Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1232
Jeg er guild leder for en guild på 117 medlemmer i WoW, og vi skal sette opp en ventrilo eller teamspeak server så vi kan kommunisere lettere.

Det jeg lurer på, er hva som anbefales å bruke. Enten en eldre versjon av ventrilo (der man slipper sperra for max slots), eller teamspeak. Jeg har ikke mye erfaring med hvilke muligheter man har i teamspeak, og lurer på om det er noen her som har erfaringer med begge programmer og kan anbefale meg et.

Skal kunne dele inn i flere rom/kanaler, og hadde vært kjekt med en Mute funksjon der admin kan velge hvem som skal kunne snakke og ikke osv.

Vet at det er push-to-talk i begge program, noe som er et must.

På forhånd takk for svar!
Jeg vil helt klart anbefale Ventrilo, vi bruker dette i min guild, og det funker perfekt.

Tar jeg ikke helt feil nå er også lydkvaliteten en god del bedre enn med TS.
Personlig synes jeg TS ble litt knotete.

Og som du ville, så kan du mute, og dele inn i flere rom osv. :P
Skrev kanskje ikke så veldig mye her, men anbefaler hvertfall Ventrilo :P
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Hm, okey. Takk for svar
Merka ikke så mye forskjell på lydkvaliteten, prøvde teamspeak så vidt i går.
Noen kommentarer eller flere erfaringer noen?

Edit: Syns det er kjekt å kunne bruke nyeste versjonen og kunne ha ubegrenset med rom/kanaler, det er noe jeg syns er irriterende med Ventrilo, for der må man ha en eldre versjon for å kunne få dette.
Sist endret av HaZnO; 12. februar 2006 kl. 21:31.
Jeg vil anbefale TS. Jeg er medlem i en end-game raiding guild i WOW, og der bruker vi TS. Har ikke møtt på noen problemer enda. Men som det er nevnt ovenfor så er lydkvaliteten litt dårligere på TS enn VT, men er serveren bra, ja da merker du ikke store forskjellen.

Du kan også dele opp i rom og alt det der på TS også. Vi har en 40slot TS server der vi har flere rom for forskjellige instances, og ett til gaming av CS:-p Når dueling utenfor IF blir for kjipt.
Hei! jeg personlig syns at ventrilo er mye bedre å bruke, kult at du spiller guild wars :P

Grunnen til det er at, vt er mye enklere enn ts og tror det er mye bedre ping på de fleste vt serverene:P
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Freeloader: okey, men hvorfor TS og ikke VT? Er det jeg på en måte spør om
Ventrilo er absolutt best, jeg opplever Ventrilo som mye mer brukervennlig oven for mindre data intresserte brukere (ja, finnes CS nerder som ikke kan bruke excel f. eks.). I tillegg synes jeg det virker mer stabilt.
Sitat av HaZnO
Freeloader: okey, men hvorfor TS og ikke VT? Er det jeg på en måte spør om
Vis hele sitatet...
Vell, er egentlig mer smak og behag. Men nå er jo TS programert for å ha mange innlogget samtidigt. De siste VT versjonene er jo ikke programert for dette. Jeg sitter da igjen med følelsen av at TS bedre for akkurat dette.
VT krever også at du har den og den versjonen for at du over hode kan logge deg inn på serveren, slik er det ikke med TS. Her kan du bruke hvilken som helst TS versjon og logge deg fritt inn uten noen problemer.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
freeloader: hva i alledager mener du med at vt ikke er programert for å ha mange pålogget samtidig ?
Det er null stress å ha flere kanaler og en dunge med folk inne på en server da ..

Jeg mener uansett at VT er det beste alternativet.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Begrunnelse til at du mener VT er det beste alternativet?
Trenger du flere grunner? :P De fleste bruker ventrilo, det er ihvertfall min oppfattning. Det er MEGET enkelt og en server koster ikke mange kronene heller. ALT er clean, i luv it ;D

Men du får jo teste selv å finne ut hva du liker!
Bruker TS til guildet mitt på WoW. Synes det oppfører seg like bra som når jeg brukte VT til Cs så for meg så er det hip som hap. noe som er kult er at du kan ta opp lyden i TS da, vet ikke om du kan det på VT siden jeg ikka har prøvd de siste versjonene.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Setter opp egen server, så leie av server er ingen bekymring.
Altså, er det noen funksjoner VT har som ikke TS har, om omvendt?
Som sagt tidligere, siden jeg skal sette opp egen server, syns jeg TS virker kjekt pga jeg slipper styret med å måtte bruke en eldre versjon for å ha flere enn 8 slots på server'n jeg setter opp, noe man må med VT.
Det må man da vel ikke?
Kan da fint ha 200 slots på vt, så vidt jeg vet.
Sorry, my bad.
På den gratis og allment tilgjengelige vt-server versjonen kan man kun ha 8 slots.
Men det er vel ikke noe stort problem å bruke en gammel ventrilo versjon?
Sist endret av LaDa; 12. februar 2006 kl. 22:46.
Du kan ha så mange slots du bare vil på VT.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Gryxor: ikke på nyeste versjonen?

Er kjekt å ha et program der man ikke trenger nyeste versjonen for å ha ubegrenset med slots, slik at andre utenfor guilden som kanskje skal være med på et raid, kan joine uten å måtte laste ned og installere en eldre versjon enn de allerede har og bruker med sin egen guild f.eks.
Har ikke brukt TS så mye, men bruker VT daglig. Jeg valgte å bruke VT fordi jeg synes lydkvaliteten på TS var mer eller mindre skrøpelig i forhold til VT, men som sagt har jeg ikke brukt TS så mye.
Sitat av Gryxor
Du kan ha så mange slots du bare vil på VT.
Vis hele sitatet...
Så fremt du betaler lisenspenger ja.

1. Ventrilo kan også ta opp lyd
2. Ventrilo har en drøss lydkodeker å velge mellom
3. Ventrilo er brukervennlig så til de grader (TS har bloated GUI, æsj)
4. Ventrilo støtter minst 100 slots (som i og for seg er nok)

Det er absolutt ingenting som gjør TS bedre, og lydkvalitesmessig så har jeg best erfaring med Ventrilo. Men husk at det hele tar en god del båndbredde. Du kan godt regne 4-6kbps x antall lyttere, så det beste er som regel å kjøpe det gjennom en supplyer. Responstid er også alfaomega i en slik sammenheng.
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Skal sette opp server'n på en 10 Mbit (inn/ut) linje, men okey.. Spørs om jeg går for VT da, med tanke på Deezire sin post Takker for svar!
Hvis man betaler for Ventrilo (som en i wow guilden min gjorde), så er det "uendelig" mange som kan koble til (er vel 65500 eller hva det magiske tallet er)
Hvor mye er det snakk om i lisenspenger egentlig?
gå på ventrilo.com og skjekk for deg selv hva de har og tilby istedet for og la nff're overbevise deg