Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1666
Hei! Jeg og min samboer har vært sammen i 3år. Vi tar ofte xanax/.Og en gang i blant rivotril. Men hver gang vi tar så blir han så sykt sint, sover hele dagen lang. Kjefter meg huden full og hvis jeg svarer (det prøver jeg å unngå) så blir det bare enda værre. Det kan være så mye, at han våkner og at han ikke får til noe. Da er det min feil. At jeg som ofte betaler for pillene så jeg prøver å begrense inntaket av de fordi han tar ett halvt brett på en gang bare for å set a point. Han blir så sint, banker i veggene, roper og jeg må bare trekke meg unna. Han blir så motbydelig og det er ikke mannen jeg kjenner som står der han står. Men en sint demon. Roper at han skal ta livet sitt bl.a
Så gråter han og har det så fælt så fælt. Og jeg prøver å trøste, men merker at dette gjør at jeg mister interessen for han. Han har ingen hemninger. Og jeg opplever at han sier ting som sårer meg og han vet det. Men så er det liksom greit da en time etterpå.
Jeg blir sikkert annerledes jeg også når jeg er rusa, men heg smeller ikke med dører og roper.
Jeg anser meg som en ganske rolig person. Men dette plager meg skikkelig. What to do
Sitat av sennepsjuice Vis innlegg
Hei! Jeg og min samboer har vært sammen i 3år. Vi tar ofte xanax/.Og en gang i blant rivotril. Men hver gang vi tar så blir han så sykt sint, sover hele dagen lang. Kjefter meg huden full og hvis jeg svarer (det prøver jeg å unngå) så blir det bare enda værre. Det kan være så mye, at han våkner og at han ikke får til noe. Da er det min feil. At jeg som ofte betaler for pillene så jeg prøver å begrense inntaket av de fordi han tar ett halvt brett på en gang bare for å set a point. Han blir så sint, banker i veggene, roper og jeg må bare trekke meg unna. Han blir så motbydelig og det er ikke mannen jeg kjenner som står der han står. Men en sint demon. Roper at han skal ta livet sitt bl.a
Så gråter han og har det så fælt så fælt. Og jeg prøver å trøste, men merker at dette gjør at jeg mister interessen for han. Han har ingen hemninger. Og jeg opplever at han sier ting som sårer meg og han vet det. Men så er det liksom greit da en time etterpå.
Jeg blir sikkert annerledes jeg også når jeg er rusa, men heg smeller ikke med dører og roper.
Jeg anser meg som en ganske rolig person. Men dette plager meg skikkelig. What to do
Vis hele sitatet...
Har du prøvd kiropraktor?
Slutt å kjøp piller til han da.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt å kjøp piller. Gå en runde med deg selv om det er verdt å dele denne opplevelsen med han. Virker som dette blir en vond sirkel. Jeg hadde ikke godtatt å blitt behandlet sånn, da hadde jeg gått min vei.
Skulle såklart slutte å kjøpe piller til han. Men så bor vi sammen og jeg har ett problem med piller og skal inn på avrusning. Det er oppførselen som jeg reagerer på. Og det blir jo 100x værre om han har fått i seg rivotril! Jeg ønsker jo å ha ett forhold med noen som ikke er så sint og forbanna
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han driver med partnervold. Syns ikke dette er et forhold du burde bli i. Du sier det selv, du ønsker ikke ha et forhold med noen som er så sint og forbanna. Det hjelper ikke å skylde på pillene, partnervold er partnervold, og materiell og psykisk vold er partnervold.
Jeg har vært mannen du beskriver. Det ødela nesten forholdet med damen, men med hennes kontinuerlige støtte kom vi oss ut av det til slutt.

Har sendt deg en PM.
Sitat av En deling Vis innlegg
Jeg har vært mannen du beskriver. Det ødela nesten forholdet med damen, men med hennes kontinuerlige støtte kom vi oss ut av det til slutt.

Har sendt deg en PM.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er mannen jeg vil være med når han er edru. Det gjør bare så vondt når det står på som verst
Høres ut som en kjip rus, ta pupper bare for å bli sur og gretten. Hva er vitsen.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere må ta et valg sammen, slutte å ruse dere for å beholde forholdet.

Du kan ikke fortsette å leve sånn men en mann som klikker når dere tar piller.

Bra du skal på avrusning, men kanskje dere burde oppsøke en samlivsterapaut / rus terapeut sammen, en dere kan snakke sammen om det du forteller her. Det kan redde kanskje han, deg og forholdet å ha en tredjeperson som kan hjelpe dere å snakke sammen. Eller stikk fra han, du må ikke fine deg i så mye dritt uansett hvor glad du er i han. Tenk på deg selv og hva som er best for deg <3
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av En deling Vis innlegg
Jeg har vært mannen du beskriver. Det ødela nesten forholdet med damen, men med hennes kontinuerlige støtte kom vi oss ut av det til slutt.

Har sendt deg en PM.
Vis hele sitatet...
Forestillinger som dette er så skadelig som det kan få blitt. Ingen, INGEN skal finne seg i nedbrytende partnervold uavhengig årsak. Kvinner er ikke rehabiliteringssentere for dårlige menn, og hvertfall ikke voldelige menn. Den der forestillingen om "ride or die", "til døden skiller oss ad" og at kvinner liksom bare skal støtte mannen og stå ved hans side samme hva er gammeldagse og kvinnefiendtlige holdninger. Å fremstille det som et ideal eller en anbefalt situasjon å gi voldelige menn kontinuerlig støtte er rett og slett kjempeskadelig, til og med dødelig.
Misforstå meg rett det er flott at dere fikk forholdet deres på rett kjøl, men ingen uavhengig av kjønn skal finne seg i å bli utsatt for partnervold til en hvilken som helst pris.
Jeg mener at det er usunt for ts å skrive med deg på PM. Å sympatisere med og "mødre" med og støttekontakte med voldsmenn er ikke en partners oppgave. Det eneste vettuge rådet vi kan gi henne er å gå fra han. Når som helst kan det være henne han angriper.
Om han blir dust av piller, så ikke gi han noen.
Ruser han seg og blir kjip, så må enten rusen gå eller du.
Det er noen veldig enkle valg i utgangspunktet, men akk så vanskelig allikevel.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her trengs det terapibehandling, avholds og god kommunikasjon.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har litt av samme problemmet, dama liker ikke hvem jeg blir på amf. Sier jeg er skummel og ser possesed ut etter x antal søvnløse netter å hun ble veldig lei seg når jeg tok ting, og tilslutt ga hun meg et ultimatum amfetamin eller så ble hun ta avstand til meg. Jeg elsker hun mer en stoff så jeg er aldri ruset rundt henne mere
Ikke uvanlig oppførsel på piller det der.
Dump Han hvis du ikke vil bruke livet ditt på å fikse noe som kanskje ikke kan fikses. Er ikke en unnskyldning å bli helt idiot fordi du har tatt noen piller.

Høres ut som du er nært å få juling eller verre. Verdt det?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har litt av samme problemmet, dama liker ikke hvem jeg blir på amf. Sier jeg er skummel og ser possesed ut etter x antal søvnløse netter å hun ble veldig lei seg når jeg tok ting, og tilslutt ga hun meg et ultimatum amfetamin eller så ble hun ta avstand til meg. Jeg elsker hun mer en stoff så jeg er aldri ruset rundt henne mere
Vis hele sitatet...
Høres ut som et fornuftig valg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forestillinger som dette er så skadelig som det kan få blitt. Ingen, INGEN skal finne seg i nedbrytende partnervold uavhengig årsak. Kvinner er ikke rehabiliteringssentere for dårlige menn, og hvertfall ikke voldelige menn. Den der forestillingen om "ride or die", "til døden skiller oss ad" og at kvinner liksom bare skal støtte mannen og stå ved hans side samme hva er gammeldagse og kvinnefiendtlige holdninger. Å fremstille det som et ideal eller en anbefalt situasjon å gi voldelige menn kontinuerlig støtte er rett og slett kjempeskadelig, til og med dødelig.
Misforstå meg rett det er flott at dere fikk forholdet deres på rett kjøl, men ingen uavhengig av kjønn skal finne seg i å bli utsatt for partnervold til en hvilken som helst pris.
Jeg mener at det er usunt for ts å skrive med deg på PM. Å sympatisere med og "mødre" med og støttekontakte med voldsmenn er ikke en partners oppgave. Det eneste vettuge rådet vi kan gi henne er å gå fra han. Når som helst kan det være henne han angriper.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hva i alle dager er det du snakker om? Tråden handler jo om en person som forandrer seg helt etter å ha tatt benzo. Omtrent alle som har eksperimentert med GABAergiske stoffer kjenner til at det kan skape frustrasjon og sinne, feks med inntak av alkohol. Om alle par skulle gått fra hverandre etter å ha blitt sint på hverandre etter en kveld på byn hadde vi nok mistet veldig, veldig mange kjærestepar. TS har skrevet:

Jeg vet det er mannen jeg vil være med når han er edru.
Vis hele sitatet...
Da er jo rusmiddelet problemet? Enten må rusmiddelet gå, eller så må forholdet gå.

Man er ikke en "voldsmann" fordi man blir sint etter å ha blitt ruset. Alle kan bli sint, rope, kjefte og gråte etter å ha inntatt store doser med feks alkohol eller benzo. Når jeg sa at jeg har vært denne mannen betyr det at jeg også har kjeftet, blitt sint og trist etter å ha drukket og tatt benzo, noe jeg kan garantere deg at omtrent alle som har eksperimentert mye med disse stoffene kjenner til, enten i seg selv eller hos andre. Det betyr ikke at jeg er en voldsmann eller et dårlig menneske edru. Siden du synes det er "usunt" å snakke med andre menn som har blitt sint etter å ruse seg, kan du gjerne påpeke hvilken del av PM'en min som var skadelig:

Jeg vil tro han først og fremst er ulykkelig med livssituasjonen sin, og at han ikke klarer å beherske dette når han senker hemninger med benzo. Dette var det som gjorde at jeg endret personlighet når jeg ruset meg.

Jeg brukte utrolig mye energi edru på å ignorere at ting ikke var bra i livene våre, noe som blir slitsomt og som blir vanskelig å undertrykke når man tar benzo. Når dette skjer blir det samtidig vanskelig å kommunisere godt, noe som leder til sinne og tristhet. Dette fører gjerne til at man tar mer for å føle seg bedre, som forverrer alle problemene.

Når dere er edru tror jeg dere må diskutere hvorfor han er ulykkelig, og hvorfor han bruker piller i utgangspunktet. Prøv å forstå hvorfor han blir så sint. Deretter kan dere jobbe mot å å gjøre han lykkeligere med tydeligere mål. Dette vil forhindre han i å ta benzo i utgangspunktet. Er du glad i han edru?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at hun skal forbli i forholdet, det har jeg aldri påstått, men hvis de skal forbli sammen etter avrusning slik TS ønsker, er det viktig å forstå årsaken til problemene til mannen. Det skjer gjennom en felles forståelse når man er edru, noe jeg ønsket å bidra med.
Sist endret av En deling; 22. februar 2024 kl. 20:48.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan si meg enig med En deling. Rivotril har en veldig tendens til å gjøre en iskald, egosentrisk, kan bli veldig sinna av enkle diskusjoner. Om han absolutt skal ta piller kan han ta en halv rivo om dagen max, da det ikke gir like mange av disse bivirkingene da dosen er lavere. Det har fungert i mitt tilfelle iallefall, samtidig som jeg tør å stå opp for meg selv mer, føles ut som jeg får være meg selv. Har sliti mye med angst, og depresjon pga angsten. Syntes også rivo er fint verktøy til å få ting gjort, får et veldig "driv" av den.
Uansett skal ikke bare snakke det opp i skyene, for det blir jo kalt riv og fortvil av en grunn, og det merker du jo vel på kjæresten din. Burde jo strengt tatt la vær da det ikke er sunt å gå på så mye piller over lenger tid, blir ikke mye igjen av en tilslutt.
Anonym bruker
"Klein Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har litt av samme problemmet, dama liker ikke hvem jeg blir på amf. Sier jeg er skummel og ser possesed ut etter x antal søvnløse netter å hun ble veldig lei seg når jeg tok ting, og tilslutt ga hun meg et ultimatum amfetamin eller så ble hun ta avstand til meg. Jeg elsker hun mer en stoff så jeg er aldri ruset rundt henne mere
Vis hele sitatet...
Du gjør ikke det. Da hadde du sluttet med stoff totalt. Beklager, men noen måtte si sannheten til deg.
Det verste er at jeg føler jeg ikke kan prate med noen av vennene mine om det for forståelse. Fordi jeg ønsker bare at jeg skulle hatt noen å prate med som ikke dømmer eller sier det jeg har sagt til samboer. Jeg er ensom i dette her. Og rådvill, for det er så høye inntak. Ønsker å bare sende han bort på rus akutt så han kommmer seg av det. Men det er vel heller jeg som må dra ut noen dager, kanskje han innser det når han våkner edru at han har gått på en smell.
Problemer er jo ikke at han tar en to tabletter, han popper ett helt brett og mer på under 12 timer, da er det mennesket der umulig å ha en vanlig koselig samtale med. Da er jeg bare en plage tydeligvis.
Og ja jeg skal ta han med til psykologen sammen så får vi pratet ut der.
Men vet ikke hvor mange dager til på xanax kjøret hans jeg klarer.
Jeg tror jo ikke at han kommer til å angripe meg, det har han aldri gjort. Men det er mer ropinga, kjeftinga for ingenting, banking og slåing i veggene.

Sitat av sennepsjuice Vis innlegg
Jeg tror jo ikke at han kommer til å angripe meg, det har han aldri gjort. Men det er mer ropinga, kjeftinga for ingenting, banking og slåing i veggene.
Vis hele sitatet...
Det er så utrolig slitsomt å forholde seg til. Og jeg er ensom i dette.
Sist endret av sennepsjuice; 23. februar 2024 kl. 06:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.