Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1175
Heisann.

Etter sommeren begynner jeg og noen kamerater på div. studier i Trondheim og da vi ikke er så keen på å tilbringe livet på gata kunne vi trengt en bolig.

Har hørt det er bra å begynne å lete tidlig og derfor spør jeg altså her om dere har noen tips til hvordan dette bør gjennomføres, eventuelt om dere vet om noe bra som blir ledig til sommeren.

Vi blir minst 3 stk og skal studere på MI og NTNU. Hadde også vært gøyalt å havna i "student-omgivelser", altså ikke nabo med gamlehjemmet, da vi håper på mye fart og morro i studenttiden.

Tar imot alt av tips til hva vi bør gjøre/se på, da ingen av oss har vært med på dette løpet før.
Møllenberg, moholt eller et eller annet hybel bo. nesten 100% sikkert at du treffer på party party folk^^
Kan anbefale å sette inn en annonse på diverse steder som feks finn, ibolig osv. der dere skriver inn info om dere. Det er mange private aktører som kun tar kontakt med andre etter å ha sett deres annonse, da de får en voldsom pågang ved å selv annonsere leiligheten.

Jeg og en kompis fikk oss leilighet tre dager etter at vi satte inn annonsen, og det var i begynnelsen av august. Vi slo til på det tredje tilbudet, så det var nok å velge i.
Jeg vil anbefale deg å være _TIDLIG_ ute. Hvert år er det mange studenter som ikke får ordnet seg bolig, og ender opp med å bo i provisoriske hybler (les: telt etc). Beliggenhet kan avhenge litt av om NTNU-folket skal på Gløshaugen eller Dragvoll (realfag eller lekefag). Ellers kan Møllenberg anbefales om du har lyst til å bo sentrumsnært. Anbefaler å sjekke finn.no og hybel.no. De jeg brukte den tiden jeg lette etter leilighet her i byen. Lykke til!
..
Trådstarter
Blir nok realfag på alle, men jeg havner nok på MI, har egentlig ikke aning hvor i Trondheim det er, men hadde vært fett å ikke havne alt for langt borte.

Er det slik at vi bør se på leiligheter primært i sentrum, eller går det greit med litt utenfor også? I sammenheng med det å gå hjem fra byen, hvor utestedene er osv. Kan jævla lite om Trondheim.
duxo : Hvis du med "sentrum" tenker på midtbyen er det ingen problem å bo litt utenfor den. Møllenberg, Buran, Øya, Bakklandet og Ila er også fine bydeler å bo i.
Dux! Ekke no problem å komme seg fra og til skolen uansett hvor langt fra skolen du bor... Ganske bra bussmuligheter i trondheim. Får du opp bilen til pappsen btw?
..
Trådstarter
Hvilke er mest "fest-aktuelle"? Det meste jeg finner av leiligheter nå briefer alle med "barnevennlig".
Og forsåvidt, er det vits å dra med seg bil oppover? Tenker som f. eks Bergen er dette lite vits da alt bare er enveiskjørt og jævlig kronglete.
Ikke noe problem for meg å kjøre bil i Trondheim i allefall. Møllenberg er vel stedet hvor jeg har havnet flest ganger på nachspiel... Bor veldig mange vedlig festglade studenter der. Bostandarden er dog variabel, så det er viktig å se hybelen/leiligheten.
Det er ikke noe problem å kjøre bil i Trondheim, men parkering kan være et rent helvete i sentrum! Er gateparkering for noen hundrelapper i måneden (www.trondheimparkering.no), men ingen av disse plassene er reserverte spesifikke boliger. Selvfølgelig kommer dette litt an på hvor i byen du befinner deg. Jeg og dama har bil i byen, men for å være helt ærlig går det fint uten også. Busser går ofte, men koster gjerne litt. Månedskort for studenter er kr. 410. En bussbillett koster 22 spenn. Likevel blir dette mye billigere enn å ha bil.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hadde bil i Trondheim i fjor, endte med at jeg fikk rundt 1250 ,- i bøter, siden jeg ikke var så keen på å betale trondheim parkering. Men endte opp med å spare 50 kroner, siden det ville kosta meg 1300 å betalt parkering for samme tida som jeg hadde bil... Men iallefall er parkering et helvette i trondheim, og man trenger strengt tatt ikke bil i byen. Det går busser over alt hvor man skal. Men kjekt med bil om man f.eks skal mye i Vassfjellet og slikt for å stå på ski.
Jeg bodde et år på Møllenberg. Maken til studentfest-sted skal man lete lenge etter. Møllenberg kan anbefales på det varmeste. Kort vei til byen.

Ang. bil i Trondheim. I løpet av året jeg bodde der brukte jeg bilen min en -1 - gang! Så bil trengs overhodet ikke. Som nevnt tidligere; det er gode bussmuligheter i Trondheim.
Eg og dama skal kanskje til Trondheim, satse på å finna ein leilighet som passe for to med eigen parkeringsplass

Noken som veit om eit greit oversiktskart over byen som forklarar kor for eksempel NTNU og andre sentrale plassar ligg? litt greit å veta mens ein leite etter hybel/leilighet!
Ila som et alternativ. Stikk innom hybel.no. Der legges det ganske ofte ut nye bopels.
Jeg vet faktisk om 3stk hybler, vegg i vegg med 7-Eleven over sammfundet. Der en bekjent allerede bor å bruker 4rom midlertidig.

Jeg kan høre med ham om du sender en PM
drQ
Egendefinert
Sitat av Syncmaster95
Eg og dama skal kanskje til Trondheim, satse på å finna ein leilighet som passe for to med eigen parkeringsplass

Noken som veit om eit greit oversiktskart over byen som forklarar kor for eksempel NTNU og andre sentrale plassar ligg? litt greit å veta mens ein leite etter hybel/leilighet!
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke det mest oversiktlige, men inneholder egentlig alt;
http://webhotel.gisline.no/GISLINEWe..._1601/Map.aspx
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trondheim har opp til flere områder som heter Studentbyer, blandt annet Studentby mohold, studentby berg og noen flere. her er det som regel bare studenter som bor og alle disse har kort avstand til Ntnu