Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 961
Ja har vært narkoman i 9 år og har svært drøy rusbruk, kom ut av rehab for to dager siiden. Meth, Kola , Poppa 9 mg nå fordi faen heller . Er 24 år akk sprukket , nye criben set ut som junkie hølet der hvor jeg bodde før , Utsatt for omsorgssvikt , Kan ikke huske siden jeg var glad , De trappa met ned på benzo , Men henta en del , Enesre som holder meg i livet er rus, Har blitt litt chubbt igjen , Utseendet har alltid vært på pluss , Men når jeg har noen kilo for mye så blir det vanskelige. Har mest fått damer mens kroppen er på vekt med en model , mange som tror jeg soillte even i skam , Veldig like, Er ung ufør , Depresjonen gjør alt vanskelig , Vanskelig med damer , Alt jeg egt vil er å jobbe og ha det bra , ikveld er det første gang på lenge at avsluttning av det miserable livet ikke er så ille . Vært i 7 behandlinger , Var rent helvette uten benzo , Og ja vi rusavhengife hwr rett ig slett mindre rettighetwr , Skal setre sak pp rehaben jeg var nå , flere leger og advokter ser hun bryter masse regler og hører lite på oss . Om jeg går på benzo til jeg så holder d meg i livet . Slitt i mange år og vurderer at det jeg ikke blir lykkelig. Eneste jeg ordner er å gjøre familien bekymra , Om det er det siste jeg gjør er å gjøre det svært guffent for leger som de tror de kan gjøre hva de vil. De undervurdere knarkern som meg men så mange hwr mindre rettigheter pga rusavhengighet , nesten aparteid . Vil jobbe som erfaringskonsulent hvis livet blir bedre , tviler , Damer syns jeg tjener lite og sliter for mye , De får ha likestilling de , inntil de må bygge veier . Er så lei av alt og livet . Om jeg ikke får god hjelp og at mine rettigheter og respekt kommer tilbake så sial jeg prøve . Ingen kjæreste , slitt i skallen i mange år , havner heller i himmelen ass. Har vært benzo avhengig i 7 år og har funnet en lov gjennom lar at det kan vurderes . Inntil jeg ble 18 var livet topp, vakkreste dama i bøgda , så tok rusen overhånd , Vil heller brenne i helvettet enn å gå rundt med masse angst , vanskelig å finne drommedama . Ville også tjene og være med i gjeng men de mener jeg er for snill, ja alle målene er fucked . Og hvis det trege systemet her ikke iverater mine rettigheter , Så er kampen over . Får heller gå med diagnoser og annen lidelse seff de moralistene kan ikke gi en junie det han trenger for et bedre liv. "For snill" Bevis på at ingen vil ta siste utvei , . Snillhet gjør det fattig . Så ingen muligheter . Døden fløles tryggere nå, Er en ok fyr men det er vel svakt. Hvis dette landet ikke tar meg om mine venner på alvor så flyttes det til syden . Om noen trenger råd så har jeg vært i systemet alt for lenge . Leser juss hver dag, It hobby , Men de som unddrvurderer de har et problem . Prøver å se det beste i folk må nesten være narsisit for å lykkes
Kjipt du har vært utsatt for omsorgssvikt. Du får nesten bare finne en måte å akseptere at det er en del av din fortid. Også får du finne så mye egenomsorg at du klarer å få til et liv som du føler er verdt å leve. Du vet jo selv hva kommer høyt opp på lista da, nemlig edruelighet. Lenge nok til at hodet lærer seg å fungere skikkelig igjen. Du har gått bedøvet så lenge nå at du trenger sikkert minst ett år som nykter før tåke har letta fullstendig og du klarer å kjenne ekte glede og finne fremtidstroen.

Ja du har hatt en kjip oppvekst og de du trengte mest sviktet deg. Det er brutalt og det setter sår og gjør noe med oss som mennesker. Men det betyr ikke at oppveksten må diktere hvordan vårt liv blir. Du er voksen nok til å ta fatt på ditt aller største restaureringsprosjekt, nemlig å pusse opp deg selv. Du trenger å finne en balanse mellom å akseptere fortiden og hvile i det samt dra deg selv opp og frem nok til at du får smaken på mestringsfølelse og da er det en ting som ofte viser seg å være gull verdt for de som klare å møte opp med et åpent sinn og en voksen tilnærming til saken. Terapi. Start i terapi. Bli kjent med deg selv og sett deg mål. Bruk gjerne denne tråden aktivt slik at du kan dele det du ønsker og kan bruke tråden som et verktøy der du gjør deg selv ansvarlig for egen fremgang og progresjon.

Jeg føler med deg for din kjipe barndom, slik burde ingen oppleve. Men jeg ønsker det alt av lykke på livets vei, og håper du klarer å ta til deg det jeg sier slik at du kan starte prosessen med å skape deg det livet du ønsker deg. Jeg heier på deg.
Det innlegget der var som om jeg skulle skrevet det.
Men jeg kan LOVE deg, at hvis du legger inn all innsats så kommer livet til å bli bra, tilslutt. Bruk all hjelp du kan få. Det er faktisk der de er der for, for å hjelpe. Jeg har vært på nåla selv i mange år.
Jeg husker jeg vurderte å avslutte - og det selv etter jeg var nykter. Følte jeg hadde 2 misserable valge. Bli nykter (Som kom til å suge) eller fortsette å ruse meg (som kom til å suge).
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg følte ingen så min situasjon. INGEN hadde det som meg. Men det er faen meg bare tull. Det er såå mange som har vært igjennom akkurat det samme. Leste en studie der det stod at det var ca 5000000 ganger vanskeligere å slutte som sprøyte narkoman enn å begynne. Vet ikke om kildene var pålitelig, men det sier nå i alle fall sitt. Det er nesten umulig. Men bare nesten.
Jeg hadde det jævlig i 1 år etter jeg slutta, men så bare stoppa det. Ting ble bra, ting orda seg. Å det kommer det til å gjøre for deg og, men det tar jævla lang tid og krever viljestyrke.
Peace n love <3 U'll make it!
Start med det enkleste og noe som føles veldig bra å gjøre og spesielt når man er ferdig og det er å vaske junkie hullet som du kaller ditt hjem.

Ikke slipp folk inn men gå ut selv og få bedre følelser steg for steg.

Jeg kunne sikkert ha sittet slik selv flere ganger men aldri gjort det, sist jeg ryddet ordentlig opp så fikk jeg noen venner til å tømme huset for øl flasker som telte bortimot 500 flasker. De var ihvertfall pent pakket i pappkartong hele veien og det er viktig og ha det hygienisk, rent og nogenlunde ordentlig så man får laget mat og spist ordentlig, sovet godt og at man har det litt ute av syn, ute av sinn.

Ikke undervurder det å spise og sove. Folk blir gale av noe annet og jeg tror at siden Norge er ett så rikt land så liker vi å gjøre ting veldig komplisert og ikke se på de enkle tingene.

I hva Norge ville kalt fattige land så er de rett på matmangel når hodet ikke fungerer på folk men i Norge så er man rett på familie og rus eller begge deler.

Det er jo sikkert rus i ditt tilfelle men det burde ikke stoppe deg for å få til de enkle tinga selv om det tar tid.
Du har jo nettopp vært i rehab, og det i seg selv er jo et valg du har tatt, og noe du har gått inn i for å aktivt ta ansvar om å endre noe i ditt liv.

Jeg synes ikke at du skal være så streng mot deg selv.
Sist endret av 1000bein; 19. februar 2024 kl. 22:55.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vondt å lese hvor håpløs du føler deg. Jeg var suicidal til jeg nærmet meg 30, den største veksten og utviklingen i livet mitt skjedde i slutten av tjue åra og det er først i midten av 30 årene at jeg begynte å like livet.
Du er enda ung. Du må se på det sånn. For bare noen få år siden var du tenåring, et barn, og vanlig levealder er nærmere 85 år så prosentmessig har du veldig mye igjen av livet. Dvs veldig mye tid for at ting kan endre seg og bli bedre.
Du vet det selv men å kutte rusen må være nr 1.
Så burde du gjøre noe med selvbildet og fokuset ditt, høres ut som at du legger veldig mye i uviktige ting som å ligne på en kjendis, mener at damer bare liker muskuløse rike menn og det er ikke sant. Mange lubne menn med dame, pappakroppen er mer ettertraktet for kvinner enn gymkroppen, men tren gjerne for din egen del om du kjenner mestring og dopamin av det. Mange uføre eller lavtlønte eller arbeidsløse menn har null prob med å få seg dame, så å la deg hjernevaske med toxic teorier om damer hjelper deg ikke. Er du snill, sunn partner og får henne til å føle seg bra og respektert så er det faktisk ikke stort mere damer i virkeligheten krever. At du begynner å rable om likestilling som noe negativt og medvirkende til at du ikke har dame forteller at du har et ganske kjipt kvinnesyn i tillegg til det du skriver rett frem om fordommene og forestillingene du har om dem. Så lenge det er sånn holdning du har mot damer så saboterer du for deg selv, for hvorfor skulle noen velge en partner som er negativt innstilt til at ens hele kjønn og halve befolkningen krever for mye av å bli sett på som likeverdige? En som fnyser av likestilling har egentlig ikke noe å gjøre i et parforhold med en dame. Er da damer som gjerne jobber i byggebransjen og legger asfalt, men likestilling betyr ikke at menn og damer skal være like på alt men at det skal være like rettigheter og likeverd. Er ikke verre enn det.. At du blir valgt bort fordi du er narkoman har ikke noe med likestilling å gjøre. Enhver person vil velge en partner som er bra for seg og enhver person står fri til å velge vekk de dem ikke er kompatible med eller de som tror at damer er til for å fikse menn eller oppdra og være mor og psykolog og ruskonsulent og sosionom for typen sin. Og en mann som vil være med i gjeng og drive med krim er heller ikke noe de fleste ser på som et bra og sunt partneremne eller med kompatibel livsstil og verdier. Du kan ikke klage på at likestilling er grunnen til at damer ikke vil ha deg når grunnen er ene og alene dine valg om et liv med rus og kriminalitet og dine holdninger og verdier.
Du sier at du egentlig bare vil jobbe og ha det bra.
Stegene for å komme dit er noe du selv må ta. 1. Rusfri 2. Psykolog 3. Utdanning 4 Arbeidstrening 5 Sosialisering 6 Jobb. Så når du har lært deg å fungere mer normalt og har noe positivt å tilføre en dames liv da kan du begynne å tenke på damer.
Du kan sikkert finne deg dame nå også på ditt eget nivå men er nok ikke bra for deg om du vil endre livet ditt å bli sammen med en amfetamin avhengig dame full av issues, pessimisme og fordømmende mannesyn som speiler deg i kvinnekropp.
Jeg vet alt om å bare ville ruse bort livet og gi opp alt men det blir jævla kjedelig og meningsløst. Livet har faktisk utrolig mye fett og bra å by på og samme hvor mye problemer du har i huet så vil du kunne få oppleve den gode siden av livet om du bestemmer deg for en helomvending og livsstilsendring. Som sagt du er ung og har hele livet foran deg så ikke tenk at det er for seint nå. For hvert år du venter har du bare enda et år og enda fem år og ti år til du angrer på at du ikke endra deg. Bestem deg og når du har bestemt deg så ikke snu deg tilbake!
Fins mange gode hjelpetilbud, bruk dem!