Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3151
Hvilke forskjellige stoffer kan men ikke mixe ? (Dødlig liksom) å hvilke er ikke bra feks amf å heroin er vell ikke en så veldig god kombinasjon.
og hvordan er amfetamin ogg kokain for hjerte mens man bruker anabole steroider? takk for svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er nesten lettere å anta at man ikke skal blande stoffer. Blandingsmisbruk er desidert det farligste man kan holde på med.

Grunnreglene er: Ikke bland CNS-depressiva, den synergiske effekten kan være heftig og man kan slutte å puste.
Ikke bland CNS-depressiva og stimulanter, det gir stor belastning på det kardiovaskulære systemet.
Ikke bland MAO-hemmere og SSRI medikamenter.
Ikke bland MAO-hemmere og stimulanter.
MAO-hemmere øker effekten av psykedeliske stoffer, bruk med stor varsomhet (SSRI minsker/ødelegger effekten).

Anabole steroider er utenfor freaks område, det får du ta på et treningsforum e.l.
Sist endret av Dodecha; 8. juli 2015 kl. 13:38.
må nevnes som et unntak at benzoer + stimulanter (kokain, amf, metamf mf) er faktisk tryggere sammen og gir mindre påkjenning på hjertet.
Sitat av Dwayne Vis innlegg
må nevnes som et unntak at benzoer + stimulanter (kokain, amf, metamf mf) er faktisk tryggere sammen og gir mindre påkjenning på hjertet.
Vis hele sitatet...
Jeg har også alltid trodd dette.. Kilder evt innspill fra andre her?
Når det gjelder stoffer CNS-dempere er det i stor grad doseavhengig. Går bra å drikke en øl om du har tatt noen paralginer. Går bra å drikke på benzoer så lenge du ikke tar for mye. Det er når du begynner å mikse alkohol, benzoer og sterkere opioider at overdosefaren blir høy.

Ang. speedballing så er det sagt at det er farlig for hjertet, men det har jeg ingen kilder på. Når jeg gjorde det merket jeg at hjertet pumpet bra, i alle fall, så det kan nok frarådes. Ekstremt avhengighetspotensiale på den komboen. Man er oppegående samtidig som man har opiatfeelingen. Sykt.
Det går greit, stort sett alltid.

Advarslene mot diverse miksturer er som regel forankret i vitenskapelige hypoteser og nett-forum, ikke praktiske erfaringer fra faktiske brukere.

Har kombinert det som er å kombinere av stoff, og utallige ganger har det vært forskjellige personer involvert - så det er ikke bare jeg som er unik. Det går faktisk greit. Så og si alltid.

Når folk dør er det fordi dem sovner med halsen i klem eller andre helt absurde tilfeldigheter, aldri kombinasjonen av stoff x og y som slår inn..

Sitat av TrippyKing Vis innlegg

Ang. speedballing så er det sagt at det er farlig for hjertet, men det har jeg ingen kilder på. Når jeg gjorde det merket jeg at hjertet pumpet bra, i alle fall, så det kan nok frarådes. Ekstremt avhengighetspotensiale på den komboen. Man er oppegående samtidig som man har opiatfeelingen. Sykt.
Vis hele sitatet...
Speedballing er speed og heroin, ikke benzoer og speed.

Forøvrig er det riktig at stimulanter og depressanter motvirker merandre mhp puls
Sist endret av Tøffetom; 29. juni 2015 kl. 03:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet da det, du misforstod antageligvis fordi jeg skrev om benzoer og alkohol i første avsnitt.



https://wiki.tripsit.me/images/d/d6/...ComboChart.gif
Sist endret av Incogn1to; 1. juli 2015 kl. 18:02.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det går greit, stort sett alltid.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt. Jeg vet at dette er Freak og ikke Felleskatalogen, men å fortelle en antakeligvis ung og naiv person med det jeg går ut fra er begrenset erfaring og kunnskap om rusmidler at det PLEIER å gå greit å blande alskens stoffer virker litt i overkant risky, syns jeg.
Selv om det skal litt til for at resultatet er død så syns jeg det burde være viktig å formidle at en jevnt over burde være forbanna forsiktig med hva man putter i seg, og især hva man blander.
En burde ikke ha som utgangspunkt at det "stort sett alltid går greit".
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Ærlig talt. Jeg vet at dette er Freak og ikke Felleskatalogen, men å fortelle en antakeligvis ung og naiv person med det jeg går ut fra er begrenset erfaring og kunnskap om rusmidler at det PLEIER å gå greit å blande alskens stoffer virker litt i overkant risky, syns jeg.
Selv om det skal litt til for at resultatet er død så syns jeg det burde være viktig å formidle at en jevnt over burde være forbanna forsiktig med hva man putter i seg, og især hva man blander.
En burde ikke ha som utgangspunkt at det "stort sett alltid går greit".
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Det korrekte svaret er at synergisme mellom forskjellige stoffer alltid er med på å komplisere risikobildet ytterligere, noen kombinasjoner i større grad enn andre.

Men hvor hensiktsmessig er det å understreke at alt med dop er farlig på et forum som dette, under en problemstilling som denne?

Man kan hyle så høyt man vil om at alt er farlig, og alle som egentlig ikke er i faresonen for noen slags missbruk kan klappe hverandre på skuldra etter vel utført sirkelrunk. Realiteten for dem som faktisk er aktuelle, potensielle missbrukere er at stoffer og komboer vil erfares, om ikke som første-, så som andrehåndserfaring.

Etterhvert som erfaringene gjøres så forkastes eksempelvis ditt standpunkt, og med det kredibilteten til alle andre påstander du måtte ha kommet med innen samme topic.

Det å ha en moralsk standard på hva som er forsvarlig å mene på dette forumet er det samme som å undergrave hele dets kredibilitet og funksjon. Folk sender meg PM fordi dem lurer på ting heller enn å lage en tråd, sannsynligvis fordi dem ikke er interessert i å høre "alt er farlig"-pisset.

Noen av disse har virkelig hatt noen dårlige ideer, og jeg tror ikke det er noen av dem jeg ikke har klart å snakke fra det. Nettopp fordi jeg har kredibilitet og troverdighet. Den selger jeg ikke for innpass i goodie-two-shoes gjengen deres
Sist endret av Tøffetom; 8. juli 2015 kl. 13:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg skulle til å skrive et innlegg som motsvar til Tøffetom, men etter litt gransking med meg selv så kommer jeg faktisk til samme konklusjon Tøffetom har.. Det går som regel greit.

Ser vi på dødsfall etter årsak så er Blandingsmisbruk et av de postene med færrest tall (Se vedlegget til denne posten).

MEN, vi skal fremdeles informere her om hva som skjer med kroppen, de forskjellige interaksjonene med stoff, det er det som skiller freak ut, vi inkluderer det vitenskapelige faktaene gjennom medisinske journaler, rapporter fra kjemikere etc.
Sist endret av Dodecha; 9. juli 2015 kl. 09:50. Grunn: skriveleif
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Etterhvert som erfaringene gjøres så forkastes eksempelvis ditt standpunkt, og med det kredibilteten til alle andre påstander du måtte ha kommet med innen samme topic.
Vis hele sitatet...
Ja, de forkastes, men totalt uten grunn. Dene ENESTE måten du kan si noe om det "stort sett går bra", er at du, og minst 100 andre, blander disse stoffene daglig over en periode på ti år. Det er DER de fleste alternativrusere driter seg ut, de tror at bare fordi de har gjort noe 20 ganger på fem år, så kommer de neste 20 gangene til å utarte seg likt. Realiteten er at "som regel" blander selv ikke de tyngste brukere disse stoffene, men de gjør det av og til, og noen ganger dør de, og noen ganger går det bra, de som er live og kan fortelle om det sier jo selvfølgelig at det gikk bra, hvis ikke hadde de ikke vært til stede og måtte utvikle en "ghost-proxy"-server for å sende innlegg fra etterlivet.
Det går "som regel bra" hvis man spenner bind for øynene og står på rullebrett gjennom E16 også, ikke at jeg hadde prøvd det, men de fleste bilister ville svunget utenom, og det er stor sjanse for at du ikke hadde truffet noen. Allikevel ville statistikken vise at de fleste som har prøvd rullebrettstuntet har omkommet, og det viser statistikken når det gjelder enkelte av disse ruskomboene også.
Helt enig at man mister troverdighet med skremselspropaganda, men man mister også troverdighet ved manglende forståelse for risikovurdering og statistikk også, noe som kan føre til uheldige konsekvenser andre veien, strengere lover, osv.
Sitat av PsyMindLink Vis innlegg
Allikevel ville statistikken vise at de fleste som har prøvd rullebrettstuntet har omkommet, og det viser statistikken når det gjelder enkelte av disse ruskomboene også.
Vis hele sitatet...
Men det stemmer jo ikke. Sjekk overdosedødsfallstatistikken på nytt. Du må også se på hvor mange brukere som ikke har tatt overdoser på disse kombinasjonene, noe det finnes dårlig statistikk på.

Jeg sier meg enig med Tøffetom og Dodecha, for de aller fleste går det som regel bra. De fleste som prøver eller utfører visse rusmidler kombinasjoner overlever. Det er selvfølgelig økt risiko ved å blande visse droger, samtidig som det er økt risiko for og krasje med fatale følger ved og sende tekstmeldinger mens man kjører bil, for å vise til et eksempel på ditt vis.
GHB og alkohol(sprit) er ingen god blanding.
En gang jeg tok GHB så gikk det mange timer senere så tok jeg en kopp karsk og da hadde jeg ikke merkbar effekt av GHB lenger men den blandingen ble så heftig at jeg satt og holdt meg fast i bordet resten av kvelden.
Ikke den blandingen du spesifikt lurte på Men mitt bidrag til tråden
Sitat av PsyMindLink Vis innlegg
Ja, de forkastes, men totalt uten grunn. Dene ENESTE måten du kan si noe om det "stort sett går bra", er at du, og minst 100 andre, blander disse stoffene daglig over en periode på ti år. Det er DER de fleste alternativrusere driter seg ut, de tror at bare fordi de har gjort noe 20 ganger på fem år, så kommer de neste 20 gangene til å utarte seg likt. Realiteten er at "som regel" blander selv ikke de tyngste brukere disse stoffene, men de gjør det av og til, og noen ganger dør de, og noen ganger går det bra, de som er live og kan fortelle om det sier jo selvfølgelig at det gikk bra, hvis ikke hadde de ikke vært til stede og måtte utvikle en "ghost-proxy"-server for å sende innlegg fra etterlivet.
Det går "som regel bra" hvis man spenner bind for øynene og står på rullebrett gjennom E16 også, ikke at jeg hadde prøvd det, men de fleste bilister ville svunget utenom, og det er stor sjanse for at du ikke hadde truffet noen. Allikevel ville statistikken vise at de fleste som har prøvd rullebrettstuntet har omkommet, og det viser statistikken når det gjelder enkelte av disse ruskomboene også.
Helt enig at man mister troverdighet med skremselspropaganda, men man mister også troverdighet ved manglende forståelse for risikovurdering og statistikk også, noe som kan føre til uheldige konsekvenser andre veien, strengere lover, osv.
Vis hele sitatet...
For det første så har nettopp statistikk som forteller at du er langt ute på jordet blitt tilføyd tråden av dodecha.

Og seriøst, skal du fortelle meg om hva realiteten er for de tyngste brukerne?

Metaforen din er helt på viddene, det er ikke snakk om en rullebrettur ned E16, det er snakk om at jeg har syklet til jobb hver jævla dag på noen av de mest trafikkfarlige strekningene i år etter år. Samtidig har det vært nok av andrehåndserfaringer å legge til vurderingsgrunnlaget. Som om ikke det var nok føres det utallige statistikker på trafikksikkerheten som også taler samme sak.

Slutt å diskutere noe du ikke vet en jævla dritt om, du irriterer bare.

Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
GHB og alkohol(sprit) er ingen god blanding.
En gang jeg tok GHB så gikk det mange timer senere så tok jeg en kopp karsk og da hadde jeg ikke merkbar effekt av GHB lenger men den blandingen ble så heftig at jeg satt og holdt meg fast i bordet resten av kvelden.
Ikke den blandingen du spesifikt lurte på Men mitt bidrag til tråden
Vis hele sitatet...
Så lenge du er bevisst har du ikke fått i deg mer enn en brøkdel av farlig mengde GHB/GBL.
Sist endret av Tøffetom; 8. juli 2015 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det én kombo man bør unngå er det benzo og heroin.. resten har jeg aldri hatt et problem med. Stimulanter og downers går hånd i hånd for meg.