Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1946
Ikke riktig forum for fem øre, men må allikevel spørre.

Hvordan fjerner man en èn dag gammel vinflekk fra ett teppe?
Det er et hvitt teppe.

(jepp, har vært på fest og mistet en halvfull vinflaske på ett teppe)
Er det ikke sånn at mineralvann skal gjøre susen? Eller er det bare på film?
Prøv å legg teppet i en vask med vann og zalo.. det funka på en skjorte jeg søla rødvin på en gang
mineralvann som i helt vanlig vann?

Mysterial:

skal teppet ligge lenge i vann og zalo og trekke, eller skal det skrubbes?
Sist endret av random2543; 4. mars 2006 kl. 13:46.
Som i med kullsyre...
Okei, takker tjuetegn
Jeg vet ikke om det virker, men syns lissom dem alltid sier det på filmer. :P
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hmm. det er vel sånn at mineralvann, hvitvin og salt bør brukes mens flekken enda er våt for å trekke ut det som er igjen av farge. Cilit Bang eller andre sterke powerwashers skal ta slike flekker.
hvor får man kjøpt cilit bang?
Cilti bang funker .. Har brukt det selv ;P

Tror man før kjøpt det på alle vanlige butikker .. Jeg fant det bare i skape hjemme :P
Går det ikke ann å legge salt på det? Vanlig salt altså, og bare støvsuge etterpå, mener far'min gjorde det en gang.
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Salt fungerer, men bare mens flekken enda er våt. Regner med at fargen sitter godt i stoffet dagen derpå, så du må nok ta av silkehanskene og teste div "powerwashers"
Biotex er tingen fjerner alle vinflekker på klær og alle slags tekstiler. spray på flekken og gni det inn. støvsug etterpå. funker altid!
Klor pleier aa funke paa hvite ting...
prøvde cillit bang, den gjorde susen, men det tar ca. 5 flasker å rense hele teppet hehe

Edit: 5 flasker og ca. like mange timer..
Sitat av Speedfreak
Biotex er tingen fjerner alle vinflekker på klær og alle slags tekstiler. spray på flekken og gni det inn. støvsug etterpå. funker altid!
Vis hele sitatet...
Eller bløtlegg (Biotex og vann, gni gjerne på flekken) teppet en halvtime og kjør det i vaskemaskinen på et skylleprogram