Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  341 32720
http://home.no.net/linuser/pic/fail6.jpg

Noen som har bilder fra norske aksjoner?
nå har ikke jeg lest hele posten men her finner dere mye info. linken er sikkert postet. men jeg poster den anyway.
http://partyvan.info/index.php/Proje...ogy/Target_IRL
Fikk dessverre ikke dratt i dag, men godt å høre det ble noe av, og at så mange som 50 møtte opp. Generell rapport fra de forskjellige demo'ene her
Hørte at scientologene prøvde å infiltrere demoen i dag? wtf.
De prøver som regel å forstyrre og fucke det til på alle mulige måter -- men har du noe mer info?
nei, ikke noe mer enn en kompis skreiv på msn:

de dreiv å gikk rundt og tok bilder av folk og hver gang noen prøvde å gi de fliers eller prate med de forsvant de bare.
Det er tydeligvis ingen som vil innrømme at "den store demodagen" ble en eneste stor fiasko. Latterlige 200 stk i New York styrter ingen scientologikirke.
Sitat av lanze
de dreiv å gikk rundt og tok bilder av folk og hver gang noen prøvde å gi de fliers eller prate med de forsvant de bare.
Vis hele sitatet...
Dette er standard praksis. De har nok store arkiver over "fiender" til eventuelle motaksjoner senere. Ikke at jeg tror at noen av de som demonstrerte i Oslo vil merke noe til det.

Sitat av DonTomaso
Det er tydeligvis ingen som vil innrømme at "den store demodagen" ble en eneste stor fiasko. Latterlige 200 stk i New York styrter ingen scientologikirke.
Vis hele sitatet...
Selv om det (som ventet, IMO) ikke ble kjempeoppmøte noen steder, var det vel heller ingen fiasko. At noen ble revet med på forhånd, og ropte høyt om at dette ville bli Co$' endelikt får være så, det viktige her er at folk faktisk får ræva opp av sofaen og gjør noe. Jo fler som vet noe om dette, jo bedre. Selv hadde jeg ingen tro på at aksjonen umiddelbart ville føre til noe stort, men dette kan være en viktig begynnelse.

Folk (og presse) har vært livredde for å tråkke CoS på tærne i mange år nå, grunnet kirkens praksis med å forfølge kritikere, rettslig eller på annet vis (f.eks. den ti år lange 10mill$-rettssaken mot Time Magazine, som de til slutt tapte). Men South Park-episoden som ble sendt for et par år siden stakk hull på en byll, og gradvis har flere turt å gjengi rell kritikk mot kirken. Jeg håper som sagt dagens aksjon kan være en begynnelse, og det at tusenvis av internettbrukere verden over engasjerer seg gjør at kirken ikke lenger kan forfølge enkeltpersoner og skremme dem til taushet.

Ingen fiasko, ingen stor seier, men viktig okkseom. IMO. Keep fighting.
nei, tanken slo meg og. Veldig få. Jeg lurer på hvorfor?
Folk flest bryr seg vel ikke spesielt mye om scientologikirken..
Folk flest vet veldig lite om scientologikirken. De går ut ifra at den opererer som en hvilken som helst kult, f.eks. de kjipe, men på langt nær like farlige Jehovas Vitner. Aksjoner som denne, og voksende bevissthet rundt CoS på nett, bidrar til at flere får vite noe, og begynner å bry seg.

Tror også en del rett og slett ikke tror på alt de hører om CoS, det høres rett og slett for drøyt ut.
Jeg sitter for øyeblikket og laster opp bilder fra London. Skal redigere video og legge ut senere
Vil bare dele en liten tidbit fra slekta mi. Var liten selv da dette hendte, og siden det ikke skjedde i den nærmeste familien har jeg ikke alle detaljer. Dette er dog ting jeg vet fra mine foreldre, som hadde jevnlig kontakt med disse menneskene på den tiden. Jeg har tidligere uttalt at våre familier ikke har hatt kontakt på mange år, men iflg. min mor som jeg nylig spurte ut om dette, stemmer visst ikke det. Mer om det senere.

En slektning (type fetter av mor, e.l.) og hans kone var oppegående, velfungerende samfunnsborgere med gode jobber, nedbetalt hus og flotte småbarn. Gjennom et uvisst hendelsesforløp ble dog mannen, og etterhvert også kona, interessert i scientologi. Det gikk visst fort når snøballen først begynte å rulle, og fra å bruke noen tusen i året på forskjellige selvhjelpskurs o.l, var ikke veien kort til total underkastelse.

Det endte med at familien solgte huset, bilen og annet av verdi, donerte alt til CoS og flyttet til Danmark for å vie livet sitt til scientologi. Dette skjedde på midten av 80-tallet om jeg husker riktig. De flyttet inn i en bitteliten leilighet, mann og kone tok arbeid på scientologisenteret i nærheten, og barna ble innrullert på scientologiskolen. Det stemmer, scientologene har egne barneskoler i Danmark.

Jeg har fått høre av mine foreldre at vi besøkte dem en gang da jeg var liten, på hotellefeie i Danmark. Vi besøkte da dette senteret, som var fullt av mennesker, stående i forskjellige køer for å ta forskjellige tester eller kurs. Min mor husker enda hvordan hun grøsset da en av dørene disse køene ledet opp til, åpnet seg et par sekunder, og hun kunne skimte en gruppe menn i hvite frakker som tok imot scientologene i noe som så ut som et legekontor/sykehus.

At de holder forskjellige former for kurs, det være seg alternativer til psykologi eller annet, virker kanskje ikke så alvorlig i seg selv. Problemet er bare at disse kursene blir dyrere og dyrere, mindre og mindre effektive, og er i økende grad konstruert for å trekke folk inn og holde dem der. De blir innviet i et språk/sjargong menig mann ikke forstår, og etterhvert tankemåter som eksluderer scientologene fra den generelle befolkningen. Barna blir oppfostret i dette systemet, og oppfordres til å rapportere ethvert avvik fra ønskelig tankegang og oppførsel, dvs. tyste på tankeforbrytere. Uansett, jeg sporer av her, det finnes et vell av info om dette på bl.a. http://www.xenu.net. Ville bare ta med litt av det denne familien nå er en del av.

Jeg trodde lenge at de hadde kuttet alle bånd til familie og venner her hjemme, men iflg. min mor ble det nylig holdt et bryllup i familien, og i den anledning tok noen slektninger turen. Bryllupet gikk streit nok for seg det, men denne scientolog-familien ble regelrett fotfulgt av scientologifolk gjennom hele evenementet. Det er selvsagt ikke noe galt i at venner, som også er scientologer, inviteres i bryllupet, men alle som deltok fra Norge følte og opplevde at disse menneskene var der om overvåkere, ikke festdeltagere.

Mine fjerne slektninger har det tilsynelatende godt i sin scientologtilværelse, men så er også en del av strategien å loppe folk for penger og ressurser, mens de lurer dem til å tro at de faktisk har det bra (men aldri bra nok; flere og dyrere kurs er alltid påkrevd). Mens stakkarne smilte tappert og kunne forsikre alle om at det sto bra til, var det flere av de tilreisende som satt igjen med en kjip klump i halsen i lang tid etterpå.

Dette er bare et "uskyldig" eksempel på hvordan inndoktrinerte fotsoldater kan ha det. De tror kanskje ikke de har det så verst, og noen føler sikkert endog ekte lykke i dette livet. Men det hele blir så feil likevel, dette er rett og slett lureri og svindel i stor skala. Og når man setter seg inn i hvordan kirken behandler spørsmålstillere, ulydige, utbrytere og kritikere, noe som overgår det de fleste ville ansett som mulig, begynner det virkelig å skurre og fremkalle kvalme og avsky, frustrasjon og sinne.

So keep fighting.
Jeg mente ikke at hele Anonymous-kampanjen mot sekten har vært en fiasko, bare gatedemonstrasjonene. Kampanjen har ført til at hundretusenvis, kanskje millioner av folk nå er mer bevisst på hva sekten driver med, og hvor mange folk som ødelegges av den. Kampanja har fått massiv mediadekning, og har vært drevet smart, og av dyktige folk. Bare så synd at så få folk gadd å gå ut får å vite aktiv motstand.
hvor mye vites egentlig om hvor pengene går?
Vi veit jo at de har svære kontorbygninger og sånt, men er det noen enkeltpersoner som får masse penger selv, eller er alle med å putte enda mer penger inn i maskineriet?
Sitat av nikita
Hva er 4chan?
Vis hele sitatet...
det er en samling pedofile, biseksuelle, emosjonelle, groteske folk med god humor . inspirert av Futaba Channel som er en japansk side. hackerne er ikke majoriteten.

de har også hatt det morsomt med og ringe gamestop og spørre etter den nye utgaven av battletoads. LOL

noen har sikkert skevet dette før.

scientologi kirken norge:

Fot å hjelpe alle med å komme over den nylige tragedien, tilbyr vi åndelig assistanse for å lette på frykten, engstelsen og depresjonen mange opplever.
Sist endret av mombog; 11. februar 2008 kl. 04:14.
Har sitti på denne tråden i en god time nå, og da jeg faktisk aldri i det hele tatt hadde hørt om "Scientologi" som jeg har skjønt er/er utad en salgs åndelig religion/organisasjon som tiltrekker folk ved hjelp av avansert psykologi og rene løgner, og når du først har beina godt planta i dritten må du selv lure folk for penger og holde hodet over vannet, både økonomisk sett og for og ikke bli "angrepet" av andre Scientologer?

Er definisjonen min på trynet?

Synes greia virker kjempenteressant, og skal skaffe mye lesestoff om emnet
ANONYMOUS. FEBRUARY 10TH WAS A TEST.
Now that Anon knows that we are serious and that we came in numbers, the numbers will increase for the next protest. Most anons didn't go today because they weren't sure if the protest would win or fail. Now that you've seen the videos and pictures, it's time to take this war farther. THIS WAR WILL NOT END DUE TO 1 SMALL PROTEST SCIENTOLOGY, THIS WAR CONTINUES.

3/15/08
We do not forgive,
We do not forget,
Expect us.
Anon, never give up.

spam rundt folkens
Blog med masse bra bilder og linker: http://deathboy.livejournal.com/1082404.html
Bilder fra våres egen Joshiwo: http://www.flickr.com/photos/joshiwo...7603887094677/
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Anonymous delivers!
Sitat av Deezire
Blog med masse bra bilder og linker: http://deathboy.livejournal.com/1082404.html
Bilder fra våres egen Joshiwo: http://www.flickr.com/photos/joshiwo...7603887094677/
Vis hele sitatet...


15. mars er en ny protest ja. 15. mars er bursdagen til Elron (L. Ron Hubbard).
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
13. mars er bursdagen til L. Ron Hubbard, ikke 15.
Morro.

Anon er nok best på nett.
Kan folk prøve å bli enige om tidspunkt og møtested? Samme som sist? Så kan alle prøve å få med venner og kjente på å møte opp. Dele ut løpesedler på skolene dere går på, osv sånn at flest mulig kommer.
Noen som kan se for seg noen senarier ved å lage en blogg på VG å klipp/lim publisere de dokumentene fra første innlegg i tråden?
Ville jo vært en grei måte om mange hadde gjort dette i flest mulige blogg kanaler for å få
denne infoen ut.

der var nr 100
Sist endret av Eyeamare; 11. februar 2008 kl. 22:29. Grunn: woa innlegg nr 100
Sitat av Turbolego
Vis hele sitatet...
Jævlig bra at hvertfall ETT medium i Norge fikk det med seg! Var jo store saker om det i utlandet, var redd for at det ikke ble nevnt engang her i landet... Blir bra dette her
Sist endret av Archj; 11. februar 2008 kl. 22:37.
Sitat av Joshiwo


15. mars er en ny protest ja. 15. mars er bursdagen til Elron (L. Ron Hubbard).
Vis hele sitatet...
Vi prøver å mobilisere blitsmobb på sørlandet, får se om jeg får overtalt folk til å stille i vendettamasker!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hvor får man Guy Fawkes masker i Norge?
Sitat av Deezire
Vi prøver å mobilisere blitsmobb på sørlandet, får se om jeg får overtalt folk til å stille i vendettamasker!
Vis hele sitatet...
har sientology en base på sørlandet? isåfall regn med meg
Sitat av spetznaz
Hvor får man Guy Fawkes masker i Norge?
Vis hele sitatet...
Skulle jeg også gjerne likt å vite... Eventuelt en webshop som tar paypal.

Forresten bra at neste demo ikke blir lagt på en søndag - det er døfødt IMO.
Sitat av emphi
Skulle jeg også gjerne likt å vite... Eventuelt en webshop som tar paypal.
Vis hele sitatet...
http://kimpix.net/2006/11/25/guy-faw...er-craft-mask/

Jeg skal låne fargeskriveren på skolen i morra...
I Atlanta kom hele riot Unit.Epic

http://www.youtube.com/watch?v=y8EM6DYI61M

Bestill maske på ebay nå så den rekker og komme frem
Sist endret av frgz; 11. februar 2008 kl. 23:40.
Sitat av therer2
har sientology en base på sørlandet? isåfall regn med meg
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke store aktiviteten på sørlandet, men jeg prøver å få arrangert en blits mobb (flash mob, google it) til å markere en eventuell event.
Jeg kan bestille masker og ta med meg når jeg flyr tilbake til Norge den 14. mars, men da må folk komme og hente de
til alle dere som skal demonstrere:
http://youtube.com/watch?v=-063clxiB8I&feature=user <-code of conduct
http://youtube.com/watch?v=QewalTnfkU0 <- hvordan man handler en "handler" (hvis jeg har skjønt det riktig. og btw, les denne linken for info om hvordan anonymous operer :
http://partyvan.info/index.php/Proj...logy/Target_IRL
jeg har desverre ikke noe mulighet for og bli med på noen protester/demonstrasjoner.
Var det ikke slik at masker var ulovlig? Eller blir dette en slags uoffisiell demo? ^^
Er det forresten mulig å få postet flyersene og slikt som ble delt under demoen i Oslo? Vet det ligger linket til et eller annet sted her i tråden, men det begynner å bli seint og jeg er lat.. :P
Sitat av Deezire
Det er nok ikke store aktiviteten på sørlandet, men jeg prøver å få arrangert en blits mobb (flash mob, google it) til å markere en eventuell event.
Vis hele sitatet...
hvor på sørlandet?
Blir nok i Kristiansand Sentrum, men jeg kommer tilbake med mer info når jeg vet litt mer.
hvis det er i kristiansand. så får jeg med mange av kameratene min til og kodde litt
Sitat av Deezire
Blir nok i Kristiansand Sentrum, men jeg kommer tilbake med mer info når jeg vet litt mer.
Vis hele sitatet...
kr.sand da er jeg med kan få med meg noen stykker
Angående maskebruk.
Har demonstrert en del opp igjennom årene, og maskebruk er i utgangspunktet ulovlig, men om man ikke lager trøbbel, og bare tar de av med en gang politiet ber folk om det, så er det ikke noe problem.
Politiet i norge er veldig tollerant mot demonstranter, og man skal gå veldig langt før de blir provosert.
Så lenge man er hyggelige og hører etter så er de veldig greie på hva som er lov, og ikke lov i en demonstrasjon.
Og jeg tror en guy fawkes maske er mere godtatt enn finlandshette eller solbriller og palestinasjal for å si det sånn. Det har jo noe med symbolikken også.
Jeg må si jeg er stolt av det som skjer nå. Anon "blir voksen," på en positiv måte.

Som kjent har jo Anon tatt knekken på enkeltpersoner fra før av (Hal Turner, ++), men det som skjer nå viser at selv om /b/ på mange måter har sunket lavt, så finnes det mye bra der ennå. Dette er mye større enn et Habbo-raid, dette har mening.

Må vel bare konkludere med en ting:
EPIC WIN
Sitat av frgz
http://www.youtube.com/watch?v=VQVnz2F4khY&feature=user

Mr Fetch er igang igjen.Når skal han lære?
Vis hele sitatet...
Aldri...
Flash mob høres kult ut, Deez!
Sitat av serial
hvis det er i kristiansand. så får jeg med mange av kameratene min til og kodde litt
Vis hele sitatet...
Sitat av http://partyvan.info/index.php/Project_Chanology/Target_IRL/Oslo
DO NOTHING ILLEGAL
Vis hele sitatet...
Mener du kødde som i lage lulz, så er det jo seff bare å kjøre på.

Skulle egentlig fått noen til å lage en webside ang. dette, fått det litt organsiert. (altså, selve demonstrasjonen i Oslo.)
Sist endret av Makk; 13. februar 2008 kl. 22:43.
hvem er denne mr fetch? er han scientolog? jeg orka ikke å se noen av klippene hans, han er alt for irriterende.
I en kommentarene til "mr fetch", stod det både hans ekte navn, adresse, telefon og alt det vanlige anonymous pleier å leggge ut. Samt at "mr fetch" vistnok er dømt for sex overgrep i 2002 og at han er scientolog.
http://www.dailymotion.com/video/x4c...-2008_politics

En av de beste 10-2 videoene jeg har sett. Kjedlig at det ikke var noen bilder fra Oslo men ellers flott.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Den siste videoen var nydelig. Fikk det hele til å virke meningsfylt og kraftig.