Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 682
Hello! Jeg har en del forskjellige nettsider.
Men probleme er at jeg ikke vet kor vide jeg skal lage dem for at
det ikke skal komme scrollere! Er litt(mye) newbie.
Men er det en html kode, script eg kan bruke?
Tusen takk
istedefor piksler kan du sette inn prosent, om du vet hvordan du gjør det?

edit: Eller misforstår jeg helt nå?
Trådstarter
3 0
å!

D har eg ikke tenkt på!!!

TAKK
The Rhymenocerous
polle's Avatar
neida mushy er helt korrekt det, bruk prosent istede for pixler så blir alt så mye bedre.
Det er jo både fordeler og ulemper med prosentangivelse. Med angivelser i px, vil 12px alltid være 12px. I prosent så kan 10% være 100px, eller det kan være 60px (1280x1024 - 800-600)

Hvis siden din har en klar målgruppe, kan du også ta bruke dette når du former siden. Er de unge, gamle, rike, fattige. Utifra målgruppa, kan du kansje klare å finne et slags gjennomsnitt på oppløsning, dette bør du uansett bruke, om du bruker prosent eller piksler.

En annen ting, er at du kan si på siden at siden er tilpasset en spesiell størrelse. Men det beste er om det er like bra overalt, noe som kan være vanskelig.
Trådstarter
3 0
Men hva anbefaler dere?
Jeg bruker 1024*768 på alle mine sider, så det betyr at jeg lager hovedlayouten 900-1000 piksler bred.