Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2540
men redd jeg gjorde et dårlig kjøp :S

Dette er en vannbong, tiltenkt hasj, wild dagga og salvia.
Men jeg innser at den kanskje er dårlig til tørket salva... ettersom selve "bollen" er ganske stor ("jo, større jo bedre tenkte jeg") Men nå er jeg redd at den tørkete salviaen bare vil falle gjennom bollen og ned i vannet

Noen forslag eller tanker?
Rist forhindrer at det faller gjennom.
Det kjøper du der du kjøpte bongen.
Sitat av GeneralGoodvibe Vis innlegg
Rist forhindrer at det faller gjennom.
Det kjøper du der du kjøpte bongen.
Vis hele sitatet...
Søren! De spurte om jeg ville ha rist, og jeg sa nei! (skjønte ikke hva de mente ) Er det dyrt forresten? Må jeg ta med bongen for å få rett type?
Du er såpass lite rutinert at du ikke skjønner at du trenger ei rist, men du har store planer om å røyke salvia? Lykke til sier jeg.
Rist kan du muligens finne i din egen vask også. Anbefaler deg å ikke ta ut mer en 2 ihvertfall.
Hullene i desse er litt store, så en rist laget for røyking er å anbefale deg.
Du får de i forskjellige størrelser, så kjøp litt for stor om du er usikker, så kan du klippe den til.
De koster rundt 5kr pr. stk.
Sist endret av oom; 8. juli 2009 kl. 16:38.
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Søren! De spurte om jeg ville ha rist, og jeg sa nei! (skjønte ikke hva de mente ) Er det dyrt forresten? Må jeg ta med bongen for å få rett type?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke veldig dyrt =)
Det er stort sett one size fits all, men skru av brønnen og ta den med for sikkerhetskyld.
Du får en tipakning med rister for 70 kroner hvis jeg ikke husker feil på scorpius i Bergen ihvertfall. Der er det litt forskjellige størrelser, men de fleste passer i alle slags bonger (etter min erfaring ivhertfall). ^^
Sitat av Mith Vis innlegg
Du er såpass lite rutinert at du ikke skjønner at du trenger ei rist, men du har store planer om å røyke salvia? Lykke til sier jeg.
Vis hele sitatet...
Haha. Skal begynne med små små mengder da! Har ikke store planer, bare planer. Vi må jo alle begynne et sted! Ikke vær så nebbete da, tullekoppen!
Sitat av Mith Vis innlegg
Du er såpass lite rutinert at du ikke skjønner at du trenger ei rist, men du har store planer om å røyke salvia? Lykke til sier jeg.
Vis hele sitatet...

skjønte ikke den der helt? mener du at man som førstegangstester må kunne alt om ett stoff for å bruke det?

han trenger strengt talt ikke en rist heller da han kan ta hva som helst som ikke er brennbart, men stort nok til å hindre at det ramler nedi bongen.

hvis du har ett gammelt servantbatteri liggende en eller annen plass, så kan du skru av tuppen på det og inne i det vil det ligge 3 - 4 små rister, disse er veldig enkle å bøye til slik at de passer.
(med mindre du har kjøpt en enorm bong)
Nye servanter vil ikke fungere, da bruker plastikk rister


(OoM nevnte også dette)


når du har brukt risten en stund, så vil den begynne å bli tett, ta en pinsett eller lignende å hold risten med, deretter holder du lighteren under til den tar fyr. når den slokker så skraper du av risten me en kniv eller saks, nesten god som ny
Sist endret av ba_smit; 8. juli 2009 kl. 17:04. Grunn: skriveleifer
Sitat av ba_smit Vis innlegg
skjønte ikke den der helt? mener du at man som førstegangstester må kunne alt om ett stoff for å bruke det?
Vis hele sitatet...
Ikke alt, men man bør absolutt vite opp ned på en bong før man fyrer opp salvia.
Vet man ikke det er man enten for ung til å prøve, for dum til å prøve eller rett og slett for uerfaren til å prøve.
Han har vist i tidligere tråder at han har ett ekstremt dårlig forhold til rusmidler, sett fra mitt synspunkt.
Så ja, lykke til.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 17:14.
haha, akkurat som at salvia er så jævla heavy! fyll brønnen å fyr opp!
Sitat av Mith Vis innlegg
Han har vist i tidligere tråder at han har ett ekstremt dårlig forhold til rusmidler, sett fra mitt synspunkt.
Så ja, lykke til.
Vis hele sitatet...
Oi... Duu? Jeg får litt dårlige vibber fra deg! Dårlig dag? Men det går fint Jeg tilgir!
Ja, jeg har nok et "dårlig" forhold til rusmidler, men for å være ærlig så har jeg ikke et særlig forhold til rusmidler i det hele tatt ennå. Har ikke prøvd nok.
Jeg har bare ikke prøvd en bong før (har prøvd noen få hjemmelagede, men ikke hatt behov for "rist")

Har jeg sagt noe galt som har plaget deg, Mith?
La oss være venner! Dette er uansett en tråd om bonger, ikke mitt forhold til rus
Sitat av madmaz Vis innlegg
haha, akkurat som at salvia er så jævla heavy! fyll brønnen å fyr opp!
Vis hele sitatet...
Du kødder nå?

Har du noen gang prøvd salvia?
Det er et ekstremt kraftigt psykedelisk stoff.
Sitat av madmaz Vis innlegg
haha, akkurat som at salvia er så jævla heavy! fyll brønnen å fyr opp!
Vis hele sitatet...
Det er faktiskt det ja.
Salvia er SKUMMELT om det går til helvete, noe det sikkert gjør uansett med den instillingen der.
Sist endret av Aaatcho; 8. juli 2009 kl. 18:06.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Det er faktiskt det ja.
Salvia er SKUMMELT om det går til helvete, noe det sikkert gjør uansett med den instillingen der.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri prøvd salvia, men har nok hjerne til å være forsiktig. Begynne med små mengder og med en edru person med for å passe på!
Hvor mye Salvia du har tenkt til å fyre opp spiller liten trille. Det som betyr noe, er hvor kraftig nevnte salvia er. 5x? 10x? 50x?

Du vet det sikkert allerede, ettersom du har tenkt til å prøve det, men uansett.. Salvia kan være ekstremt kraftige saker.
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Oi... Duu? Jeg får litt dårlige vibber fra deg! Dårlig dag? Men det går fint Jeg tilgir!
Ja, jeg har nok et "dårlig" forhold til rusmidler, men for å være ærlig så har jeg ikke et særlig forhold til rusmidler i det hele tatt ennå. Har ikke prøvd nok.
Jeg har bare ikke prøvd en bong før (har prøvd noen få hjemmelagede, men ikke hatt behov for "rist")

Har jeg sagt noe galt som har plaget deg, Mith?
La oss være venner! Dette er uansett en tråd om bonger, ikke mitt forhold til rus
Vis hele sitatet...
Blir litt moralpreken her nå, men du spør da så pent.

Neida, har ingen dårlig dag. Heller ikke meningen å virke sur, syrlig og sarkastisk er det jeg går etter.
Som sagt så mener jeg at du har en helt feil holdning til rusbruk. Det er nettopp dere som havner på framsiden av avisa og får de andre, litt mer "reflekterte" rus brukerne, til å framstå som idioter. Det bygger fordommer, det ødelegger debatter om legalisering og i noen tilfeller tar det liv.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 18:17.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er nettopp dere som havner på framsiden av avisa og får de andre, litt mer "reflekterte" rus brukerne, til å framstå som idioter. Det bygger fordommer, det ødelegger debatter om legalisering og i noen tilfeller tar det liv.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i den parten. Det er vel nettopp derfor at vi mer erfarne/"reflekterte" brukere bør bistå og hjelpe til ved å svare på spørsmål til de som spør, slik at de ikke ender opp på forsida av den lokale avisa etter muligens uaktsomme inntak av psykedeliske stoffer de kanskje hadde litt for lite informasjon om?

Mange er her for å lære, inkludert megselv, og da er det greit å ha et sted man kan spørre, dersom man er usikker på noe.

For å bidra til tråden, så fikk jeg selv kjøpt 10 rister fra weedshop.no for 30 kroner. Rister går fort med, så det er lurt å kjøpe litt mer enn 10 stk når du først er igang.

Har dessuten et spørsmål til, angående rister. Hva er den enkleste måten å renske ristene? Nå snakker jeg om rister som er i den tilstanden at hele overflaten og hullene er tettet med tjære/pipeskrap (har vel ikke noe bestemt ord for det slagget som samler seg spessielt i pipe-hodet og i/på selve rista)
Sist endret av martin2090; 8. juli 2009 kl. 19:10.
Sitat av martin2090 Vis innlegg
Må si meg enig i den parten. Det er vel nettopp derfor at vi mer erfarne/"reflekterte" brukere bør bistå og hjelpe til ved å svare på spørsmål til de som spør, slik at de ikke ender opp på forsida av den lokale avisa etter muligens uaktsomme inntak av psykedeliske stoffer de kanskje hadde litt for lite informasjon om?

Mange er her for å lære, inkludert megselv, og da er det greit å ha et sted man kan spørre, dersom man er usikker på noe.

For å bidra til tråden, så fikk jeg selv kjøpt 10 rister fra weedshop.no for 30 kroner. Rister går fort med, så det er lurt å kjøpe litt mer enn 10 stk når du først er igang.

Har dessuten et spørsmål til, angående rister. Hva er den enkleste måten å renske ristene? Nå snakker jeg om rister som er i den tilstanden at hele overflaten og hullene er tettet med tjære/pipeskrap (har vel ikke noe bestemt ord for det slagget som samler seg spessielt i pipe-hodet og i/på selve rista)
Vis hele sitatet...


Dra flamma igjennom rista en gong og to (fyre med tom lum) også berre skraper du forsiktig over med en nål. husk å skrap lett og i retningen til trådene i rista.. dette pleier eg å gjøre, rista blir heilt rein uten at ein treng å ta den ut, så slepp ein å kladde på me d skrapet og gugget.. av erfaring har eg lært at visst ein lar da væra litt "skit" igjen i midten varer rista lenger

og det du kaller slagg pleier som oftest å bli kalt skrap.. Detta kan du faktisk røyke og i nøden, blir pissefjern av det, men må mekkes riktig..

men smaker forresten heilt j****g!
Sist endret av CrashTestDummie; 8. juli 2009 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CrashTestDummie Vis innlegg
og det du kaller slagg pleier som oftest å bli kalt skrap.. Detta kan du faktisk røyke og i nøden, blir pissefjern av det, men må mekkes riktig..
Vis hele sitatet...
Kjenner til dette ja Bruker altid å fyre av slagget når tørketia kommer haha.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ikke alt, men man bør absolutt vite opp ned på en bong før man fyrer opp salvia.
Vis hele sitatet...
Det er viktigere å vite hva det gjør med deg enn hva in rist er imo.
Haha, rist er nok tingen.. men du kan jo lage av sølvpapir i midlertidig, til du har kjøpt deg rist.
Vet at mange anbefaler å røyke salvia med stormlighter, men aldri finn på å bruke stormlighter sammen med aluminiumsfolierist eller folie i noen sammenheng for den saks skyld.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/76113785
du kan bare klippe ut så mye du trenger og legge den oppi brønnen
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/76113785
du kan bare klippe ut så mye du trenger og legge den oppi brønnen
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Men tror det er enda billigere å kjøpe en enkel på scorpius. For øyeblikket klipper jeg bare i stykker en gammel sil i huset.

MEN hva er den beste måten å vaske brønnen på? Selve bongen er...greit, men brønnen... Eier ikke piperensere, finnes det noen annen måte å fjerne flekkene og lukten på?
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Tusen takk. Men tror det er enda billigere å kjøpe en enkel på scorpius. For øyeblikket klipper jeg bare i stykker en gammel sil i huset.

MEN hva er den beste måten å vaske brønnen på? Selve bongen er...greit, men brønnen... Eier ikke piperensere, finnes det noen annen måte å fjerne flekkene og lukten på?
Vis hele sitatet...
Haha, når man snakker om sola. Her i Trondheim er headshoppen i byen stengt i én måned, så igår kjøpte jeg meg en stor sil som jeg klipper i biter og så bretter rista inn langs sidene. Dette funker utmerket!

Varmt vann løser opp skrapet og oljen, så tilsetter du litt zalo og gnikker godt. Dette er fattigmanns-metoden, men har du råd til og kjøpe en halvliter Aceton fra Apoteket for hundrelappen så gjør det! Aceton er ett ekstremt sterkt løsemiddel som fjerner det meste av dritt. Bland aceton og salt for den beste bongrensen. De fleste bongrensere du får kjøpt på nett inneholder Løsemiddler, Salt og Sitronduft!
Sist endret av Quetzalcoatl; 11. juli 2009 kl. 18:41.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Vet at mange anbefaler å røyke salvia med stormlighter, men aldri finn på å bruke stormlighter sammen med aluminiumsfolierist eller folie i noen sammenheng for den saks skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt dette mange ganger, men venter fremdeles på en troverdig kilde som kan bekrefte at dette er farlig på noen som helst måte, iallfall etter at man har "brent ut" gassen (brenner man på den matte siden, vil det ryke/dampe svakt i et sekund før det slutter).
Den største fordelen med rist fremfor aluminumsfolie er jo at det smaker pyton med folie.Men er enig i xtapolapocetl,trur ikke det er noe farlig så lenge man varmer folien godt før man bruker den.
Sitat av CrashTestDummie Vis innlegg

og det du kaller slagg pleier som oftest å bli kalt skrap.. Detta kan du faktisk røyke og i nøden, blir pissefjern av det, men må mekkes riktig..

men smaker forresten heilt j****g!
Vis hele sitatet...
Du kan jo mekke det, med oregano eller pizza krydder da blir det ikke den helt jævlige smaken, men th0, det smaker bedre med vanlig mekk, en hva med skrap mekk.