er en Pc-entusiast ser oppgraderinger og kanskje til og med en ny pc.
Vis hele sitatet...
Vi har ulike prioriteringer. Du har oppgradering av PC - jeg har gamecard på WoW og nye parkski når det er nødvendig.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på.
Vis hele sitatet...
Du må lære å begrense spillingen din, gutt.

Spiller selv WoW og det er verdt det om du liker MMO spill som nevnt før.
Sitat av jugax Vis innlegg
Du må lære å begrense spillingen din, gutt.

Spiller selv WoW og det er verdt det om du liker MMO spill som nevnt før.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller ikke WoW og har aldri spilt det, så det er ikke et problem for meg.


Sitat av fisk23 Vis innlegg
Vi har ulike prioriteringer. Du har oppgradering av PC - jeg har gamecard på WoW og nye parkski når det er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg ser virkelig poenget ditt! Men min mening er at du må tenke godt gjennom om du har lyst å tilbringe mye tid bak det spillet eller oppleve noe helt utrolig ute i verden. Eller kanskje som meg; nye deler til PC'n.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg ser virkelig poenget ditt! Men min mening er at du må tenke godt gjennom om du har lyst å tilbringe mye tid bak det spillet eller oppleve noe helt utrolig ute i verden. Eller kanskje som meg; nye deler til PC'n.
Vis hele sitatet...
Naturligvis, men uansett så har man i denne verden (hvertfall angående WoW-gaming) en mulighet til å trekke seg ut av ting og slutte/starte med diverse.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Naturligvis, men uansett så har man i denne verden (hvertfall angående WoW-gaming) en mulighet til å trekke seg ut av ting og slutte/starte med diverse.
Vis hele sitatet...
Med mindre du blir avhengig, som er problemet for mange WoW spillere.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Med mindre du blir avhengig, som er problemet for mange WoW spillere.
Vis hele sitatet...
Tja, det handler i bunn og grunn om viljestyrke og kontroll over sitt eget liv. Mange sliter til tider, men som jeg har nevnt så går det opp og ned for de fleste.

Det er ikke fett å ta de samme bossene om og om igjen, eller å skulle finne noe nytt når man har nådd _alt_ innenfor det området man er gira på.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du er klar over at du har brukt 9600 kr på det spillet? Tenk hva du kunne brukt det på! Mye spennende skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
Hvis familien din sluttet å drikke brus så kunne du spart ganske mye på det også.
Hvis noen bruker 100kr for 1 måned med fun så burde de vel få lov til det? Bare fordi det virker som sløsing for deg så er det jo ikke det.

"Time spent enjoyed is not time wasted"
Vi kan vel konkludere med at: Du kan prøve å spille det, så lenge du lover meg at du ikke mister interessen for andre ting du synes er gøy! Hvis det går bra, og du har kontroll på spillingen, så fortsett gjerne for min del.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Med mindre du blir avhengig, som er problemet for mange WoW spillere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare folk som spiller WoW som blir avhengige av spill.
ALLE spill kan gjøre folk avhengig. Alle har forskjellig smak.

Så å si at han må kjøpe det hvis han vil ødelegge livet sitt med å sitte inne å spille hele tiden og ikke gjøre annet blir feil.

Enkelte har faktisk selvkontroll og klarer å ta pauser fra spilling, PC, filmer etc. Uansett hva de liker å holde på med, så har de fleste faktisk kontroll over seg selv og ikke omvendt.

10.000 kr på 8-9 år er ikke akkurat mye.
Ja man kunne ha brukt de pengene på noe annet, men du måtte da ha spart de pengene over 8-9 år for å få 10.000 kr du kunne bruke på andre ting.
Hvorfor ikke ha en hobby man kan ha mange 100 timer morro med?


Du ser kanskje på 10.000 som en oppgradering til PCen, men hvis du skal sammenligne dette så må du begynne å legge av 100 kr hver mnd i 8-9 år for å kunne oppgradere din PC.

Det er snakk om 100 kr +- i mnd for WoW og det er ikke noe ille for de som faktisk tjener litt penger her.


@TS

Har du venner som spiller WoW, liker du MMO spill og har du tålmodighet til å levle en karakter så er det bare å starte med WoW. Hvis du liker MMO spill så kommer du til å ha mange hundre timer med morro.

Prøv TRIAL av WoW og se om du liker det først værtfall.
ENDELIG en som er enig. Cheers!
Nei, wow sine glory days er over for lenge siden. Eneste grunnen til å "spille" det nå er for å finne dupes å tjene cash
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er ikke bare folk som spiller WoW som blir avhengige av spill.
ALLE spill kan gjøre folk avhengig. Alle har forskjellig smak.

Så å si at han må kjøpe det hvis han vil ødelegge livet sitt med å sitte inne å spille hele tiden og ikke gjøre annet blir feil.

Enkelte har faktisk selvkontroll og klarer å ta pauser fra spilling, PC, filmer etc. Uansett hva de liker å holde på med, så har de fleste faktisk kontroll over seg selv og ikke omvendt.

10.000 kr på 8-9 år er ikke akkurat mye.
Ja man kunne ha brukt de pengene på noe annet, men du måtte da ha spart de pengene over 8-9 år for å få 10.000 kr du kunne bruke på andre ting.
Hvorfor ikke ha en hobby man kan ha mange 100 timer morro med?


Du ser kanskje på 10.000 som en oppgradering til PCen, men hvis du skal sammenligne dette så må du begynne å legge av 100 kr hver mnd i 8-9 år for å kunne oppgradere din PC.

Det er snakk om 100 kr +- i mnd for WoW og det er ikke noe ille for de som faktisk tjener litt penger her.


@TS

Har du venner som spiller WoW, liker du MMO spill og har du tålmodighet til å levle en karakter så er det bare å starte med WoW. Hvis du liker MMO spill så kommer du til å ha mange hundre timer med morro.

Prøv TRIAL av WoW og se om du liker det først værtfall.
Vis hele sitatet...
Du kanselvfølgelig bli avhengig av andre spill også! Men det er få spill det er månedspris på.

Alle de timene du tilbringer bak spillet kan du istenden hjelpe hele samfunnet og jobbe, og tjene enda mer penger. Da er det ikke bare 100 kr måneden men fort 20 000 kr måneden du har "spart". Som sagt så hjelper ikke det bare deg selv, men også hele samfunnet.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du kanselvfølgelig bli avhengig av andre spill også! Men det er få spill det er månedspris på.

Alle de timene du tilbringer bak spillet kan du istenden hjelpe hele samfunnet og jobbe, og tjene enda mer penger. Da er det ikke bare 100 kr måneden men fort 20 000 kr måneden du har "spart". Som sagt så hjelper ikke det bare deg selv, men også hele samfunnet.
Vis hele sitatet...

Hjelpe hele samfunnet og jobbe? Jeg jobber 10-14 timer hver dag.
Hvis jeg skulle gjort som du sier så hadde jeg IKKE hatt et liv.

Hvis jeg skulle hatt en jobb utenom min ene jobb eller gå ut og "hjelpe" samfunnet så hadde jeg brukt HELE dagen min på andre ting enn meg selv.

Når jeg har fri fra jobb så går tiden i hund, samboer, ting å gjøre hjemme og ta en pust i bakken og spille/se film/klage på andre på freak.no.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hjelpe hele samfunnet og jobbe? Jeg jobber 10-14 timer hver dag.
Hvis jeg skulle gjort som du sier så hadde jeg IKKE hatt et liv.

Hvis jeg skulle hatt en jobb utenom min ene jobb eller gå ut og "hjelpe" samfunnet så hadde jeg brukt HELE dagen min på andre ting enn meg selv.

Når jeg har fri fra jobb så går tiden i hund, samboer, ting å gjøre hjemme og ta en pust i bakken og spille/se film/klage på andre på freak.no.
Vis hele sitatet...
Ut ifra det jeg leser, så spiller du ikke? Da er jo problemet løst Det er virkelig ikke meningen å virke irritabel! Jeg bare prøver å få folk til å forstå at det finnes andre ting som er "bedre" enn spilling.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Ut ifra det jeg leser, så spiller du ikke? Da er jo problemet løst Det er virkelig ikke meningen å virke irritabel! Jeg bare prøver å få folk til å forstå at det finnes andre ting som er "bedre" enn spilling.
Vis hele sitatet...
Jo jeg spiller.

Jeg kan spille 1 time om dagen eller jeg kan spille 6 timer om dagen. Alt avhenger av hva som gjøres hjemme og om det er ukedag eller helg.

Jeg skrev det jeg skrev pga at du sa dette: "Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på."

Så å kaste bort livet sitt blir feil å si. Du veit ikke hvordan h*n er som person. Har personen selvkontroll og klarer å legge ting ifra seg så er det ikke noe galt at personen kjøper seg et spill.

Han velger for så vidt selv om han vil spille HELE dagen eller bare 1-3 timer +- hver dag. Ingen kan mene noe annet.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jo jeg spiller.

Jeg kan spille 1 time om dagen eller jeg kan spille 6 timer om dagen. Alt avhenger av hva som gjøres hjemme og om det er ukedag eller helg.

Jeg skrev det jeg skrev pga at du sa dette: "Du burde kjøpe WoW hvis du har nok penger til å sløse bort på et spill du kommer til å kaste bort resten av livet ditt på."

Så å kaste bort livet sitt blir feil å si. Du veit ikke hvordan h*n er som person. Har personen selvkontroll og klarer å legge ting ifra seg så er det ikke noe galt at personen kjøper seg et spill.

Han velger for så vidt selv om han vil spille HELE dagen eller bare 1-3 timer +- hver dag. Ingen kan mene noe annet.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at det kanskje var dumt av meg å åpne diskusjonen slik. Det var en overdrivelse (som sikkert mange forstod). Jeg prøvde å gjøre han oppmerksom på at du kan bli avhengig av det og ende opp med å sløse bort masse tid og penger på det.

Som det er sagt tidligere i tråden, så er det bra å bruke litt penger på det du liker å gjøre. Men noen ganger når man er avhengig av noe, så er det ikke sikkert du faktisk nyter spillet.
Det er et veldig bra spill, men skal du ha det noe gøy med spillet krever det masse tid.

For å ikke være underlegen MÅ du bruke tid på spillet. Du må gjøre mye kjedelige greier for å kunne ha det gøy senere i spillet også.

Har spilt av og på i flere år nå, men tror og føler at jeg er ferdig med det for godt.


På tross av at det til tider kan være dritkult vil jeg ikke si det er verdt det pga all tiden du bruker på kjedelig drit og mtp hvor tidskrevende det er (om du vil ha det gøy)
Nei, ikke kjøp det. Jeg spilte det (ikke helt til max lvl ) og spilte det den stunden jeg gjorde pga det ble vist ikke bra før "late game". Det ble ikke noe bra...

Timer med grinding og lvling, for hva? Jeg liker spill og spiller en del. Men syntest ikke det er verdt 100kr måndten for og grinde og tilslutt raide. Syntest spill som league of legends. ( som har dobbel så stor bruker base som wow) er mye bedre

Guild wars 2 er også et "bedre" alternativ til wow. Det har mer interessante quests, mindre grinding og bedre grafikk og animasjoner. Håper ikke det var for rotete (er på tlf)

-Spørsmåltegn?

Nei, ikke kjøp det. Jeg spilte det (ikke helt til max lvl ) og spilte det den stunden jeg gjorde pga det ble vist ikke bra før "late game". Det ble ikke noe bra...

Timer med grinding og lvling, for hva? Jeg liker spill og spiller en del. Men syntest ikke det er verdt 100kr måndten for og grinde og tilslutt raide. Syntest spill som league of legends. ( som har dobbel så stor bruker base som wow) er mye bedre

Guild wars 2 er også et "bedre" alternativ til wow. Det har mer interessante quests, mindre grinding og bedre grafikk og animasjoner. Håper ikke det var for rotete (er på tlf)

-Spørsmåltegn?
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du er klar over at du har brukt 9600 kr på det spillet? Tenk hva du kunne brukt det på! Mye spennende skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor mye Fisk23 har spilt totalt, men la oss si at han har 100 dager spilt siden fjerde klasse, da har han brukt 10.000. kroner på enorme mengder moro.
Man kan ikke måle det på den måten du sier der, det blir bare ikke riktig.

Til trådstarter; Har du tid til overs og ikke noe å bruke den tiden på, kjør på.
Har du lite tid og lite penger så anbefaler jeg deg å holde deg unna.

Ikke sett WOW over alt annet i livet!
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Nei, ikke kjøp det. Jeg spilte det (ikke helt til max lvl ) og spilte det den stunden jeg gjorde pga det ble vist ikke bra før "late game". Det ble ikke noe bra...

Timer med grinding og lvling, for hva? Jeg liker spill og spiller en del. Men syntest ikke det er verdt 100kr måndten for og grinde og tilslutt raide. Syntest spill som league of legends. ( som har dobbel så stor bruker base som wow) er mye bedre

Guild wars 2 er også et "bedre" alternativ til wow. Det har mer interessante quests, mindre grinding og bedre grafikk og animasjoner. Håper ikke det var for rotete (er på tlf)

-Spørsmåltegn?
Vis hele sitatet...
Som du sier så nådde ikke du max level og da føler jeg at du ikke kan klage på at det er dårlig endgame. Dette er noe enn må oppleve selv og ikke høre på hva andre sier.

OT. Personlig synes jeg WoW er et utrolig bra MMO som inneholder alt et mmo trenger. Det har kanskje død ut litt de siste årene etter Cata og MoP hvis du tenker på hvor sosialt det var før i tiden. Er du ny til WoW kommer du til å bli forelsket og det er når enn først begynner det er morro. Jeg husker når alt var nytt og ukjent. Alt var bare så spennende! Og hey, liker du det ikke er det bare å spille noe annet.
Som jeg skrev før.

TS bør ta TRIAL versjonen for å prøve spillet. Ingen vits å si NEI eller JA på dette spørsmålet pga at ingen av oss veit smaken til TS på spill. Han kan elske WoW, like det eller ikke like det. Ingen veit dette utenom TS når han har prøvd det.


@Spørsmålstegn?
LoL har ikke dobbel så stor brukermasse som WoW.
Det er registrert 30 millioner brukere på LoL, men det er bare gjennomsnittlig bare 10-11 mill brukere som spiller spillet og det har vært 1.4 millioner spillere pålogget samtidig på det meste.

Men dette er ikke viktig. Måtte bare nevne det.
Nikon01: dem har gjennomsnitt på 20mill. (Er på tlf så gidder ikke finne linker ) men nei dette er ikke viktig.
Hadde du kommet med dette spørsmålet før Cataclysm kom ut, hadde mitt svar vært et rungende ja, men slik som WoW har blitt nå, mener jeg at det ikke er verdt det. Selvfølgelig er det mange som like de nye forandringene, spesielt nye spillere siden de ikke kjenner til WoW slik det var i sine "glory days". Begynte selv å spille igjen for litt over et halvt år siden, men har sluttet igjen siden jeg ble fort lei av det, beklageligvis.

Du kan uansett alltids ta en gratis prøve-periode. Du får selvfølgelig ikke se alt hva WoW har å by på, men du vil nok finne ut selv om det er noe du liker eller ikke, kan jo ikke skade Jeg synes heller ikke at 100 kr i måneden er så ille, de fleste har vel råd til det
Nei, ikke kjøp det. Jeg spilte det (ikke helt til max lvl ) og spilte det den stunden jeg gjorde pga det ble vist ikke bra før "late game". Det ble ikke noe bra...

Timer med grinding og lvling, for hva? Jeg liker spill og spiller en del. Men syntest ikke det er verdt 100kr måndten for og grinde og tilslutt raide. Syntest spill som league of legends. ( som har dobbel så stor bruker base som wow) er mye bedre

Guild wars 2 er også et "bedre" alternativ til wow. Det har mer interessante quests, mindre grinding og bedre grafikk og animasjoner. Håper ikke det var for rotete (er på tlf)

-Spørsmåltegn?
Jeg har spilt endel WOW, og synes det har vært veldig mye moro for en billig penge. Tror jeg totalt med expansionpacks og gametime har betalt rundt 1500 kr. Totalt har jeg 50-60 dager ingame tid. Vil si at det er ganske billig moro.

Når det kommer til spørsmål om avhengighet så vil jeg ikke si at det er noe veldig stort problem for de fleste. Jeg hadde 2 uker hvor jeg i tillegg til å gå på skole spilte over 40 timer. Jeg skjønte selv at dette ble for mye og kuttet ned gradvis. Nå har jeg et sundt forhold til spillet, og liker å sette meg ned 2-3 ganger i uka noen timer.

Jeg startet i tidlig Cataclysm og vil ikke si at jeg kjenner WOW som mange andre gjør det. Likevel må jeg si at jeg liker den nye expansion-packen mye bedre enn Cataclysm. Jeg har ikke nådd max level ennå, men jobber mot det.

Jeg har egentlig bare samme svar som mange andre her, last ned spillet og spill 10 dager gratis. Da finner du ut om du liker spillet eller ikke. Bare husk at du ikke må starte å like det "for godt". Når venner/ venninder ringer å spør om du blir med på fest, så er svaret ALLTID ja hvis du bare har planer om å game wow...
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg har spilt WoW siden jeg gikk i fjerde klasse
Vis hele sitatet...
Fjerde klasse barneskolen? haha what the fuck. hva skjer med verden. SÅ du har spillt wow siden du var 9 år, pluss at du har brukt mer enn halvparten av livet ditt på det, og ser ikke noe galt med det?
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Nei, ikke kjøp det. Jeg spilte det (ikke helt til max lvl ) og spilte det den stunden jeg gjorde pga det ble vist ikke bra før "late game". Det ble ikke noe bra...

Timer med grinding og lvling, for hva? Jeg liker spill og spiller en del. Men syntest ikke det er verdt 100kr måndten for og grinde og tilslutt raide. Syntest spill som league of legends. ( som har dobbel så stor bruker base som wow) er mye bedre

Guild wars 2 er også et "bedre" alternativ til wow. Det har mer interessante quests, mindre grinding og bedre grafikk og animasjoner. Håper ikke det var for rotete (er på tlf)

-Spørsmåltegn?
Vis hele sitatet...
Det må være noen år siden du spilte WoW nå da, for grinding er det fryktelig (altfor) lite av nå om dagen.
Blir rett og slett litt Irritert av hva folk skriver her av forsjellige grunner.

World Of warcraft er et spill som er godt laget, god historie og godt gameplay, det faller ikke I smak med alle men slike ting finner man nok ikke ut før man har prøvd det selv. Som andre skriver så burde TS få seg en trial account før han bestemmer seg om han vil eller ikke vil spille.

WoW for meg har vær en utrolig reise, sluttet med spille for en tid tilbake siden da jeg rett og slett var lei av det. hvor mye tid / penger jeg har "kastet bort" er Irrelevant, de timene med glede, latter og spenning hadde jeg glatt betalt dobbelt for.

For den del TS drit I hva alle skriver, prøv trial og se om du liker det
Jeg kan si fra personlig erfaring at det er definitivt ett spill som burde prøves, men helst om du allerede har venner som spiller det.
WoW-Community er ikke akkurat kjent for å være det aller beste, men ville ikke sagt at det er så ille i forhold til noen andre spill.
Det er en god del interessante quests i spillet, og Blizzard har faktisk gjort en ganske god jobb på å sette interessante storylines til noen plasser.
Har spillt WoW siden 2005 tror jeg det var, om det kom ut i 2004. Faren min spilte, og jeg og broren min fikk prøve en gang i blandt, noe som endte opp med våre egne accounter og å spille i lag.

Mange vi kjenner begynte også å spille etter en stund, noe som gir meg ganske så mange gode minner i fra mine tidligere WoW dager.

Det er ganske så mye som ett single-player spill på en måte, du liker det veldig godt i begynnelsen men merker at det blir kjedelig etter hvert, og da kommer du mest sannsynligvis til å "slutte" for så å begynne igjen i senere tid.

Jeg personlig er ikke en stor fan av PvE, er mer en fan av PvP. Men dette vil jeg absolutt ikke foreslå at du prøver i lavere levels, foreslår at du ikke begynner å spille en del PvP før i 70-levelene, i og med at da har du faktisk en mulighet til å gjøre noe i stedet for bare å springe rundt å bli one-shotta av folk med "Heirloom" gear, noe som er gear som scaler med levlene dine. Dette er noe du kan få tak i når du har characters i høyt level, og det gir en experience boost slik at du kan få levlet raskere. Men samtidig gir det en god del stats som er ganske så ubalansert i lavere level, og gir de en urettferdig fordel i low-level PvP.

Men hovedsaklig, det jeg vil si er at:

WoW er verdt å kjøpe. Men du burde ikke spille det så veldig lenge. Du kommer etterhvert til å merke at du logger på og ikke gjør noen ting, du kommer bare til å sette deg på ett av dine fine mounts og ri rundt i en av hovedbyene uten noen ting å gjøre. (Noen WoW-spillere som kjenner seg igjen her? )
Burde du kjøpe det? hmm.. why not?
Jeg har spilt siden Vanilla and still going.. Om det er bra nå kan vel diskuteres, ubalasert og ALT for lett.
Spiller bare arena nå fordi jeg elsker å konkurrere mot andre
spørs. liker du fetch quests?
Sitat av Lemoop Vis innlegg
Jeg kan si fra personlig erfaring at det er definitivt ett spill som burde prøves, men helst om du allerede har venner som spiller det.
WoW-Community er ikke akkurat kjent for å være det aller beste, men ville ikke sagt at det er så ille i forhold til noen andre spill.
Det er en god del interessante quests i spillet, og Blizzard har faktisk gjort en ganske god jobb på å sette interessante storylines til noen plasser.
Har spillt WoW siden 2005 tror jeg det var, om det kom ut i 2004. Faren min spilte, og jeg og broren min fikk prøve en gang i blandt, noe som endte opp med våre egne accounter og å spille i lag.

Mange vi kjenner begynte også å spille etter en stund, noe som gir meg ganske så mange gode minner i fra mine tidligere WoW dager.

Det er ganske så mye som ett single-player spill på en måte, du liker det veldig godt i begynnelsen men merker at det blir kjedelig etter hvert, og da kommer du mest sannsynligvis til å "slutte" for så å begynne igjen i senere tid.

Jeg personlig er ikke en stor fan av PvE, er mer en fan av PvP. Men dette vil jeg absolutt ikke foreslå at du prøver i lavere levels, foreslår at du ikke begynner å spille en del PvP før i 70-levelene, i og med at da har du faktisk en mulighet til å gjøre noe i stedet for bare å springe rundt å bli one-shotta av folk med "Heirloom" gear, noe som er gear som scaler med levlene dine. Dette er noe du kan få tak i når du har characters i høyt level, og det gir en experience boost slik at du kan få levlet raskere. Men samtidig gir det en god del stats som er ganske så ubalansert i lavere level, og gir de en urettferdig fordel i low-level PvP.

Men hovedsaklig, det jeg vil si er at:

WoW er verdt å kjøpe. Men du burde ikke spille det så veldig lenge. Du kommer etterhvert til å merke at du logger på og ikke gjør noen ting, du kommer bare til å sette deg på ett av dine fine mounts og ri rundt i en av hovedbyene uten noen ting å gjøre. (Noen WoW-spillere som kjenner seg igjen her? )
Vis hele sitatet...
Kjenner meg så absolutt igjen i det du sier på slutten. Derfor ser jeg ingen som helst grunn til hvorfor man skal starte å spille det hvis man ikke allerede har spillt det i mange år.

Som jeg nevnte tidligere har WoW sine glory days vært passert for lengst. Det er ikke noe community lenger, og quests og alt annet følger en linneær vei istedenfor den "openworld" feelingen WoW hadde før. Nå ødelegger phasing o.l. denne "openworld" feelingen.

Jeg skal ikke si at det er først nå det startet, jeg vil gå helt tilbake til 2007 hvor spillet etter min mening begynte å gå i grus etter flying mounts ble introdusert, og deretter realm migrations, faction changes etc etc. Det var først i 2012 Blizzard gjorde et grep ved å gjøre at folk fra forskjellige servere kunne møtes på samme sted, for å prøve å forhindre denne "ghost realm" feelingen, men dette brukte de alt for lang tid på å introdusere.

WoW er ingenting uten community følelsen som var så sterk i vanilla/tbc etter min mening. Å veien det går nå er jo bare en vits. Dailys og 1000 factions du må skaffe rep med, desperat forsøk for å beholde spillerne.
Sitat av Lemoop Vis innlegg
WoW er verdt å kjøpe. Men du burde ikke spille det så veldig lenge. Du kommer etterhvert til å merke at du logger på og ikke gjør noen ting, du kommer bare til å sette deg på ett av dine fine mounts og ri rundt i en av hovedbyene uten noen ting å gjøre. (Noen WoW-spillere som kjenner seg igjen her? )
Vis hele sitatet...
Ja! Når dette skjer er det på tide med en liten pause.


Personlig synes jeg at ''newbie'' opplevelsen er fantastisk og når du blir lei av en class kan du begynne på den neste.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Nei, wow sine glory days er over for lenge siden. Eneste grunnen til å "spille" det nå er for å finne dupes å tjene cash
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i det at wow sin stor tid er over men jeg syns fortsatt spillet er interesant siden det kombinerer mine to største hobbyer Programmering og spilling
Vel, har ts bestemt seg så vi slepper meir haters vs players?
Sitat av rW. Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvor mye Fisk23 har spilt totalt, men la oss si at han har 100 dager spilt siden fjerde klasse, da har han brukt 10.000. kroner på enorme mengder moro.
Man kan ikke måle det på den måten du sier der, det blir bare ikke riktig.
Vis hele sitatet...
Har spilt rundt 200 dager.....

Spelevinken, halve guttegjengen på barneskolen spilte WoW og den gjengen spiller til fortsatt i perioder. Det er ikke noe galt i det uansett, det har ikke gått ut over verken skole eller sosiale ting in real life selv om jeg har spilt mye til tider.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du er klar over at du har brukt 9600 kr på det spillet? Tenk hva du kunne brukt det på! Mye spennende skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
Hadde han ikke brukt de pengene på WoW hadde han brukt det på noe annet.


Ellers TS så betaler jeg for WoW, det koster 250kr for 2 måneder.
Dette synes jeg ikke er noe særlig dyrt med tanke på at jeg har inntekt og
jeg får tilbake noen timer med underholdning en dag jeg kjeder meg.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Hadde han ikke brukt de pengene på WoW hadde han brukt det på noe annet.
Vis hele sitatet...
Der fikk du jo fram poenget mitt! Strålende!
▼ ... over en uke senere ... ▼
WoW var best ved release, ja.. *sukk*
Savner det til de grader. lvl 60!!!!!!
Sitat av Danitello Vis innlegg
WoW var best ved release, ja.. *sukk*
Savner det til de grader. lvl 60!!!!!!
Vis hele sitatet...
Nostalgien som snakker tydeligvis. Spillet var absolutt ikke best ved release, selv om jeg hadde de beste spillopplevelsene i vanilla-wow. Dette var rett og slett fordi jeg var ny til denne type spill - så alt var mye mer fasinerende. I tillegg hadde man mindre tilgang til video-guider av alle boss-fights (så det var mye prøving og feiling for å klare ulike bosser i stede for å bare se på youtube hvordan andre hadde klart det).

Spillet var betydelig bedre både i TBC og WotlK, men fikk alikavel ikke like gode spillopplevelsser her. Ting var ikke lenger nytt og samtidig som alle guilder hadde krav om at man hadde sett youtube guider av hver fight før man gikk inn i raidet.

Spesielt bossene som var i vanilla wow er jo sykt enkle om man går tilbake og ser på de.
Nostalgien og min personlige mening! WoW er blitt ødelagt for lenge siden! Igjen, min mening Husker du når vi fikk et quest, og vi måtte selv finne ut av hvor questet utspant seg?

Hva med booty-bay pvp! Arena kisten! Aah. Good times!