Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4181
hvor lenge etter weed inntak kan du kjøre bil?uten å bli tatt av snutten i de nye narko kontroll greiene?

noen standar regel?

vet noen om 27 blomsterpotter er ok til å dyrke i også forresten?
Sitat av dinos Vis innlegg
hvor lenge etter weed inntak kan du kjøre bil?uten å bli tatt av snutten i de nye narko kontroll greiene?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si noe om de nye målerene, da jeg ikke vet om de kan måle cannabis lenger etter inntak enn f. eks. ved urinprøver. En ting er i alle fall sikkert; det kommer ann på hvor ofte du røyker og hvor mye du røyker. Hos personer som røyker en gang i blant, kan alle metabolitter være ute av kroppen innen noen få dager etter inntak. Hos vanerøykere, hvor THC-metabolitter har fått akkumulere, vil det være mulig å påvise cannabisbruk i så lenge som 4-6 uker.
Sitat av dinos Vis innlegg
noen standar regel?
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av dinos Vis innlegg
vet noen om 27 blomsterpotter er ok til å dyrke i også forresten?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha 27 planter, passer det vel fint? Skal du ha flere må du imidlertid investere i flere potter, eller ha to i en potte. Husk også at cannabisdyrking er ulovlig, bare i tilfelle det var nettopp dette du hadde tenkt å dyrke
Sist endret av felix_poker; 22. september 2009 kl. 16:33.
Trådstarter
65 2
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg kan ikke si noe om de nye målerene, da jeg ikke vet om de kan måle cannabis lenger etter inntak enn f. eks. ved urinprøver. En ting er i alle fall sikkert; det kommer ann på hvor ofte du røyker og hvor mye du røyker. Hos personer som røyker en gang i blant, kan alle metabolitter være ute av kroppen innen noen få dager etter inntak. Hos vanerøykere, hvor THC-metabolitter har fått akkumulere, vil det være mulig å påvise cannabisbruk i så lenge som 4-6 uker.

Nei.

Hvis du vil ha 27 planter, passer det vel fint? Skal du ha flere må du imidlertid investere i flere potter, eller ha to i en potte. Husk også at cannabisdyrking er ulovlig, bare i tilfelle det var nettopp dette du hadde tenkt å dyrke
Vis hele sitatet...
mente størelsen på potten,27 potte,31 er vell neste size

ja vet det kan spores i systemet en god stund,men det er vell en forskjell på dette og tiden du er beruset,ellers ville jo alle som røyker blitt busta av snutten for narko kjøring,det må vell være mulig å ta seg en joint på kvelden og kjøre dagen etter som alkohol uten å bli tatt?

come on...vetner på det rette svaret
Sitat av dinos Vis innlegg
ja vet det kan spores i systemet en god stund,men det er vell en forskjell på dette og tiden du er beruset,ellers ville jo alle som røyker blitt busta av snutten for narko kjøring,det må vell være mulig å ta seg en joint på kvelden og kjøre dagen etter som alkohol uten å bli tatt?
Vis hele sitatet...
Forskjellen mellom cannabis og alkohol, er at det ikke er lov å "ta seg en joint på kvelden", uansett om man skal kjøre bil eller ikke. Dermed trenger ikke politiet ta hensyn til de som bruker cannabis forsvarlig, i moderasjon, men som ikke kjører bil ruset. Hvis måleren kan påvise cannabisbruk fra kvelden før, får staten litt mer penger i kassa, og det trenger de vel, ettersom de nye målerene sikkert ikke er billige
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Forskjellen mellom cannabis og alkohol, er at det ikke er lov å "ta seg en joint på kvelden", uansett om man skal kjøre bil eller ikke. Dermed trenger ikke politiet ta hensyn til de som bruker cannabis forsvarlig, i moderasjon, men som ikke kjører bil ruset. Hvis måleren kan påvise cannabisbruk fra kvelden før, får staten litt mer penger i kassa, og det trenger de vel, ettersom de nye målerene sikkert ikke er billige
Vis hele sitatet...
Har du noe konkret info om disse målerne, som når de kommer osv?
Jeg mener å ha hørt at rusen er ferdig etter vel 4 timer hvis du røyker det.

Du finner nok uansett dette på erowid.org.
Trådstarter
65 2
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Forskjellen mellom cannabis og alkohol, er at det ikke er lov å "ta seg en joint på kvelden", uansett om man skal kjøre bil eller ikke. Dermed trenger ikke politiet ta hensyn til de som bruker cannabis forsvarlig, i moderasjon, men som ikke kjører bil ruset. Hvis måleren kan påvise cannabisbruk fra kvelden før, får staten litt mer penger i kassa, og det trenger de vel, ettersom de nye målerene sikkert ikke er billige
Vis hele sitatet...
nei det kan ikke være sånn vet du

tenk på alt det det folk bruker,kokain m.m

det må bli målt med tiden du er beruset,du kan sikkert finne ut at du har drukket alkohol for en uke siden i systemet også

ellers er det jo bare å drite i alt her,må jo kjøre bil iblandt uten å risikere å miste alt
Sist endret av dinos; 22. september 2009 kl. 17:14.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at rusen er ferdig etter vel 4 timer hvis du røyker det.

Du finner nok uansett dette på erowid.org.
Vis hele sitatet...
Han ønsket å vite hvor lenge THC kan spores i kroppen etter at du har røyka det, ikke hvor lenge rusen varte (to vidt forskjellige ting). Uansett mener jeg felix svarte fint på det.
Sist endret av ticks; 22. september 2009 kl. 17:16.
Trådstarter
65 2
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at rusen er ferdig etter vel 4 timer hvis du røyker det.

Du finner nok uansett dette på erowid.org.
Vis hele sitatet...
høres mer rimelig ut

takk takk

Sitat av ticks Vis innlegg
Han ønsket å vite hvor lenge THC kan spores i kroppen etter at du har røyka det, ikke hvor lenge rusen varte (to vidt forskjellige ting). Uansett mener jeg mentalmelt svarte fint på det.
Vis hele sitatet...
ja mente hvor lenge hasj/mari varer/sees for politiets målere på samme måte som man venter så så mange timer etter ei fyllekule,tenkte jeg sku ringe ned på stasjon å høre

det må jo være et antall timer..du er jo ikke beruset dagen etter

kan ikke drite i å kjøre bil 6 uker etter hver joint,det funker ikke sånn vettu
Sist endret av dinos; 22. september 2009 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av dinos Vis innlegg
nei det kan ikke være sånn vet du

tenk på alt det det folk bruker,kokain m.m

det må bli målt med tiden du er beruset,du kan sikkert finne ut at du har drukket alkohol for en uke siden i systemet også

ellers er det jo bare å drite i alt her,må jo kjøre bil iblandt uten å risikere å miste alt
Vis hele sitatet...
Nei. Alkohol blir eliminert av kroppen langt raskere enn THC. Når du ikke har promille har du heller ikke alkohol i kroppen, og det kan dermed ikke spores slik du kan gjøre med THC.

Selv om du ikke er høy dagen etterpå betyr det ikke at kroppen din er fri for giftstoffene. Det vil fremdeles være THC i kroppen din. Tar politiet deg med dette, selv om du ikke er ruset i øyeblikket, vil du sannsynligvis uansett få en bot for narkobruk. Hvor gode disse nye målerne er på å fange opp THC er et annet spørsmål.
Sist endret av ticks; 22. september 2009 kl. 17:23.
Trådstarter
65 2
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
Jeg mener å ha hørt at rusen er ferdig etter vel 4 timer hvis du røyker det.

Du finner nok uansett dette på erowid.org.
Vis hele sitatet...
Blood Testing
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user.

begynner å nærme seg

men,de kjører jo ikke blodprøver på kontrollene

hmm
Sitat av dinos Vis innlegg
nei det kan ikke være sånn vet du

tenk på alt det det folk bruker,kokain m.m

det må bli målt med tiden du er beruset,du kan sikkert finne ut at du har drukket alkohol for en uke siden i systemet også

ellers er det jo bare å drite i alt her,må jo kjøre bil iblandt uten å risikere å miste alt
Vis hele sitatet...
Kan på en måte ikke sammenlignes, å røyke hasj, bruke kokain osv. var ulovlig også igår selv om du ikke kjørte bil.
Alkohol var lov igår når du ikke kjørte bil, og derfor er det uvesentlig så lenge du ikke er beruset enda.

Men ser selvfølgelig poenget ditt med at folk som bruker rusmidler vil ha mye større risiko for å bli tatt en tid etter rusen er ferdig.
Trådstarter
65 2
Sitat av ticks Vis innlegg
Nei. Alkohol blir eliminert av kroppen langt raskere enn THC. Når du ikke har promille har du heller ikke alkohol i kroppen, og det kan dermed ikke spores slik du kan gjøre med THC.

Selv om du ikke er høy dagen etterpå betyr det ikke at kroppen din er fri for giftstoffene. Det vil fremdeles være THC i kroppen din. Tar politiet deg med dette, selv om du ikke er ruset i øyeblikket, vil du sannsynligvis uansett få en bot for narkobruk. Hvor gode disse nye målerne er på å fange opp THC er et annet spørsmål.
Vis hele sitatet...
mister vell ikke lappen for det ?

får bare si du traska innom en fest i går kveld da,må ha fått imeg noe i lufta

blir vell ord mot ord da
Sitat av dinos Vis innlegg
mister vell ikke lappen for det ?

får bare si du traska innom en fest i går kveld da,må ha fått imeg noe i lufta

blir vell ord mot ord da
Vis hele sitatet...
Kan miste lappen om du blir tatt i narkorus ellers uten å ha kjørt bil også, har flere kamerater som har utsettelse for at de er blitt tatt i hasjrus, selv om de ikke har kjørt bil. Ifølge lovverket så skal man være 'edruelig' for å ha retten til å kjøre bil, hva som legges i dette ordet er vel opp til hver enkelt.
Her oppe så mener iallefall politiet at man ikke er 'edruelig' om man er blitt tatt for å bruke ulovlige rusmidler.

De kan vel også spore mengde i blodet ditt også? Altså de vil se forskjell på om du traska igjennom en fest eller røyka selv ?
Sist endret av Popp; 22. september 2009 kl. 17:28.
Trådstarter
65 2
Sitat av Popp Vis innlegg
Kan miste lappen om du blir tatt i narkorus ellers uten å ha kjørt bil også, har flere kamerater som har utsettelse for at de er blitt tatt i hasjrus, selv om de ikke har kjørt bil. Ifølge lovverket så skal man være 'edruelig' for å ha retten til å kjøre bil, hva som legges i dette ordet er vel opp til hver enkelt.
Her oppe så mener iallefall politiet at man ikke er 'edruelig' om man er blitt tatt for å bruke ulovlige rusmidler.

De kan vel også spore mengde i blodet ditt også? Altså de vil se forskjell på om du traska igjennom en fest eller røyka selv ?
Vis hele sitatet...
f

det var nedslående nyheter å få
Sitat av dinos Vis innlegg
f

det var nedslående nyheter å få
Vis hele sitatet...
Jepp, blir vel akkurat som med promillekontrollene at om det slår ut rødt må man ned på stasjonen og ta blodprøve, så har man noe man ikke burde ha i blodet er man fucked..
Trådstarter
65 2
Og til våren kommer narkometeret. I løpet av sekunder vil apparatet analysere om dråpen med spytt inneholder spor av narkotika, noe politiets alkometre hittil ikke har klart å avsløre

http://www.adressa.no/nyheter/innenr...cle1386335.ece

uff får gå over til alkohol da,hater alkohol i forhold

det må være noe håp,man må vell kunne ta seg en sigg i helgen uten å miste lappen og mura inne uken etter
Sist endret av dinos; 22. september 2009 kl. 17:39.
Det tar ca like lang tid for THC og gå ut av blod som i spytt. Så max 2 dager og kanskje tilogmed ned i bare noen timer.

Så hvis du blir tatt i de nye målerne, regner jeg med at du mister lappen uansett hva du sier.
Trådstarter
65 2
Sitat av appel Vis innlegg
Det tar ca like lang tid for THC og gå ut av blod som i spytt. Så max 2 dager og kanskje tilogmed ned i bare noen timer.

Så hvis du blir tatt i de nye målerne, regner jeg med at du mister lappen uansett hva du sier.
Vis hele sitatet...
står litt om det her

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml
Sitat av dinos Vis innlegg
nei det kan ikke være sånn vet du

tenk på alt det det folk bruker,kokain m.m

det må bli målt med tiden du er beruset,du kan sikkert finne ut at du har drukket alkohol for en uke siden i systemet også

ellers er det jo bare å drite i alt her,må jo kjøre bil iblandt uten å risikere å miste alt
Vis hele sitatet...
Du misser et viktig poeng her! Det er lov å drikke alkohol, men forbudt å bruke rusmidler. Du kan kjøre bil 3 dager etter du har drukket alkohol, og du blir ikke straffet for dette. Skulle du imidlertid avlegge en positiv prøve på cannabis eller kokain, selv om det er 3 dager siden inntak, vil du allikevel kunne bli straffet, ikke for å være ruset i traffikken, men for å ha brukt ulovlige rusmidler in the first place.

Det virker som om du er ute etter et spesielt svar, og ikke gir deg før du får det "riktige" svaret.


Sitat av ticks Vis innlegg
Selv om du ikke er høy dagen etterpå betyr det ikke at kroppen din er fri for giftstoffene. Det vil fremdeles være THC i kroppen din.
Vis hele sitatet...
Dette er litt feil. THC'en vil forlengst være metabolisert. THC-metabolittene, restproduktene som er igjen etter at kroppen din har brutt ned THC, vil imidlertid lagres en tid i kroppen din. Å kalle disse "giftstoffer" er imidlertid en stretcch, at best. Så vidt jeg vet er de ikke toksiske, eller har ekstremt lav toksisitet.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette er litt feil. THC'en vil forlengst være metabolisert. THC-metabolittene, restproduktene som er igjen etter at kroppen din har brutt ned THC, vil imidlertid lagres en tid i kroppen din. Å kalle disse "giftstoffer" er imidlertid en stretcch, at best. Så vidt jeg vet er de ikke toksiske, eller har ekstremt lav toksisitet.
Vis hele sitatet...
I stand corrected with my pseudoknowledge.
Trådstarter
65 2
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det virker som om du er ute etter et spesielt svar, og ikke gir deg før du får det "riktige" svaret..
Vis hele sitatet...
jepp,for jeg tror ikke det apparatet klarer å finne spor av slikt for dager siden,ved en spytt prøve som er fremgangsmåten,de vil ikke stå der i en trafikk kontroll og skrive ut bøter for spor av narkobruk som skjedde for en uke siden,sånn kan det bare ikke bli ikkesant,da ville de ikke gjort annet.

de skal ta de som er ruset i trafikken,jeg gir f om jeg har noen spor av det i kroppen,det kan du ha fått fra en fest du gikk innom

jeg vil vite når "rusen"går ut,når du ikke regnes som "ruset"dvs ikke egnet til å kjøre bil,du er jo egnet til å kjøre bil mandagen etter hvis du tar deg en på fredag ikkesant

når denne maskinen ikke finner rusen av hasj i deg lenger,det vil jeg vite

jeg ringer dem i verste fakk =P
Sist endret av dinos; 23. september 2009 kl. 18:45.
når rusen går ut komemr helt an på hva du spiser og gjør og ikke minst så varierer det fra person til person og på kvaliteten på det du røyker, om du oppfører deg pent og helt normalt så tror jeg ikke de kommer til å ta testen på deg, med mindre det er sånn stoppe random person i bil og ta dopingtest. så tviler du vil få et konkret svar på hvor lenge "rusen" varer. men kan jo se om jeg har forstått spm. ditt og stille det på nytt. Hvor lenge har man canabis rester i spyttet?
Trådstarter
65 2
Sitat av enerlighter Vis innlegg
når rusen går ut komemr helt an på hva du spiser og gjør og ikke minst så varierer det fra person til person og på kvaliteten på det du røyker, om du oppfører deg pent og helt normalt så tror jeg ikke de kommer til å ta testen på deg, med mindre det er sånn stoppe random person i bil og ta dopingtest. så tviler du vil få et konkret svar på hvor lenge "rusen" varer. men kan jo se om jeg har forstått spm. ditt og stille det på nytt. Hvor lenge har man canabis rester i spyttet?
Vis hele sitatet...
det skrives jo at "narkometeret kommer til våren"

-

Og til våren kommer narkometeret. I løpet av sekunder vil apparatet analysere om dråpen med spytt inneholder spor av narkotika, noe politiets alkometre hittil ikke har klart å avsløre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3277030.ece

virker som det skal bli samme buizz som alkometer kontrollene da,at de tauer inn rekker med folk og tester alle,ellers ville det selvsagt ikke være noe problem

er det som skremmer meg,om det blir samme måte som alko-kontrollene,noe jeg har blåst en mengde ganger i allerede

ingen fra politiet her a ?

spyttet betyr vell blodet gjør det ikke?sæd/blod/spytt
Sist endret av dinos; 23. september 2009 kl. 19:51.
Altså, det står jo på siden der at de er ute etter å ta de som er ruset, og det er ikke snakk om bare ulovlig narkotika, det er jo også for å "fakke" de som er på medisiner som inneholder narkotiske stoffer. Og jeg vil egentlig tro at slike apparater har også en slags prosentgrense.. Jeg kan ikke tro den merker HVILKET narkotisk stoff du er påvirket av, bare det at du er påvirket.. og hvis det gir utslag så blir vel neste steget blodprøve/urinprøve for å finne ut akkurat hva det er.

Trådstarter spør vel egentlig om hvor lang tid det tar før man kan kjøre, samme faen om det er ulovelig eller ikke, spørsmålet er når det er TRYGT å kjøre vil jeg tro. Men det spørs jo helt på hvor mye du røyker og hvor bra det du røyker er.

Kjenn litt på formen selv, jeg for min del har kjørt i litt småberusa tilstand, og blitt stoppa av politiet for en promillekontroll, bare man beholder roen så går alt greit! vis vognkort, blås i apparatet og vips.

(men ikke gjør som meg da, tro at politimannen sier "blås til lyden kommer" og ikke det han oprinnelig sa "blås til lyden forsvinner" ..hehe, vel! det gikk no greit selvom det ble mye klæbbing :P)
Sitat av dinos Vis innlegg
jepp,for jeg tror ikke det apparatet klarer å finne spor av slikt for dager siden,ved en spytt prøve som er fremgangsmåten,de vil ikke stå der i en trafikk kontroll og skrive ut bøter for spor av narkobruk som skjedde for en uke siden,sånn kan det bare ikke bli ikkesant,da ville de ikke gjort annet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du overvurderer sterkt hvor mange som bruker cannabis eller andre ulovlige rusmidler jevnlig
Jeg har ingen anelse om hvor langt tilbake en spyttprøve kan spore de forskjellige rusmidlene, det har jeg vært klar på hele tiden.
Sitat av dinos Vis innlegg
de skal ta de som er ruset i trafikken,jeg gir f om jeg har noen spor av det i kroppen,det kan du ha fått fra en fest du gikk innom
Vis hele sitatet...
Å ta dem som er ruset er målet, ja. De som måtte bli tatt for tidligere bruk av ulovlige rusmidler blir "bonus".

Sitat av dinos Vis innlegg
jeg vil vite når "rusen"går ut,når du ikke regnes som "ruset"dvs ikke egnet til å kjøre bil,du er jo egnet til å kjøre bil mandagen etter hvis du tar deg en på fredag ikkesantnår denne maskinen ikke finner rusen av hasj i deg lenger,det vil jeg vite
Vis hele sitatet...
Du kan ikke måle en rus ved en spyttprøve. Det som testes for er et gitt stoff, eller dette stoffets metabolitter. Prøven vil antakelig kunne fastslå omtrent hvor lenge det er siden inntak, men den kan ikke måle nøyaktig når du ikke er/var ruset lenger.

Når det kommer til hvor lenge du bør vente med å kjøre bil etter bruk av cannabis, uten tanke på narkometere, kun på egen og andres sikkerhet, vil jeg si 4-24 timer etter inntak, avhengig av inntaksmetode, dose etc. En god tommelfingerregel kan være å vente til dagen etter, eller i hvertfall til man føler seg helt edru, and then some.
Jeg husker at noen la ut en link om at disse spytt-testene ikke var særlig nøyaktige når det gjaldt cannabis? *sjekke*