Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 335
Anonym bruker
"Stum Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er din erfaring?

Får mange avslag?

Er det kun for veldig tunge misbrukere?
Nå var jeg på en rop-behandling, men det inkluderte naturlig nok også tsb. Og dette var før fritt behandlingsvalg ble fjernet.
Det gikk veldig fint å plass der og jeg fikk ikke avslag. Men, det var naturligvis noe ventetid. Den eneste jeg fikk med meg at fikk avslag var en som det virket som hadde ønske om å kvitte seg med en diagnose. Men, vedkommende fikk plass allikevel på andre forsøk. Også ble hen bedt om å finne andre løsninger etter noen måneder fordi institusjonen ikke kunne være til hjelp for vedkommende. I tillegg så er det vanskelig å få plass dersom du har historikk på mye vold og overgrep, ettersom slikt skaper mye utrygghet for de øvrige pasientene.
Der var det mange forskjellige skjebner. Enkelte hadde brukt heroin. Noen var alkoholikere. Og de fleste hadde et variert blandings misbruk.
Min opplevelse er at det ikke handler om hvor "tung misbruker" du er, men om hvordan avhengigheten preger deg og hverdagen din. Ta kontakt med fastlegen, ring lavterskel tilbud for rus og psykisk helse i kommunen, ring ara eller noe sånt og finn din vei hvis du har et problem du ønsker å gjøre noe med.
Anonym bruker
"Stum Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SaySo Vis innlegg
Nå var jeg på en rop-behandling, men det inkluderte naturlig nok også tsb. Og dette var før fritt behandlingsvalg ble fjernet.
Det gikk veldig fint å plass der og jeg fikk ikke avslag. Men, det var naturligvis noe ventetid. Den eneste jeg fikk med meg at fikk avslag var en som det virket som hadde ønske om å kvitte seg med en diagnose. Men, vedkommende fikk plass allikevel på andre forsøk. Også ble hen bedt om å finne andre løsninger etter noen måneder fordi institusjonen ikke kunne være til hjelp for vedkommende. I tillegg så er det vanskelig å få plass dersom du har historikk på mye vold og overgrep, ettersom slikt skaper mye utrygghet for de øvrige pasientene.
Der var det mange forskjellige skjebner. Enkelte hadde brukt heroin. Noen var alkoholikere. Og de fleste hadde et variert blandings misbruk.
Min opplevelse er at det ikke handler om hvor "tung misbruker" du er, men om hvordan avhengigheten preger deg og hverdagen din. Ta kontakt med fastlegen, ring lavterskel tilbud for rus og psykisk helse i kommunen, ring ara eller noe sånt og finn din vei hvis du har et problem du ønsker å gjøre noe med.
Vis hele sitatet...

Snakker du om innleggelse eller poliklinisk behandling nå?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakker du om innleggelse eller poliklinisk behandling nå?
Vis hele sitatet...
Innleggelse.
Hvis du tenker på poliklinisk behandling så kan jeg ikke se for meg at det er annerledes enn døgnbehandling.
Nå vet ikke jeg din alder eller om du har noen kjent historikk, men hvis du røyker tett f eks eller noe sånt og ønsker å slutte så er det sikkert greit å begynne med lavterskel tilbud for rus og psykiatri i bydelen eller kommunen din.
De kan bistå deg med å få kontakt med rette folka og vurdere ditt behov for oppfølging