Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2971
Når MSN live kom ble jeg småforelsket.
Hvorfor? Fordi man kunne overstyre kallenavnene til koffeinmisbrukende surrehoder som fant det underholdende å skifte nick flere ganger daglig, og evt. bre ut livshistorien sin i kallenavnet sitt.

Dere har nok alle vært borti dem, og jeg håper det er flere enn bare meg som hater det.

Etter å ha organisert kontaktlisten min på en måte jeg fant tilfredstillende står jeg bare igjen med et problem - personlig melding.

Hva er et like stort irritasjonsmoment som daglige nickbytter og selvbiografer som kallenavn? Daglige oppdateringer av personlig melding, og evt. selvbiografi i form av "personlig melding".

Hvordan kan jeg eliminere visningen av "personlig melding" på enkelte?
Det er et fåtall personer (jeg kan telle de på 2 fingre) jeg fortsatt vil kunne observere "personlig melding" for.

Har jeg noen mulighet for å gjøre dette, eller må jeg bevege med til balltre-tråden og rett og slett drepe alle som misbruker denne funksjonen til min irritasjon?
Du vet, siden tidenes morgen har MSN hatt mulighet for å blokkere folk. I stede for å drepe. Slå deg løs med blokkerings knappen. Yet, even better. Slett jævlene! Vis dem hvem som er sjef!
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Det er ikke et alternativ.

Usynliggjøre "personlig melding" eller drepe..
Jeg har et bedre tips: Slutt å les det, drit i å heng deg oppi det minste lille.
Tegn med korekturlakk på skjermen over alle sine personelige meldinger.
Er ikke dette mulig med plusmodden til 7.5?
Finnes Msgplus til Live og.

www.msgpluslive.net

Men jeg vet ikke om den lar deg overskrive personlige meldinger.
Finnes jo en del scipts til Msgpluslive, kanskje noen av de kan hjelpe deg.
I lengden lønner det seg ikke å la seg irritere over slike filleting, bruk energi på det som betyr noe. Ha en god dag.
HMM.. SØK: msn nickchanger og leit litt.. jeg har et lignende program.. sånn at man kan skifte nick på alle kontakter ganske morro
Vel, programmet har noen mangler, men hvis du vil ha en Messenger klient uten alt surret, anbefaler jeg GAIM. Kan også overstyre navnene til folk der. Og en ser ikke de meldingene i det hele tatt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
last ned en eldgammen versjon av msn før personlige meldinger kom. så vidt jeg vet har det ikke kommet noen kritiske nye oppdateringer siden den tid.
Sitat av Original_G
HMM.. SØK: msn nickchanger og leit litt.. jeg har et lignende program.. sånn at man kan skifte nick på alle kontakter ganske morro
Vis hele sitatet...
Trenger nok ikke noe program for det. Skal du gjøre om nicket til kontaktene dine, så høyreklikker du og trykker "Rediger kontakt".
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av dosky
Jeg har et bedre tips: Slutt å les det, drit i å heng deg oppi det minste lille.
Vis hele sitatet...
Jeg kan desverre ikke godta tipset ditt.
Vennligst hold deg unna denne tråden.

Sitat av NAPse
Tegn med korekturlakk på skjermen over alle sine personelige meldinger.
Vis hele sitatet...
Kunne du tenkt deg å satt deg på korrekturlakken din, uten at du var iført truse?
Vennligst gjør det.

Sitat av Reisekjekken
I lengden lønner det seg ikke å la seg irritere over slike filleting, bruk energi på det som betyr noe. Ha en god dag.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert sant, men la meg informere deg om en ting:
Dersom jeg får muligheten til å fjerne de, slipper jeg å irritere meg over slik en filleting, og jeg kan da bruke energi på det som betyr noe, og ha en fortsatt god dag. Det er derfor jeg startet denne tråden.

Sitat av Original_G
HMM.. SØK: msn nickchanger og leit litt.. jeg har et lignende program.. sånn at man kan skifte nick på alle kontakter ganske morro
Vis hele sitatet...
Man kan overstyre personens kallenavn i MSN Live Messenger, men problemet er at jeg fortsatt plages av "Personlig melding".

Sitat av Proxick
last ned en eldgammen versjon av msn før personlige meldinger kom. så vidt jeg vet har det ikke kommet noen kritiske nye oppdateringer siden den tid.
Vis hele sitatet...
Dersom jeg gjør det, må jeg sannsynligvis sitte og irritere meg over at jeg ikke kan overstyre nick-endringer.

Sitat av empty_other
Vel, programmet har noen mangler, men hvis du vil ha en Messenger klient uten alt surret, anbefaler jeg GAIM. Kan også overstyre navnene til folk der. Og en ser ikke de meldingene i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Sant nok, jeg brukte GAIM tidligere, men ser meg litt avhengig av MSN klienten grunnet lyd- og bildefunksjonene.
Messenger Discovery live? Det er vel kanskje det du leter etter.
Link: http://live.msgdiscovery.com/
Tror iallefall den har mulighet til å fjerne personlig melding, visst ikke så har den kanskje noen andre funskjoner du synest er greie.
Sitat av Proxick
last ned en eldgammen versjon av msn før personlige meldinger kom. så vidt jeg vet har det ikke kommet noen kritiske nye oppdateringer siden den tid.
Vis hele sitatet...
Kan ikke bruke noe lavere enn 7,0.. går ikke å logge på uten å oppdatere, prøvde på oldversions.com å laste ned gamle versjoner bare på faen, ville ikke logge på. Og det er personlige meldinger i 7,0.

Trådstarter, hva med å slette dem, og tillatte at folk som ikke er i kontaktlista di kan prate til deg? Så slipper du å se dem i lista de, og vil de noe så sier de hei til deg.. kan det hjelpe deg da?
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lille My
Trådstarter, hva med å slette dem, og tillatte at folk som ikke er i kontaktlista di kan prate til deg? Så slipper du å se dem i lista de, og vil de noe så sier de hei til deg.. kan det hjelpe deg da?
Vis hele sitatet...

Nei, for da må jeg identifisere dem gjennom å tolke mailadressen deres.
Og det heder at jeg snakker med de selv om de er hyppige brukere av "personlig melding" funksjonen, så muligheten for å se om de er pålogget vil jeg ha.
Sitat av cas
Nei, for da må jeg identifisere dem gjennom å tolke mailadressen deres.
Og det heder at jeg snakker med de selv om de er hyppige brukere av "personlig melding" funksjonen, så muligheten for å se om de er pålogget vil jeg ha.
Vis hele sitatet...
Greit, skjønner jo godt du ikke gidder å stresse da. Vet ikke om noe annet som kan hjelpe deg heller. du får nesten si det til dem at de ikke trenger å ha så vanvittig lange personlige meldinger, send dem et screenshot av lista de og vis dem at de har litt lengre enn det de fleste har...

Proxick: Genialt! Godt tips, skal jeg bruke om jeg legger til noen slike søplehuer...
Sist endret av Lille My; 6. februar 2007 kl. 17:30.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Beklager, men jeg klarer ikke å ta denne tråden seriøst. Du kan jo ganske enkelt flytte disse 14åringene som absolutt må skrive disse såkalte selvbiografiene i sine personlige meldinger, til en gruppe for seg selv, som du senere bare minimerer. Hvorfor du irriterer deg over det fatter jeg heller ikke.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av Proxick
Beklager, men jeg klarer ikke å ta denne tråden seriøst. Du kan jo ganske enkelt flytte disse 14åringene som absolutt må skrive disse såkalte selvbiografiene i sine personlige meldinger, til en gruppe for seg selv, som du senere bare minimerer. Hvorfor du irriterer deg over det fatter jeg heller ikke.
Vis hele sitatet...
Da kan du forsåvidt bare holde deg unna denne tråden.

Jeg har de i en egen mappe, men det er ikke nok.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Snakk om å skape et behov, heller enn å tilfredsstille det
Sitat av Original_G
HMM.. SØK: msn nickchanger og leit litt.. jeg har et lignende program.. sånn at man kan skifte nick på alle kontakter ganske morro
Vis hele sitatet...
Ka heiter det programmet?


P.S:
Trådstarter; du skal væra gla folk vil gi deg tips, å ikke be de dra til Helvette bare for at de ikke ga tips som passet 100% til det du va ute etter... faen så du provoserer meg!
Sist endret av tha man; 10. februar 2007 kl. 18:06.
Sitat av tha man
P.S:
Trådstarter; du skal væra gla folk vil gi deg tips, å ikke be de dra til Helvette bare for at de ikke ga tips som passet 100% til det du va ute etter... faen så du provoserer meg!
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du prater om, tips? Det er alt for mange som bruker personlige meldinger til å skrive livshistorien sin, whine og det som verre er. Jeg gir faen om du var dritt wasted sist helg og er deppa fordi morra di busta deg. Jeg har til overs å se noen tips i personlig meldinger, selv om jeg ikke helt skjønte hva du mente.
Sitat av voldern
Hva faen er det du prater om, tips? Det er alt for mange som bruker personlige meldinger til å skrive livshistorien sin, whine og det som verre er. Jeg gir faen om du var dritt wasted sist helg og er deppa fordi morra di busta deg. Jeg har til overs å se noen tips i personlig meldinger selv om jeg ikke helt vet hva du mente.
Vis hele sitatet...
Det han mener er at trådstarter blir sur og grinete fordi folk "forsøpler" tråden hans med å foreslå andre ting enn et plugin osv... Det er det han mener.
http://www.apatch.org/ er alt dere trenger for å fjerne og legge til ting i MSN Messenger. Fjerner reklame, alle forskjellige ting på nick og i samtalevinduer.
Jeg for min del, jeg lurer på hvilket program jeg må laste ned for å ikke SE slike idiotiske tråder som denne? Finnes det noen patch eller noe jeg kan laste ned? Jeg har organisert alle de idiotiske trådene i en egen mappe på PCen min, men jeg klarer allikevel ikke å slutte bruke energi på de.

Dersom jeg får muligheten til å fjerne de, slipper jeg å irritere meg over slik en filleting, og jeg kan da bruke energi på det som betyr noe, og ha en fortsatt god dag. Det er derfor jeg skrev denne posten.
MSG Discovery + http://www.apatch.org/ da har du vel kommet ganske langt vel?
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av tha man
P.S:
Trådstarter; du skal væra gla folk vil gi deg tips, å ikke be de dra til Helvette bare for at de ikke ga tips som passet 100% til det du va ute etter... faen så du provoserer meg!
Vis hele sitatet...
Huff da, nå ble jeg jammen trist.
Se etter på de som har fått forespørsel om å holde seg unna tråden.
Tips om korrekturlakk tas som usaklig, og ansees derfor som søppel.
Det samme gjør tips om å "ikke tenke på det", da det ikke løser problemet. ergo: søppel.

Du får bare la deg provosere. Du kan tilogmed skrive om det i "personlig melding" om du vil.

mongeland: tusen takk.
vet du om det finnes noe som tillater å kun fjerne personlige meldinger fra enkeltpersoner?

Sitat av Stormen
Jeg for min del, jeg lurer på hvilket program jeg må laste ned for å ikke SE slike idiotiske tråder som denne? Finnes det noen patch eller noe jeg kan laste ned? Jeg har organisert alle de idiotiske trådene i en egen mappe på PCen min, men jeg klarer allikevel ikke å slutte bruke energi på de.

Dersom jeg får muligheten til å fjerne de, slipper jeg å irritere meg over slik en filleting, og jeg kan da bruke energi på det som betyr noe, og ha en fortsatt god dag. Det er derfor jeg skrev denne posten.
Vis hele sitatet...
Da kan du ganske enkelt bruke korrekturlakk på skjermen.
Du kan laste ned Mess Patch fra www.mess.be

General Options: 1.Enable Polygamy, 2.Remove Billing Information Menus ¹, 3.Enable Winamp Support For Now Playing Feature ¹, 4.Swap Now Playing Title And Artist ¹, 5.Distinguish Idle From Away Users (English Only), 6.Disable Spaces Integration In Contact Cards ¹, 7.Enable Multi-line Nicknames (English Only), 8.Add Sign-In Status In Systray Menu (English Only), 9.Remove Text Advertisement From Shared Folders Window, 10.Remove Display Pictures From Popup Toasts, 11.Hide My Sharing Folders From My Computer ¹, 12.View Full Display Pictures In Contact Cards ¹

Main Window Options: 1.Remove Windows Live Logo, 2.Remove Messenger Title, 3.Add Always On Top Button, 4.Translucent Dashboard ¹, 5.Remove Display Picture In Sign-In Window ¹, 6.Allow Status Change When Signing In ¹, 7.Remove Bottom Links In Sign-In Window ¹, 8.Remove Windows Live ID Branding ¹, 9.Switch Tabs To Right Side ¹, 10.Open Display Picture Dialog Upon DP Click ¹, 11.Remove Display Picture In Contact List, 12.Boost Personal Messages To 500 Characters, 13.Remove E-Mail Button, 14.Remove Sharing Folders Button, 15.Remove My Space Button, 16.Remove Windows Live Today Button, 17.Remove Call Button, 18.Remove Colorize Button, 19.Add Sign-Out Button In Upper Panel ¹, 20.Add Personal Settings Button In Upper Panel ¹, 21.Add CustoMess Button In Upper Panel ¹, 22.Move Add Contact Button To Upper Panel ¹, 23.Remove Add Contact Button, 24.Remove Sort Contacts Button, 25.Move Contacts Manager Bar To Bottom, 26.Remove Contacts Manager Bar, 27.Remove Yellow Infobar, 28.Remove Gleams, 29.Remove Emoticons From Contact Names, 30.Remove Emoticons From Personal Messages ¹, 31.Show Contact Status In Contact List ¹, 32.Hide Personal Messages In Contact List, 33.Disable Song Links ¹, 34.Remove Advertisement Banner, 35.Remove MSN Search Bar, 36.Remove Mobile Button

Conversation Window Options: 1.Add Always On Top Button, 2.Remove Yellow Infobar, 3.Remove Invite Button, 4.Remove Send Files Button, 5.Remove Video Button, 6.Remove Call Button, 7.Remove Activities Button, 8.Remove Games Button, 9.Remove Block Button, 10.Add Send E-Mail Button To Top Toolbar ¹, 11.Add My Received Files Button To Top Toolbar ¹, 12.Center Top Toolbar Buttons ¹, 13.Install Mess.be Custom Games, 14.Remove Webcam Icon ¹, 15.Remove Get Accessories Link, 16.Remove Sarcastic Emoticon From DP Container, 17.Open Display Picture Dialog Upon DP Click ¹, 18.Hide Display Pictures By Default, 19.Disable Nudge Protection, 20.Disable Nudge Window Shaking ¹, 21.Remove Featured Content, 22.Remove Bottom Text Advertisement, 23.Remove Advertising Space Area, 24.Remove Emoticons Button, 25.Remove Winks Button, 26.Remove Nudge Button, 27.Remove Voice Clip Button, 28.Remove Font Button, 29.Remove Colorize Button, 30.Remove Backgrounds Button, 31.Center Formatting Toolbar Buttons ¹, 32.Remove Send Button, 33.Remove Search Button, 34.Remove User Is Writing Message ¹, 35.Change Handwriting Tab Images To Text ¹

¹ = Mess Patch Original Feature
Vis hele sitatet...
Hva er galt med deg? Du er frekk mot folk som bare prøver å hjelpe. Drit i å lag et emne hvis du ikke godtar svar. Og er enig det dosky sier, du trenger ikke henge deg opp i minste lille ting.
Ja, som noen her har sagt, ville jeg anbefalt å installere http://www.apatch.org/ eller http://live.msgdiscovery.com/ . Disse to har jeg lest (Prøvde ut apatch. Funka fett om vi liker det samme - En clean messenger uten noe dill-dall på sidene og bare rene nicks på folka nedover i en liste). Begge to har evnen til å ta vekk personlig melding. Og om du er like kresen som meg, så kan du også gjøre din klient cleanere
Er apatch uten virus/spyware? Slike plugins har ofte et hav av dritt..

funker det bra til msn 7,5 og? Gidder ikke installere plugin som kan fucke opp hele msn for meg...derfor jeg spør.
Sist endret av Lille My; 11. februar 2007 kl. 10:58.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
nei, apacth er fri for alt sånt. om du går på sida deres så finner du hvilke versoner patchen finnes til.
Offtopic atter en gang, men jeg må bare skrive AMEN til deg trådstarter!
Jeg hadde faktisk en Dusje<3<3;€;€;€ kampanje på gang i høst. Mange som ble med da:P Jeg testet bare å ha "ingen bryr seg om du dusjer" i nicket, og antall dusjenick har sunket drastisk. Dere burde teste det.
Wow. Forbanna hykleriske ape. Hvorfor lager du i det hele tatt denne tråden? Er et helt latterlig tema, og du latterligjør det enda mer med svarene dine. Slutt å bruk msn hvis det er så forferdelig.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bjornez
Hva er galt med deg? Du er frekk mot folk som bare prøver å hjelpe. Drit i å lag et emne hvis du ikke godtar svar. Og er enig det dosky sier, du trenger ikke henge deg opp i minste lille ting.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke frekk mot folk som prøver å hjelpe meg, jeg er frekk mot folk som kommer med latterlige forslag (derunder korrekturlakk og "la være å tenke på det").
Som tidligere nevnt, ble tråden startet for å få en ende på problemet, ikke for at jeg ville at det skulle komme en tilfeldig søppelnerd og godsnakke med til å overse problemet.
"Hjelp, jeg er full av sopp nedentil, noen som irriterer seg over det samme?" - "Kan du ikke bare overse det? Eller slutte å bruke\tenke på underlivet ditt?"

Jeg henger meg heller ikke noe mindre opp i "minste lille ting" enn det du gjør når du kommenterer min adferd.

Sitat av Lille_My
Er apatch uten virus/spyware? Slike plugins har ofte et hav av dritt..

funker det bra til msn 7,5 og? Gidder ikke installere plugin som kan fucke opp hele msn for meg...derfor jeg spør.
Vis hele sitatet...
apatch var ren og fin, og gjorde jobben sin bra.
på nettsidens download-seksjon finner du en versjon til MSN Messenger også, http://www.apatch.org/downloads.php

edit: MSG Discovery derimot, viste nok antydninger til adware, så det ble avinstallert.

Sitat av jOkKeJacKaL
Wow. Forbanna hykleriske ape. Hvorfor lager du i det hele tatt denne tråden? Er et helt latterlig tema, og du latterligjør det enda mer med svarene dine. Slutt å bruk msn hvis det er så forferdelig.
Vis hele sitatet...
Enkelt og greit laget jeg denne tråden for jeg ville ha bort "personlige meldinger" på MSN listen min. Det står i første posten. Hvor dum går det egentlig ann å bli? Leser en tråd, og så når du har kommet så langt at du skal svare, så lurer du på hvorfor tråden er blitt laget? Tror du kler "ape"- stempelet bedre enn meg.
slutt å svare på slike tråder hvis de er forferdelige da.
Sist endret av cas; 11. februar 2007 kl. 14:26.
Haha, så latterlig folk kan være! Det sier seg selv at å bruke korrekturlakk på skjermen sin ikke er et alternativ. Selvfølgelig svarer cas negativt på slike forslag.

Jeg skjønner denne irritasjonsfølelsen du har, cas. Jeg er og typen som kan irritere seg over slike småting.
Rart nok, selv om jeg har hatt muligheten til å fikse nickene i lang tid, har jeg aldri valgt å gjøre det. Av og til kan nickene gjøre nytte av seg, som f.eks igår, når jeg hadde planene litt uklar for kvelden. Den faste gjengen skulle ikke drikke, så da fant jeg en kar med "Drekka(B)" i nicket, ringte han og ble full.

Men tilbake til topic - Er det ikke mulighet for å disable smiley funksjonen i nick? At dersom det er et smiley i nicket, blir det enkelt og greit hvisket bort?
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Om jeg ikke husker feil, så lå denne muligheten i apatch.

Jeg er i samme situasjon som deg, vil fjerne "dagbok-innleggene", men ikke fortsatt ha muligheten til å vise personlig melding på personer der jeg kan ha nytte av det.
Vi får bare fortsette den evige søken - og plaffe ned transeksuelle, hyperaktive dyslektikere på veien.
Det er visst en uskrevet regel at denne type mennesker har profilen sin stemplet med "hinder".

edit: om du endrer nickene, vil de gå tilbake til de "oppdaterte" om du blir frakoblet msn mens samtalevinduet er oppe.
Tungvint måte å sjekke etter oppdateringer though.
Sist endret av cas; 11. februar 2007 kl. 14:25.
Haha, du beskriver det akkurat på samme måte som jeg har sagt det før, du kan lese livshistorien deres utfra navnet.
Jeg har en enkel metode, jeg tenker at de idiotene som gjør det er ikke intelligente nok til å holde en samtale uansett, så jeg sletter dem bare fra kontaktlista mi, enkelt og greit.
De er jo i msn listen din av en grunn. Kan jo være alt fra ei lillesøster til en klassevenn eller arbeidskollega. Fenomenet her jo mest brukt blant yngre personer, men man har de som er 20 og oppover som fremdeles forteller i nicket hvor dritings de ble på byen igår.
Og som cas sa tidligere i tråden; å slette de er ikke et alternativ.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
liker å le av alle di dumme nickene jeg! underholdende!