Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3465
Etter å ha bladd meg gjennom X antall hasjtråder på forumet, står jeg igjen med et inntrykk av at det er en stor forskjell på den hasjen du får i Norge og den du finner i Nederland. I så fall, hvor er det denne forskjellen kommer fra? Og hva er forskjellen på rusen du får?

Takk for alle svar.
Digital nomade
trippy's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=otUQ7jLLgko
Dette hjelper kanskje litt. Dårlig kvalitet er kanskje 3 batch med hasj mens god mørk hasj er den første.
På darligere hasj må man ofte røyke mye mer, men rusen er ofte litt slappere også.
*ler* ManU, du har åpenbart mer mellom øra enn du gir utrykk for, så trenger du egentlig svar på disse spørsmålene? Det er jo opplagt hvor forskjellen ligger.

Jeg regner med du vet hva THC er? Isåfall overlater jeg til deg å legge 2 og 2 sammen og se hva du kommer frem til. Jeg kan til nød hjelpe deg hvis du ikke klarer det...
Sist endret av Flode; 21. juni 2009 kl. 00:23.
Sitat av Flode Vis innlegg
*ler* ManU, du har åpenbart mer mellom øra enn du gir utrykk for, så trenger du egentlig svar på disse spørsmålene? Det er jo opplagt hvor forskjellen ligger.

Jeg regner med du vet hva THC er? Isåfall overlater jeg til deg å legge 2 og 2 sammen og se hva du kommer frem til. Jeg kan til nød hjelpe deg hvis du ikke klarer det...
Vis hele sitatet...
Jeg er ute etter hvorfor det er mindre THC i norsk hasj.
Det er fordi hasjbøndene i land som Marokko sender all den dårligste hasjen oppover i Europa, og beholder den beste selv eller selger det til høyere priser andre steder. Her i forbudslandene tar vi det vi får, så det er ikke noe problem for bønder og organiserte kriminelle å få omsetning på dårlige produkter.

I Nederland er det et åpent konkurransemarked, og dermed også naturligvis et mye større utvalg, og langt bedre tilgjengelighet på høykvalitetsprodukter.
Det forklarer litt. Jeg trodde at det meste av hasjen som blir solgt i Norge også er dyrket i Norge.
Digital nomade
trippy's Avatar
Kommer an på hvem du kjøper av
Jeg har faktisk flere ganger blitt positivt overrasket over greiene som blir solgt i kjøttgata i Oslo. Det er billig og funker overraskende greit. Jeg klarer ikke helt å indentifisere meg med hundebæsjhasjen som folk rapporterer om.
Det er ingen som selger hjemmeprodusert hasj i Norge. (Da regner jeg ikke med de som selger litt til kompisene sine.) Det er mange som gror her til lands, men produktet selges alltid i form av pot. Å produsere hasj innlands for salg ville ha vært å kaste penger rett i dass. Ikke bare er pot langt mer etterspurt og overpriset her, men ved å lage hasj av poten så mister man også masse vekt i form av plantemateriale, og taper dermed enda mer penger.
Er vel bare toppskuddene det lages skikkelig hasj av?

Vet ikke så mye om dette her, men satt inne med en nylig som påstod at han og en kompis skulle starte opp noe greier.
Han forklarte hele prosessen med å lage hasj, pot osv.
Er usikker på om jeg husker det riktig.
Anbefaler alle med en interesse for hasjisj å se dokumentaren "Haschisch" ( sikkert feil skrivd ) fra 2002. Veldig visuell film i forhold til hasjisj produksjonen i Ketama området i Marokko..
det lønner seg og bli kjent med han du kjøper av... og han burde være værtfall 20 år.. da er det større sjanse for at du får bra saker
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
det lønner seg og bli kjent med han du kjøper av... og han burde være værtfall 20 år.. da er det større sjanse for at du får bra saker
Vis hele sitatet...
Sweet. Dealern min fyller 20 neste uke.. Gleder meg allerede!
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
det lønner seg og bli kjent med han du kjøper av... og han burde være værtfall 20 år.. da er det større sjanse for at du får bra saker
Vis hele sitatet...
Samme hvor gammel dealern er, Han kan være 15 og ha bra, han kan være 70 og ha drit dårlig.

Opplevd det mange ganger, de som er gamle, stooners osv har som regel ikke så bra som noen unge dealers har ^^
hehe, det er fordet de gamle dealerne selger det dårlige de har til de unge de ikke skjenner så bra og det bra selger dem til de, de skjenner godt.
Joa, en måte og si det og ;p
men alder har ikke noe og si
Kunnskap og tilgjengelighet er nok viktigere enn alder.
Så spørs det vell litt også på hvilken type frø man bruker.. Noen gror raskere enn andre, noen trenger mindre oppmerksomhet osv osv... Og generelt så vil slikt påvirke kvaliteten og styrken i det ferdige produkt..
Sitat av Martin94 Vis innlegg
Joa, en måte og si det og ;p
men alder har ikke noe og si
Vis hele sitatet...
Er du født i '94 kan jeg garantere deg at du er bottom-feeder og daufødt på markedet alder = erfaring, og uerfarne mennesker blir "tatt" først... dvs. får kjøpe dårligst hasj
Er man født i 94 så har man egentlig ingen peiling på kiefen sin altså, 15 år og røyker det man kommer over liksom, det er da lærer etter et par år
Alt varrierer på kvalitet å megnde THC samt et anet virkestoff jeg ikke husker navet på.

Alt er relativt, spessielt når du kjøper på gata.
I Amsterdam varrierer kvaliteten fra coffieshop til coffieshop, er man litt "lur", så finner man seg coffieshops som ikke er type "Touristbait" der kvaliteten er betydelig dåligere en hos de som ligger litt på "utsiden"
Du må huske at når du er på et coffieshop så blir du tildelt meny over forskelligetyper Pot og Hasj som varrierer i en skala fra svak til sterkt.

Jeg vil anbefale deg å begynne me mild hasj, og kansje noen sukkertabeletter om du får litt noja.

Du har to hovetyper ruser.
High og Stone.

High er en litt euforisk feel, der du bli litt mer bevist på deg selv, dine bevegelser, berøringer, smaker og lyder.
Å røyke go pot kan også gi milde visuelle effekter, der du kan skimte geometriske symboler og farger bak øyenlokket mens du har øynene dine igjen *

Stone eller Stein er litt mer "Egorus" der du havner på sofaen, kroppen/hodet føles utrolig tungt, du har problemer med å fokusere på bestemte ting, hode ditt har en tendens til å flyte litt, der du tenker på alt og ingenting.
Der du får følelsen av å ha løst flere verdensproblem som du senere glemmer helt av.



* Visuelle effekter avtar somoftes etter 3/4gangs bruk. Det har med toleranse å gjøre

Håper dette var til litt hjelp
Sitat av Oldwise123 Vis innlegg
Å røyke go pot kan også gi milde visuelle effekter, der du kan skimte geometriske symboler og farger bak øyenlokket mens du har øynene dine igjen *
...

* Visuelle effekter avtar somoftes etter 3/4gangs bruk. Det har med toleranse å gjøre

Håper dette var til litt hjelp
Vis hele sitatet...
Dette får jeg fremdeles etter 2 ukers røyking hver kveld, mange av disse effektene er svært individuelle og det er også litt avhengig av hvor godt man kjenner seg selv og stoffets virkemåte...